Δοκιμή: VW Golf 1,4 TGI BlueMotion 110 PS | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Golf 1,4 TGI BlueMotion 110 PS

Η έκδοση του VW Golf με φυσικό αέριο έρχεται να «αμφισβητήσει» ευθέως την οικονομία που προσφέρουν τα ντίζελ μοντέλα. Δοκιμάζουμε το γερμανικό μοντέλο και διαπιστώνουμε πόσο συμφέρον είναι στην πράξη.

ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ ([email protected])

To δημοφιλές μικρομεσαίο γερμανικό μοντέλο διαθέτει μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων αυτή τη στιγμή: βενζίνη, πετρέλαιο, plug-in υβριδικό (GTE), ηλεκτρικό (e-Golf) & φυσικό αέριο (TGI). Εμείς, από την πλευρά μας, βάζουμε στο μικροσκόπιο την τελευταία version με την οποία ο οδηγός μπορεί να επωφεληθεί από τη χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου, αλλά και από την ύπαρξη διπλού καυσίμου (μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη αυξάνοντας την αυτονομία). Πόσο, όμως, συμφέρουσα είναι η χρήση του;

Καίει 4,32 ευρώ/ 100 χλμ.

Για την κίνηση του Golf TGI φροντίζει ο γνωστός 1,4 ΤSI του VW Group που για την περίσταση, η ισχύς του έχει μειωθεί στα 110 άλογα & τα 200 Nm ροπής (συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο). Το εν λόγω μοτέρ μπορεί να λειτουργεί με φυσικό αέριο και με βενζίνη όταν το πρώτο καύσιμο τελειώσει. Για τον σκοπό αυτό στο δάπεδο του αμαξώματος έχει τοποθετηθεί έξτρα αποθηκευτικός χώρος για το φυσικό αέριο με χωρητικότητα στα 15 κιλά.

Σύμφωνα με τις τιμές της VW, η εργοστασιακή κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 5,6 λτ./100 χλμ. & φυσικού αερίου στα 3,6 κιλά/ χιλιόμετρο. Έτσι η θεωρητική αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει τα 1.300 χιλιόμετρα.

Σε πρακτικό επίπεδο, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου που καταγράψαμε ανήλθε στα 4,8 kg./ Km. Mε δεδομένο ότι η τιμή του αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα 0,90 ευρώ το κιλό, το Golf TGI μπορεί να διανύει 100 χιλιόμετρα με κόστος στα 4,32 ευρώ «νικώντας» κατά κράτος ακόμη και την ντίζελ εκδοχή του μοντέλου.

Volkswagen-Golf-2017-1600-22

Volkswagen-Golf-2017-1600-38

volkswagen-golf-tgi-0008

H μείωση της ισχύς του κινητήρα στους 110 ίππους και η αύξηση του βάρους κατά 70 κιλά περίπου-λόγω των απαραίτητων εξαρτημάτων που απαιτεί το φυσικό αέριο-επηρεάζει ελάχιστα τις επιδόσεις του αυτοκινήτου (τελική 195 Km/h, 0-100 se 10.6 sec). Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για το χώρο αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα μειώνεται στα 291 λίτρα από 380, λόγω των εξαρτημάτων για το φυσικό αέριο.

Από κει και πέρα, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το Golf ΤGI δεν παρουσιάζει διαφορές συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις, κάτι που ισχύει για την ποιότητα του εσωτερικού διακόσμου.

Με 22.000 ευρώ και full εξοπλισμό

Το 5θυρο Golf TGI προσφέρεται στην έκδοση Comfortline με κόστος απόκτησης στα 22.000 ευρώ. Στην τιμή αυτή ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Adaptive Cruise Control, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού Fatigue Detection, Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multicollision Brake, 7 αερόσακους, XDS (Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), αυτόματο κλιματισμό, Σύστημα Infotainment Composition Color με έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth, ζάντες αλουμινίου και άλλα.

Συνολικά θα λέγαμε πως η συγκεκριμένη version του Golf είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα από όλες τις απόψεις. Μοναδικός αρνητικός παράγοντας για τη χρήση του μοντέλου είναι η απραξία της ΔΕΠΑ να αναπτύξει τα πρατήρια φυσικού αερίου και έτσι το δίκτυο ανεφοδιασμού είναι ακόμη περιορισμένο.

Tεχνικά χαρακτηριστικά: VW Golf 1,4 TGI 5D Comfortline

Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 110 PS/4.800-6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.6 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση CNG δοκιμής: 4,8 Kgr/100 km
Εκπομπές CO2 (gr/km): 98 γρ./χλμ.
Tέλη κυκλοφορίας: 88,2 ευρώ
Βάρος: 1.317 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.257/1.790/1.4.92 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Χώρος αποσκευών: 291 lt
Τιμή: 22.000 €

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Log In or Create an account