Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI DSG

Ελλάδα 16:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Skoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην έκδοση Monte Carlo του Kamiq δεν απολαμβάνεις μόνο τον έξτρα εξοπλισμό, αλλά και το πόσο σπορτίφ μπορεί να γίνει ένα οικογενειακό SUV.

Advertisement
Advertisement

Από το 2019 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, το Skoda Kamiq αποδείχθηκε -όχι απλά μία τολμηρή κίνηση για την είσοδο της μάρκας στα μικρά SUV- αλλά ένα εξαιρετικά σχεδιασμένο βήμα το οποίο επέφερε άμεση επιτυχία και χρήματα.

Το Kamiq κέρδισε μεγάλη μερίδα του ευρωπαϊκού κοινού χάρη στον SUV και συνάμα οικογενειακό του χαρακτήρα, την πρακτικότητα, την άνεση και κυρίως την προσιτή του τιμή.

Η ίδια ιστορία θα συνεχιστεί απτόητη και στη facelift μορφή του, όπως αποδείχθηκε στη σχετική μας δοκιμή. Και επειδή γνωρίζουμε πια πολύ καλά τις δυνατότητές του και όσα προσφέρει στον μέσο καταναλωτή που θέλει ένα «τα πάντα-όλα» αυτοκίνητο, ήρθε η ώρα να δούμε πόσα περισσότερα μπορεί να προσφέρει στην έκδοση Monte Carlo.

Advertisement
Advertisement

Διότι υπάρχουν άνθρωποι που έφτασαν στην ηλικία της «οικογένειας», αλλά παραμένουν φίλοι της οδήγησης και «ανήσυχα πνεύματα» στον δρόμο. Το ερώτημα είναι πόσο θα τους καλύψει το πιο σπορτίφ Kamiq της γκάμας;

«Φωνάζει» σπορ με την αισθητική του
Καταρχάς, πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, πρέπει πρώτα από όλα να σου αρέσει. Να το χαζεύεις και να ξέρεις πως είναι δικό σου. Η Skoda γνωρίζει πως μία έκδοση «Monte Carlo» πρέπει να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να κερδίζει με το πρώτο βλέμμα.

Στο μικρό της SUV αυτό δεν αλλάζει. Η εθιστική απόχρωση Velvet Red σε συνδυασμό με την Black Magic οροφή κάνουν το Kamiq να ξεχωρίζει σε χώρο στάθμευσης δεκάδων αυτοκινήτων. Κι υπάρχουν άλλες 7 επιλογές για όσους το έντονο αυτό κόκκινο δεν τους ταιριάζει.

Advertisement

Οι προαιρετικές 18άρες ζάντες δύο τόνων (στάνταρ οι 17 ιντσών) συμπληρώνουν ιδανικά το αιχμηρό σύνολο, ενώ τα λογότυπα Monte Carlo με την καρό σημαία σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος σε προδιαθέτουν για κάτι συναρπαστικό. Και το κυριότερο γνωρίζεις πως κάπου εκεί βρίσκεται το πάλαι ποτέ αγωνιστικό πνεύμα της Skoda.

Οι προφυλακτήρες ακολουθούν το χρώμα του αμαξώματος πετυχαίνοντας μία πολύ εύληπτη ομοιομορφία, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν το μαύρο της οροφής δημιουργώντας κοντράστ. Από το αισθητικό αποτέλεσμα, δεν μπορείς να παραλείψεις τις γυαλιστερές λεπτομέρειες οι οποίες τονίζονται όμορφα υπό το φως του ήλιου ή προβολέων.

Advertisement

Η εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνεται από τους νέους, πιο λεπτούς και αιχμηρούς προβολείς που στην έκδοση Monte Carlo είναι οι κορυφαίοι LED Matrix που κάνουν τη νύχτα μέρα, ενώ πίσω υπάρχουν LED φώτα με δυναμικά φλας. Ο μαύρος διαχύτης συμπληρώνει τον δυναμικό σχεδιασμό ο οποίος συνολικά θα ικανοποιήσει τον αποσυρμένο «ραλίστα» που έκανε οικογένεια.

Εσωτερικό «Monte Carlo» που σε βάζει στο… mood
Η επιλογή του εσωτερικού στην κορυφαία έκδοση του Kamiq είναι μία και αποκλειστική. Βολεύεσαι γρήγορα στα σπορ υφασμάτινα καθίσματα και απολαμβάνεις τη σπορτίφ αύρα με τις κόκκινες ραφές και λεπτομέρειες οι οποίες είναι διάχυτες στην καμπίνα.

Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι δίνει τη στιβαρή αίσθηση που θέλεις με τη θέση οδήγησης να ρυθμίζεται αναλόγως της σωματικής διάπλασης και του στιλ οδήγησής σου.

Advertisement

Μπορείς να βρίσκεσαι είτε αρκετά χαμηλά, ώστε να αισθάνεσαι πως οδηγείς hatchback, είτε αρκετά ψηλά όπου θα αντιληφθείς περισσότερο την SUV διάσταση. Εμείς, πάντως, προτιμήσαμε το πρώτο.

Το Kamiq Monte Carlo έχει μεν περισσότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυξάνει τη συμμετοχικότητα του οδηγού, ωστόσο η πρακτικότητα και η ευχρηστία του δεν αναιρούνται.

Οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι για την κατηγορία, τόσο για μικροαντικείμενα στην κονσόλα όσο και εκείνοι για τους πίσω επιβάτες. Τα παιδιά σου θα βολευτούν με περίσσεια άνεση, ενώ δύο ενήλικες θα έχουν τον απαραίτητο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους.

Τα 400 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ με το πρακτικό και εκμεταλλεύσιμο σχήμα έρχονται να λειτουργήσουν εξίσου αγχολυτικά και να σου θυμίσουν πως το Kamiq, ανεξαρτήτως έκδοσης, παραμένει ένα οικογενειακό όχημα.

Πόσο παραπάνω «αυτοκίνητο» παίρνεις στην επιλογή Monte Carlo;
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών παραμένει ίδιος, αλλά έχει σπορτίφ αύρα χάρη στο συνδυασμό μαύρου-κόκκινου στα γραφικά και διαθέτει πέντε διαφορετικές απεικονίσεις. Οι πιο «γεμάτες», ωστόσο, είναι δύο, αλλά ο καθένας με όποια βολευτεί.

Στη μέση του ταμπλό, η Skoda προσφέρει στην έκδοση Monte Carlo την μεγαλύτερη οθόνη 9,2 ιντσών από όπου διαχειρίζεσαι το infotainment. Από εκεί, ρυθμίζεις τα περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα με ένα από αυτά να είναι τα προφίλ οδήγησης.

Υπάρχει, φυσικά, διακόπτης στην κονσόλα για αυτό, αλλά για να ρυθμίσεις το πρόγραμμα Individual στην αρέσκεια και το στιλ οδήγησής σου, επιλέγεις από την οθόνη τη σχετική παραμετροποίηση του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, της λειτουργίας του κινητήρα, ακόμα και της υποβοήθησης των φώτων και του κλιματισμού.

Το ψηφιακό πακέτο συμπληρώνεται με τα Skoda Connect και Smart Link, με το τελευταίο να προσφέρει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και φυσικό φωνητικό χειρισμό.

Ο έξτρα εξοπλισμός που έρχεται με το Kamiq Monte Carlo προσθέτει στα επίπεδα άνεσης και εργονομίας της ευήλιας καμπίνας. Η κάμερα οπισθοπορείας, οι αισθητήρες στάθμευσης μπρος-πίσω, το ΚESSY (Κεντρικό κλείδωμα θυρών με σύστημα κλειδώματος/ξεκλειδώματος και εκκίνησης χωρίς το κλειδί) και η πανοραμική οροφή είναι μερικά μόνο από τα επιπλέον χαρακτηριστικά που θα απολαμβάνεις κάθε στιγμή που χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο.

Θα είναι SUV, όμως θα νιώθεις πως οδηγείς hatchback
Όπως συνηθίζεται στις πιο σπορτίφ εκδόσεις των μοντέλων της, η Skoda δεν έχει παραλείψει να κάνει το Kamiq Monte Carlo να διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις και στον δρόμο.

Το SUV των 4,24 μέτρων στέκεται σε στάνταρ 17άρες ζάντες με το 55άρι προφίλ που ίσως να είναι πιο δεκτικές σε ένα πέρασμα από ήπιο χωματόδρομο, αλλά η ίδια διαδικασία καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη με τις 18 ιντσών με το 45άρι προφίλ, που ήταν και αυτές της έκδοσης δοκιμής μας.

Ανεξαρτήτως αυτού, στην άσφαλτο δε θα στερηθείς καθόλου απόδοση. Το Kamiq Monte Carlo εφοδιάζεται με τις κορυφαίες επιλογές της γκάμας: ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων συνεργάζεται αρμονικά με το 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DSG του Group, με τα paddles πίσω από το τιμόνι να προσφέρουν το επίπεδο συμμετοχικότητας που επιθυμείς.

Στο πρόγραμμα Eco, το μικρό SUV είναι ράθυμο και οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο σύντομες για οικονομικότερη μετακίνηση. Το Normal είναι πιο ουδέτερο, ενώ στο Sport το DSG κιβώτιο φροντίζει ο turbo τετρακύλινδρος να λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος στροφών, εφόσον βέβαια το πόδι σου έχει το απαραίτητο «βάρος».

Το ελαφρώς σφιχτό set-up της ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας) συνεργάζεται με τα ασφάλτινα ελαστικά και τις μεγάλες ζάντες προσφέροντας τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά που η Skoda υπόσχεται με το Monte Carlo.

Σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, το πιο σπορ Kamiq της γκάμας είναι ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και η κλίση που παίρνει είναι μετρημένη. Όταν αυτό το συνδυάσεις με την χαμηλή θέση οδήγησης (κατ’ επιλογή), θα σου δώσει την αίσθηση ενός σβέλτου hatch. Όλα βέβαια στο όριο του επιτρεπτού.

Ωστόσο, η Skoda δεν έχει θυσιάσει εντελώς την άνεση που προσφέρει το ευέλικτο SUV της, με την ανάρτηση να είναι τόσο-όσο ενδοτική στο «ναρκοπέδιο» της Αθήνας, αλλά ταυτόχρονα αρκετά σκληρή για να σου προσφέρει την οδηγική ικανοποίηση που ψάχνεις.

Στο ταξίδι, οι μεγάλες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα φέρνουν ενίοτε έναν μικρό θόρυβο στην καμπίνα. Κατά τα υπόλοιπα, όμως, το Kamiq αποδεικνύεται ακόμα και «ταξιδιάρικο» και θα καταπιεί χιλιόμετρα με περίσσεια ευκολία και άνεση για τους επιβάτες.

Και αυτό ενισχύεται από ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Travel Assist και το Adaptive Cruise Control, τα οποία θα σε κρατήσουν ασφαλή και ξεκούραστο για ώρα στον αυτοκινητόδρομο.

Ως προς την κατανάλωση, μετρήσαμε 7,5-8,0 λίτρα ανά 100 χλμ. διανύοντας όλων των ειδών τα χιλιόμετρα. Αλλά πρόκειται για μία τιμή που εύκολα θα πέσει στο φάσμα του 6 στο ταξίδι όπου η ταχύτητα είναι σταθερή.

Τελικά, για ποιον είναι;
Είτε το αγοράζεις για τον πλούσιο έξτρα εξοπλισμό του, είτε επειδή δεν έχεις ακόμα ξεχάσει τις εποχές που έβγαινες βόλτες με την παρέα και σκορπούσες ηχορύπανση ή έβγαζες «γούστα», αλλά πλέον έχεις οικογένεια και η πρακτικότητα έρχεται σε πρώτο πλάνο, το Skoda Kamiq Monte Carlo αποτελεί μία τίμια πρόταση στην τάξη των 30+ χιλιάδων ευρώ.

Εάν στην εργονομία, άνεση και πρακτικότητα προσθέσεις τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που έχει τόσο αισθητικά, όσο και στον δρόμο, τότε έχεις αποκτήσει ένα πραγματικά ενδιαφέρον SUV, το οποίο δε θα σου χαλάσει κανένα χατίρι.

Σε κάθε περίπτωση, η έκδοση Monte Carlo είναι για λίγους. Και δεν μιλάμε μόνο για το οικονομικό σκέλος, αλλά για το ιστορικό. Διότι μερικοί μπορεί να είναι θαυμαστές της ιστορίας της Skoda στους αγώνες, όπως η ιστορία του 1936 και το τότε Ράλλυ Μόντε Κάρλο που έδωσε το έναυσμα για το ξεκίνημα αυτής της ειδικής, σπορ έκδοσης η οποία κοσμεί μέχρι και σήμερα της γκάμα της τσέχικης μάρκας.

Γιατί το αγωνιστικό πνεύμα και το σπορτίφ στιλ που θες να εκπέμπεις ταξιδεύοντας με την οικογένεια μπορεί να συνδυαστεί με ρεαλιστική ευχρηστία και πρακτικότητα, φτάνει να γνωρίζεις τι αγοράζεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Skoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI DSG
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 213 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/δοκιμής) (L/100 km): 5.7/7,5 lt
Εκπομπές CO2: 127 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.241/1.793/1.553 mm
Μεταξόνιο: 2.651 mm
Βάρος: 1.288 kg
Χώρος αποσκευών: 400/1.395 lt
Τιμή: Από 33.200 ευρώ