Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την νέα Mercedes AMG Α45 4Matic των 381PS

Ελλάδα 14:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την νέα Mercedes AMG Α45 4Matic των 381PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την νέα Mercedes AMG Α45 4Matic των 381PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η A Class ανανεώθηκε και μαζί της αναβαθμίστηκε και το κορυφαίο μοντέλο της σειράς η Α45 που φορά τον ισχυρότερο 4κυλινδρο κινητήρα όλων των εποχών.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

H Δρέσδη είναι μια από τις κεντρικές πόλεις της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, βρίσκεται ανατολικά της Φρανκφούρτης μια ώρα με το αεροπλάνο. Είναι χτισμένη αμφιθεατρικά στις όχθες του ποταμού Έλβα και παρά την ισοπέδωσή της από τους βομβαρδισμούς του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου έχει διατηρήσει το χρώμα μιας άλλης εποχής. Η διάσημη εκκλησία – Frauenkirche – που καταστράφηκε από τις βόμβες (13/2/1945) έχει αναστηλωθεί και μόνο ένα κομμάτι από το παλιό τοιχίο που βρίσκεται στη μέση της κεντρικής πλατείας θυμίζει την καταστροφή στις νεότερες γενιές.

Τα περίχωρα όπου βρεθήκαμε οδηγώντας την ανανεωμένη Α Class έχουν φυσικό κάλλος, άπειρα πεζοπορικά μονοπάτια, ανεπτυγμένη γεωργία και καλαίσθητα μικρά χωριά. Ο τόπος είναι επίπεδος χωρίς ιδιαίτερες υψομετρικές διακυμάνσεις.

Advertisement
Advertisement


Η Δρέσδη πρωτεύουσα της Σαξωνίας είναι χτισμένη στις όχθες του Έλβα. Έχει ανακηρυχτεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομίας.

Ο λόγος που η Mercedes επέλεξε την συγκεκριμένη περιοχή για την παρουσίαση της ανανεωμένης Α Class είναι ότι εδώ βρίσκεται η πίστα του Λάουζιτσρινγκ όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο όριο την ολοκαίνουργια τετρακίνητη Α45 AMG των 381PS με πλοηγό τον πέντε φορές πρωταθλητή του DTM και θρύλο των αγώνων στη Γερμανία, Μπέρν Σνάιντερ.

Πριν φτάσουμε όμως στην κορυφαία έκδοση του μοντέλου ας δούμε συνολικά τις αλλαγές στην σειρά Α Class που δέχεται την πρώτη της ανανέωση εδώ και 3 χρόνια. Όπως ίσως θυμάστε η τελευταία έκδοση που ουσιαστικά άλλαξε την πορεία του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2012. Από τότε ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών της κατέβηκε κατά 13 χρόνια ενώ 2 στους 3 πελάτες είχαν πριν μοντέλο ανταγωνιστικής μάρκας. Σήμερα πλέον υπάρχουν 5 προσθιοκίνητες Mercedes πάνω στην ίδια πλατφόρμα οι A Class, CLA, CLA Shooting Brake, B Class, GLA.

Advertisement


Η αναδημιουργία της εκκλησίας Frauenkirche που καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς το 1945 ήταν ένα σημαντικό έργο για τη Δρέσδη.

Οπτικά η νέα A Class έχει πιο σπορτίφ προφυλακτήρα εμπρός, διαφορετικά φωτιστικά σώματα και νέας σχεδίασης ζάντες. Επίσης λανσάρεται σ’ ένα εντυπωσιακό πράσινο χρώμα. Στο εσωτερικό υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο πίνακα οργάνων όπως και νέα χρώματα/υλικά. Ως επιλογή πλέον δίνεται μια μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών παρότι η τοποθέτησή της στο ίδιο σημείο στο ταμπλό διαταράσσει την αρμονία του συνόλου.

Advertisement

Η βασική καινοτομία της νέας A Class αφορά στην παρουσία του λογισμικού Dynamic Select. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με 4 διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Comfort, Sport, ECO, Individual) που επενεργούν στο τιμόνι, στον κινητήρα, στην ανάρτηση, στα φρένα και άλλα σημεία.


Στη χαρτογράφηση Individual ουσιαστικά σετάρεις το δικό σου αυτοκίνητο.

Θέλω να σταθώ ειδικά στο “Individual ” όπου μπορείς να ρυθμίσεις, τον κινητήρα στο Sport, την ανάρτηση στο Comfort και το τιμόνι στο Sport ή το κιβώτιο στο Sport+ όπως θες πετυχαίνοντας τον ιδανικό συνδυασμό για σένα. Με το Dynamic Select τέλος τα παράπονα για τη σκληρή ανάρτηση και τις αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις πιο σπορ εκδόσεις. Πλέον βάζεις χαρτογράφηση comfort και ησυχάζεις έχοντας πάντα την δυνατότητα όταν θες να επιλέξεις Sport. To Dynamic Select είναι στάνταρ στις Α 200d, 2204Matic, 220d, 2504Matic, A 250 Sport, A250Sport 4Matic. Επιπλέον είναι διαθέσιμο σ’ όλα τα μοντέλα ως έξτρα πλην των δυο Α160d και A180d Blue Efficiency. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε στην “μικρή” Α160 πρόκειται για βενζινοκινητήρα 1.6lt υπερτροφοδοτούμενο απόδοσης 102PS με κατανάλωση στα 5.4lt/100km και εκπομπές CO2 119gr/km. Ακόμη και αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο 7τάχυτο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7G DCT. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά παρουσιάζουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον κινητήρα 1.5lt της Renault απόδοσης 90PS (Α 160d) και 109PS (A180d). Το Dynamic Select αποδίδει ικανοποιητικά στην A160 των 102PS και πλέον ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει κανένα συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ συμπεριφορά.

Advertisement

Τεχνικά χαρακτηριστικά Α160 βενζίνη

Κινητήρας:  1.595 cc
Ισχύς:  102 PS/4500 6000 rpm
Ροπή: 18.3 kgm/1.200 – 3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα:  190 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (7G DCT)
Βάρος: 1395kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1.780/1.438 mm
Χώρος αποσκευών: 341 – 1157lt
Τέλη κυκλοφορίας: 107 ευρώ
Τιμή: 23.750 ευρώ (στη Γερμανία).


Για τους φίλους του motorsport υπάρχει ειδική Formula 1 edition στα χρώματα της Mercedes F1.

Μην αφήνεις!
Η Mercedes AMG Α45 4Matic είναι το μικρότερο μοντέλο της AMG και το μόνο τετρακύλινδρο. Από 2.0lt ο κινητήρας αποδίδει 381 PS είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος όλων των εποχών σε αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον είναι ο κινητήρας με την μεγαλύτερη ειδική ισχύ στο λίτρο (190.5) στην ιστορία των αυτοκινήτων παραγωγής.


Αυτός είναι ο ισχυρότερος 4κύλινδρος στην ιστορία της αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα έχει τη μεγαλύτερη ειδική ισχύ 190.5PS/lt που έχει καταγραφεί ποτέ σε κινητήρα παραγωγής.

Στη A 45 το Dynamic Plus Package περιλαμβάνει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μπροστά. Πέρα από τη δουλειά που γίνεται στην έξοδο των στροφών και παρότι το αυτοκίνητο είναι 4κίνητο το διαφορικό επίσης βοηθά στην σταθεροποίηση του αυτοκινήτου στα φρένα και στις υψηλές ταχύτητες. Η ηλεκτρονική ρύθμιση στην ανάρτηση ακόμη και η ταχύτητα που στρίβουν τα φώτα αυξάνεται. Το 7G DCT σε σχέση με την προηγούμενη AMG Α45 4Matic έχει πιο κοντές σχέσεις από την 3η έως την 7η και πιο άμεσες αλλαγές. Η χαρτογράφησή του είναι εντελώς καινούργια και οι τεχνικοί της Mercedes κάνουν λόγω για αλλαγές με τέρμα γκάζι και χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος (seamless).


Η Α 45 4Matic έχει στον εμπρός άξονα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

Η πίστα του Λάουζιτσρινγκ έχει πολλές διαμορφώσεις εμείς οδηγήσαμε σ’ αυτή των 3.44km όπου γίνονται και οι αγώνες του DTM. Έχει μια μεγάλη ευθεία (650m), μερικές γρήγορες καμπές και κλειστές στροφές (12 συνολικά) όπου μπορείς με ασφάλεια ν’ αξιολογήσεις την ισορροπία κρατήματος του αυτοκινήτου.

Με πλοηγό τον θρύλο για τους αγώνες στη Γερμανία, και 5 φορές πρωταθλητή DTM, Μπερν Σνάιντερ είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε οριακά την AMG Α45 4Matic στην πίστα. Το αυτοκίνητο έχει πέντε διαφορετικές χαρτογραφήσεις Comfort, Sport, Sport+, Race και Individual. Επιλέγοντας Race έχεις ένα καθαρόαιμο πίστας στα χέρια σου που σου επιτρέπει ν’ ακολουθείς το Σνάιντερ με την AMG GT, χωρίς να τον πάρει ο ύπνος μπροστά.

A45-AMG-2015-TP-d640

Στη χαρτογράφηση Race η ανάρτηση δεν επιτρέπει κλίσεις στο αυτοκίνητο που παραμένει σταθερό ακόμη και σε βίαιο φρενάρισμα από τα 200km/h. Ούτε φλυαρεί το πίσω μέρος, ούτε αποσταθεροποιείται. Στρίβοντας το τιμόνι είναι κοφτερό, σημαδεύεις και κάνει ακριβώς αυτό που θες με ακρίβεια χιλιοστού. Δε χρειάζεται καμία διόρθωση και μόνο τα λάστιχα που διαμαρτύρονται από το χτύπημα στα κερμπ σ’ επαναφέρουν στην τάξη. Η AMG Α45 4Matic είναι ένα καθαρόαιμο που κινείται ταυτόχρονα με την ίδια άνεση και χωρίς συμβιβασμούς τόσο στην πίστα όσο και μέσα στην κίνηση της πόλης.

Αν μας το έλεγε κάποιος πριν 10 χρόνια δεν θα τον πιστεύαμε πως θα φτιάχνονταν στο μέλλον αυτοκίνητο με τόσο διττό χαρακτήρα. Για να είμαστε ακριβείς είναι σα να οδηγείς δυο διαφορετικά αυτοκίνητα ένα στο πρόγραμμα Comfort και ένα στο πρόγραμμα Race. Με τη χαρτογράφηση Comfort το κιβώτιο ανεβάζει 7η στα 70km/h εκμεταλλευόμενο τη ροπή του κινητήρα, οι αλλαγές είναι τόσο διακριτικές που δεν γίνονται αισθητές και η ανάρτηση δε διαφέρει απ’ αυτή της Α160 (σ.σ: προσοχή μιλάμε για supercar με επιτάχυνση από στάση έως τα 100km/h σε 4.2sec).

Στο πρόγραμμα Race το ESP παρεμβαίνει ελάχιστα όταν πραγματικά χρειάζεται, ο κινητήρας πυροβολάει, το αντηχείο στην εξάτμιση παράγει απόκοσμους βρυχηθμούς, οι αλλαγές είναι επίπονα γρήγορες, το τιμόνι ακόμη πιο άμεσο, τα φρένα πιάνουν πιο απότομα, η AMG Α45 4Matic θυμίζει πρωταθλητή στην κούρσα της ζωής του.

A45-AMG-2015-TP-f640
Στο τιμόνι της  A45 AMG στην πίστα του Λάουζιτσρινγκ.

Το πιο δυνατό της σημείο είναι αναμφίβολα ο διττός χαρακτήρας της. Οδηγώντας την για πολλά χιλιόμετρα στα περίχωρα της Δρέσδης μας εντυπωσίασε το πόσο ξεκούραστη είναι αλλά και πόσο γρήγορα περνάει από στροφές 120 – 150 μοιρών. Έχεις την αίσθηση συνεχώς πως κινείσαι με 50km/h λιγότερα απ’ ότι λέει το ταχύμετρο. Impeza και EVO είναι σαφώς ξεπερασμένα και αργά(!) μπροστά στην AMG Α45 4Matic που παίζει μόνη στην κορυφή της κατηγορίας ακολουθούμενη από το Audi RS3. Για περισσότερες λεπτομέρειες μείνετε συντονισμένοι στην έντυπη έκδοση του Πρώτου Θέματος, το Car&Speed.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Α45 4matic

Κινητήρας:  1.991 cc
Ισχύς: 381 PS/6000 rpm
Ροπή: 48.3 kgm/2.250 – 5000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0- 100 km: 4,2 sec
Τελική ταχύτητα:  250 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,9 lt
Εκπομπές CO2: 162 gr/km
Κιβώτιο: AMG SPEEDSHIFT DCT 7
Βάρος: 1.555 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.367/1.780/1.417 mm
Χώρος αποσκευών: 341 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 413 ευρώ
Τιμή: 51.051 ευρώ (στη Γερμανία)

 

Apple CarPlay Smartphone Integrationspaket Apple CarPlay smartphone integration package
Για τους λάτρεις της τεχνολογίας και της συνδεσιμότητας με τα smartphone αναφέρουμε:
Από τις αρχές του 2016 μέσω του Apple Car Play μπορεί να συνδέσετε το iphone σας και να χρησιμοποιήσετε κάποιες εφαρμογές όπως να ακούσει τη μουσική που έχει στο τηλέφωνο να πάρει SMS και email αλλά και να χρησιμοποιήσει το φωνητικό έλεγχο (Siri).
Αυτά όσον αφορά στο ios, όσον αφορά στο Android τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Θα υπάρχει η δυνατότητα σύνδεση μέσω Mirror Link αλλά αυτό δεν είναι λογισμικό Google. Δε θα συνδέονται όλες οι συσκευές Android αλλά μόνο οι πολύ προηγμένες. Επίσης δεν θα υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα αλλά μόνο κάποιες ειδικά εξελιγμένες από τη Mercedes εφαρμογές διαμέσου των οποίων ο χρήστης θα μπορεί να χρησιιμοποιήσει το κινητό του από την οθόνη του αυτοκινήτου. Σίγουρα υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά περιθώρια βελτίωσης σ’ αυτό τον τομέα.