Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Ceed 1.4 T-GDI vs Seat Leon 1.5 TSI ACT 130PS

Ελλάδα 18:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Kia Ceed 1.4 T-GDI vs Seat Leon 1.5 TSI ACT 130PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Ceed 1.4 T-GDI vs Seat Leon 1.5 TSI ACT 130PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι Κορεάτες είναι αποφασισμένοι να χτυπήσουν κάθε έκφραση του Ευρωπαϊκού κατεστημένου και με το νέο KIA Ceed βάζουν στο στόχαστρο τα Mainstream μικρομεσαία Hatchback με σπορ διάθεση τα οποία το Seat Leon έχει παραδοσιακά πρωταγωνιστικό ρόλο.

Advertisement
Advertisement

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Οι σύγχρονοι κανόνες της αγοράς απαιτούν ποικιλία σε είδος, ύφος και χαρακτήρα. Κάτι που σίγουρα ευνοεί ομίλους με περισσότερες από μία εταιρείες στο ίδιο πεδίο αντιπαράθεσης. Πρόκειται για τακτική που ο όμιλος Volkswagen εφαρμόζει με επιτυχία για δεκαετίες, διαφοροποιώντας εσκεμμένα το αποτύπωμα ακόμα και προτάσεων που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.

Advertisement
Advertisement

Για παράδειγμα παραδοσιακά η VW εξέφραζε το κυρίαρχο ρεύμα της εποχής, η Audi ήταν η πολυτελής και τεχνολογικά εξέχουσα εκδοχή, η Skoda αντιπροσώπευε την λογική της πρακτικότητας και του value for money ενώ η SEAT ενσάρκωνε την προσιτή σπορτίφ διάθεση.

(Tο νέο Ceed έχει αποστασιοποιηθεί από το «αδελφό» i30 ενώ το Leon πλησιάζει όσο ποτέ τα πρότυπα του Golf)

Advertisement

Βέβαια το τελευταίο διάστημα αυτός ο διαχωρισμός δεν έχει τα σαφή όρια του παρελθόντος, καθώς για παράδειγμα βλέπουμε το Golf να έχει πλησιάσει όσο ποτέ το Α3 τη στιγμή που το Leon μιμείται την ωριμότητα και τη σοβαρότητα του Golf.

Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου μοντέλου διαχείρισης φαίνεται πως έχει εμπνεύσει τους αντιπάλους και ειδικά τους Κορεάτες που περισσότερο από κάθε άλλον δείχνουν αποφασισμένοι να αντιταχθούν στο γερμανικό κατεστημένο, απαντώντας μάλιστα με το ίδιο νόμισμα.

Advertisement

Η KIA δείχνει πλέον πλήρως αποστασιοποιημένη από την «αδελφή» Hyundai σε ύφος και προτεραιότητες. Το Stonic δεν έχει καμία σχέση με το Kona, όπως ακριβώς το νέο Ceed χαράζει διαφορετικό δρόμο από το i30, δίνοντας ένα σαφές κίνητρο σε όσους αναζητούν περισσότερο δυναμισμό στην καθημερινότητά τους. Παρά την τυπικά κορεάτικη καταγωγή το Ceed έχει ένα καθαρά ευρωπαϊκό διαβατήριο.

Σχεδιάστηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της KIA στη Φρανκφούρτη, εξελίχθηκε στους ευρωπαϊκούς δρόμους και παράγεται στο εργοστάσιο της KIA στη Σλοβακία. Κάτι ανάλογο ίσχυε και για την προηγούμενη γενιά, όμως το νέο μοντέλο εκφράζει πολύ πιο πειστικά τον εξευρωπαϊσμό σε κάθε πτυχή του. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι από το σχεδιαστικό ύφος που έχει πλησιάσει περισσότερο από ποτέ τα πιο καθαρά και εύπεπτα πρότυπα που εκφράζονται κυρίως από τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Advertisement

Η σιλουέτα του νέου Ceed έχει απαλλαχτεί από τις πολλές καμπύλες, υιοθετώντας ένα στυλ με περισσότερες ακμές οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο επιθετικής εικόνας, ειδικά στο εμπρός μέρος. Το αρκετά κάθετο προφίλ της μάσκας, τα στενόμακρα φώτα και κυρίως οι μεγάλες επιφάνειες των αεραγωγών προσδίδουν ένα σπορ ύφος. Την ίδια στιγμή, το σχετικά χαμηλό τελείωμα της οροφής και ο πιο τονισμένος πίσω πρόβολος ξεφεύγουν από τα κλασικά πρότυπα ενός τυπικού hatchback δίνοντας μια οπτική απόχρωση από shooting brake.

Η εικόνα επομένως, εκτός από τη φρεσκάδα του νέου έχει και περισσότερη ιδιαιτερότητα σε σχέση με αυτή του Leon, μολονότι το τελευταίο καταφέρνει να σπάσει την τυπικότητα της πιο συμβατικής αισθητικής προσέγγισης με τις τονισμένες ακμές και τα νεύρα στις πλαϊνές επιφάνειες.

Πέρα από το υποκειμενικό κομμάτι της αισθητικής, ο εξευρωπαϊσμός του Ceed δηλώνεται με κάθε σαφήνεια από το ύφος και τη συνολική προσέγγιση του εσωτερικού. Ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα που βρίσκουμε στις σύγχρονες προτάσεις του κορεάτικου ομίλου, με καθαρές και λιτές γραμμές στο ταμπλό, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Ωστόσο, αυτό που κεντρίζει την προσοχή είναι η τονισμένη αίσθηση ποιότητας που αποπνέουν τα υλικά και ο διάκοσμος.

Η εργονομία δείχνει προσεκτικά φροντισμένη, οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν ένα ιδιαιτέρως ποιοτικό αποτύπωμα, ενώ η συνολική αίσθηση δεν υπολείπεται στο παραμικρό από αυτήν που προσφέρεται από τον κορυφαίο ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Στα θετικά στοιχεία θα συμπεριλάβουμε μάλιστα την πολύ καλή θέση οδήγησης, με το θετικό σε στήριξη κάθισμα και το σχετικά μικρό τιμόνι με την παχιά στεφάνη να προσδίδει έναν πιο σπορ αέρα από αυτόν που συνηθίζεται στην κατηγορία. Ιδανικό συμπλήρωμα στα παραπάνω είναι, μάλιστα, η ευκολία χειρισμών και η οικειότητα που αισθάνεσαι πολύ γρήγορα πίσω από το τιμόνι του Ceed. Πρόκειται για ένα γνώρισμα που ανέκαθεν αποτελούσε βασικό χαρακτηριστικό των προτάσεων του Volkswagen Group και που φυσικά υπάρχει και στο Leon.

Φτάνοντας προς το τέλος της θητείας της η παρούσα γενιά του μικρομεσαίου hatchback της SEAT βρίσκεται πλέον στην καλύτερη -κατασκευαστικά- φάση της. Μετά και την τελευταία ανανέωσή του, το Leon έχει ισοφαρίσει ποιοτικά το Golf που πρακτικά διατηρεί ένα ελαφρύ πλεονέκτημα μόνο σε ότι αφορά την πιο πολυτελή αίσθηση του διάκοσμου. Τόσο το Ceed όσο και το Leon θα ικανοποιήσουν σε ποιοτικό επίπεδο, κάτι που επεκτείνεται και στο κομμάτι της τεχνολογίας, της άνεσης και της ασφάλειας, αν και εδώ είναι σαφής η διαφοροποίηση στην εξοπλιστική φιλοσοφία κάθε εταιρείας.

Το Ceed είναι αρκετά πλούσιο σε σχετικό εξοπλισμό ακόμα και στην αρχική έκδοση, Uptown, του μοντέλου με τον 1.4 T-GDI. Μεταξύ άλλων διαθέτει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7” (8ιντση στις πιο ακριβές εκδόσεις) που είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα Apple Car Play και Android Auto, ενώ συνοδεύεται και από ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνει προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σηματοδότησης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, cruise control κ.ά.

(Το πάτημα του Ceed έχει ένα αθλητικό ύφος, το οποίο συνήθως βρίσκουμε σε ανταγωνιστικά μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με πακέτο σπορ ανάρτησης)

Από την άλλη μεριά, το Leon ακολουθεί την προσφιλή γερμανική λογική του χτισίματος του εξοπλισμού, προσφέροντας όμως τελικά ένα μεγαλύτερο εύρος επιλογών. Έτσι για παράδειγμα ο εξοπλισμός του αρχικού πακέτου Style του Leon 1.5 TSI ACT περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με μικρή οθόνη αφής 5” και σύστημα εμπρόσθιας υποβοήθησης. Όμως το Leon μπορεί να εξοπλιστεί περαιτέρω με όλα τα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν και στο Ceed ενώ την ίδια στιγμή έχει το πλεονέκτημα της πιο προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας του γερμανικού ομίλου.

Σημειώστε, λοιπόν, ότι το σύστημα πολυμέσων στην πιο πλούσια έκδοση έχει οθόνη αφής 8” με αντίστοιχες δυνατότητες αλλά καλύτερα γραφικά και πιο γρήγορη λειτουργία από αυτήν του Ceed, ενώ επιπλέον το Leon μπορεί να εξοπλιστεί και με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από εκεί και πέρα, το χρηστικό προφίλ του νέου Ceed έχει ενισχυθεί από την αύξηση των διαστάσεων και ειδικότερα του πλάτους και του μήκους του πίσω προβόλου κατά 20 mm αντίστοιχα. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2.650 mm όπως και στην προηγούμενη γενιά, όμως η χωροταξική διαμόρφωση έχει βελτιώσει τους διαθέσιμους χώρους.

Μάλιστα, παρά τη μείωση του ύψους της οροφής, η χαμηλή τοποθέτηση της βάσης τόσο των καθισμάτων διατηρεί ικανοποιητικό αέρα για τα κεφάλια. Το Leon, παρά το ελαφρώς πιο κοντό μεταξόνιο (2.636 mm), καταφέρνει να προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω. Από τη μεριά του το Ceed ισορροπεί τις αναλογίες χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα που επιτρέπει την πιο άνετη μεταφορά τριών πίσω επιβατών, σε αντίθεση με το ψηλό τούνελ που κλέβει πολύτιμο χώρο από τον μεσαίο επιβάτη στο Leon.

Επιπλέον, ο μεγάλος πίσω πρόβολος του Ceed εξασφαλίζει λίγο παραπάνω χώρο για τις αποσκευές (395 lt έναντι των 380 του Leon). Και στις δύο περιπτώσεις η καθημερινότητα διευκολύνεται σημαντικά από τους αρκετούς και χρηστικούς βοηθητικούς χώρους που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες.

(Στα θετικά στοιχεία θα συμπεριλάβουμε μάλιστα την πολύ καλή θέση οδήγησης, με το θετικό σε στήριξη κάθισμα και το σχετικά μικρό τιμόνι με την παχιά στεφάνη να προσδίδει έναν πιο σπορ αέρα από αυτόν που συνηθίζεται στην κατηγορία)

Η πιο σημαντική αλλαγή στο νέο Ceed αφορά την εικόνα του στον δρόμο. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Κ2 του ομίλου και έχει δεχθεί αρκετές επιλεκτικές επεμβάσεις προκειμένου να τονιστεί ο πιο σπορ προσδιορισμός του. Σημειώστε πως, εκτός από τη νέα αρχιτεκτονική της ανάρτησης που διατηρεί τη διάταξη με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω -για όλες τις εκδόσεις-, τα εμπρός ελατήρια είναι 40% πιο σκληρά ενώ τα πίσω 10% πιο μαλακά.

Την ίδια στιγμή η ακαμψία της εμπρός αντιστρεπτικής έχει μειωθεί κατά 22% σε σχέση με το προ-ηγούμενο μοντέλο. Αυτή η ρύθμιση βοηθά στη δημιουργία περισσότερης μηχανικής πρόσφυσης και στην ενίσχυση της ταχύτητας απόκρισης χωρίς να επιβαρύνει την άνεση.

Τα αμορτισέρ του νέου Ceed διαθέτουν νέο σύστημα βαλβίδων κυκλοφορίας που βελτιώνει την απόσβεση των δονήσεων υψηλής συχνότητας που δημιουργούνται, για παράδειγμα, σε κατσαρό οδόστρωμα.

Επιπλέον, η κρεμαγιέρα είναι 17% πιο γρήγορη από το παρελθόν, ενώ όλες οι εκδόσεις με τροχούς 17” είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που έχουμε συνηθίσει να συναντάμε στις προδιαγραφές μοντέλων με πιο δυναμική ταυτότητα. Ωστόσο αυτό ήταν το ζητούμενο στην περίπτωση του Ceed και αυτό τελικά εισπράττεις από τη θέση του οδηγού.

(Το SEAT Leon παραμένει η πιο πικάντικη οδηγικά παρουσία του ομίλου Volkswagen στα mainstream μικρομεσαία hatchback)

Για να είμαστε πιο ακριβείς, το Ceed στη βασική του μορφή καταφέρνει να μεταφέρει την αίσθηση που κάποια από τα ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν όντας εξοπλισμένα με κάποιο πακέτο σπορ ανάρτησης – όταν αυτό διατίθεται. Η κύλιση έχει μια ευχάριστα συμπαγή αίσθηση και παρά το γεγονός πως η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλό και σαφέστατο έλεγχο του αμαξώματος δεν θα προκαλέσει παράπονα περνώντας από ανωμαλίες.

Στη θετική εικόνα συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση, ειδικά στο ταξίδι. Το τιμόνι έχει ακρίβεια, πολύ καλό ζύγισμα και ζωντάνια, χωρίς, πάντως, να φτάνει στο επίπεδο του Focus. Το πλεονέκτημα προκύπτει από το γρήγορο turn-in και κυρίως από τη δεκτικότητα του Ceed στη φόρτιση μέσα στη στροφή.

(Φτάνοντας στην πιο άρτια στιγμή της καριέρας της, η παρούσα γενιά του Leon έχει πλησιάσει όσο ποτέ τα ποιοτικά δεδομένα του Golf)

Το εμπρός μέρος διατηρεί την ακρίβειά του ακόμα και αν πιεστεί, βοηθούμενο και από την πολύ καλή λειτουργία του ESC με ενσωματωμένο σύστημα Torque Vectoring, που επεμβαίνει διακριτικά και αποδεικνύεται αρκετά αποτελεσματικό στην τιθάσευση των υποστροφικών τάσεων στο μέτριο οδόστρωμα. Από την άλλη πλευρά, το Leon καταθέτει μια πιο τυπική για την κατηγορία εικόνα. Σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει αλλά ούτε και θα σε προκαλέσει για κάτι παραπάνω.

Οι ρυθμίσεις δείχνουν περισσότερο προσανατολισμένες στην άνεση, καθώς η ανάρτηση είναι πιο ενδοτική στην απορρόφηση των ανωμαλιών. Ωστόσο αυτό δεν μπορούμε να πούμε πως δίνει κάποιο σαφές πλεονέκτημα στο Leon από τη στιγμή που η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Ceed προσφέρει πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά έναντι του ημιάκαμπτου άξονα του Leon. Και εδώ το πλαίσιο είναι εύστοχα ζυγισμένο ενώ οι αντιδράσεις έχουν ομοιογένεια και προοδευτικότητα.

Παρά το γεγονός όμως πως αντικειμενικά δεν μπορείς να του προσάψεις κάποιο αρνητικό στοιχείο, το Leon δεν καταφέρνει να διατηρήσει τη συνοχή που επιδεικνύει το Ceed, ακόμα και αν πιεστεί. Το τιμόνι δεν έχει αντίστοιχη ζωντάνια γύρω από την ευθεία και το εμπρός μέρος θα χάσει νωρίτερα την πρόσφυση, ενώ οι μεγαλύτερες κλίσεις και η ελαφρά πιο τονισμένη πλεύση του αμαξώματος ίσως να μην επηρεάζουν τελικά την τροχιά και την ταχύτητα, δεν κερδίζουν, όμως, τις εντυπώσεις σε ψυχολογικό επίπεδο.

(Τόσο το Ceed όσο και το Leon θα ικανοποιήσουν σε ποιοτικό επίπεδο, κάτι που επεκτείνεται και στο κομμάτι της τεχνολογίας, της άνεσης και της ασφάλειας)

Το Leon έχει το πάνω χέρι όταν στο προσκήνιο έρχεται ο ταλαντούχος 1.5 TSI. Και τα δύο μοντέλα προσφέρονται και με 1.000άρηδες 3ύλινδρους turbo κινητήρες, αλλά οι μεγαλύτεροι 1.5 TSI και 1.4 T-GDI που φοράνε τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας συνθέτουν ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο πακέτο.

O 1.500άρης TSI με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT -που είδαμε πρώτα στο Golf- δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην οικονομία και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στην πράξη ο νέος κινητήρας του ομίλου Volkswagen επιβεβαιώνει το «πράσινο» προφίλ του επιτρέποντας εύκολα την επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης της τάξης των 7,0 lt/100km, η οποία είναι αντίστοιχη αυτής που συνήθως βλέπουμε από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες του ενός λίτρου. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι 130 PS και κυρίως τα 20,4 kgm ροπής προσφέρουν αβίαστα και πολύ καλές επιδόσεις, με βασικό χαρακτηριστικό τη ζωντάνια και την ελαστικότητα από πολύ χαμηλά. Νέος είναι και ο 1.4 T-GDI του Ceed και ο οποίος αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6 της προηγούμενης γενιάς.

Η βελτίωση σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις είναι σαφέστατη, όμως παρά το γεγονός ότι στα χαρτιά υπερέχει σε απόδοση από τον TSI καθώς φτάνει τους 140 PS και τα 24,7 kgm ροπής, αυτό το πλεονέκτημα δεν αποτυπώνεται σε όλο το φάσμα στροφών.

Η εικόνα είναι σαν ο 1.4 T-GDI να έχει μια μεγαλύτερη τουρμπίνα με περισσότερη υστέρηση, καθώς μέχρι τις 2.500 rpm δεν έχει την προθυμία και την απόκριση του TSI, αλλά από εκεί και πέρα ανατρέπει την ισορροπία καταθέτοντας μια πιο γεμάτη αίσθηση. Την ίδια στιγμή έχει μια πιο τυπική συμπεριφορά σε επίπεδο κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται στα 8,2 lt/100km.Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με δύο άκρως ολοκληρωμένες προτάσεις.

Το SEAT Leon παραμένει η πιο πικάντικη οδηγικά παρουσία του ομίλου Volkswagen στα mainstream μικρομεσαία hatchback, ακόμα και αν η προσπάθεια για τόνωση της ποιοτικής του πλευράς έχει αποδυναμώσει τη σπορ πτυχή του σε σχέση με το παρελθόν. Παρ’ όλα αυτά συνδυάζει ένα πακέτο ποιότητας, χρηστικότητας και ασφάλειας που δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, με την έκδοση 1.5 TSI ACT να προσφέρει μια εξαιρετική αναλογία επιδόσεων και οικονομίας και μάλιστα σε μια αρκετά δελεαστική τιμή, στη βασική έκδοση.

Ωστόσο σε αυτή την αναμέτρηση η ψήφος μας θα πάει στο Ceed, καθώς καταφέρνει να είναι άκρως ανταγωνιστικό σε κάθε επιμέρους τομέα, προσφέροντας ταυτόχρονα ένα σύνολο με χαρακτήρα. Το νέο μοντέλο είναι συνολικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν ισοφαρίζοντας σε ποιοτικό και λειτουργικό επίπεδο τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Είναι ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και στην έκδοση 1.4 T-GDI αρκετά σβέλτο ώστε να προσφέρει το κατάλληλο υπόβαθρο για την εκμετάλλευση του ευχάριστα ζωντανού οδηγικού του χαρακτήρα. Το Ceed είναι σήμερα, μαζί με το Ford Focus, μεταξύ των πιο ανταποδοτικών οδηγικά προτάσεων της κατηγορίας. Μπορεί να χάνει στην τιμή εκκίνησης της βασικής του έκδοσης από το Leon, όμως αυτή συνοδεύεται από πιο πλούσιο εξοπλισμό, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα φρέσκο μοντέλο με το σημαντικό πλεονέκτημα της 7ετούς εγγύησης που προσφέρει η KIA.

Key Teck

• 1.5 TSI ACTΟ νέος μικρομεσαίος TSI σύμφωνα με τους ανθρώπους του ομίλου Volkswagen αποτελεί την πιο εύστοχη μέχρι σήμερα προσπάθειά τους να πετύχουν την οικονομία ενός πετρελαιοκινητήρα από ένα σύνολο βενζίνης. Βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TSI είναι η λειτουργία του σύμφωνα με τον κύκλο Miller σε συνδυασμό με την παρουσία υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας. Επιπλέον, είναι εφοδιασμένος με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT ), το οποίο επενεργεί στους δύο μεσαίους από τους τέσσερις κυλίνδρους. Η απενεργοποίηση γίνεται όταν ο κινητήρας έχει χαμηλό φορτίο και μεταξύ 1.400-4.000 rpm, ενώ η λειτουργία είναι διαθέσιμη έως τα 130 km/h. Στις εκδόσεις με κιβώτιο DSG είναι διαθέσιμη και λειτουργία coasting, στην οποία όταν δεν απαιτείται καθόλου ισχύ από τον κινητήρα αυτός σβήνει τελείως και τα ηλεκτρικά κυκλώματα του αυτοκινήτου τροφοδοτούνται από ένα μικρο-υβριδικό σύστημα 12V με μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου.

• 1.4 T-GDI Το νεότερο μέλος της οικογένειας κινητήρων Kappa αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6 GDΙ, προσφέροντας μια σαφή αναβάθμιση της απόδοσης σε επίπεδο ισχύος και ροπής. Ο 1.4 T-GDI μοιράζεται την τεχνολογία του μικρότερου 3κύλινδρου 1.0 T-GDI και παρά το γεγονός των πιο πολύπλοκων κατασκευαστικών προδιαγραφών, είναι 14 kg ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του. Μεταξύ άλλων, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότη υψηλής πίεσης μονού σώματος ο οποίος είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγής προς όφελος της αμεσότητας απόκρισης και της μείωσης των συνολικών διαστάσεων. Επιπλέον, όπως και ο μικρότερος 1.000άρης είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για περαιτέρω βελτίωση των εκπομπών ρύπων ενώ είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές Euro 6d TEMP.

 

TECH:

KIA CEED 1.4 T-GDI
Κινητήρας:
 1.353 cc, i4 Turbo
140 PS @ 4.500 rpm, 24,7 kgm @ 1.500-3.200 rpm
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) Πολλαπλών συνδέσμψν (Π)
0-100 km/h: 8.9 ”,
Τελική: 210 km/h
Μέση Κατανάλωση: 8.2 lt/100 km
CO2: 130 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.310/1.800/1.4 47 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1,240 kg
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τιμή: 19.290 €

 

SEAT LEoN 1.5 TSI AcT
Κινητήρας:
 1.498 cc, i4 Turbo
130 PS @ 5.000-6.000 rpm
20,4 KGM @ 1.400-4.000 rpm
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξονας (Π)
0-100 km/h: 9.4 ”,
Τελική: 203 km/h
Μέση Κατανάλωση: 7.0 lt/100 km
CO2: 111 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.282 /1.816/1.4 59 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1,239 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 17.150 €

 

Πηγή: Car