Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2 Turbo 130 PS Auto

Ελλάδα 6:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2 Turbo 130 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2 Turbo 130 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

H ιστορία τού Crossland είναι το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα αυτής που αφορά στην ίδια την Opel την τελευταία δεκαετία. Μια πορεία η οποία δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα…

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η Opel το εργοστάσιό της στη Zaragoza (βόρεια της Ισπανίας) έχει κατασκευάσει περισσότερα από 500.000 Crossland, από το 2017 όταν ξεκίνησε η παραγωγή τού crossover μοντέλου της.

Επίσης, η γερμανική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι η επόμενη γενιά του θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα παρουσιαστεί μετά το 2025, στην προσπάθειά της να κατασκευάζει και να διαθέτει στην αγορά μόνο τέτοιας τεχνολογίας καινούργια μοντέλα από το 2028 και έπειτα.

Τα παραπάνω περιγράφουν μια καλή εικόνα και ένα διαγραφόμενο ευοίωνο μέλλον. Υπό προϋποθέσεις, αυτό είναι μια πραγματικότητα. Ωστόσο, η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική και χρειάστηκε πολλή προσπάθεια, αλλαγές και χρήματα για να σχηματιστεί αυτή (εικόνα). Κι αυτό επειδή η ιστορία τού Crossland δεν ξεκίνησε πριν από σχεδόν έξι χρόνια αλλά πριν από περίπου έντεκα.

Advertisement
Advertisement

Ήταν το 2012 όταν άρχισε η εξέλιξη του μοντέλου το οποίο προοριζόταν να αντικαταστήσει το Meriva. Εκείνη την εποχή η εταιρεία αντιμετώπιζε προβλήματα (τόσο οικονομικά όσο και αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της από την General Motors) και ο (τότε) Όμιλος PSA  ξεκίνησε τη συνεργασία μαζί της (Opel).

Το αρχικό πλάνο τους προέβλεπε τη σχεδίαση, εξέλιξη και παραγωγή τού πρώτου μοντέλου που τελικά θα ήταν το Crossland X, όπως ονομαζόταν αρχικά. Από τότε μέχρι και την επίσημη παρουσίασή του -τον Μάρτιο του 2017, στη Γενεύη-, εξακολούθησαν να υπάρχουν προβλήματα. Βεβαίως, το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε και μπήκε στη γραμμή παραγωγής.

Νέα εμφάνιση, νέα εποχή
Στα τέλη τού 2020 το Crossland επανασχεδιάστηκε αποκτώντας τη χαρακτηριστική μάσκα «Opel Vizor» και αναβαθμίστηκε σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του. Η ένταξη της γερμανικής εταιρείας στον Όμιλο Stellantis ενίσχυσε την επιχειρηματική υπόσταση και το μέλλον της και έδωσε μεγαλύτερη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη που διαθέτει ο γαλλικός Όμιλος (PSA).

Advertisement

Το αποτέλεσμα ήταν να τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο τόσο ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 «PureTech» όσο και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων «EAT6». Επίσης, επαναρυθμίστηκε η ανάρτηση και έγινε πιο αποτελεσματική η ικανότητά της να αποσβένει τις ταλαντώσεις.

Η επανασχεδίαση τού Crossland το έκανε πιο ελκυστικό από πριν και ανάδειξε περισσότερο τον χαρακτήρα του. Ο τελευταίος απηχεί ακόμα την εποχή όπου η έννοια «crossover» είχε πιο ουσιαστική σημασία και δεν περιοριζόταν στην ιδιοτυπία της σχεδίασης του αμαξώματος και του αυξημένου ύψους του οχήματος από το έδαφος, σε σχέση με ό,τι ισχύει στις ημέρες μας.

Advertisement

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το μοντέλο έχει στοιχεία ενός πολυχρηστικού οχήματος. Συγκεκριμένα, υπάρχει η δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου είτε προς όφελος των επιβατών είτε του πορτμπαγκάζ. Το πίσω κάθισμα αποτελείται από δύο τμήματα τα οποία κινούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους, συρόμενα εμπρός-πίσω σε μια απόσταση έως 15 εκατοστά.

Το γεγονός αυτό αυξάνει την πρακτικότητα που προσφέρει το μοντέλο στους επιβαίνοντες, σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες θήκες που υπάρχουν εντός τού οχήματος. Με την επανασχεδίασή του βελτιώθηκε και το επίπεδο εξοπλισμού το οποίο συμβάλλει τόσο στην εμφανισιακή αναβάθμισή του όσο και στην παρεχόμενη άνεση. Για παράδειγμα, οι προβολείς τεχνολογίας AFL LED εμπρός και το σκούρο κάλυμμα των πίσω φώτων το κάνουν να δείχνει πιο ενδιαφέρον από πριν.

Επίσης η αναβάθμιση του εξοπλισμού περιλαμβάνει -αναλόγως της έκδοσης- εμπρός καθίσματα με πιστοποίηση «AGR», Head-up Display ή επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Τέλος, έχει αναβαθμιστεί το σύστημα ενημερωδιασκέδασης και το σύστημα πλοήγησης.

Advertisement

Επί του δρόμου
Ο τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος, υποτετράγωνος κινητήρας αποδίδει 131 ίππους (130, ονομαστικά) και δείχνει να ταιριάζει στον χαρακτήρα τού Crossland. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό είναι ένα όχημα που απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες οι οποίοι θέλουν καλό εσωτερικό χώρο αλλά και σχετικά καλή ισχύ στον δρόμο, για να κινούνται με ασφάλεια και σχετική οικονομία καυσίμου.

Η ανάρτησή του είναι τυπικής διάταξης για ένα τέτοιο όχημα, δηλαδή γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η ρύθμισή της είναι αρκετά σφιχτή όμως αποδεικνύεται και σχετικά άνετη.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (είναι το «EAT6») λειτουργεί με ικανοποιητικό τρόπο, δηλαδή κάνει ομαλές και σχετικά γρήγορές αλλαγές σχέσεων. Το θετικό στοιχείο είναι ότι έχει βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας του σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και έχει εξαλειφθεί το φαινόμενο να καθυστερεί η εμπλοκή τής επόμενης σχέσης, είτε προς τα επάνω είτε «κατεβάζοντας».

Αναφορικά με τον θόρυβο είναι σε αποδεκτό επίπεδο και μόνο όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης γίνεται πιο αισθητός, κυρίως λόγω του σχετικά ψηλότερου αμαξώματος. Τέλος, η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 7,8 λίτρα/100 χλμ.

Μπορεί να σταθεί το Crossland στην εποχή μας; Η απάντησή μας είναι θετική. Το συγκεκριμένο μοντέλο τής Opel αντιπροσωπεύει μια ηλικία η οποία είναι μεγαλύτερη από ό,τι δείχνει. Όμως, τόσο η επανασχεδίασή του όσο και η μηχανολογική «μεταμόσχευση» από τις διαθέσιμες επιλογές του Ομίλου Stellantis τού έχουν δώσει μια δεύτερη νεότητα.

Με δεδομένα τη βελτιωμένη εμφάνισή του, την καλή οδική συμπεριφορά του, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και τηνπροσιτή τιμή της εν λόγω έκδοσής του, το Crossland παραμένει ανταγωνιστικό. Και γίνεται ακόμα περισσότερο με το πρόγραμμα απόσυρσης Opel που ισχύει για όλα τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα της μάρκας. 

ΠΙΝΑΚΑΣ
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Crossland 1.2T 130 PS Auto
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.199 cc
Ισχύς: 131 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,3/7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.217/1.765/1.605 mm
Μεταξόνιο: 2.604 mm
Βάρος: 1.205 kg (Χωρίς οδηγό και αποσκευές)
Χώρος αποσκευών: 410 έως 520-1.255 lt
Τιμή: Από 25.300 ευρώ