Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το Toyota Mirai

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το Toyota Mirai

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το Toyota Mirai

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Το μέλλον δεν είναι αύριο, είναι σήμερα». Με αυτή τη φράση συνοδεύει η Toyota το λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά του μοντέλου της με τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Το NewsAuto.gr ταξίδεψε μέχρι το Αμβούργο, μία από τις πόλεις με το πιο ανεπτυγμένο δίκτυο ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο, για να οδηγήσει το ριζοσπαστικό Mirai.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΒΟΥΡΓΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το μήκους 4,9 m. sedan ξενίζει με τη σχεδίασή του. Στην Toyota ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι εντελώς διαφορετικό από τα συμβατικά αυτοκίνητα τριών όγκων, ώστε να «φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για κάτι ιδιαίτερο. Άλλωστε ελάχιστοι θα το επιλέξουν ή θα το απορρίψουν από την εμφάνισή του. Θα το αποκτήσουν (όσοι μπορούν βέβαια να διαθέσουν 66.000 ευρώ συν τους φόρους) για να προωθήσουν την υδρογονοκίνηση ή να δείξουν ότι προστατεύουν το περιβάλλον.

Ναι, το Mirai είναι ένα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο. Εκπέμπει στο περιβάλλον μόνο καθαρό νερό (συνήθως σε μορφή ατμού), το οποίο προέρχεται από την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο. Ο ηλεκτρισμός που παράγεται δίνει «ζωή» στο ηλεκτρικό μοτέρ (ισχύος 154 ίππων και ροπής 34,2 kgm) και αυτό με τη σειρά του κινεί τους μπροστινούς τροχούς.

Advertisement
Advertisement

toyota-mirai-first-drive-b640

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην περίπτωση του Toyota Mirai το άγχος δεν αφορά την αυτονομία. Οι δεξαμενές υδρογόνου έχουν χωρητικότητα περίπου 5 kg και προσφέρουν ελευθερία κίνησης για περίπου 550 km. Αυτό που καθιστά ακόμη δύσκολη τη διάδοση των μοντέλων υδρογόνου είναι οι ελάχιστοι σταθμοί ανεφοδιασμού. Μας δόθηκε η ευκαιρία να γεμίσουμε το Mirai σε ένα σταθμό στο Αμβούργο, όπου το κόστος ανέρχεται σε 9,5 ευρώ/kg. Η διαδικασία του ανεφοδιασμού δε διαρκεί περισσότερο από 5 λεπτά.

toyota-mirai-first-drive-c640

Advertisement

Όπως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και το Mirai εντυπωσιάζει με την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του. Προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης (τουλάχιστον στην άσφαλτο των γερμανικών δρόμων) και υψηλά επίπεδα άνεσης για τους τέσσερις επιβάτες του. Επιταχύνει γρήγορα – είτε από στάση, είτε εν κινήσει – και ταξιδεύει «βασιλικά» με υψηλές ταχύτητες. Το μόνο αρνητικό είναι ο μικρός χώρος αποσκευών (361 lt), αλλά και αυτό είναι ένα στοιχείο που δεν μπορεί να… στιγματίσει την τεχνολογία που συνοδεύει το νέο Toyota.

toyota-mirai-first-drive-d640

Advertisement

Το Mirai είναι άμεσα διαθέσιμο σε Γερμανία, Μ. Βρετανία και Δανία, ενώ από το 2016 θα προστεθεί και το Βέλγιο. Η ετήσια παραγωγή για τις ευρωπαϊκές ανάγκες είναι εξαιρετικά περιορισμένη (μόλις 50-100 αυτοκίνητα). Όσο για το αν θα το δούμε στην Ελλάδα, είναι κάτι που δεν μπορεί να απαντηθεί πριν περάσουν λίγα χρόνια.