Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Porsche Mission E Cross Turismo

  • Κώστας Τρακουσέλλης

Λίγο macan, λίγο panamera, 100% ηλεκτρικό. καθώς πλησιάζει η ώρα για την παραγωγή της taycan, οδηγούμε το πρωτότυπο SUV, Cross Turismo.

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 11 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η έννοια της ανηφόρας έχει αρχίσει να μοιάζει σχετική. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού η δύναμη που απελευθερώνεται έχει την ένταση καταπέλτη που εκσφενδονίζει τεράστιους ογκόλιθους. Η ταχύτητα και η ακρίβεια της απόκρισης σε αφήνουν άφωνο. Ξαφνικά τα προηγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν γεμάτα πλεονεκτήματα. Στη συνέχεια έρχεται η ώρα για φόρτιση σε ένα δίκτυο υποδομών που μοιάζει ανέτοιμο να υποστηρίξει την επανάσταση. Και κάπου εκεί αρχίζεις να το ξανασκέφτεσαι.

Ίσως, όμως, αυτός ο προβληματισμός να μην υφίσταται όταν η Porsche Mission E Cross Turismo φτάσει στην παραγωγή, περίπου σε τρία χρόνια από τώρα. Αυτό που βλέπετε είναι ένα λειτουργικό πρωτότυπο της Cross Turismo που η Porsche παρουσίασε στη φετινή Έκθεση της Γενεύης. Πρόκειται για μια παραλλαγή της Mission E που αποκαλύφθηκε το 2015. Πριν από λίγους μήνες, η Porsche ανακοίνωσε ότι τελικά η Mission E θα υλοποιηθεί και θα παρουσιαστεί επίσημα ως Taycan μέσα στην επόμενη χρονιά.

Δεν γνωρίζουμε αν η Cross Turismo θα αποτελεί μια παραλλαγή της Taycan. Όμως είναι σίγουρο ότι το ηλεκτρικό super-hatch SUV θα προστεθεί πολύ σύντομα στην γκάμα της Porsche και μάλιστα με μια μορφή αρκετά κοντά σε αυτήν του πρωτότυπου που βλέπετε. Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και τεχνολογία με την Taycan, αλλά έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τονισμένους θόλους, καθώς και μια σιλουέτα που αναμειγνύει στοιχεία από τη Macan και την Panamera Sports Turismo.

Η συστοιχία μπαταριών είναι κατανεμημένη στην επιφάνεια του πατώματος και υπάρχουν ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός και ένας πίσω (με δυνατότητα προσθήκης ενός ακόμα), οι οποίοι κινούν και τους τέσσερις τροχούς μέσω κιβωτίου δύο σχέσεων. Προβλέπεται ότι θα υπάρχει τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση, όμως τα δύο συγκεκριμένα συστήματα δεν περιλαμβάνονταν στο αυτοκίνητό μας, το οποίο δεν έφτανε την απόδοση των περίπου 650 PS που υπολογίζεται ότι θα έχει στην τελική του μορφή.

Επιπλέον, το μοντέλο παραγωγής θα προσφέρει στο πακέτο του προαιρετικού εξοπλισμού ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και κεραμικά φρένα. Ακόμα και στο στάνταρ σύστημα πέδησης υπάρχει λειτουργία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, όμως η φιλοσοφία της δεν είναι αντίστοιχη του One Pedal Braking του Nissan Leaf ώστε να λειτουργεί σαν φρένο όταν ο οδηγός μειώνει την πίεση στο γκάζι. «Πρόκειται για ένα αυθεντικό sportscar που έχει ως βασικό στόχο τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, οπότε μια λειτουργία που θα φρέναρε το αυτοκίνητο κάθε φορά που θα σήκωνες το πόδι από το γκάζι θα ήταν ασύμβατη με τον χαρακτήρα του», τονίζει ο προϊστάμενος του προγράμματος εξηλεκτρισμού της Porsche, Stefan Weckbach.

Η εικόνα της Cross Turismo είναι εντυπωσιακή και οι καμπύλες, που παραπέμπουν νοητά στην 911, δηλώνουν σαφώς ότι πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο, όμως το χαμηλό προφίλ της σιλουέτας θέτει περιορισμούς σε ότι αφορά τη χωροταξική γενναιοδωρία του εσωτερικού. Είναι περισσότερο μια μικρή Panamera παρά μια Macan. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια, αλλά όχι για το κεφάλι και μάλλον δύο ενήλικες στα πίσω καθίσματα θα αισθανθούν κάπως περιορισμένοι.

Το ταμπλό έχει μινιμαλιστική αισθητική, αλλά η κεντρική κονσόλα είναι γεμάτη ψηφιακές ενδείξεις μέσα σε μενού που εναλλάσσονται με την αφή. Το τιμόνι είναι επίσης γεμάτο κουμπιά και διακόπτες αφής, ενώ ψηφιακή είναι και η απεικόνιση του πίνακα οργάνων που αντλεί την έμπνευσή της από τα όργανα της πρώτης 911. Οι βασικές ενδείξεις αφορούν το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας, ενώ σε συνδυασμό με το head-up display ο οδηγός έχει εύκολα μια πλήρη εικόνα των λειτουργιών, αν και η ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας θα μπορούσε να είναι αρκετά μεγαλύτερη.

Ο κλασικός διακόπτης εκκίνησης έχει αντικατασταθεί με ένα κουμπί αφής ON/OFF αριστερά της κολόνας του τιμονιού και ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μεταφερθεί πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα οδήγησης: Normal, Range, Sport, Sport Plus και Individual, ενώ στο αυτοκίνητο παραγωγής είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν επιπλέον τα Eco, Wet και Off Road.
Παρά το σημαντικό βάρος των 2.150 kg, η Cross Turismo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από 3,5″ και φτάνει τα 265 km/h, αν και το πρωτότυπο που οδηγήσαμε δεν μπορούσε να επαληθεύσει αυτές τις τιμές. Μπορούσε όμως να μας δώσει μια σαφέστατη εικόνα της ασύλληπτα υψηλής πρόσφυσης, η οποία ενισχύεται από το χαμηλό κέντρο βάρους και τη σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες αυτό το αυτοκίνητο πατάει στον δρόμο σαν να είναι μηχανικά συνδεδεμένο με αυτόν. Για την ομάδα του Weckbach οι επιδόσεις μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες δεν ήταν κάτι αποδεκτό.

Δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ταξιδεύει για μεγάλο διάστημα με το πόδι στο πάτωμα χωρίς την παραμικρή ένδειξη υπερθέρμανσης και που επιταχύνει με την ίδια ένταση είτε οι μπαταρίες είναι φορτισμένες, είτε έτοιμες να αδειάσουν. Η Porsche εκτιμά ότι η αυτονομία θα κυμαίνεται κοντά στα 400 km, ενώ όλες οι Mis-sion E θα είναι συμβατές με επαγωγική φόρτιση καθώς και με κύκλωμα φόρτισης 800 volt που -όταν θα είναι διαθέσιμο- θα προσφέρει γέμισμα των μπαταριών μέσα σε λίγα λεπτά.

Η Taycan αναμένεται ότι θα έχει διάφορες εκδόσεις απόδοσης, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την 911 και τις Carrera, Carrera S και Turbo, όμως δεν υπάρχει ακόμα σχετική πληροφόρηση για την Cross Turismo. Αυτό όμως αποτελεί μια λεπτομέρεια που θα μας απασχολήσει όταν πλησιάσει ο καιρός της πρεμιέρας της. Μέχρι τότε, όλα δείχνουν ότι η Cross Turismo έχει διευθετήσει τις σημαντικές λεπτομέρειες με τον σωστό τρόπο. Αυτόν δηλαδή που αρμόζει σε μια πραγματική Porsche.

Tech:
Porsche Mission E Cross Turismo
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Δύο ηλεκτροκινητήρες
650 PS, 86,7 kgm (εκτιμώμενα),
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: συστοιχία μπαταριών στο πάτωμα,
ΚΙΒΩΤΙΟ: αυτόματο, 2 σχέσεων,
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους 4 τροχούς,
0-100 KM/h: 3,5 ” (εκτιμώμενη),
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 265 km/h (εκτιμώμενη),
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 400 km (εκτιμώμενη),
ΒΑΡΟΣ: 2.150 kg,
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: το 2021

Δημοφιλή στο Protothema.gr