Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Arona 1.5 TSI EVO FR

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το Arona με τον turbo κινητήρα των 150 ίππων αποτελεί την κορυφαία έκδοση στη γκάμα του μικρού SUV της SEAT, τονίζοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στην κατηγορία των μικρών SUV το SEAT Arona προσφέρεται με μια πλήρη γκάμα turbo κινητήρων βενζίνης και diesel. Η έκδοση της δοκιμής μας με τον 1.500άρη TSI EVO βενζινοκινητήρα των 150 ίππων τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και συνδυάζεται αποκλειστικά με την εξοπλιστική έκδοση FR. Πρόκειται για μια έκδοση με σπορτίφ χαρακτηριστικά σε εσωτερικό και στήσιμο, η οποία κρατά την τιμή της κάτω από τα 20.000 ευρώ (19.950 ευρώ) κερδίζοντας και στο πεδίο του Value for Money.

Πιο δυναμικό αισθητικά

Σχεδιαστικά, το Arona FR πατά πάνω στις γνώριμες μοντέρνες γραμμές του μικρού SUV της SEAT φροντίζοντας να τις ενισχύσει με πιο σπορτίφ στοιχεία. Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται η αλλαγμένη εμπρόσθια μάσκα, ο πιο δυναμικός πίσω προφυλακτήρας με δύο τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης, οι μαύροι εξωτερικοί καθρέπτες, οι χρωμιωμένες ράγες οροφής, τα λογότυπα «FR», αλλά και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ειδικής σχεδίασης. Στάνταρ για την κορυφαία έκδοση του Arona αποτελεί και η οροφή σε διαφορετικό χρώμα (μαύρο στο αυτοκίνητο της δοκιμής) από το υπόλοιπο αμάξωμα, που τονίζει περαιτέρω την εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Ποιοτική και σπορτίφ ατμόσφαιρα εσωτερικά

Στο εσωτερικό του, το Arona ενσωματώνει απλές, «καθαρές» γραμμές, σε ένα αποτέλεσμα που στόχο έχει να τονίσει την εσωτερική εργονομία. Η μεγάλη ψηφιακή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό είναι μια ευπρόσδεκτη hi-tech προσθήκη, ενώ πλήρης είναι η συνδεσιμότητα με κάθε smartphone. Ειδικά τώρα για την έκδοση FR, στο εσωτερικό συναντούμε ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, ραφές και λογότυπο «FR», αλλά και αντίστοιχα σπορτίφ λεπτομέρειες στον επιλογέα ταχυτήτων, το χειρόφρενο, πάνω στο ταμπλό και στις πόρτες. Τα καθίσματα της έκδοσης επίσης έχουν νέα σπορ σχεδίαση για καλύτερη στήριξη του σώματος. Στο πεδίο της ποιότητας, ξεχωρίζουμε το μαλακό υλικό στο κέντρο του ταμπλό που τονίζει τα δεδομένα, ενώ τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά διαθέτουν πολύ καλό φινίρισμα και γερή συναρμογή.

Πολύ καλή ευρυχωρία

Στους χώρους, το Arona προσφέρει στο εσωτερικό του άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων, με την πρακτικότητα να ενισχύεται περαιτέρω μέσω των αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα. Πλεονέκτημα του μικρού SUV της SEAT αποτελεί ο μεγάλος όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 400 λίτρα και ξεφεύγει από τα δεδομένα των μικρών μοντέλων. Παράλληλα, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει και διπλό δάπεδο, ενώ και το κατώφλι του δεν είναι πολύ υψηλό, διευκολύνοντας τη φόρτωση.

Μοτέρ με πολύ καλές επιδόσεις

Ο νεότερος 1.500άρης TSI EVO κινητήρας βενζίνης των 150 ίππων του Arona ενσωματώνει τεχνολογία απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (ACT) για να μειώσει ρύπους και κατανάλωση, ενώ παράλληλα συνδυάζεται στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι εξαιρετικά, με τον κινητήρα να εμφανίζεται άκρως πολιτισμένος (η εμπλοκή του συστήματος απενεργοποίησης των κυλίνδρων δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό) και να απλώνει τη δύναμή του σε ένα αρκετά μεγάλο φάσμα των στροφών του. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση για να μην επιβαρύνει την κατανάλωση, χωρίς παράλληλα να «πνίγει» τις επιδόσεις (0-100 km/h σε 8.3 sec). Ανάλογα μάλιστα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλεγεί (Eco, Normal, Sport, Individual) στο Drive Profile, ο οδηγός μπορεί π.χ. στο «Sport» να έχει μοτέρ με καλύτερη απόκριση ή να μειώσει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση επιλέγοντας το «Eco». Στο τελευταίο κομμάτι, εμείς κατά τη δοκιμή μας είδαμε μια μέση τιμή κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Σπορτίφ και στο δρόμο

Η SEAT προσφέρει στο Arona FR μια πιο «σφιχτή» ανάρτηση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του, τονίζοντας τον fun-to-drive χαρακτήρα του. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα πιο σπορτίφ της compact κατηγορίας, εμφανίζοντας υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, αμεσότητα στις αντιδράσεις του –που δεν περιμένεις από υπερυψωμένο αυτοκίνητο, αλλά και μειωμένες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, λόγω και της νέας ρύθμισης της ανάρτησης το Arona FR επιβαρύνει ελαφρώς την άνεση, χωρίς όμως εν τέλει να ενοχλεί. Το τιμόνι είναι γρήγορο και έχει καλή αίσθηση, ενώ δεν είναι τόσο βαρύ ώστε να ενοχλεί κατά τους ελιγμούς εντός πόλεως. Δυνατά και με πολύ καλή απόδοση έδειξαν και τα φρένα (με δίσκους 279 χλστ. εμπρός, 230 χλστ. πίσω).

Συμπέρασμα

Το κορυφαίο Arona έχει το όνομα –FR– έχει και τη χάρη του να αποτελεί ένα πραγματικά σπορτίφ μικρό SUV, ακολουθώντας μια παράδοση που έχει η SEAT στην κατασκευή σπορτίφ εκδόσεων των μοντέλων της. Παράλληλα, δεν χάνει την γνωστή πολύ καλή πρακτικότητα που χαρακτηρίζει γενικότερα το Arona, ενώ και το Value for Money διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα για SUV 150 ίππων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς:150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €
Βάρος: 1.222 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.138/1.780/1.552 mm
Μεταξόνιο: 2.566 mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt
Τιμή: 19.950€

Δημοφιλή στο Protothema.gr