Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive: Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ( gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Mε τον κινητήρα 1.500 κ.εκ. (150 ίππων) το T-Roc δείχνει sport χαρακτήρα του και ίσως να αλλάξει το όνομα της κατηγορίας σε Sportive Utility Vehicle.

 

Η Volkswagen δημιουργεί μία νέα τάση στην κατηγορία αυτή των SUV βάζοντας το συστατικό GTi στα Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου για να «πιάσει» τις νέες τάσεις της αγοράς.

Αρχικά έβαλε στην γκάμα της ένα νέο μικρό SUV, το T-Roc και στόχευσε στο κοινό που λείπει από το πελατολόγιό της: Νέο σε ηλικία ή με ολιγομελή οικογένεια και με έμφαση σε lifestyle δραστηριότητες. Σαν βάση χρησιμοποίησε το δοκιμασμένο… Golf και το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέρνο σε εμφάνιση και φιλοσοφία SUV compact διαστάσεων.

Τι φαίνεται

Η συγγένεια με το Golf υπάρχει αλλά δεν είναι ορατή: Αμάξωμα με ύψος (1.573 χιλ.), πλάτος (1.819 χιλ.) και πιο μικρό σε μήκος (4.234 χιλ.), με σχεδίαση, που μοιάζει και είναι ευρωπαϊκή και όμορφη για τους Γερμανούς.

Στα χαρακτηριστικά του, το καπό φτάνει μέχρι χαμηλά ως την έντονη σχεδιαστικά «μάσκα» με τους μεγάλους αεραγωγούς και τις θέσεις για τους προβολείς ομίχλης, χαρίζοντας δίχως άλλο μια ξεχωριστή όψη στο compact SUV της Volkswagen. Οι θόλοι στα «φτερά» ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση του T-Roc και κάνουν την πλαϊνή γραμμή να ξεχωρίζει και να δίνει τον ορισμό στο μοτίβο και το σχήμα coupe στο αμάξωμα, μία αισθητική που όλοι ακολουθούν και το κοινό ζητά. Στο πίσω μέρος οι φόρμες είναι λίγο πιο συγκρατημένες και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα πρωταγωνιστούν αλλά και «κόβουν» τον όγκο του T-Roc.

Και πως το αισθάνεστε

Όσο νεανικό είναι εξωτερικά άλλο τόσο και εσωτερικά. Η καμπίνα των επιβατών είναι ξεχωριστή και πέρα από την συνηθισμένη οπτική που έχουν τα μοντέλα του ομίλου. Χρώματα, μοντέρνες γραμμές και σκληρά πλαστικά, αλλά με άψογη συναρμογή, έχουν πάρει τη θέση των σκουρόχρωμων, που έχουμε συνηθίσει στα ακριβότερα Volkswagen. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό δεν έγινε εξερευνητικά αλλά επίτηδες για τι είναι ξεπερασμένη η αντίληψη που θέλει την ποιότητα του εσωτερικού των αυτοκινήτων να είναι συνυφασμένη με μαλακά υλικά. Αλλαγή στα πιστεύω; Ή μήπως μία άλλη άποψη για την οικονομία; Θα το δούμε με τον χρόνο καθώς αν το κοινό αποφασίσει πως θέλει μαλακά πλαστικά θα τα δούμε να επιστρέφουν.

Εργονομικά το T-Roc ακολουθεί τα δεδομένα της εποχής, με την τεχνολογία να κυριαρχεί. Η οθόνη αφής είναι 6,5’’ στην έκδοση Advance, (στην ανώτερη Experience γίνεται 8 ιντσών). Διαθέσιμος εναλλακτικά του αναλογικού πίνακα οργάνων είναι και ένας ψηφιακός με οθόνη 12,3 ιντσών.

Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική με έντονη κλίση της κεντρικής κονσόλας προς τον οδηγό και προσεγμένη εργονομία, με τις οριζόντιες γραμμές να τονίζουν ακόμα πιο πολύ το πλάτος. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά περισσότερο χώρο για τα πόδια, λόγω του ύψους και του πλάτους του κεντρικού τούνελ. Η θέση οδήγησης είναι πολυρυθμιζόμενη, δίνει εποπτική θέα (αυτό που ψάχνουν οι οδηγοί των SUV’s) και τα σπορ καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 445 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης και, σε σχέση με τις εκδόσεις που διαθέτουν κανονικό τροχό, έχει 79 περισσότερα λίτρα και σπαστό διπλό πάτο που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του.

Τα 1500 κ.εκ της διαφοράς

Το VW T-Roc στην έκδοση 1.5 TSI έχει ένα άλλο ενδιαφέρον, γιατί αναδεικνύει ένα σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, που θα εκτιμήσει ο οδηγός, που αναζητά κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα που του προσφέρει ένα SUV. Με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ο συνδυασμός, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην οικονομία και τις επιδόσεις.

Μπορεί το όνομά του να σας θυμίζει βράχια και να φαντάζεστε διαδρομές εκτός δρόμου αλλά δεν είναι έτσι. Το T-Roc δημιουργήθηκε μάλλον για την ιδέα του off road, και του «να πάμε κάπου εκδρομή» αλλά αν το θελήσετε μπορεί να πατήσει σε ένα βατό χωματόδρομο. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν μας άφησε την καλύτερη αίσθηση όταν βγήκαμε σε κακό χωματόδρομο, αλλά το T-Roc, μας αποζημίωσε όταν πατήσαμε σε καλή άσφαλτο ή όταν ψάχναμε το βατό μονοπάτι. Εκεί έδειξε γιατί είναι καλύτερο από τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας τον τίτλο του πρωτοπόρου στα sportive SUV.

Ξεχνώντας την σκόνη και την οικονομία και όταν επιλέξετε τη λειτουργία «Sport» στο Drive Profile (προεπιλεγμένα set up Eco, Comfort και Sport) ο κινητήρας αντιδρά πιο άμεσα στην επιτάχυνση και δείχνει πιο πρόθυμος, ενώ το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος.

Στον αυτοκινητόδρομο η κύλιση ήταν σε πολύ καλό επίπεδο, μας έδωσε μία αίσθηση σταθερότητας και ήταν ήσυχη. Το T-Roc δεν ήταν κουραστικό και μάλιστα είχε κάτι από μπαλάντα (λογοπαίγνιο με το όνομα) αλλά αντιδρούσε λίγο απότομα στις κακοτεχνίες. Οι μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών είχαν ένα μερίδιο ευθύνης, αλλά δεν χάλασαν την καλή συνολική εικόνα του.

Η έκδοσης της δοκιμής μας ήταν με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI ACT αναδείκνυε ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα του T-Roc. Είχε τις επιδόσεις που περιμένετε και συνδυαζόταν με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του. Με τη βοήθεια turbo αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ μέχρι και πάνω από τις 5.000 και κινούσε σβέλτα το B-SUV της VW.

Η δύναμη σίγουρα δεν του έλειπε, αλλά μαζί με αυτήν ακολουθούσε και η κατανάλωση. Μόλις δείχναμε εγκράτεια με το γκάζι τότε η τεχνολογία του κινητήρα με το σύστημα ACT (το οποίο σε χαμηλές ταχύτητες απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους) βοηθούσε στην εξοικονόμηση καυσίμου. Η λειτουργία του σε κάθε περίπτωση ήταν ομαλή, με τη μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα να γίνεται ανεπαίσθητα. Ανάλογα με τη χρήση διαμορφώνεται και η μέση κατανάλωση, με τον κατασκευαστή να δίνει 5,3 λιτ/100 χλμ, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε ως και 7,5 λιτ/100 χλμ.

Συμπέρασμα

Με πρωταγωνιστή τον κινητήρα το T-Roc αποκτά μία ενδιαφέρουσα έκδοση με προσανατολισμό τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Το μοτέρ των 1500 κ.εκ. προσφέρει τις επιδόσεις που αναδεικνύουν το set up του πλαισίου και τον sportive χαρακτήρα του μοντέλου. Το T-Roc ξεχωρίζει στη μικρή κατηγορία των compact SUV με την έντονη προσωπικότητά του. Στόχος του ο οδηγός που θέλει κάτι παραπάνω από την κοινή αποδοχή ενός SUV και αναζητά τις επιδόσεις, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όταν η κατηγορία είναι προσανατολισμένη στην άνεση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 €
Βάρος: 1.330 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/1.819/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή: από 25.200€

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr