Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Κινούμαστε στην Εθνική οδό με ημιαυτόνομη οδήγηση!

Ελλάδα 9:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κινούμαστε στην Εθνική οδό με ημιαυτόνομη οδήγηση!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κινούμαστε στην Εθνική οδό με ημιαυτόνομη οδήγηση!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το δοκιμάσαμε στον αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη αλλά και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές από την Τρίπολη μέχρι το Λεβίδι.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το νέο Volvo S90 βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και φέρει όλα τα προηγμένα συστήματαενεργητικής ασφάλειας για τα οποία φημίζεται η Volvo. Στα χέρια μας αυτές τις μέρες βρίσκεται το δίλιτρο τετρακίνητο βενζινοκίνητο T6 με συμπιεστή και turbo απόδοσης 320PS. Η τιμή του ξεκινά από τις 58000 ευρώ για την έκδοση Momentum και φτάνει τις 63000 ευρώ για την πλούσια έκδοση Inscription.

Μείνετε συντονισμένοι στην έντυπη έκδοση του Πρώτου Θέματος για την πλήρη δοκιμή της ναυαρχίδας της Volvo. Εδώ θα αναφερθούμε σ’ ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ενεργητικής ασφάλειας που μειώνει το φόρτο εργασίας του οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Αναφερόμαστε στο Pilot Assist πρόκειται ουσιαστικά για σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Συνδυάζεται με το Adapitve Cruise Control. Το δοκιμάσαμε στον αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη αλλά και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές από την Τρίπολη μέχρι το Λεβίδι. Πρόκειται ίσως για τον ασφαλέστερο δρόμο στην Ελλάδα όπου αισθάνεσαι άνετα να δοκιμάσεις νέα συστήματα. Ας το δούμε αναλυτικά.

s90-pinakas-organon-b640
H προκαθορισμένη ταχύτητα (100km/h) μειώνεται όταν το ACC ανιχνεύσει προπορευόμενο όχημα. Η ένδειξη 96km/h δείχνει την ταχύτητα κίνησης και η ένδειξη 100km/h την προκαθορισμένη ταχύτητα. Το γκρι τιμόνι δείχνει πως το Pilot Assist προσπαθεί να διαβάσει τη διαγράμμιση του καταστρώματος. Μόλις αυτό συμβεί γίνεται πράσινο το τιμόνι και ενεργοποιείται η ημιαυτόνομη οδήγηση. Το 110 είναι το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο δρόμο. 

Το αυτορυθμιζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα που καθορίζουμε. Αν το ραντάρ ανιχνεύσει αυτοκίνητο εμπρός και η απόσταση βαίνει μειούμενη τότε μειώνει ανάλογα την ταχύτητά μας. Μόλις το εμπόδιο απομακρυνθεί εκ νέου επιταχύνει μέχρι του προκαθορισμένο ορίου. Ο συνδυασμός του Adaptive Cruise Control με το υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας που συνδυάζεται με τρέμουλο στο τιμόνι και στην έδρα του καθίσματος είναι συστήματα εξαιρετικά σημαντικά σε μακριά ταξίδια όταν η κόπωση έχει μεγαλώσει. Με το ACC σε λειτουργία από τα χειριστήρια πάνω στο τιμόνι ενεργοποιείς το Pilot Assist. Εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης ένα γκρι τιμόνι.  Όταν το σύστημα “διαβάσει” τη διαγράμμιση του δρόμου τότε το τιμόνι γίνεται πράσινο. Πλέον το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί χωρίς τη μεσολάβηση του οδηγού με αυτόματο στρίψιμο του τιμονιού διατηρώντας την ταχύτητα που έχουμε ορίσει. Το σύστημα προϋποθέτει ευθύνη του οδηγού γι’ αυτό πρέπει τα χέρια μας να παραμένουν στο τιμόνι. Αν τα απομακρύνουμε απενεργοποιείται. Το τιμόνι έχει αισθητήρες και αντιλαμβάνεται ακόμη και την παραμικρή πίεση. Εννοείται πως ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο πατώντας απλά γκάζι, φρένο ή στρίβοντας το τιμόνι. Το Pilot Assist δουλεύει μέχρι λίγο πάνω από τα 130km/h.

Advertisement

Εμείς προσπαθήσαμε πολλές φορές να ενεργοποιήσουμε το Pilot Assist. Κάποιες φορές συνέβη, κάποιες άλλες η διαγράμμιση δεν ήταν ανιχνεύσιμη. Όταν άναβε το πράσινο τιμόνι, νιώθαμε το αυτοκίνητο να “οδηγεί” χωρίς δική μας πρωτοβουλία. Μια ενέργεια που φαντάζει παράταιρη αν έχεις μπροστά σου λίγα χιλιόμετρα αλλά προσφέρει μεγάλη ανακούφιση, στον αυτοκινητόδρομο όταν ταξιδεύεις όλη μέρα.

Το Pilot Assist αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες από τα ραντάρ και τους αισθητήρες του S90και αποτελεί το πρώτο βήμα εκπαίδευσης/ εξοικείωσης των οδηγών προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση όπου το αυτοκίνητο έχει την ευθύνη χωρίς να απαιτείται συνεργασία του οδηγού.

Advertisement