Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στα όρια της αντοχής (μας) την SLS GT3 AMG!

Ελλάδα 21:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε στα όρια της αντοχής (μας) την SLS GT3 AMG!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στα όρια της αντοχής (μας) την SLS GT3 AMG!

ΔΟΚΙΜΕΣ

To NewsAuto.gr βρέθηκε στην Γερμανία για να οδηγήσει τη νικήτρια των 24ωρων αγώνων του Νίρμπουργκρινγκ, του Ντουμπάι, του Σπα και της Βαρκελώνης.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Βρεθήκαμε στην πίστα του Lausitzring με την Dunlop, η οποία φέτος γιορτάζει 125 χρόνια από το 1906, όταν έφτιαξε το πρώτο ελαστικό από γόμα χωρίς δερμάτινους ιμάντες. Από τότε η εταιρεία έχει συνδέσει το όνομά της με όλες τις μορφές αγώνων: από F1 μέχρι σπορ πρωτότυπα και αγώνες αντοχής. Η Dunlop με αυτήν την πρόσκληση ήθελε να τονίσει τη νίκη στον πιο σημαντικό 24ωρο αγώνα αντοχής, αυτόν του Νίρμπουργκρινγκ, όπου ήρθε σε συνεργασία με τη Mercedes AMG.

Advertisement
Advertisement

Οι αγώνες αντοχής ταιριάζουν στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία της αμερικανικής εταιρείας καθότι, όπως λένε οι ίδιοι, βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Οπως μας ανέφερε ο Michael Belman, διευθυντής της Dunlop στη Γερμανία, στόχος της εταιρείας είναι να βρίσκεται σε ρεαλιστικούς αγώνες: «Δεν μας προσθέτει στις γνώσεις μας η κατασκευή ελαστικών για 100 km. Αντίθετα, η δημιουργία και η εξέλιξη ελαστικών για αγώνες αντοχής και η αντιπαράθεση με άλλους κατασκευαστές είναι σημαντική για μας».

Η Dunlop εφοδίασε με ελαστικά τις Mercedes SLS που αγωνίστηκαν στις 24 Ωρες του Νίρμπουργκρινγκ, αγώνα που τελικά κέρδισαν. Η νίκη αυτή είναι ξεχωριστή καθότι στον αγώνα συμμετείχαν πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές ελαστικών. Οι SLS φέτος έχουν κερδίσει επίσης και στις 24 Ωρες του Ντουμπάι, του Σπα και της Βαρκελώνης.

Παρών στην εκδήλωση ήταν ο οδηγός αγώνων Ιαν Σέιφαρθ, νικητής στις 6 Ωρες του Νίρμπουργκρινγκ και εξελικτής ελαστικών για την ομάδα: «Είναι ωραία δουλειά να έχεις ρόλο στην εξέλιξη για λογαριασμό και της Dunlop και της Mercedes AMG. Ειδικά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης έχουμε πολλές δοκιμές ελαστικών και σεταρίσματος των αυτοκινήτων. Φέτος αξιολογήσαμε 26 διαφορετικούς τύπους για λογαριασμό της Dunlop. Αν έχεις να δοκιμάσεις τόσα διαφορετικά ελαστικά, πρέπει να διαθέτεις καθαρό μυαλό, σταθερό στυλ οδήγησης και να παραμένεις συγκεντρωμένος. Ξεκινάς από το ελαστικό που ξέρεις και θεωρείς σημείο αναφοράς και μετά πας στις νέες γόμες και τους σκελετούς».
[nggallery id=3120]

Advertisement


Παιδική χαρά για μεγάλους

Πέρα από τη συζήτηση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη γερμανική πίστα αρχικά τη… συμβατική έκδοση δρόμου της Mercedes SLS και εν συνεχεία την αγωνιστική SLS GT3 ΑΜG. Η κανονική έκδοση είναι ένα υπεραυτοκίνητο 571 PS, βάρους 1.620 kg, που φορά τον κλασσικό ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα της Mercedes των 6.3 lt. Στην πίστα η ρύθμιση της ανάρτησης φαντάζει μαλακή και τα ελαστικά της Dunlop οριακά κατορθώνουν να περάσουν στον δρόμο την ωμή δύναμη και την κτηνώδη ροπή του κινητήρα. Το τιμόνι και το κιβώτιο είναι άμεσα ενώ η κατευθυντικότητα, και κυρίως η ευκολία ελέγχου  στο όριο και πάνω απ’ αυτό, πέρα από κάθε φαντασία. Κυριολεκτικά γραμμικά 1 προς 1, αναγνωρίζουμε πως η αίσθηση που φτάνει στα χέρια μας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην ακριβή πληροφόρηση που παρέχουν τα Sport ελαστικά της Dunlop.

Η SLS είναι νωθρή
Αντιλαμβάνομαι το μειδίαμα που προκαλεί η έκφραση «νωθρή». Δεν θα περνούσε ποτέ από το μυαλό μας ότι επιδέχεται οιασδήποτε κριτικής η SLS. Φτάσαμε σε αυτή την «ύβρι» αφότου βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της SLS GT3 AMG. Πρόκειται για την αγωνιστική έκδοση που χρησιμοποιεί η Mercedes για τη συμμετοχή της στους αγώνες αντοχής ανά τον πλανήτη. Λόγω κανονισμών ο κινητήρας αποδίδει περίπου 40 PS λιγότερα (σ.σ.: περιοριστής στο στόμιο εισαγωγής αέρα του κινητήρα) και το βάρος είναι μειωμένο στα 1.500 kg.

Advertisement

Το κιβώτιο, σειριακό ημιαυτόματο 6 σχέσεων +όπισθεν, με paddles πίσω από το τιμόνι. Το ποδωστήριο του συμπλέκτη χρησιμοποιείται μόνο στην εκκίνηση και στην οπισθοπορεία. Επίσης, υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που συνεργάζεται με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και το αγωνιστικών ρυθμίσεων ABS. Το αγωνιστικού τύπου κάθισμα και οι ζώνες έξι σημείων με το roll bar και το σπαρτιάτικο εσωτερικό συμπληρώνουν το σκηνικό.

Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να μπούμε στη θέση του οδηγού. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει φτιαχτεί για μικροκαμωμένους, λιποβαρείς οδηγούς αγώνων και όχι για καλοζωισμένους δημοσιογράφους. Φοράμε πυρίμαχα εσώρουχα, φόρμα, μπαλακλάβα, κράνος, HANS, γάντια και με τα πολλά βρίσκουμε τη σωστή πλάτη και έδρα καθίσματος. Ενόσω οι μηχανικοί της Mercedes τα προσαρμόζουν στο εσωτερικό της SLS GT3 AMG, κάνουμε διατάσεις για ζέσταμα. Κάθε άλλο παρά εύκολο είναι να μπεις εκεί μέσα αν δεν έχεις εντρυφήσει στα μυστικά της γιόγκα! Βλέπετε, το τελευταίο πράγμα που είχαν στο μυαλό τους οι σχεδιαστές της αγωνιστικής έκδοσης ήταν η εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με τα πολλά «πακτωθήκαμε» στο κάθισμα του οδηγού. «Δε βλέπω την κεντρική κονσόλα», διαμαρτύρομαι καθότι το HANS έχει περιορίσει στο ελάχιστο τις κινήσεις του κεφαλιού μου, για να πάρω πληρωμένη απάντηση: «Το σημαντικό είναι να βλέπεις μπροστά».
[nggallery id=3119]
Αντέχεις;
Ο κινητήρας παίρνει μπροστά και χωρίς την ηχομόνωση της συμβατικής SLS ακούγεται πληθωρικός και αγριεμένος. Εχοντας δοκιμάσει από πριν τη διαδρομή του συμπλέκτη, ξεκινάμε χωρίς προβλήματα και πολλά σκορτσαρίσματα, αλλάζοντας σε 2α προτού βγούμε από τα πιτ. Μπροστά μας, με μια συμβατική SLS, οριοθετεί τον ρυθμό ο δοκιμαστής της Dunlop Ιαν Σέιφαρθ. Η SLS GT3 AMG δεν φορά τα σλικ αγωνιστικά ελαστικά αλλά τα βρόχινα ελαστικά της Dunlop. Ο λόγος προφανής: ζεσταίνονται πιο εύκολα και έχουν πιο φιλική συμπεριφορά. Κινούμαστε σε σβέλτους ρυθμούς όπου απλά μπορούμε να νιώσουμε το απόλυτο της κατασκευής. Η SLS GT3 AMG αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να γέρνει, το τιμόνι είναι ξυράφι, η ανάρτηση «κούτσουρο» αλλά, ταυτόχρονα, με τον δικό της τρόπο ενδοτική, τα φρένα πιάνουν λιγότερο απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς στην αρχή αλλά μετά σου πιέζουν τον εγκέφαλο. Το εν λόγω αυτοκίνητο δεν έχει φτιαχτεί για να δώσει μάχη με το χρονόμετρο αλλά με τον χρόνο. Ζητούμενο, να «γυρνά» ταχύτατα, ώρες ατελείωτες με χαμηλή κατανάλωση και απαράμιλλη αξιοπιστία – σταθερότητα.

Ολοκληρώνοντας, ο Σέιφαρθ μας κλείνει το μάτι: «Θες να δεις τι κάνει»;

Advertisement

Τα σλικ αγωνιστικά ελαστικά της Dunlop τοποθετούνται σε ρυθμό πιτ στοπ και η SLS GT3 AMG ζωντανεύει στα χέρια του κορυφαίου οδηγού αγώνων. Ακόμη αναλύω στο μυαλό μου εκείνη τη δεξιά παρατεταμένη καμπή που περνούσα με 4η και ο Σέιφαρθ με 5η τελειωμένη στα 220 (+), κρατώντας το αυτοκίνητο στα όρια της πρόσφυσης με κοντρόλ γκάζι – τιμόνι.

Ναι, η απλή SLS είναι νωθρή, δεν είναι εύκολο να το καταλάβετε, κύριε διευθυντά, αλλά ισχύει!