Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 180 PS

Ελλάδα 23:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(52) "Δοκιμή: Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 180 PS"
    

Δοκιμή: Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 180 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ακόμα ένα δημοφιλές μοντέλο της Toyota μπαίνει στην λίστα των ανανεώσεων, με τις βελτιώσεις στην Corolla Cross να είναι λίγες και στοχευμένες.

Advertisement
Advertisement

Το όνομα «Corolla» είναι αρκετό από μόνο του για να ξεκινήσεις ολόκληρη κουβέντα με τους φίλους σου. Είτε θες να συζητήσεις για ιστορία (η αρχή της έγινε το 1966), είτε για το πώς η Toyota έχτισε την επιτυχία της, είτε να απαντήσεις στο ερώτημα «τι να αγοράσω που να είναι αξιόπιστο», η Corolla πάντα αποτελεί τη safe επιλογή.

Κλείνουμε πλέον 15+ χρόνια που τα SUV και crossover έχουν κατακλύσει τις αγορές, με την ευρωπαϊκή να κατέχει περίοπτη θέση στη λίστα. Εάν κάτι διακρίνει την Toyota είναι πως προλαμβάνει καταστάσεις ή λειτουργεί απόλυτα στοχευμένα.

Η Corolla Cross είναι μία από τις πολλές αποδείξεις, αλλά και η πιο πρόσφατη. Με αυτήν, η Toyota γεφύρωσε ένα σημαντικό χάσμα και ολοκλήρωσε μία από τις πληρέστερες γκάμες SUV που μπορεί κανείς να βρει στην ευρωπαϊκή αγορά.

Advertisement
Advertisement

Καθώς οι πωλήσεις του C-SUV ακολουθούν στην Ευρώπη κατά πόδας εκείνες των υπόλοιπων full hybrid μοντέλων της ιαπωνικής μάρκας (64.812 Corolla Cross πουλήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2025), η απόφαση ενός φρεσκαρίσματος ήταν αναμενόμενη.

Για καλή μας τύχη, η ελληνική αντιπροσωπεία διέθεσε αμέσως αυτοκίνητα στον ειδικό Τύπο, στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας Corolla Cross στη χώρα μας, οπότε είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στους ελληνικούς δρόμους και την ελληνική πραγματικότητα.

Μία φρέσκια οπτική
Η ανανεωμένη Corolla Cross διατηρεί την αυθεντική SUV εμφάνιση και το μήκος των 4,46 μέτρων, με τη διαφορά πως το design είναι πιο εκλεπτυσμένο συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.

Advertisement

Η νέα κυψελοειδής μορφή στη μάσκα είναι το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει, ενώ οι γραμμές έχουν βελτιστοποιηθεί προς όφελος της αεροδυναμικής. Ένα παράδειγμα είναι τα αεροδυναμικά ένθετα πίσω, όπως η διακριτική αεροτομή στο χείλος της οροφής.

Οι εμπρός LED προβολείς είναι επανασχεδιασμένοι και διαθέτουν Adaptive high beam τεχνολογία και κάνουν τη νύχτα μέρα, ανεξαρτήτως του πόσο σκοτεινό είναι το πεδίο που οδηγείς.

Advertisement

Το φρεσκαρισμένο και πιο μοντέρνο αμάξωμα πατά σε αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών (στην έκδοση LOUNGE που ήταν το αυτοκίνητο δοκιμής μας), με τις 17άρες να είναι στάνταρ στην εισαγωγική έκδοση.

Πιο πρακτικό και διαισθητικό εσωτερικό
Συνήθως, δύσκολα εντοπίζονται οι αλλαγές στην καμπίνα σε ένα facelift. Ωστόσο, η Toyota προχώρησε σε βελτιώσεις, αναβαθμίζοντας την σε επίπεδο πρακτικότητας και τεχνολογίας.

Η κονσόλα είναι μεγαλύτερη, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα για έξτρα αποθηκευτικούς χώρους. Εκεί, βρίσκεται και ο νέος πιο βολικός επιλογέας που διαθέτει κουμπάκι για την απεμπλοκή του Parking.

Advertisement

Στον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής μας βρήκαμε και δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphone, η οποία είναι 5ης γενιάς (ταχύτατη η φόρτιση), καθώς και θερμαινόμενα καθίσματα.

Ο ψηφιακός κόσμος στη νέα Corolla Cross βρίσκεται στις δύο οθόνες, εκείνη των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την αιωρούμενη των 10,5 ιντσών για το infotainment με το οικοσύστημα Toyota Smart Connect.

Αν και λιτή και μίνιμαλ αισθητικά, η οθόνη της Toyota είναι και στο C-SUV της μάρκας σχετικά γρήγορη σε απόκριση, ευκρινής και εύκολη στη χρήση. Ως προς τον πίνακα δεν αποκλίνει από ό,τι γνωρίζαμε παρέχοντας κατά το δοκούν πληροφορίες με τις ανάλογες παραμετροποιήσεις από το τιμόνι.

Ως προς τους χώρους, το αμετάβλητο μεταξόνιο των 2.640 χιλιοστών συνεχίζει να ωφελεί τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν πλούσιο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου δοκιμής μας περιλάμβανε για αυτούς αεραγωγούς και δύο θύρες USB-C.

Το πορτμπαγκάζ μένει επίσης στα 425 λίτρα, τιμή που μεταφράζεται σε πολύ χώρο για να βολέψεις τις αποσκευές μίας ολόκληρης οικογένειας χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις. Ειδικά αν σύρεις την εταζέρα πίσω.

Το δίλιτρο το δυνατό
Η έκδοση LOUNGE της νέας Corolla Cross εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα της Toyota, ο οποίος συνεργάζεται με το 5ης γενιάς full hybrid σύστημα και συνδυαστικά αποδίδουν 180 ίππους (ονομαστική ιπποδύναμη, 178 πραγματικοί) και μέγιστη ροπή 207 Nm.

Ο ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά το θερμικό μοτέρ είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και αντλεί ενέργεια από μπαταρία 4,08 Ah που λειτουργεί σε τάση 222V. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου e-CVT.

Η επιτάχυνση του «0-100» είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα της κατηγορίας και βάζει κάτω τον ανταγωνισμό, καθώς την πετυχαίνει σε κάτι παραπάνω από 7,7 δευτερόλεπτα. Όπως και πριν, η τελική περιορίζεται στα πολύ φυσιολογικά 180 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, η νέα Corolla Cross λειτουργεί ακριβώς όπως κάθε Hybrid της Toyota. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί μόνο του το αυτοκίνητο, ωστόσο αν βυθίσεις το δεξί πεντάλ λίγο παραπάνω θα εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας.

Ακόμα και εάν έχεις επιλέξει το «EV Mode» από τον σχετικό διακόπτη, η απεμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα θα είναι άμεση εάν πατήσεις λίγο περισσότερο γκάζι από το προβλεπόμενο. Όπως πάντα, η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση απαιτεί η μπαταρία να βρίσκεται από ένα επίπεδο ενέργειας και πάνω.

Πιο ήσυχο, εξίσου ποιοτικό
Η πιο σημαντική βελτίωση στην ανανεωμένη Corolla Cross έχει να κάνει με την ηχομόνωση. Εξ αρχής, το C-SUV των Ιαπώνων ήταν «ταξιδιάρικο», έχοντας τη δυνατότητα να κρατά τους επιβάτες ξεκούραστους ακόμα σε πολύωρη διαδρομή.

Η διαφορά τώρα έχει να κάνει με τα ηχομονωτικά υλικά, με την εταιρεία να έχει ενισχύσει την οροφή με υλικό απορρόφησης. Πίσω, ανακοινώνει την προσθήκη απορροφητικών «blocks» τα οποία φροντίζουν για την μείωση του θορύβου και των κραδασμών στο πίσω μέρος.

Τα παραπάνω αποδεικνύονται με το που βγεις στον αυτοκινητόδρομο. Επιταχύνεις δυναμικά -με τη γνωστή «βαβούρα» που φτάνει στην καμπίνα από το μοτέρ λόγω της συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης- και όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και η ταχύτητά σου είναι σταθερή στα 120-130 χλμ./ ώρα, απολαμβάνεις υψηλή ποιότητα κύλισης και εντυπωσιακή ησυχία.

Η πιο αεροδυναμική σχεδίαση στο facelift της νέας Corolla Cross, μαζί με την καλύτερη ηχομόνωση κάνουν την εξόρμηση ακόμα πιο απολαυστική. Η εμπειρία στο ταξίδι ενισχύεται από το adaptive cruise control και τα λοιπά συστήματα της σουίτας Toyota Safety Sense που σε κρατούν ξεκούραστο, για να γράφεις αγόγγυστα χιλιόμετρα.

Ακόμα και με 18άρες ζάντες, οι θόρυβοι έλαμψαν διά της απουσίας τους, με το 55άρι προφίλ των ελαστικών να αρκεί για να υποστηρίζει την άνετη εμπειρία.

Σε εκδόσεις που δεν είναι GR Sport, η ανάρτηση της Corolla Cross μένει όπως τη γνωρίζαμε. Απορροφά πολύ ικανοποιητικά τις ανωμαλίες – με ελάχιστες εξαιρέσεις όπου θα περάσεις με γκάζι πάνω από λακκούβα- και κρατά την κλίση του αμαξώματος των 1.445 κιλών σε φυσιολογικά επίπεδα.

Αν και μεσαίο SUV, μπορεί να κινηθεί εντός του αστικού ιστού με περίσσεια άνεση, τόσο λόγω της ενδοτικής ανάρτησης όσο και χάρη στη σχετικά μικρή ακτίνα στροφής των 5,2 μέτρων. Και με απόσταση από το έδαφος στα 16 εκατοστά, μπορείς να το εμπιστευτείς σε περάσματα από ράμπες ή έναν ήπιο χωματόδρομο.

Η ολιγοήμερη δοκιμή μας περιλάμβανε τόσο πόλη, όσο και αυτοκινητόδρομο και στο τέλος της είδε την κατανάλωση να μένει στα πολύ φυσιολογικά 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ.

Εν κατακλείδι…
…με το facelift της Corolla Cross, η Toyota στοχεύει να συνεχίσει την ανοδική πορεία ενός ακόμα full hybrid μοντέλου της: το τέταρτο κατά σειρά πιο δημοφιλές στην Ευρώπη.

Όταν τσεκάρεις τη λίστα του ανταγωνισμού, αντιλαμβάνεσαι αμέσως πως οι επιλογές σου στα full hybrid C-SUV με τόσο χαμηλή κατανάλωση είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Και αυτό είναι από μόνο του αρκετό για να καταλάβεις γιατί αυτό της Toyota είναι τόσο δημοφιλές.

Ακόμα και εάν η ανανέωση δεν ερχόταν τώρα, η SUV εκδοχή της Corolla θα συνέχιζε να πουλά σαν ζεστό ψωμί. Ωστόσο, το αισθητικό φρεσκάρισμα και οι τεχνολογικές/ πρακτικές αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν και over-the-air ενημερώσεις δείχνουν στοχευμένες κινήσεις που αναπόφευκτα θα ανεβάσουν τις πωλήσεις της Corolla Cross ακόμα ψηλότερα.

Γιατί όσο και αν η Corolla έφτιαξε το όνομά της ως hatchback και σεντάν, οι καιροί επιτάσσουν ακόμα και αυτή να έχει μία SUV εκδοχή. Όμως, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, η Toyota σέβεται την ιστορία της και διαθέτει ακόμα τις παραδοσιακές εκδόσεις.

Το αν στην ιστορία του μοντέλου θα προστεθεί και η SUV έκδοση ως ακόμα μία επιτυχία θα φανεί στις επόμενες γενιές, οι οποίες θα συζητούν για αυτοκίνητα σε μία καφετέρια και κάποιος θα πετάξει το όνομα «Corolla».

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 180 PS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.987 κ.εκ.
Βενζινοκινητήρας: 178 PS/ 6.000 rpm, 190 Nm/ 4.400-5.200 rpm
Hλεκτροκινητήρας: 206 Nm
Συνδυασμένη ισχύς: 180 PS/ 6.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,74 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,1 / 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.460 x 1.825 x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Βάρος: 1.445 kg
Χώρος αποσκευών: 425 lt
Τιμή: Από 33.470 ευρώ