Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e

Ελλάδα 8:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το γοητευτικό στυλ του Evoque και η παράδοση της Range Rover στην τετρακίνηση και τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες παντρεύονται με τα πλεονεκτήματα της plug-in υβριδικής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Ένας προφανής λόγος για την επιλογή του Range Rover Evoque θα μπορούσε να είναι η εμφάνιση. Σύμφωνα με έρευνες, η στυλάτη αισθητική του είναι η βασική αιτία για την ανάδειξή του σε best seller της εταιρείας. Δεν πρέπει λοιπόν να προκαλεί εντύπωση η απόφαση της Land Rover να αφήσει αυτή τη σιλουέτα πρακτικά ανέγγιχτη περνώντας από την πρώτη στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, ακόμα και αν αυτό εμποδίζει την κατανόηση των ριζικών αλλαγών που έχουν συντελεστεί κάτω από αυτή.

Βασικότερη όλων είναι η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας PTA (Premium Tranverse Architecture), η οποία σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με πρόβλεψη για φιλοξενία plug-in υβριδικών μονάδων ισχύος. Σήμερα η plug-in έκδοση P300e είναι αυτή που πιθανότατα θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον εξαιτίας του ιδιαίτερα ελκυστικού οικονομικού προφίλ σε επίπεδο εταιρικής χρήσης, αλλά και χάρη στα αντικειμενικά χρηστικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Το Evoque P300e αποτελεί τον προάγγελο της μετεξέλιξης που θα φέρει ο εξηλεκτρισμός σε παραδοσιακά στοιχεία του χαρακτήρα της Land Rover, όπως για παράδειγμα στην τετρακίνηση. Το plug-in Evoque είναι τετρακίνητο χωρίς όμως κεντρικό άξονα μετάδοσης και πίσω διαφορικό. Ο 3κύλινδρος 1.5 turbo των 200 PS κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς μέσω νέου κιβωτίου οχτώ σχέσεων, ενώ παράλληλα ο ηλεκτροκινητήρας των 109 PS της μονάδας ERAD (Electric Rear Axle Drive) είναι υπεύθυνος για την κίνηση των πίσω τροχών, προσφέροντας έτσι χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Η ERAD είναι τοποθετημένη μέσα στο υποπλαίσιο της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου των 15 kWh βρίσκεται στον χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα. Με αυτό τον τρόπο το υβριδικό Evoque διατηρεί αμετάβλητο τον διαθέσιμο αέρα για τους επιβάτες, όπως και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 472 lt που έχουν και οι συμβατικές εκδόσεις. Η εικόνα του P300e είναι πανομοιότυπη με κάθε άλλου Evoque, ενώ αντίστοιχα γνώριμο είναι και το περιβάλλον στο εσωτερικό που δικαιολογεί απόλυτα την ταμπέλα του premium.

Advertisement

Το έντονο ψηφιακό στοιχείο κορυφώνεται στις πιο πλούσιες εκδόσεις με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και τις δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας Touch Pro Duo στην κεντρική κονσόλα. Από αυτές γίνεται και η επιλογή του επιθυμητού προγράμματος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος (Hybrid, EV και Save) καθώς και του συστήματος μετάδοσης Terrain Response 2, με δύο ρυθμίσεις (Eco, Normal) για κανονικές συνθήκες και τρεις επιπλέον για κίνηση εκτός δρόμου.

Η διαφορά με τα συμβατικά Evoque είναι πως το P300e μπορεί να κινηθεί για περίπου 45-50 km χωρίς την ανάγκη ορυκτών καυσίμων σε ταχύτητες έως τα 135 km/h. Το P300e είναι και το ταχύτερο Evoque, αφού βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα οι συνδυαστικοί 309 PS του υβριδικού συστήματος αρκούν για να το επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h σε 6,4’’ και να χαρίσουν τελική ταχύτητα 213 km/h. Βέβαια η συχνή εκμετάλλευση των δυναμικών αποθεμάτων δεν ενδείκνυται όταν στόχος είναι η αξιοποίηση των πρακτικών πλεονεκτημάτων της υβριδικής τεχνολογίας, με βασικότερο αυτό της χρηστικής οικονομίας.

Advertisement

Φροντίζοντας για την τακτική φόρτιση της μπαταρίας είναι εύκολο η μέση κατανάλωση στην καθημερινή χρήση εντός του αστικού κύκλου να κυμανθεί κάτω από 3 lt/100 km, ενώ ακόμα και σε εξορμήσεις εκτός πόλης, όπου βασικό ρόλο έχει η συνδυαστική υβριδική λειτουργία, η μέση τιμή της κατανάλωσης σταθεροποιείται εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km.

Το επιπλέον βάρος των περίπου 200 kg σε σχέση με τη συμβατική τετρακίνητη έκδοση P300 είναι αναλογικά περιορισμένο για τα δεδομένα των plug-in υβριδικών και πρακτικά δεν επιβαρύνει τον γνωστό ισορροπημένο και ζωντανό οδηγικό χαρακτήρα του Evoque χάρη στις εύστοχες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η οποία καταφέρνει να διαχειριστεί τις τονισμένες φορτίσεις χωρίς να θυσιάζεται η άνεση της απόσβεσης.

Advertisement

Την ίδια στιγμή, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος ταιριάζει απόλυτα στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθώς η αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία συνοδεύεται και από μια εξαιρετικά ομαλή μετάβαση στη συνδυαστική λειτουργία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα η ομαλή εμπλοκή της συμβατικής μετάδοσης αλλά και η πολύ καλή ηχομόνωση κάνουν πολλές φορές δύσκολο να διακρίνεις πότε ο 3κύλινδρος Ingenium τίθεται σε λειτουργία. Δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τον ρόλο της υβριδικής τεχνολογίας στη συνέχιση της τετρακίνητης παράδοσης της Range Rover.

Η εταιρεία ισχυρίζεται πως η ανεξαρτητοποίηση του εμπρός από τον πίσω άξονα και ο ακριβής καθορισμός του ρόλου που παίζει ο καθένας στην κίνηση του αυτοκινήτου μέσω της κεντρικής μονάδας ελέγχου του υβριδικού συστήματος βοηθά στην αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της τετρακίνησης σε διάφορες συνθήκες πρόσφυσης. Το γεγονός μάλιστα πως το P300e διατηρεί αμετάβλητα καίρια στοιχεία για την κίνηση εκτός δρόμου, όπως τα 212 mm ύψους από το έδαφος, τα 600 mm βάθους υδάτινου κολλήματος, αλλά και τα εξειδικευμένα προγράμματα του Terrain Response 2, σημαίνει ότι και στην υβριδική του έκδοση το Evoque παραμένει ένα από τα πιο ικανά εκτός δρόμου SUV.

Το P300e αντιπροσωπεύει τη νέα εποχή της Land Rover,  στην οποία οι παραδοσιακές αρχές και αξίες της εταιρείας αποτυπώνονται μέσα από το πρίσμα του εξηλεκτρισμού που ορίζει τα σύγχρονα δεδομένα της αυτοκίνησης. Και η αλήθεια είναι πως η plug-in υβριδική έκδοση είναι αντικειμενικά η πιο σωστά τοποθετημένη στα σημερινά δεδομένα.

Διατηρεί αναλλοίωτο το στυλ, την premium αύρα, το οδηγικό ταμπεραμέντο, τις εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες και όλα τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα του Evoque, προσθέτοντας σε αυτά το σημαντικό ατού των οικονομικών κινήτρων που συνεπάγεται η κατοχή και χρήση ενός PHEV. Παρότι μάλιστα πρόκειται για το ισχυρότερο και ταχύτερο της γκάμας η τιμολογιακή τοποθέτηση στο επίπεδο των σημαντικά πιο αδύναμων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων εκδόσεων καθιστά το P300e ως την πιο ορθολογική επιλογή που προσφέρει το ταλαντούχο βρετανικό SUV.

KEY TECH: Το υβριδικό σύστημα της Land Rover είναι από τα λίγα που υποστηρίζουν ταχυφόρτιση με συνεχές ρεύμα. Ο onboard φορτιστής φτάνει τα 32 kW, κάτι που σημαίνει ότι σε ταχυφορτιστή DC η μπαταρία του Evoque μπορεί να φορτίσει στο 80% σε μισή ώρα. Σε wallbox με εναλλασσόμενο ρεύμα η φόρτιση γίνεται με 7 kW, οπότε το ίδιο ποσοστό φόρτισης επιτυγχάνεται σε μιάμιση ώρα.

TECHRANGE ROVER EVOQUE P300e|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i3, TURBO & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 309 PS @ 5.500 rpm, 55 KGM @ 2.000-2.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,4’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 213 (Ηλεκτρική: 135) km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,7 lt/100 km
CO2 : 44 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.371/1.996/1.649 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.681 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 472 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.082 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €58.400

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Land Rover Defender 90 P300/P400
Πρώτη δοκιμή: Land Rover Discovery Sport P300e PHEV
Δοκιμή: Jaguar I-Pace EV400