Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Volvo XC40 T3

Ελλάδα 13:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΔΟΚΙΜΗ: Volvo XC40 T3

ΔΟΚΙΜΕΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Volvo XC40 T3

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα επιλογή T3 με τον 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα των 156 ίππων του Volvo XC40, είναι μια έκδοση με πολλά πλεονεκτήματα για την αγορά της χώρας μας, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει και την best-seller εν Ελλάδι επιλογή του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς». ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Το Volvo XC40 είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πρωταγωνιστές της χρονιάς. Έχοντας ήδη αναδειχθεί ως το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητου του 2018», το XC40 αποτελεί την πρώτη πρόταση της Volvo στη άκρως δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων (ή compact αν προτιμάτε) SUV μοντέλων, το οποίο ανταγωνίζεται αυτοκίνητα όπως το Audi Q3, η BMW X1 και η Mercedes GLA. Στη νέα του έκδοση T3 η σουηδική εταιρεία εφοδιάζει το XC40 με έναν ολοκαίνουργιο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης 156 ίππων, δημιουργώντας έτσι και την πλέον προσιτή έκδοση στη γκάμα. Η έκδοση αυτή έχει το πλεονέκτημα από τη μια του να εφοδιάζεται με ένα φορολογικά συμφέρον μοτέρ, ενώ από την άλλη συνοδεύεται και από μια πολύ καλή τιμή (30.713 ευρώ), συνδυάζοντάς την επιπλέον με πολύ καλό εξοπλισμό.

Πολύ μοντέρνα εμφάνιση-Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

XC40 Test T3 (3)a

Advertisement
Advertisement

Η έκδοση T3 του νέου Volvo XC40 διατηρεί ατόφια τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά του μικρότερου SUV της σουηδικής μάρκας, διαθέτοντας ένα πολύ μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα με έντονες νευρώσεις, μυώδη πλαϊνά και σχεδόν κάθετο πίσω τμήμα με τα χαρακτηριστικά τύπου μπούμερανγκ φώτα της Volvo. Η απόσταση από το έδαφος διατηρείται επίσης στα «πολλά» 211 χλστ., ξεκαθαρίζοντας τον SUV χαρακτήρα του XC40 έναντι των crossover επιλογών.

XC40 Test T3 (7)a

Στο εσωτερικό, η πιο προσιτή έκδοση του μικρομεσαίου SUV της Volvo δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα σε σχέση με τα ακριβότερα «αδέρφια» του, υιοθετώντας ένα μινιμαλιστικό και εργονομικό design για το ταμπλό, το οποίο επενδύεται με άκρως ποιοτικά υλικά, που τονίζουν τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό στοιχείο βέβαια της καμπίνας αποτελεί η παρουσία στο κέντρο του ταμπλό της οθόνης αφής 9 ιντσών τύπου τάμπλετ για το σύστημα πολυμέσων της Volvo, η οποία μαζί και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, δημιουργεί μια hi-tech ατμόσφαιρα. Στους χώρους, το XC40 δεν θα δυσκολευτεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει ικανοποιητική χωρητικότητα 460 λίτρων.

Advertisement

Χωρίς συμβιβασμούς…

XC40 Test T3 (1)a

Advertisement

Το βενζινοκίνητο μοτέρ των 1.477 κ.εκ. της έκδοσης T3 του XC40 είναι κατά την τάση της εποχής, 3κύλινδρο, με turbo και αποτελεί τη νεότερη προσθήκη στην οικογένεια κινητήρων Drive-E της Volvo. Η μέγιστη απόδοσή του είναι 156 ίπποι στις 5.000 στροφές και η ροπή του αγγίζει τα 27.0 kgm μεταξύ 1.850 και 3.850 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με έναν από τους καλύτερους κινητήρες του είδους σε ό,τι αφορά στην απόδοσή του, αφού εκτός από μια πολύ μικρή υστέρηση που εμφανίζει χαμηλά, το εν λόγω μηχανικό σύνολο αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα «ζωντανό» και πρόθυμο να κινήσει με άνεση το βάρους 1.600 κιλών XC40 T3. Σε αυτό βοηθά και το πολύ καλό σε κλιμάκωση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με τον εκπληκτικό σε αίσθηση μικρό επιλογέα. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, αφού για το 0-100 km/h το T3 απαιτεί 9.4 sec, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 200 km/h. Από πλευράς λειτουργίας το μοτέρ επίσης ικανοποιεί, εμφανίζοντας μεν κάποιους μικρούς κραδασμούς που όμως δεν ενοχλούν και δεν χαλούν τον γενικότερα άκρως πολιτισμένο χαρακτήρα του. Από πλευράς κατανάλωσης, ανάλογα και με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεγεί από τα διαθέσιμα Drive Modes (υπάρχει και set-up Eco για έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης) η μέση τιμή σε πόλη-εθνική που πρέπει να υπολογίζει κανείς είναι κοντά στα 9.1 lt./100 km.

Γνήσια «SUV» στο δρόμο

XC40 Test T3 (5)a

Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις στη ντιζαϊνάτη θέση του οδηγού του XC40 T3, αποκομίζεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα γνήσιο SUV αυτοκίνητο και όχι απλά σε ένα υπερυψωμένο όχημα. Αυτό οφείλεται στην υψηλή απόσταση από το έδαφος των 211 χλστ., αλλά και στις αρκετές γυάλινες επιφάνειες που περικλείουν οδηγό και επιβάτες, παρά την αιχμή που κάνει το τρίτο πλαϊνό πίσω τζάμι στην κολώνα της οροφής. Η ανάρτηση έχει αντίστοιχη ρύθμιση, μαλακή και με τόση διαδρομή όσο χρειάζεται για να πριμοδοτεί την άνεση και παράλληλα την ποιότητα κύλισης που παρά τις 18άρες ζάντες βρίσκεται σε «premium» επίπεδα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και η αίσθηση που προσφέρει δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, όμως από την άλλη δεν ενοχλεί και παράλληλα διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη «ζωή» του οδηγού μέσα στην πόλη. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς και σε έναν δρόμο με στροφές το XC40 θα διατηρήσει με άνεση την κατευθυντικότητά του, έχοντας μεν κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα που όμως δεν χαλούν το γενικότερο υψηλό αίσθημα ασφάλειας της κατασκευής. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός δεν είναι μεν σπορτίφ, όμως από την άλλη η στιβαρότητα που εκπέμπει το αυτοκίνητο είναι αντάξια των μεγαλύτερων μοντέλων της Volvo. Για τους λάτρεις της «περιπέτειας», παρά την απουσία της τετρακίνησης του XC40 δεν φοβάται να… λερωθεί και να κινηθεί με άνεση στο πατημένο χώμα.

Συμπέρασμα

XC40 Test T3 (6)a

Εάν το Volvo XC40 μας ικανοποίησε πλήρως κατά την πρώτη δοκιμή του με τις ισχυρότερες εκδόσεις του πριν λίγο διάστημα, η νέα T3 επιλογή ήρθε για να πλαισιώσει με τον καλύτερο τρόπο τη διαθέσιμη γκάμα και να βάλει για τα καλά πλέον το νέο μοντέλο στο παιχνίδι του ανταγωνισμού της κατηγορίας στη χώρα μας. Με μοτέρ που… φυσάει και με τιμή η οποία είναι πραγματικά δελεαστική (30.713 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό), το νέο Volvo XC40 T3 έχει πολλά προνόμια που θα πρέπει να εξεταστούν από τον αγοραστή των premium –και όχι μόνο– μικρομεσαίων SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.477 cc
Ισχύς: 156 PS/5.000 rpm
Ροπή: 27.0 kgm/1.850-3.850 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.4 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 6.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: από 144 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 266,4 €
Βάρος: 1.600 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή: 30.713€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1