Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Passat 1.5 TSI ACT EVO 150 PS R-Line

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Με πολύ καλή ευρυχωρία, άνεση και ασφάλεια, αλλά και με «ψυχωμένο» turbo μοτέρ 150 ίππων, το ανανεωμένο VW Passat έρχεται για να αποδείξει ότι τα σεντάν μπορούν να κοντράρουν στα ίσια τα ραγδαίως αναπτυσσόμενα SUV.

Το VW Passat είναι από τα πιο καλοπουλημένα μεσαία σεντάν στην ιστορία. Στις 8 γενιές του έχει συμπληρώσει πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, έχοντας εμπορική παρουσία 47 ολόκληρων ετών. Πλέον και εν έτη 2019 η VW ανανεώνει την 8η γενιά του, στοχεύοντας στο να του δώσει όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια για να συνεχίσει επιτυχημένα την πορεία του όχι μόνο απέναντι στα υπόλοιπα μεσαία σεντάν, όσο και απέναντι στα SUV.

Στη χώρα μας το ανανεωμένο Passat προσφέρεται με μοτέρ βενζίνης 1.5 και 2.0 lt., αλλά και diesel 1.6 και 2.0 lt. Η έκδοση της δοκιμής μας, με τον 1.500άρη TSI των 150 ίππων είναι η μοναδική στη γκάμα που μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας παράλληλα μια πολύ καλή τιμή. Ειδικότερα, η έκδοση Elegance κοστίζει 27.300 ευρώ, διαθέτοντας στάνταρ μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, ζάντες αλουμινίου, κάθισμα ergocomfort για τον οδηγό με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και πολλά άλλα. Η κορυφαία και σπορτίφ έκδοση R-Line του μοντέλου της δοκιμής μας έχει κόστος 30.930 ευρώ.

Nip and Tuck

Αισθητικά, η VW με καίριες επεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα του 3 όγκων αμαξώματος του Passat, έχει καταφέρει επιτυχημένα να «φρεσκάρει» την παρουσία του στο δρόμο. Ανάμεσα στις αλλαγές συμπεριλαμβάνονται οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι νέοι προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας εμπρός, όπως επίσης και τα LED πίσω φώτα, αλλά και επιπλέον τα νέα σχέδια ζαντών (17, 18 και 19 ιντσών). Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουμε τη μεταφορά του ονόματος «Passat» κάτω από το σήμα της VW, ενώ ειδικά για την έκδοση R-Line της δοκιμής μας, προστίθενται περιμετρικά σπόιλερ με χρωμιωμένες λωρίδες, όπως επίσης και με ένθετα χρωμίου στο στυλ απολήξεων των εξατμίσεων στον πίσω προφυλακτήρα, που χαρίζουν μια πιο σπορ εικόνα.

Εσωτερικό με hi-tech στοιχεία και πολύ καλή ποιότητα

Στο εσωτερικό συναντούμε αρκετές αλλαγές, οι οποίες φροντίζουν ώστε να αναβαθμίσουν τον ποιοτικό και επιπλέον, τον hi-tech χαρακτήρα του ανανεωμένου Passat. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με μια καμπίνα που αποπνέει στιβαρότητα, κατά περίπτωση πολυτέλεια και συνάμα, διαθέτει μια πολύ καλή εργονομία. Στα νέα στοιχεία θα ξεχωρίσουμε τον νέο πίνακα οργάνων με πλήρη ψηφιακή μορφή και μεγάλο εύρος από ενδείξεις, καθώς και την νέα οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων με μενού πιο εύκολο στο χειρισμό. Οι παραδοσιακοί φίλοι του Passat θα προσέξουν την απουσία του αναλογικού ρολογιού ψηλά στην κονσόλα και ανάμεσα στους αεραγωγούς το οποίο έχει αντικατασταθεί από ένα νέο τετράγωνο πλαίσιο που αναγράφει «Passat», όμως από την άλλη έχει προστεθεί ένας χώρος ασύρματης φόρτισης κινητού μέσα στην θήκη της κεντρικής κονσόλας. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με πολλές ρυθμίσεις –και ηλεκτρικά– που κάνουν εύκολη την εύρεση του επιθυμητού σημείου, ενώ ειδικά για την έκδοση R-Line υπάρχει και ένα πιο σπορτίφ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα. Εξαιρετική σε κάθε περίπτωση παραμένει η ποιοτική διαμόρφωση του εσωτερικού, με μαλακά πλαστικά μέχρι και στα χαμηλά τμήματα του ταμπλό, αλλά και με συναρμογή και φινίρισμα υπεράνω κάθε κριτικής.

Άνετοι χώροι

Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο Passat συνεχίζει να προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες του. Ιδίως στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα είναι πολύ καλός ακόμη και τους υψηλότερους καθήμενους, ενώ και ο «αέρας» για τα κεφάλια ικανοποιεί. Το διαθέσιμο πλάτος επαρκεί και με το παραπάνω για τη μεταφορά 3 ενηλίκων, όμως το υψηλό τούνελ για τη μετάδοση των 4κίνητων εκδόσεων κλέβει χώρο από τα πόδια του μεσαίου καθήμενου. Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, αυτό διατηρείται στα 586 lt. χωρητικότητας, όντας σε θέση να μεταφέρει όλα τα «μπαγκάζια» των επιβατών.

Μοτέρ που του ταιριάζει… γάντι!

Ο νεότερος 1.500άρης TSI EVO κινητήρας βενζίνης του VW Group συναντάται κάτω από το μπροστινό καπό και του Passat. Με απόδοση 150 ίππων και ροπή 25.5 kgm διαθέσιμων μόνο από τις 1.500 σ.α.λ., ο εν λόγω κινητήρας για μια ακόμη φορά αποδεικνύει τις ικανότητές του, όντας σε θέση να κινήσει με άνεση το μεσαίο γερμανικό σεντάν. Η λειτουργία του είναι άκρως πολιτισμένη, κραδασμοί και θόρυβοι λάμπουν δια την απουσία τους, ενώ ο συνδυασμός του με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι πραγματικά εξαιρετικός, αφού η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι ακριβώς αυτή που πρέπει ώστε να υποβοηθά τις επιδόσεις χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Ειδικά στο τελευταίο κομμάτι, η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 7,7 lt./100 km, η οποία δίνει και ένα πλεονέκτημα οικονομίας στην έκδοση. Σημειώστε ότι ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT της VW, το οποίο φροντίζει ώστε σε συνθήκες μειωμένου φορτίου να διακόπτεται η λειτουργία των 2 από τους 4 κυλίνδρους πριμοδοτώντας την κατανάλωση καυσίμου.

Έτοιμο για ταξίδι

Στο δρόμο το ανανεωμένο Passat ενισχύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, διαθέτοντας νέες ρυθμίσεις στην ανάρτησή του που φροντίζουν ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ των ουδέτερων οδικών χαρακτηριστικών και της πολύ καλής άνεσης. Ακόμη και στην έκδοση R-Line της δοκιμής μας με τη χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 mm, το Passat διατηρεί μια «αρχοντιά» στον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και βγάζει μια τόσο στιβαρή αίσθηση, ώστε δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι μιας πιο ακριβής λιμουζίνας. Η άκρως αποτελεσματική ηχομόνωση ενισχύει αυτό το αίσθημα και για τους υπόλοιπους επιβάτες του αυτοκινήτου, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης. Σε πιο σφιχτές διαδρομές, το Passat στρίβει έχοντας μια επιθυμητή ουδετερότητα, με το ESP –διαθέτει στην έκδοση R-Line και το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS– να φροντίζει ώστε να εξαλείφει άμεσα την οποία υποστροφή. Πολύ καλή πληροφόρηση και αίσθηση παρέχει και το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση – ένα ακόμη προσόν της έκδοσης R-Line.

Συμπέρασμα

Για τους λάτρεις τον σεντάν και όχι μόνο, το VW Passat παραμένει μια παραδοσιακή αξία, που όμως στην ανανεωμένη της εκδοχή έχει εκμοντερνιστεί σε καίρια σημεία (εσωτερικό, εμφάνιση, ανάρτηση), τα οποία ταιριάζουν ακόμη περισσότερο στον οικογενειακό του χαρακτήρα. Συνολικά, πρόκειται για μια επιλογή που παραμένει ανταγωνιστική απέναντι στα SUV, η οποία επιπλέον ενισχύεται και από μια πολύ καλή εισαγωγική τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς:150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 €
Βάρος: 1.513 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.873/1.832/1.483 mm
Μεταξόνιο: 2.786 mm
Χώρος αποσκευών: 586 lt
Τιμή: από 27.300€

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr