Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

Ελλάδα 16:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Suzuki S-Cross εκσυγχρονίζεται με τη βοήθεια «ήπιου» υβριδικού συστήματος 48V, καταφέρνοντας να παραμείνει στην επικαιρότητα τρία χρόνια μετά το τελευταίο facelift του.

Advertisement
Advertisement

Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα 48V αναλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές λειτουργίες που στα συμβατικά οχήματα καλείται να επιτελέσει ο κινητήρας. Κλιματισμός, αντλίες, σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και όλα τα άλλα περιφερειακά συνεπάγονται αυξημένες απαιτήσεις ρεύματος, τριβές και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Και ουσιαστικά δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V (τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού στην περίπτωση του SX4), ένα μετατροπέα τάσης 12V σε 48Vκαι ένα υδρόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ (ISG), που δρα και σαν γεννήτρια αντικαθιστώντας το παραδοσιακό δυναμό.

Advertisement
Advertisement

Πέρα από την τροφοδότηση των ηλεκτρικών περιφερειακών το σύστημα της Suzuki ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, λειτουργεί ως σύστημα start/stop και επιτρέπει το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε ταχύτητες κάτω των 16 km/h  χωρίς την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα 1.4 lt. Και για ποιό λόγο όλα αυτά; Mε μόλις 15 kg επιπλέον βάρους, η Suzuki υπόσχεται περιορισμό κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής CO2 έως και 20% στον κύκλο μέτρησης WLTP. Ωστόσο, εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως σε αυτό συμβάλουν και τα ανανεωμένα χαρακτηριστικά του κινητήρα, ο οποίος πληροί πλέον τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d, αποδίδοντας 11 PS λιγότερα (129 αντί 140PS), ενώ και με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει συνδυαστικά τα 24 kgm ροπής (1,5 kgm παραπάνω σε σχέση με την απλή έκδοση 1.4).

Στο δρόμο το αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης κινεί σβέλτα το ελαφρύ  αμάξωμα (1.220 kg), διαθέτοντας ροπή από χαμηλό αριθμό στροφών και έχοντας γραμμική απόκριση. Η λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ συνδυάζεται άψογα με αυτή του θερμικού κινητήρα, οπότε ο οδηγός δε θα αντιληφθεί καμία διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό σύνολο, πέρα ίσως από μια ελαφρά μεγαλύτερη επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ο κινητήρας χρειάστηκε κατά μέσο όρο 7,4 lt/100 km (σε πιο έντονους ρυθμούς μπορείτε να προσθέσετε τουλάχιστον 1 lt επιπλέον), ενώ σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού η συνεισφορά του ISG στη μείωση της κατανάλωσης ήταν της τάξης των 0,5 lt/100 km.

Advertisement

Κατά τ΄ άλλα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το SX4 είναι ένα μοντέλο 7 ετών, που υπέστη facelift to 2017. Και αυτό γίνεται αντιληπτό κυρίως στο εσωτερικό, όπου υπάρχει αρκετό σκληρό πλαστικό. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους επιβάτες, ενώ ευρύχωρο είναι και το πορτ-μπαγκάζ με 430 λίτρα και τελείως επίπεδο δάπεδο. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει και στην ανάρτηση του αυτοκινήτου. Έτσι, τη στιγμή που το S-Cross δεν έχει καθόλου κακή ποιότητα κύλισης, η αντίδραση τόσο των McPherson εμπρός, όσο και του πίσω ημιάκαμπτου άξονα σε λακκούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες είναι αρκετά απότομη και θορυβώδης. Το στήσιμο της ανάρτησης καταφέρνει, βέβαια, να περιορίσει αισθητά τις κλίσεις στις στροφές, όπου οι όποιες τάσεις υποστροφής ελέγχονται εύκολα με το πεντάλ γκαζιού. Μεγάλο προσόν του S-Cross παραμένει, πάντως, η δυνατότητα μπλοκαρίσματος της τετρακίνησης, που εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό κριτήριο αγοράς για όλους όσοι εκμεταλλεύονται τις εκτός δρόμου δυνατότητες των SUV και Crossover, αφού διαφοροποιεί το μικρομεσαίο Suzuki από όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Advertisement

Οι τιμές ξεκινούν από τα 22.600 ευρώ για την καλά εξοπλισμένη τετρακίνητη έκδοση GL+ (μεταξύ άλλων με ζάντες αλουμινίου 17’’, προβολείς LED, μπουτόν εκκίνησης, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη 7’’, θερμαινόμενους και ηλεκτρικούς καθρέπτες) και φτάνουν στα 27.920 ευρώ για την GLX με ηλιοροφή. Ως βασική έκδοση διατίθεται η δικίνητη GL, που ξεκινά από τα 18.810 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.373 cc
Ισχύς: 129 PS/5.500 rpm
Ροπή: 24.0 kgm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108 €
Βάρος: 1.220 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.785/1.580 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 430  lt.
Τιμή: από 22.600€