Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η Skoda δεν σταματά να μας εκπλήσσει και πλέον, με τη νέα «καυτή» έκδοση RS του Kodiaq δημιουργεί μια ξεχωριστή πρόταση ενός 7θέσιου diesel SUV γρήγορων επιδόσεων.

Μάλιστα, για να είμαστε πιο ακριβείς ως προς την ονομασία του μοντέλου, δεν έχουμε να κάνουμε «απλώς» με το Kodiag RS, αλλά με το νέο Kodiaq vRS – όπου «v» ίσον το αρχικό γράμμα της αγγλικής λέξης «victory», που σημαίνει «νίκη».

To «vRS» μπορεί κανείς να το δει ευδιάκριτα στην μπροστινή γρίλια του αυτοκινήτου ή ακόμη και πάνω στον επιλογέα ταχυτήτων στο εσωτερικό, και αν μην τι άλλο δεν θα μπορούσε να μην είναι πιο ταιριαστό για ένα SUV που υπερυφανεύεται ότι έχει θέσει το ρεκόρ γύρου για 7θέσιο SUV στην περίφημη πίστα του Nürburgring, έχοντας σημειώσει χρόνο 9:29”84.

Άλλωστε, μόνο και μόνο σαν πρόταση αγοράς είναι δύσκολο να βρει κανείς ένα 7θέσιο SUV επιδόσεων από μη premium κατασκευαστή, με τη Skoda να στοχεύει ξεκάθαρα στον… «ανήσυχο οικογενειάρχη».

Είναι «RS» και το δείχνει

Το Skoda Kodiaq RS δεν είναι λοιπόν ένα απλό και συνηθισμένο SUV, και αυτό, το «φωνάζει» από την πρώτη κιόλας ματιά που θα του ρίξει κάποιος. Κατ’ αρχάς, το γνώριμο μακρύ αμάξωμα του Kodiaq έχει ενισχυθεί με όμορφα μαύρα ενθέματα (στην εμπρόσθια γρίλια, τους εξωτερικούς καθρέπτες, τις ράγες οροφής και το πλαίσιο των πλαϊνών παραθύρων, ενώ μαύρα είναι και όλα τα λογότυπα ονομασίας) που έρχονται σε πετυχημένη αντίθεση στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας, με το λευκό υπόλοιπο χρωματισμό. Έπειτα, αλλαγμένοι και πιο σπορ είναι οι προφυλακτήρες, με τον πίσω να φιλοξενεί και δύο τραπεζοειδείς χρωμιωμένες απολήξεις για την εξάτμιση. Τέλος, την παράσταση αν μη τι άλλο κλέβουν οι στάνταρ ανθρακί ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών σε ειδικό σχέδιο για το Kodiaq RS, που δεν κρύβουν τις κόκκινες δαγκάνες των εμπρός φρένων. Σημειώστε ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που συναντούμε στάνταρ σε μοντέλο της Skoda 20άρες ζάντες και αυτό έχει αν μη τι άλλο τη σημασία του για την ύπαρξη του Kodiaq RS στη γκάμα της μάρκας.

Πιο σπορτίφ, αλλά και πολυτελές εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Kodiaq RS η Skoda έχει φροντίσει ώστε να προσφέρει την απαραίτητη σπορτίφ εικόνα ενός «RS» μοντέλου, ενώ παράλληλα έχει τονίσει και την παρεχόμενη ποιότητα συγκριτικά με το εσωτερικό των υπόλοιπων Kodiaq, τοποθετώντας από τα πλέον πολυτελή υλικά που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα σε μοντέλο της. Έτσι και ξεκινώντας αρχικά με τα καθίσματα, εδώ συναντούμε δύο πιο σπορ θέσεις, με όμορφη σχεδίαση και ενισχυμένα πλαϊνά, που προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος χωρίς να κουράζουν. Εντυπωσιακή είναι η περφορέ αλκαντάρα επένδυσή τους με τις έντονες κόκκινες ραφές και το σήμα «vRS», η οποία εναλλάσσεται με ποιοτικές επενδύσεις δέρματος. Αντίστοιχες επενδύσεις από αλκαντάρα και δέρμα συναντούμε και στο εσωτερικό των θυρών, αναβαθμίζοντας περαιτέρω την εσωτερική ατμόσφαιρα και δίνοντας μια πολυτελή νότα στον όλο θάλαμο. Με ειδική σχεδίαση για το RS μοντέλο έρχεται ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων, που διακρίνεται για την ευκρίνειά του όμως θα μπορούσε να έχει λίγο πιο ευφάνταστα γραφικά, ενώ από την άλλη χωρίς κανένα παράπονο μας άφησε η 8άρα κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, με την καθαρή απεικόνισή της και τη γρήγορη πλοήγηση.

Στο πεδίο των χώρων, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του, έτσι και στην RS, το Kodiaq προσφέρει κορυφαία επίπεδα για έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Οι έξτρα δύο θέσεις (7θέσιο) που αναδιπλώνονται στο πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ επαρκούν περισσότερο για τη μεταφορά παιδιών ή μικρόσωμων ατόμων. Ειδικά για το πορτ-μπαγκάζ, εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, ο οποίος στην 5θέσια διάταξη έχει χωρητικότητα 720 λίτρων, ενώ ακόμη και στην 7θέσια διάταξή του υπάρχει χώρος 230 lt. για τη μεταφορά κάποιων «μπαγκαζιών».

Και diesel, και σπορ

To Skoda Kodiaq RS είναι ένα από τα πιο πρόσφατα μοντέλα που θέλει να αποδείξει ότι το diesel, όταν… θέλει, μπορεί να είναι και σπορ! Ίσως όχι με τον ίδιο, «αεράτο» τρόπο με αυτόν της βενζίνης, αλλά σε κάθε περίπτωση το καύσιμο αυτό που πολλοί το έχουν κάνει συνώνυμο με την αυτονομία και την οικονομία κίνησης, θέλει να δείξει ότι μπορεί να αποτελέσει το κατάλληλο «όπλο» στη φαρέτρα του ενθουσιώδη οδηγού. Για να το καταφέρει αυτό, το VW Group εφοδίασε το Kodiaq RS με τον ισχυρότερο diesel κινητήρα στην ιστορία της Skoda: Τον 2λιτρο TDI με υπερτροφοδότηση 2 σταδίων (η πρώτη τουρμπίνα λειτουργεί στις χαμηλές στροφές για άμεση απόκριση και η δεύτερη στις πιο υψηλές), ο οποίος αποδίδει 240 ίππους ισχύος και 500 Nm ροπής (διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, το οποίο φέρει και paddles αλλαγών σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Με το που πατήσει ο οδηγός το κουμπί της μίζας, ένα χαρακτηριστικό γρύλισμα από τον κινητήρα θα τον υποδεχθεί στην καμπίνα ιδίως εφόσον έχει επιλέξει το «Sport» στα 6 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου. Το γρύλισμα αυτό, προϊόν και του τεχνητού συστήματος Dynamic Sound Boost, αλλάζει τη χροιά του και γίνεται πιο «απαλό» όταν ο οδηγός επιλέξει το Comfort και λιγότερο «απαλό» όταν επιλέξει το Normal ή το Snow. Ανεβάζοντας με ευκολία τις στροφές, ο χαρακτηριστικός αυτός ήχος θα συνοδέψει τον οδηγό σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Γυρίζοντας τώρα στα της λειτουργίας του μοτέρ, η άφθονη διαθέσιμη ροπή παίρνει τα ηνία και βοηθά το Kodiaq RS να κινηθεί γρήγορα και με άμεση απόκριση από χαμηλά, έχοντας μια «μεστή» απόδοση σε ένα μακρύτερο φάσμα στροφών από ό,τι σε έναν συνηθισμένο μονοτούρμπινο diesel.

Στις επιδόσεις, το μοτέρ μαζί με το γρήγορο κιβώτιο και την τετρακίνηση είναι σε θέση να προσφέρει 0-100 km/h σε 7.0 sec και τελική ταχύτητα 220 km/h. Ίσως ένας ισχυρότερος κινητήρας βενζίνης να προσέφερε ακόμη πιο γρήγορα νούμερα επιτάχυνσης στο κορυφαίο RS του σήμερα, όμως όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Skoda, θα επιβάρυνε την κατανάλωση (κάτι που ενδιαφέρει το οικογενειακό κοινό της κατηγορίας), ενώ επιπλέον, η υψηλή ροπή του diesel βοηθά ιδιαίτερα το αυτοκίνητο κατά την έλξη ενός βαριού τρέιλερ. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση του μοτέρ καθιστά το Kodiaq RS έναν ιδανικό χιλιομετροφάγο, ενώ εφόσον η χρήση του συνδυαστεί με κάποιο από τα πιο «ήπια» προγράμματα οδήγησης (π.χ. το Eco ή το Comfort), τότε μπορεί να προσφέρει κατανάλωση αντίστοιχη ενός «ψυχωμένου» 1.000αριού turbo μοτέρ βενζίνης (7,5 lt./100 km). Με τη χρήση και του προγράμματος Sport η μέση τιμή ανεβαίνει κοντά στα 8,7 lt./100 km (είναι η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας) και δεν ξεφεύγει πάνω από τα 9,0 lt./100 km, όντας ξεκάθαρα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του Kodiaq RS.

7θέσια αμαξοστοιχία

Εφοδιασμένο με πιο σφιχτή ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, το Kodiaq RS στο δρόμο και ειδικά στην ευθεία, πείθει απόλυτα με τη σταθερότητα και στιβαρότητά του. Στην εθνική, ο οδηγός κάθεται σε μια υψηλή θέση οδήγησης που του επιτρέπει να απολαύσει το ταξίδι, εκμεταλλευόμενος σε κάθε προσπέραση την άφθονη ροπή του μοτέρ. Παράλληλα και παρά το τετραγωνισμένο αμάξωμα, ο αεροδυναμικός θόρυβος που φθάνει στην καμπίνα είναι μειωμένος, λόγω και της βελτιωμένης ηχομόνωσης. Βγαίνοντας σε μια επαρχιακή διαδρομή το Kodiaq RS θα προσφέρει στον οδηγό του υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, με την αυτόματη τετρακίνηση να στέλνει άμεσα ροπή και στους πίσω τροχούς κρατώντας πειστικά το αυτοκίνητο στην τροχιά του, δίνοντας έτσι λύση στο ζήτημα της αδράνειας που δημιουργεί το αυξημένο συνολικά βάρος και παράλληλα, το υψηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές υπάρχουν σε καταστάσεις πίεσης, όμως είναι μειωμένες ιδίως εάν επιλεγεί το οδηγικό προφίλ Sport που θέτει τα αμορτισέρ στην πιο σφιχτή τους ρύθμιση. Το τιμόνι προσφέρει το απαιτούμενο βάρος που αναζητά ο πελάτης ενός «RS» μοντέλου, όμως είναι φυσιολογικά θα λέγαμε, όχι και τόσο γρήγορο στις αντιδράσεις του. Κορυφαία πάντως σε απόδοση και με ουσία αποδεικνύονται τα φρένα που ακινητοποιούν άμεσα το αυτοκίνητο όποτε χρειάζεται. Σε ό,τι αφορά τέλος στην άνεση, εδώ το Kodiaq RS τα καταφέρνει πολύ καλά και, παρά τους τροχούς με τις μεγάλες ζάντες, δεν κουράζει τους επιβάτες του, αποδεικνύοντας στην πράξη την εξαιρετική δουλειά που κάνει η ρυθμιζόμενη ανάρτηση ιδίως όταν έχει επιλεγεί μια από τις πιο «καθημερινές» ρυθμίσεις της (Eco, Comfort, Normal).

Συμπέρασμα

Με το Kodiaq RS η Skoda δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που λίγοι μπορούν να προσφέρουν αυτή τη στιγμή. Δεν απευθύνεται στον λάτρη των καθαρόαιμων σπορ κατασκευών, αλλά στον «ανήσυχο οικογενειάρχη» που λέγαμε και στο ξεκίνημα του κειμένου, ο οποίος δεν θέλει να κάνει κανέναν συμβιβασμό σε απόδοση και επιδόσεις, κατανάλωση, πρακτικότητα-χώρους, ποιότητα και ασφάλεια. Μοιραία και μετά από όλα αυτά η τιμή των 52.900 ευρώ το ανεβάζει σε μια σφαίρα premium ανταγωνισμού, όπου το ρόλο της θα παίξει και η 7θέσια δυνατότητα του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 239 PS/4.000 rpm
Ροπή: 500 Nm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.0 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 164 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 401,8 €
Βάρος: 1.928 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.699/1.882/1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.790 mmΧώρος αποσκευών: 230-715 lt
Τιμή: 52.900€

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto