Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Volvo XC40 D4

  • Σπύρος Χώτος

Με το νέο XC40 η Volvo μπαίνει στην καρδιά των μικρομεσαίων SUV, προσφέροντας ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που έρχεται για να ανταγωνιστεί τους κορυφαίους του είδους. Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο XC40 σε εθνική και επαρχιακό δίκτυο, στην ισχυρότερη diesel έκδοσή του, η οποία συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

H Volvo βρίσκεται το τελευταίο διάστημα ίσως στην καλύτερη περίοδο της ιστορίας της. Με τα XC60 και XC90 να έχουν κατακτήσει ήδη το κοινό των SUV, αλλά και με τα νέα S90/V90 να προσθέτουν κύρος και πρεστίζ, η σουηδική εταιρεία διαθέτει μια ζηλευτή γκάμα αυτοκινήτων, που ξεχωρίζουν όχι μόνο για τα παραδοσιακά υψηλά στάνταρ ασφαλείας τους, αλλά και για το μοντέρνο design τους, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την κορυφαία τεχνολογία που εφαρμόζουν.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, φτάνει η στιγμή η Volvo να πραγματοποιήσει την επίθεσή της και σε κατηγορίες πιο εμπορικές, με μεγαλύτερα νούμερα πωλήσεων από ό,τι π.χ. τα μεσαία και μεγάλα SUV ή τα μεγάλα σεντάν. Υποδεχόμαστε λοιπόν το νέο XC40, το πρώτο μικρομεσαίο SUV των Σουηδών, το οποίο έρχεται για να φέρει τη Volvo απέναντι σε μοντέλα που καταγράφουν αξιοσημείωτα νούμερα πωλήσεων παγκοσμίως. Το νέο σουηδικό δημιούργημα αποσκοπεί στο να κοιτάξει στα ίσια τον ανταγωνισμό, διεκδικώντας ένα αυξημένο μερίδιο σε μια κατηγορία που αυξάνει αντίστοιχα συνεχώς τα νούμερα των πωλήσεών της. Για να το καταφέρει αυτό, η Volvo έχει προικίσει το XC40 με ό,τι νεότερο –και καλύτερο– διαθέτει στη φαρέτρα της σε πλαίσιο, κινητήρες, κιβώτια και τεχνολογία, μην αφήνοντας βέβαια στην άκρη στοιχεία όπως η εμφάνιση, η πρακτικότητα και η ποιότητα κατασκευής.

Εμείς, υποδεχόμαστε στη χώρα μας το νέο Volvo XC40 δοκιμάζοντας πρώτα την έκδοση D4 με τον 2λιτρο diesel κινητήρα των 190 ίππων και διανύοντας μαζί της αρκετά χιλιόμετρα σε εθνική και επαρχιακό δίκτυο. Τιμολογιακά, το κόστος της έκδοσης αυτής με στάνταρ τετρακίνηση και το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο Geartronic βρίσκεται στα 49.352 ευρώ (συνοδεύεται από υπέρ-πλήρη εξοπλισμό). Διαθέσιμη είναι και η έκδοση του ίδιου μοτέρ με 150 ίππους και κόστος από 35.194 ευρώ (XC40 D3). Αρχική επιλογή και πολύ ενδιαφέρουσα για την ελληνική αγορά είναι αυτή του XC40 T3, με τον 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα των 156 ίππων, η οποία έχει κόστος 30.713 ευρώ.

XC40 test 640 (4)

Το πιο ντιζαϊνάτο compact SUV

Το νέο Volvo XC40 δίκαια μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο «φρέσκα» και μοντέρνα SUV της κατηγορίας του, βάζοντας δυνατή υποψηφιότητα για τον τίτλο του πιο ντιζαϊνάτου compact SUV της αγοράς. Οι γραμμές του ακολουθούν πιστά τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των SUV της Volvo και χαρακτηρίζονται αρχικά από την κάθετη μάσκα στο εμπρόσθιο τμήμα, η οποία συνδυάζεται με προβολείς που ενσωματώνουν τα χαρακτηριστικά LED φώτα σχεδίασης «σφυρί του Θωρ». Στο πλάι ξεχωρίζει η οριζόντια νεύρωση ψηλά στο καπό, η οποία ανεβαίνει στην οροφή του αυτοκινήτου μέχρι και το πίσω μέρος, μαζί βέβαια και με την «αιχμηρή» σχεδίαση του τρίτου πλαϊνού παραθύρου, αλλά και το χαρακτηριστικό γλυπτό κομμάτι χαμηλά στις πόρτες. Πίσω, τα μεγάλα και πολύ μοντέρνα φώτα τονίζουν την παρουσία του XC40 και συνδυάζονται με μια αεροτομή ψηλά στην οροφή, καθώς και δύο τετραγωνισμένες και χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης ειδικά για την πιο σπορτίφ οπτικά έκδοση R-Line.

XC40 test 640 (3)

Στο πεδίο των διαστάσεων, το νέο Volvo XC40 με μήκος στα 4,425 μέτρα τοποθετείται ακριβώς στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, έχοντας παράλληλα αυξημένο πλάτος (1,863 μέτρα) και ύψος (1,652 μέτρα). Επιπλέον, το XC40 διαθέτει και μεγάλη απόσταση από το έδαφος 211 χλστ., που διευρύνει το πεδίο δράσης του και το τοποθετεί ξεκάθαρα στα SUV.

Μοντέρνο, hi-tech και πρακτικό εσωτερικό

Ένα ακόμη στοιχείο που τονίζει τον γενικότερο, ιδιαίτερα «φρέσκο» και μοντέρνο χαρακτήρα του νέου XC40, είναι το εσωτερικό του. Εδώ η Volvo ακολούθησε μεν ένα μινιμαλιστικό και αρκετά εργονομικό design, όμως στοιχεία όπως η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής τύπου τάμπλετ 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ή ο επίσης στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, έρχονται από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας και τονίζουν τον hi-tech χαρακτήρα του XC40, ικανοποιώντας απόλυτα τους λάτρεις της τεχνολογίας. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της πρακτικότητας, αφού υπάρχει μια μεγάλη γκάμα «έξυπνων» θηκών για μικροαντικείμενα σε όλα τα… μήκη και πλάτη της καμπίνας, ενώ παράλληλα το παρών δίνει ακόμη και ασύρματη φόρτιση κινητού στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Ποιοτικά, έχει γίνει αρκετή χρήση μαλακού στην αφή υλικού στο ταμπλό και το άνω τμήμα του εσωτερικού των θυρών, ενώ τα υπόλοιπα σκληρά στην αφή υλικά διαθέτουν πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Ευχάριστη εντύπωση προκαλεί το οικολογικό υλικό τύπου μοκέτας που ντύνει μέρος της επένδυσης της πόρτας, καθώς και τα υφασμάτινα πατάκια τα οποία είναι φτιαγμένα από 100% πολυεστερικές ίνες, που προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.

XC40 test1 640

Στο πεδίο των χώρων το νέο Volvo XC40 είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ ιδίως στο πίσω κάθισμά του ακόμη και αυτοί που είναι αρκετά υψηλότεροι του μέσου ύψους δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα γόνατα ή τα κεφάλια τους. Τα καθίσματα τονίζουν και αυτά την παρεχόμενη άνεση, όντας μαλακά και χωρίς να κουράζουν ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι. Το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 460 λτ., που αυξάνεται στα 1.336 λτ. με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.

XC40 test2 640 (2)

Ροπάτος diesel με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο

Κάτω από το καπό της έκδοσης D4 του Volvo XC40 που δοκιμάσαμε βρίσκεται ο 2λιτρος Twin Turbo diesel των 190 ίππων της εταιρείας, ο οποίος προσφέρει 40.8 kgm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα μοτέρ το οποίο παρέχει απλόχερα στον οδηγό του XC40 την άφθονη ροπή του, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κινηθεί γρήγορα και να πραγματοποιήσει προσπεράσεις με ασφάλεια. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Geartronic έχει πολύ καλή λειτουργία και ανταποκρίνεται άμεσα στην αυξομείωση του πεντάλ του γκαζιού από το δεξί πόδι του οδηγού, ιδίως όταν είναι επιλεγμένο το «Dynamic» στα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι, όμως οι manual αλλαγές του κιβωτίου μπορεί να γίνουν από τον νέου τύπου επιλογέα ταχυτήτων της Volvo πάνω στο τούνελ της κονσόλας. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το μοτέρ αυτό παρότι συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση εμφάνισε μια λογική τιμή 8,5 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

XC40 test2 640 (1)

Ποιότητα κύλισης για όσκαρ-Εξαιρετική άνεση

Το νέο XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) της εταιρείας, η οποία προσφέρει κορυφαία επίπεδα ακαμψίας. Η ανάρτηση αποτελείται από Γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ υπάρχουν αντιστρεπτικές και στους δύο άξονες. Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι μαλακή, από την άλλη όμως έχει αρκετή διαδρομή για να μην επιβαρύνει την προσφερόμενη άνεση. Και αυτό, αν μη τι άλλο όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο XC40, το καταφέρνει εξαιρετικά, παρέχοντας επιπλέον κορυφαία ποιότητα κύλισης που δίνει στον οδηγό μια καλοδεχούμενη αίσθηση από πολύ μεγαλύτερα –και ακριβότερα, υπερυψωμένα 4κίνητα μοντέλα. Σε ένα δρόμο με στροφές το XC40 στρίβει πειστικά και παραμένει πεισματικά στην τροχιά του, παρότι ο οδηγός δεν αποκομίζει την καλύτερη δυνατή αίσθηση από το σχετικά ελαφρύ τιμόνι, ενώ δεν λείπουν και κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα. Όμως, στόχος της Volvo δεν ήταν να δημιουργήσει το πιο σπορ compact SUV της αγοράς, αλλά ένα πραγματικό premium SUV που θα μεταφέρει «ατσαλάκωτους» τους επιβάτες του από το ένα σημείο στο άλλο. Και αυτό αν μη τι άλλο το νέο XC40 το καταφέρνει εξαιρετικά. Για τους λάτρεις του off road τέλος, παρότι δεν κινηθήκαμε εκτός δρόμου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η απόσταση από το έδαφος των 211 χλστ., η πολύ καλή λειτουργία της τετρακίνησης και η καλορυθμισμένη ανάρτηση μας προδιαθέτουν αρκετά θετικά ως προς τις δυνατότητες του αυτοκίνητου.

XC40 test 640 (2)

Κορυφαία παθητική ασφάλεια

Η υψηλή ασφάλεια των δημιουργημάτων της είναι ένας από τους πυλώνες της ίδιας της ύπαρξης της Volvo. Και από αυτό τον, κανόνα πλέον, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει το νέο XC40, το οποίο εφοδιάζεται με μια μεγάλη γκάμα των πλέον προηγμένων συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας (υπάρχει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist), πλήρες σετ αερόσακων, ειδικές ενισχύσεις και ζώνες απορρόφησης ενέργειας κατά τη σύγκρουση σε πλαίσιο και αμάξωμα κ.α. Στόχος της Volvo είναι στα crash test του EuroNCAP το XC40 να αποσπάσει την κορυφαία δυνατή βαθμολογία.

XC40 test 640 (1)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.969 cc
Ισχύς: 190 PS/4.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.9 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 157,2 €
Βάρος: 1.684 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή: 49.352€

Δημοφιλή στο Protothema.gr