Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Υψηλές θερμοκρασίες με το Abarth 595 Competizione

Ελλάδα 19:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Υψηλές θερμοκρασίες με το Abarth 595 Competizione

ΔΟΚΙΜΕΣ

Υψηλές θερμοκρασίες με το Abarth 595 Competizione

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Μπαμπά γιατί ακούγεται σαν πλοίο;». Η απορία του 3χρονου γιου, με το «αυτί» που έχει αρχίσει ήδη να ξεχωρίζει ήχους, συνοψίζει σε λίγες λέξεις την ιδιαιτερότητα του Abarth 595 Competizione.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Γυρνάς το κλειδί στη μίζα και ο ήχος από την τετραπλή απόληξη της στάνταρ εξάτμισης Record Monza δεν σου επιτρέπει να παρερμηνεύσεις κάτι. Πρόκειται για κάτι σπέσιαλ, ένα αυτοκίνητο… ειδικών συνθηκών. Η Abarth «φόρτωσε» στο 595 Competizione μία εξελιγμένη παραλλαγή του 1.4 T-Jet της Fiat, με την ισχύ να ανεβαίνει κι άλλο στα 160 PS και τη ροπή στα 23,5 kgm. Ο κινητήρας χαμηλά εμφανίζει κάποια υστέρηση, όμως στη συνέχεια ζωντανεύει και παραμένει δραστήριος και ουσιώδης για μεγάλο εύρος στροφών. Σε συνδυασμό με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, εμφανίζει υπό νορμάλ συνθήκες μέση κατανάλωση κοντά στα 8 lt/100 km.

Εξωτερικό για ζήλεια, εσωτερικό για αγώνες
Στα φανάρια λίγα αυτοκίνητα τραβούν τα βλέμματα με το ρυθμό που το κάνει αυτός ο πύραυλος-τσέπης. Όχι μόνο με τον ήχο του κινητήρα, αλλά με τη διχρωμία του αμαξάμωτος, τους μεγάλους τροχούς, την εμφάνιση της εξάτμισης. Οι ερωτήσεις είναι απανωτές: «Πόσα άλογα βγάζει; πόσο κάνει; ποια είναι η τελική του;». Όσο ιδιαίτερο δείχνει από έξω το Competizione, άλλο τόσο ξεχωριστό είναι το εσωτερικό του.

Advertisement
Advertisement

Τα μπάκετ καθίσματα απαιτούν… νηστεία εβδομάδων για να σε φιλοξενήσουν. Αν τα καταφέρεις, είναι σαν να έχεις «ξεκλειδώσει» την πρώτη πίστα ηλεκτρονικού σε κάποια κονσόλα. Μην ασχολείστε με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Αυτό το παιχνίδι είναι ουσιαστικά για δύο, ή μάλλον για έναν. Η διχρωμία γκρι-καφέ στα καθίσματα και τις επενδύσεις των θυρών συναντάται και στο σπορ τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος της στεφάνης. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων συγκεντρώνει όλες τις ενδείξεις και ταιριάζει με το πνεύμα του Abarth 595, όπως επίσης τα πεντάλ και ο επιλογέας ταχυτήτων από αλουμίνιο.

Δώσε μου δρόμο…
Το μέγεθος του 595 Competizione παραπέμπει σε αυτοκίνητο πόλης, όμως ο κινητήρας και το στήσιμό του… διαφωνούν. Η ρύθμιση της ανάρτησης και οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ καθιστούν κουραστικές τις μετακινήσεις μέσα στο αστικό δίκτυο. Οι λακκούβες περνούν… αυτούσιες στη μέση σου, όμως η «μελωδία» στα αυτιά από την εξάτμιση κυριαρχεί όλων των άλλων αισθήσεων. Όταν πια βρεθείς σε δρόμο χωρίς φανάρια, χωρίς κίνηση, αλλά με στροφές και καλή άσφαλτο, τότε η υπομονή που έδειξες σου επιστρέφεται στο πολλαπλάσιο. Στρίβεις τόσο απολαυστικά όσο αβίαστα (με τη βοήθεια και του ηλεκτρονικού μπλοκέ), επιταχύνεις με πείσμα έως την επόμενη στροφή και ξανά το ίδιο. Η δύναμη του κινητήρα περνά χωρίς μεγάλες απώλειες στο δρόμο και το τιμόνι στη θέση «Sport» είναι όσο γρήγορο θα περίμενες.

Το Abarth 595 Competizione είναι ένα «παιχνίδι» σαν αυτά που θα ζητούσες από τον Άι Βασίλη. Δεν θα το έχεις για όλη σου τη ζωή, καθώς κάποια στιγμή οι ανάγκες για χώρους, άνεση και κατανάλωση θα φέρουν τη λογική στη θέση του συναισθήματος. Αν όμως είσαι εργένης και με κάποιο κομπόδεμα, τότε το Abarth αυτό θα σου χαρίσει στιγμές που στο μέλλον θα γίνουν όμορφες αναμνήσεις…

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 160 PS στις 5.750 rpm
Ροπή: 23,5 kgm στις 3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 211 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,5 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 155 gr/km
Βάρος: 1.035 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.657/1.627/1.485 mm
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 263,5 ευρώ
Τιμή: 26.550 €

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement