Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Ιταλία: η τετρακίνηση του νέου Jeep Cherokee

Ελλάδα 20:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Ιταλία: η τετρακίνηση του νέου Jeep Cherokee

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Ιταλία: η τετρακίνηση του νέου Jeep Cherokee

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αυτό το Cherokee δεν έχει καμία σχέση με ότι ξέραμε μέχρι σήμερα. Το… μπρουτάλ ορθογώνιο -καθαρόαιμο αμερικάνικο δηλαδή- σχέδιο των προηγούμενων γενιών, έδωσε τη θέση του στις καμπύλες, στη φινέτσα, στην ιταλική σχεδιαστική αυτοκινητική άποψη δηλαδή.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΠΑΛΟΚΟ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Πλέον το Cherokee δεν είναι απλά ένα καθαρόαιμο offroad αυτοκίνητο. Αλλά ένα όμορφο αυτοκίνητο παντός δρόμου.
Βέβαια περί ορέξεως… κολοκυθόπιτα. Όμως όλα δείχνουν ότι στους Ιταλούς αποδίδει αυτή η επιλογή, με την Jeep να καταγράφει για δεύτερη συνεχή χρονιά ρεκόρ στις πωλήσεις, παγκοσμίως. Και αυτό χωρίς το Cherokee και το μικρό Renegade…
Tο NewsAuto.gr βρίσκεται στο Μιλάνο και συγκεκριμένα στο Μπαλόκο, στο άντρο της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δηλαδή. Εδώ δοκιμάζουμε για πρώτη φορά το νέο Cherokee.

[nggallery id=3220]

Advertisement
Advertisement

Το 4ης γενιάς Cherokee θα διατίθεται πλέον, εκτός από τις 4κίνητες, και σε 2κίνητες εκδόσεις.  Είναι δε  το πρώτο SUV στην κατηγορία του με δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω άξονα (πίσω διαφορικού) με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης. Η εναλλαγή της κίνησης από 2κίνητο σε 4κίνητο γίνεται αυτόματα χωρίς να χρειάζεται καμία απολύτως επέμβαση από τον οδηγό.

Το νέο μοντέλο αναμένεται στη χώρα μας Οκτώβριο με Νοέμβριο και θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Longitude, Limited και Trailhawk. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον 2λιτρο Multijet II turbo diesel με 170 ίππους και – για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας – με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται με απόδοση 140 ίππων και συνδυάζεται με  χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.  Στις επιλογές θα περιλαμβάνονται επίσης και 2 βενζινοκινητήρες, ο V6 Pentastar των 3.2λιτ. με 9άρι αυτόματο κιβώτιο και ο Tigershark MultiAir I-4 των 2.4λίτ.

Advertisement

ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
Η νέα γενιά του SUV της Jeep προσφέρει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών καινοτόμων συστημάτων τετρακίνησης (Jeep®  Active Drive I, Jeep® Active Drive II και Jeep® Active Drive Lock). Επιπλέον με την δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού – το μοναδικό στην κατηγορία του – συνεισφέρει στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Η εμπλοκή-απεμπλοκή του πίσω διαφορικού και η μετάδοση της κίνησης από τον εμπρός στον πίσω άξονα,  πραγματοποιείται αυτόματα με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της  ροπής αναλόγως των συνθηκών.

Jeep Active Drive I
Διαθέσιμο στις εκδόσεις Longitude και Limited, το σύστημα μετάδοσης Jeep Active Drive I είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και αποτελείται από μια μονάδα μεταφοράς ισχύος (PTU) μονής σχέσης μετάδοσης, η οποία  αναλόγως των συνθηκών κατανέμει την ροπή είτε στους δύο είτε στους τέσσερις τροχούς ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης. Η μετάβαση στη τετρακίνηση πραγματοποιείται αυτόματα, εφόσον το σύστημα ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης ή μειωμένη ελκτική ικανότητα. Στην λειτουργία του το  Jeep Active Drive I αλληλεπιδρά με τα συστήματα Βrake Τraction και Electronic Stability Control (ESC). Ένας υγρός συμπλέκτης μεταφέρει την απαιτούμενη ροπή στο πίσω διαφορικό ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Advertisement

Jeep Active Drive II
Το σύστημα Jeep Active Drive II παρέχει επιπλέον στον οδηγό την επιλογή κοντών σχέσεων μετάδοσης. Με την επιλογή της 4-Low υποπολλαπλασιάζεται η σχέση μετάδοσης σε πιο αργή (2,92 : 1), χαρακτηριστικό ιδανικό για σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου (βλ. αυξημένη ικανότητα αναρρίχησης) ή ρυμούλκησης σε γλιστερά εδάφη. Το Active Drive II συνεργάζεται με το σύστημα Selec Terrain το οποίο, επεμβαίνει στη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει το κιβώτιο και το σύστημα ευστάθειας έτσι ώστε να μεταδίδεται η ροπή στους τροχούς που έχουν υψηλότερη πρόσφυση (διαθέσιμο στην έκδοση Cherokee Limited).

Jeep Active Drive Lock
Στάνταρτ στις εκδόσεις Trailhawk, το σύστημα Jeep Active Drive Lock περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά του Active Drive II και επιπρόσθετα την επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού για μέγιστη ικανότητα αναρρίχησης ή ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου. Το παραπάνω χαρακτηριστικό είναι διαθέσιμο σε όλες τις επιλογές του κοντού κιβωτίου, ενώ κλειδώνει αυτόματα στην επιλογή “Rock” του συστήματος Selec Terrain μεγιστοποιώντας την ικανότητα έλξης.

Selec-Terrain
Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Jeep Cherokee εφοδιάζονται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Selec Terrain το οποίο περιλαμβάνει τέσσερεις ρυθμίσεις λειτουργίας (πέντε για το Trailhawk  προσθέτοντας τη ρύθμιση  Rock) στις ήδη υπάρχουσες Auto, Snow, Sport και Sand/Mud. Η ρύθμιση γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την κατάλληλη λειτουργία ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που επιθυμεί. Το Selec Terrain ελέγχει, συντονίζει και βελτιστοποιεί την λειτουργία 12 συστημάτων (ενδεικτικά drivetrain control module, electronic brake controller, ESC, transmission controller, powertrain controller, Selec-Speed Control με Hill-ascent και Hill-descent Control).

Advertisement

Ρυθμίσεις Selec Terrain
Auto
•    Προεπιλεγμένη λειτουργία
•    Αυτόματη εμπλοκή τετρακίνησης
•    Αυτόματη και διαρκώς μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής σε εμπρός / πίσω άξονα

Sport
•    Αυξημένος έλεγχος στην άσφαλτο
•    Λιγότερο παρεμβατικό traction control και ESC
•    Κατανομή ροπής για βέλτιστη πρόσφυση στις στροφές
•    Κατανομή ροπής εμπρός / πίσω άξονα σε ποσοστό μέχρι 40/60

Snow
•    Εκκίνηση με τη δεύτερη σχέση
•    Ακραίες καιρικές συνθήκες
•    Ρύθμιση EBC για γλιστερές επιφάνειες
•    Μόνιμα εμπλεγμένη τετρακίνηση
•    Κατανομή ροπής εμπρός / πίσω άξονα σε ποσοστό μέχρι 60/40

Sand/Mud
•    Αυξημένος έλεγχος σε εκτός δρόμου συνθήκες οδήγησης
•    Ρύθμιση EBC για εκτός δρόμου συνθήκες
•    Μόνιμα εμπλεγμένη τετρακίνηση
•    Κατανομή ροπής εμπρός / πίσω άξονα σε ποσοστό μέχρι 0/100

Rock (διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Trailhawk)
•    Για υπερνίκηση εμποδίων
•    Ρύθμιση EBC για εκτός δρόμου συνθήκες και ρύθμιση κατανομής ροπής
•    Διαθέσιμο μόνο με την επιλογή 4-Low
•    Κατανομή ροπής εμπρός / πίσω άξονα σε ποσοστό μέχρι 0/100

Επιπρόσθετα το σύστημα ESC αλλάζει τη λειτουργία του ανάλογα με την επιλογή του Selec Terrain ως εξής:
•    To ESC είναι πλήρως ενεργό στις λειτουργίες Auto και Snow
•    To ESC είναι εκτός λειτουργίας με τη σχέση 4-Low
•    To ESC είναι μερικώς απενεργοποιημένο στις λειτουργίες Sport και Sand/Mud (το traction control και το stability control έχουν μειωμένη παρεμβατικότητα ενώ το ABS και το ERM λειτουργούν πλήρως)

Με επιλεγμένη τη σχέση 4-Low, το Selec Terrain υποπολλαπλασιάζει τη σχέση μετάδοσης κατά 2,92:1 για αυξημένη ροπή και εκτός δρόμου έλεγχο.

Ένα  επιπλέον ισχυρό ατού του νέου Cherokee, ακούει στην ονομασία Selec-Speed Control το οποίο σε συνεργασία με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) υποβοηθά αυτόματα στην κίνηση του οχήματος στην κατάβαση (Hill-ascent Control) ή την ανάβαση (Hill-descent Control) ανεξάρτητα κλίσης και εμποδίων. Το Selec-Speed Control είναι διαθέσιμο στον οδηγό όταν έχει επιλεγμένη την σχέση 4-Low μέσω ειδικού διακόπτη και διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή σε ένα εύρος από 1,6 έως 8,5 χλμ./ώρα ανάλογα με την επιθυμία του χειριστή. Αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στην έκδοση Trailhawk.

Για τα αποτελέσματα των δοκιμών μας με το νέο Cherokee, μείνετε συντονισμένοι στο No1 site για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Το NewsAuto.gr…