Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Rimac Nevera

  • car magazine team

Το αυτοκίνητο που δεν πιστεύαμε ποτέ ότι θα υπάρξει είναι εδώ! Οδηγούμε το ηλεκτρικό hypercar των 1.914 PS που κάνει τη Chiron να κοκκινίζει.

Βρισκόμαστε στον αεροδιάδρομο ενός ήσυχου επαρχιακού αεροδρομίου στην Κροατία και σύντομα θα διαπιστώσουμε πώς είναι η αίσθηση να σανιδώνεις το γκάζι σε ένα ηλεκτρικό hypercar με διπλάσια δύναμη από ένα σύγχρονο μονοθέσιο της F1. Το Rimac Nevera είναι στημένο στην εκκίνηση και η μούρη του σημαδεύει στο βάθος του διαδρόμου τους κόκκινους κώνους που οριοθετούν το τέλος για το 400άρι που είμαστε έτοιμοι να κάνουμε.

Ο Mate Rimac, ιδρυτής της εταιρείας, μας παρακολουθεί γνωρίζοντας πολύ καλά πως το Nevera μπορεί με την πρώτη κιόλας προσπάθεια να σπάσει το ρεκόρ της Bugatti Chiron, του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στο 0-400 m. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πατήσεις όλο το γκάζι. Αυτό βέβαια απαιτεί αρκετό θάρρος όταν μπροστά σου βλέπεις ακόμα μπαλώματα με υγρασία στην άσφαλτο και στις μεγάλες λευκές γραμμές του αεροδιαδρόμου.

Η πρώτη προσπάθεια, λοιπόν, βαφτίζεται αναγνωριστική, με το γκάζι μέχρι τη μέση της διαδρομής του και με προοδευτικό φρενάρισμα στο τέλος του διαδρόμου, ίσα-ίσα για μια πρώτη γεύση από τα φρένα και το τιμόνι. Επιστροφή στην εκκίνηση και αυτή τη φορά τα πράγματα σοβαρεύουν. Η διαδικασία για την απόλυτη εκκίνηση είναι αρκετά απλή. Επιλέγεις το πρόγραμμα Track, περιστρέφοντας τον κατάλληλο αλουμινένιο διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ώστε να έχεις στη διάθεσή σου την πλήρη ισχύ και των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων: 299 PS από κάθε μπροστινό και 653 PS από κάθε πίσω.

Στη συνέχεια πατάς δυνατά το φρένο, βυθίζεις όλο το γκάζι και νιώθεις την ουρά να πλησιάζει λίγο προς το έδαφος καθώς η ανάρτηση φορτίζεται από όλο το μένος της δύναμης που ανυπομονεί να σε εκτοξεύσει. Η στιγμή που απελευθερώνεις το φρένο είναι μια πραγματική αποκάλυψη ακόμα κι αν έχεις επαναλάβει τη συγκεκριμένη διαδικασία πολλές φορές και με πολύ δυνατά αυτοκίνητα. Δεν αισθάνεσαι βιαιότητα, αλλά μιαν απρόσμενη έκπληξη. Θα ήταν φυσικά αδύνατο οι 1.914 PS και τα 240,6 kgm ροπής να ξεχυθούν μεμιάς στον δρόμο, όμως η ακρίβεια και η ευκολία ρύθμισης που προσφέρει κάθε ηλεκτρική μετάδοση σημαίνει πως η εκκίνηση είναι αναλογικά ήπια, με την αποδιδόμενη ροπή να προσαρμόζεται τέλεια στην πρόσφυση που υπάρχει.

Μόλις όμως ξεκινήσει η κύλιση, ο ρυθμός επιτάχυνσης εκτοξεύεται και αντί σταδιακά να μειώνεται, καθώς η ταχύτητα ανεβαίνει, συνεχίζει να αυξάνεται όσο το Nevera βρίσκει περισσότερη πρόσφυση. Μπορεί, λοιπόν, η αίσθηση να μην είναι βίαιη, αλλά σίγουρα είναι τρομακτική. Εάν πιστεύετε δε πως ο ήχος των ηλεκτρικών είναι βαρετός, πρέπει να ακούσετε το ουρλιαχτό των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων του Nevera καθώς ρουφούν με μανία watts ενέργειας. Τουλάχιστον το δράμα τελειώνει γρήγορα. Πολύ γρήγορα για την ακρίβεια.

Περνώντας τη γραμμή των 400 m το χρονόμετρο δείχνει 8,6” και το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 250 km/h. Η ρύθμιση του launch control δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμα και παρ’ όλα αυτά το Nevera είναι ήδη 0,8” ταχύτερο από τη Chiron στο 400άρι από στάση. Στην τελική έκδοση παραγωγής η Rimac υπολογίζει πως το 0-100 km/h θα έρχεται σε 1,97’’ έναντι των 2,4” της Chiron. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 412 km/h, όμως είναι διαθέσιμη μόνο για περίπου 5 λεπτά. Το Nevera πήρε το όνομά του από μια σφοδρή καταιγίδα που κατά καιρούς πλήττει τις κροατικές ακτές και σίγουρα αυτή η ονομασία είναι πολύ πιο ταιριαστή από το απρόσωπο C_Two που είχε το αυτοκίνητο ως πρωτότυπο.

Η ιστορία του δημιουργού του είναι το ίδιο ανατρεπτική όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο. Ο Mate Rimac, έφηβος ακόμα, πειραματίστηκε τοποθετώντας τον κινητήρα ενός ηλεκτρικού ανυψωτικού σε μια BMW E30 και δεν σταμάτησε από τότε ούτε στιγμή να προσπαθεί να τελειοποιήσει την ηλεκτροκίνηση σε αυτοκίνητα. Σήμερα, στα 33 του, έχει φτάσει στο σημείο ώστε ουσιαστικά η Volkswagen να του εμπιστευτεί την Bugatti για να την οδηγήσει στο ηλεκτρικό μέλλον διότι αναγνωρίζει πως ο νεαρός Κροάτης μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από την ίδια.

Ο Rimac ίδρυσε την πρώτη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων στη χώρα του και σήμερα απασχολεί μια συνεχώς αυξανόμενη ομάδα 1.000 ατόμων, εκ των οποίων οι περισσότεροι δουλεύουν επάνω σε project ηλεκτρικών μονάδων για μεγάλους κατασκευαστές. Το ευρύ κοινό έχει ακούσει για τις συνεργασίες του με την Pininfarina, την Aston Martin και την Koenigsegg επάνω σε ηλεκτρικά και υβριδικά hypercars. Αυτό που λίγοι γνωρίζουν όμως είναι πως η Rimac πολύ σύντομα θα προμηθεύει με ηλεκτρικά συστήματα υψηλής απόδοσης μεγάλους κατασκευαστές για μοντέλα, με παραγωγή που θα ξεπερνά τις 100.000 μονάδες.

Βέβαια, ακόμα κι αν το επόμενο ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο κινείται από κινητήρα της Rimac, είναι μάλλον απίθανο να έχει και πολλά κοινά με το Nevera. Εκτός πια κι αν μιλάμε για το Pininfarina Battista, που πρακτικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο κάτω από μια σιλουέτα που έχει επιμεληθεί ο Ιταλός σχεδιαστής. Το επίτευγμα της Rimac είναι εντυπωσιακό από πολλές απόψεις. Ο κίνδυνος του να θέτεις τα ρεκόρ ως στόχο της μηχανολογικής σου εστίασης είναι να παραβλέψεις άλλους τομείς και να καταλήξεις τελικά με κάτι που δύσκολα θα πείσει τον κόσμο ως μια ολοκληρωμένη προσπάθεια.

Ο Mate Rimac κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου έβαλε στον ίδιο και στην ομάδα του πολλές ακόμα προκλήσεις -στη φιλοσοφία του Gordon Murray- που σχετίζονται με την εργονομία, την ορατότητα και τη λειτουργική σχεδιαστική απλότητα, θέτοντας ως στόχο να δώσει στο Nevera την πρακτικότητα ενός GT. Και σε μεγάλο βαθμό αυτό έχει επιτευχθεί, με μόνη εξαίρεση τον μόλις 100 lt χώρο αποσκευών. Μπορείς, για παράδειγμα, να μπεις και να βγεις από το αυτοκίνητο χωρίς να είναι απαραίτητο να έχεις την ευλυγισία ενός χορευτή μπαλέτου.

Υπάρχουν όμως πολλά ακόμα πέραν της εργονομίας και της λειτουργικότητας που κάνουν το Nevera ξεχωριστό. Η μπαταρία των 120 kWh είναι η μεγαλύτερη σε χωρητικότητα που έχει μπει σε αυτοκίνητο παραγωγής και υποστηρίζει φόρτιση έως και 500 kW, όταν βέβαια θα υπάρχει τόσο ισχυρός ταχυφορτιστής. Σε αυτούς των 350 kW είναι δυνατή η φόρτιση από το 20% στο 80% σε 18 λεπτά προσφέροντας σε αυτό το διάστημα μια αυτονομία της τάξης των 540 km.

Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη ως δομικό στοιχείο στο ανθρακονημάτινο μονοκόκ πάνω στο οποίο είναι βιδωμένα τα υποπλαίσια που με τη σειρά τους φιλοξενούν την ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός/πίσω, τα κεραμικά φρένα, τους ηλεκτροκινητήρες και τα κιβώτια μονής σχέσης που συνοδεύουν τον καθένα. Η πλήρως ανεξάρτητη λειτουργία κάθε ηλεκτροκινητήρα σημαίνει ότι το σύστημα torque vectoring μπορεί ανά πάσα στιγμή να ρυθμίζει την απόδοση κάθε μονάδας ώστε να δημιουργεί τις κατάλληλες δυνάμεις που χρειάζεται το Nevera για να ακολουθήσει ακριβώς την κατεύθυνση που έχεις ορίσει.

Και φυσικά, έχεις στη διάθεσή σου άπειρα δεδομένα και δυνατότητες ρυθμίσεων, τα οποία απαιτεί η νέα γενιά αγοραστών hypercars που έχει μεγαλώσει με video games και εξομοιωτές. Μπορείς να ρυθμίσεις το μοίρασμα της ροπής και να κάνεις το Nevera ακόμα και προσθιοκίνητο αν το επιθυμείς. Μπορείς να επιβλέπεις τις θερμοκρασίες κάθε ηλεκτροκινητήρα ή ακόμα και να καταγράφεις τον εαυτό σου καθώς οδηγείς και στη συνέχεια να φτιάξεις ένα βίντεο με ενσωματωμένα στοιχεία από παραμέτρους που έχεις επιλέξει. Μπορείς ακόμα και να φορτώσεις τα δεδομένα της οδήγησής σου στο Google Earth ώστε στη συνέχεια να δεις πού χρησιμοποίησες περισσότερη ισχύ, πού σημείωσες την υψηλότερη ταχύτητα και πού είχες την καλύτερη ενεργειακή απόδοση.

Το Nevera διαθέτει ακόμα και ψηφιακό δάσκαλο με τεχνητή νοημοσύνη για οδήγηση σε πίστα, ο οποίος επεξεργάζεται τα δεδομένα της διαδρομής και διαμορφώνει το ταχύτερο μοντέλο οδήγησης που στη συνέχεια χρησιμοποιεί για να σε καθοδηγήσει. Όμως αντίστοιχα σημαντικό με την εντυπωσιακή απόδοση και την τεχνολογική ευφυΐα που κουβαλά το Nevera είναι το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις στον δρόμο. Το δικό μας είναι ένα ολοκληρωμένο κατά 95% μοντέλο παραγωγής, με ελάχιστες εκκρεμότητες σε επιμέρους ρυθμίσεις και πολύ λίγα συστήματα εκτός λειτουργίας. Είναι όμως ικανό να αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει την ευχρηστία ενός ολοκληρωμένου GT που έθεσε ως στόχο ο Mate Rimac από την πρώτη στιγμή της εξέλιξης.

Αυτό το hypercar των περίπου 2.000 PS είναι το ίδιο ευκολοδήγητο όσο και ένα Honda NSX. Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων είναι τέλεια και η απόδοση της δύναμης έχει μια ευχάριστη γραμμικότητα και προοδευτικότητα στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ η ανάρτηση στην πιο μαλακή από τις τρεις ρυθμίσεις είναι εξαιρετικά άνετη. Βέβαια στο Comfort δεν λείπει μια σχετική πλεύση όταν η ταχύτητα ανεβαίνει και η επόμενη προκαθορισμένη ρύθμιση Sport δείχνει αρκετά σφιχτή όταν το οδόστρωμα είναι ταλαιπωρημένο. Υπάρχει ωστόσο και η εξατομικευμένη ρύθμιση στην οποία μπορείς μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη να καθορίσεις την απόσβεση της ανάρτησης ακριβώς στο επίπεδο που ταιριάζει στη διάθεσή σου ή στις συνθήκες όπου κινείσαι.

Με την ανάρτηση στις πιο σκληρές ρυθμίσεις δύσκολα μαντεύεις το βάρος του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχουν ταλαντώσεις, ούτε περιττές κινήσεις του αμαξώματος, οι αλλαγές πορείας έχουν ζωντάνια και αμεσότητα και το φρενάρισμα είναι σίγουρο ακόμα και από πολύ μεγάλες τριψήφιες ενδείξεις της ταχύτητας, αν και η απόκριση του πεντάλ είναι αρκετά απότομη. Το τιμόνι δεν θα ενθουσιάσει με την πληροφόρηση που περνά στα χέρια, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές και έχει το κατάλληλο βάρος.

Αναμφίβολα η Rimac έχει φτιάξει ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και όχι απλά έναν κεραυνό για ευθείες. Όμως, ακόμα κι αν βρίσκεσαι στον δρόμο και όχι σε κάποιον αεροδιάδρομο, η αλήθεια είναι πως αυτό που τριγυρνά συνεχώς στο μυαλό σου έχει να κάνει με τη δύναμη και όχι με το ταλέντο του πλαισίου. Το Nevera μπορεί να κινείται ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, αλλά δεν έχει καμία σχέση με αυτά. Η ικανότητα να συμπιέζει χρόνο και απόσταση σχεδόν ξεπερνά τη λογική. Σκέφτεσαι να προσπεράσεις το μπροστινό αυτοκίνητο και προτού τελειώσεις τη σκέψη το βλέπεις ήδη να μικραίνει στον μεσαίο σου καθρέφτη. Πολλές φορές αναρωτιέσαι πώς είναι για τους υπόλοιπους να βλέπουν ένα Nevera να τους προσπερνά, σαν σε ταινία που παίζει σε fast forward. Πιθανότατα να τους φαίνεται εξωπραγματικό. Όμως ακριβώς το ίδιο ισχύει και γι’ αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του.

TECH
Καθοριστικό ρόλο στον ολοκληρωμένο οδηγικό χαρακτήρα που επιτρέπει και την αξιοποίηση της υψηλής ισχύος παίζει το ανθρακονημάτινο πλαίσιο που έχει εξελίξει η Rimac για το Nevera. Το μονοκόκ είναι κατασκευασμένο από 2.200 στρώσεις πλέξεων ανθρακονημάτων και διαθέτει 222 αλουμινένια εμφυτεύματα τα οποία χρησιμεύουν για το δέσιμο των υποπλαισίων της ανάρτησης και άλλων μηχανικών μερών. Ζυγίζει λιγότερο από 200 kg ενώ η στρεπτική ακαμψία του ξεπερνά τα 70.000 Nm/μοίρα. Το 37% αυτής της ακαμψίας προσφέρεται από την ενσωμάτωση της μπαταρίας στο μονοκόκ ως δομικό στοιχείο του συνόλου.

TECH – RIMAC NEVERA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, 1.914 PS, 240,6 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΛΙΘΙΟΥ-ΜΑΓΓΑΝΙΟΥ-ΝΙΚΕΛΙΟΥ, 120 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε/Π)
0-100 KM/H: 1,97’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 412 km/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 550 km (WLTP)
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.750/1.986/1.208 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.745 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 110 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.150 kg
ΤΙΜΗ: €2.000.000 (εκτιμώμενη)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το TOP 10 της Rimac Nevera (video)
Το Rimac Nevera καταρρίπτει το παγκόσμιο ρεκόρ στο 400άρι (+video)
Ποιος είναι ο Mate Rimac; (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto