Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Beetle Dune 1.4 TSI DSG 7

  • Σπύρος Χώτος

Με το Beetle Dune η VW δημιουργεί μια ευπρόσδεκτη έκδοση crossover για την τελευταία γενιά του θρυλικού «σκαραβαίου», η οποία ξεχωρίζει και για την αισθητική της, τονίζοντας όσο ίσως καμία άλλη έκδοση στην ιστορία του μοντέλου την έτσι κι αλλιώς ξεχωριστή του εικόνα.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Για τη δημιουργία του Beetle Dune η VW πάτησε πάνω στο γνωστό αμάξωμα του αυτοκινήτου και μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων του προσφέρει μια εμφάνιση που παραπέμπει μεν σε crossover, όπως περισσότερο θα λέγαμε τονίζει τον δυναμισμό του. Έτσι λοιπόν το Beetle Dune διαθέτει ένα πιο επιθετικό εμπρόσθιο τμήμα με μια μεγάλη εμπρόσθια εισαγωγή σε ασημένιο περίγραμμα χαμηλά στον προφυλακτήρα, τονισμένα πλαϊνά με μαύρα προστατευτικά, αλλά και μια μεγάλη πίσω αεροτομή με μαύρο τελείωμα. Νέο είναι και το αποκλειστικό χρώμα αμαξώματος κίτρινο μεταλλικό Sandstorm, που συνδυάζεται με πλαϊνά αυτοκόλλητα «Dune», ενώ ειδικής σχεδίασης για την έκδοση είναι και οι ζάντες των 18 ιντσών. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται και με την αυξημένη κατά 10 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, αλλά και με τα διευρυμένα κατά 13 χιλιοστά μετατρόχια.

Volkswagen Beetle Dune

Σπορτίφ εσωτερικό

Όπως συμβαίνει και με το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του VW Beetle Dune κερδίζει σε δυναμισμό, αφού η VW προσφέρει ένα νέο σπορτίφ τριάκτινο τιμόνι, πάνελ με τρία οργανάκια (θερμοκρασία λαδιού, πίεση turbo, χρονόμετρο) ψηλά στο ταμπλό, αλλά και νέα καθίσματα με ειδικές επενδύσεις από ύφασμα και δέρμα σε δίχρωμη απόχρωση γκρι-μαύρο. Επιπλέον αυτών το Beetle Dune διαθέτει οριζόντιο τμήμα του ταμπλό στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, κίτρινες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, αλλά και επίσης κίτρινες ραφές σε διάφορα τμήματα της καμπίνας. Η VW προσφέρει προαιρετικά και ένα high-end ηχοσύστημα σχεδιασμένο από τη Fender, με ενισχυτή 10 καναλιών και ισχύ 400 Watt. Ποιοτικά, τα δεδομένα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, παρότι σε όλη την καμπίνα συναντούμε μόνο σκληρά στην αφή πλαστικά. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους εμπρός επιβάτες και ικανοποιητικοί για τους πίσω, ενώ το πορτ-μπαγκάζ διατηρείται στα 310 λίτρα ωφέλιμου όγκου.

Volkswagen Beetle Dune

Ισχυρό μοτέρ-Κιβώτιο που προάγει την άνεση

Το VW Beetle Dune της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, τον γνωστό μας 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα των 150 ίππων. Το μοτέρ αυτό καταφέρνει να κινήσει με άνεση το Beetle Dune, παρέχοντας τη δύναμη που απαιτείται σχεδόν σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Ο συνδυασμός του με το αυτόματο, διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο των 7 σχέσεων προάγει την ευκολία στην οδήγηση, ενώ και σε πιο σπορτίφ καταστάσεις, το κιβώτιο ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις απαιτήσεις αλλάζοντας με σταθερό ρυθμό τις σχέσεις. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η VW ανακοινώνει μέση τιμή 5,5 λτ./100 χλμ., όμως στην πράξη ένα νούμερο κοντά στα 8,3 λτ./100 χλμ. βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Volkswagen Beetle Dune

Σπορτίφ και στο δρόμο

Παρά τα crossover χαρακτηριστικά που διαθέτει, το VW Beetle Dune στο δρόμο εμφανίζει έναν ξεκάθαρα «ασφάλτινο» χαρακτήρα, με σπορτίφ μάλιστα νότες που θα ικανοποιήσουν τους λάτρεις της οδήγησης. Έτσι λοιπόν σε ένα δρόμο με στροφές το πιο στυλάτο Beetle θα ακολουθήσει πεισματικά την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, έχοντας τις αναμενόμενες, ουδέτερες αντιδράσεις ενός προσθιοκίνητου μοντέλου. Επίσης το στιβαρό πλαίσιο, παρότι δεν είναι τόσο «αεράτο» όσο έχουμε συνηθίσει στα τελευταία μοντέλα της VW που διαθέτουν τη νεότερη MQB πλατφόρμα, εγγυάται την ομοιογένεια του συνόλου και εξασφαλίζει σταθερότητα και σιγουριά σε κάθε διαδρομή. Στο πεδίο της άνεσης, οι ζάντες των 18 ιντσών και η κάπως σφιχτή ανάρτηση περιορίζουν ελαφρώς τα δεδομένα κατά το πέρασμα από τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ και η ποιότητα κύλισης δεν είναι η κορυφαία της κατηγορίας. Άμεσο είναι τέλος το τιμόνι, με τα φρένα να ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Volkswagen Beetle Dune

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 45.9 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.8 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 152,4 €
Βάρος:  1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.286/1.822/1.502 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τιμή: 28.300€

Δημοφιλή στο Protothema.gr