Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra Sports Tourer 1.4 Elegance 145hp

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Τα Sports Tourer (τα Station Wagon) της Opel είναι τα αυτοκίνητα, που αντιστέκονται στην κυριαρχία των family-friendly crossover και SUV κάθε κατηγορίας. Στην έκδοση των 1400 κ.εκ. (145 ίππων) με κινητήρα βενζίνης η Opel «βάζει στο παιχνίδι» και την οικονομία καυσίμου.

Ήρθε η στιγμή να αποκτήσετε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Να ανταλλάξετε το σχεδόν… αγωνιστικό τρίθυρο Corsa OPC (με το αυτοκόλλητο του Nürburgring) και να δείτε κάτι με χώρους (έχετε παιδιά πια) άνεση, μοντέρνα τεχνολογία, ισορροπία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αλλά και λιγότερους ρύπους. Όχι μόνο για τις… ελαφρύνσεις αλλά γιατί μεγαλώσατε, μάθατε κάτι παραπάνω και αποκτήσατε οικολογική συνείδηση.

Η ώρα της επιλογής

Είδατε τα SUV και Crossover της Opel αλλά θέλετε κάτι που να σας θυμίζει την αίσθηση και την οδική συμπεριφορά, του αγαπημένου σας Hot Hatchback, όταν συναντήσετε μία διαδρομή με στροφές. Αφού διαβάσατε τα site και τα περιοδικά αυτοκινήτου επιλέξατε κάτι διαφορετικό, ένα Station Wagon το: Opel Astra Sports Tourer. Ένα αυτοκίνητο ικανό να εκτελεί εύκολα οικογενειακά καθήκοντα, με δυνατό κινητήρα βενζίνης 1400 κ.εκ. (ούτε μικρός αλλά κάτω από το οικονομικό όριο των 1600 κ.εκ.) με 145 ίππους, που σημαίνει πως και δεν είναι πιεσμένος για απόδοση αλλά και πως ισχύς του είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Οι προδιαγραφές του υπόσχονται οικονομία και το… οικολογικό του αποτύπωμα είναι σαφώς μικρότερο από αυτό των SUV.

Ιστορία και κοινά σημεία

Η θεωρεία των Station Wagon είναι απλή: Παίρνουμε ένα hatchback του προσθέτουμε έναν κλειστό χώρο αποσκευών στο κανονικό μεταξόνιο των πέντε θυρών και… «Dies ist der neue Opel Station Wagon». Όχι δεν είναι έτσι. Η Opel έχει παράδοση στα Station Wagon και δεν αντιγράφει απλά ένα μοντέλο από χρονιά σε χρονιά. Το εξελίσσει και το προσαρμόζει στα νέα δεδομένα και την εποχή.

Έτσι το νέο Astra Sports Tourer δεν θα μπορούσε παρά να έχει sportive σχήμα. Κρατά στοιχεία από το πεντάθυρο μοντέλο, και την φιλοσοφία της Opel. Η νέας σχεδίασης «μάσκα» τα LED φώτα αλλά και το σχεδιαστικό μοτίβο κάνουν την διαφορά. Αν προσέξετε καλύτερα το Sports Tourer επεκτείνει και άλλο τις δυναμικές γραμμές του 5-θυρου μοντέλου. Η ελαφρώς αψιδωτή καμπύλη της οροφής χαρίζει στο station wagon αίσθηση μεγαλύτερου μήκους – μία εντύπωση που γίνεται πιο έντονη από τη διαιρούμενη κολόνα C (την τελευταία της οροφής). Η πίσω όψη συνδυάζει την λειτουργικότητα (μεγάλη πίσω πόρτα) με την sport σχεδίαση (φωτιστικά σώματα). Έτσι το Astra Sports Tourer δημιουργεί μία στιβαρή εμφάνιση, που ενοποιεί τις επιπλέον διαστάσεις.

Από τα τρίθυρα  Opel Kadett A Car-A-Van και B Caravan (του πατέρα μου) ως το Astra Sports Tourer (της δοκιμής μας) έχουν περάσει πολλά χρόνια (55 από το τελευταίο Kadett A και 47 από το Β). Μάλιστα η Opel άλλαξε και το όνομα σε Sports Tourer δείχνοντας την χρήση ενός τέτοιου μοντέλου. Τότε τα χρησιμοποιούσαν σαν επαγγελματικά/οικογενειακά οχήματα ενώ τώρα η Opel τα προτείνει ως μοντέλα οικογενειακά/ελεύθερου χρόνου. Παρά την διαφορετική τοποθέτηση, προσέγγιση και εμφάνιση υπάρχει ένα κοινό σημείο… οι χώροι.

Χώροι με το τετραγωνικό μέτρο

Ό,τι και αν θέλετε να μεταφέρετε, από τα οικογενειακά σας βάρη ως τον… ελεύθερο σας χρόνο, το Astra Sports Tourer, έχει τις διαστάσεις για να το κάνει. Με χώρο αποσκευών, από 540-1.630 λίτρα (με τα πίσω καθίσματα πεσμένα) ξεπερνά κάποια SUV και φτάνει κάποια… Van. Το πίσω κάθισμα μάλιστα  διαιρείται κατ’ αναλογία 40/60 με ένα άγγιγμα ενώ για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία προαιρετικά, μπορεί να διαιρεθεί κατά 40/20/40.

Αυτά τα στοιχεία δεν είναι μόνο για επίδειξη. Είναι πραγματικά για ένα πρακτικό αυτοκίνητο, με επίπεδο χώρο φόρτωσης και απλό, ορθογώνιο σχήμα. Επιπλέον μπορείτε να το παραγγείλετε και με αυτόματο (με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα) άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Με αυτό διασκεδάζουν τα παιδιά (στην μεταφορά στο σχολείο) και εντυπωσιάζονται οι γονείς τους στο Super Market.

Αφού μιλάμε για εντυπωσιασμό να αναφέρουμε επίσης τις εσωτερικές διαστάσεις… δωματίου στην δεύτερη σειρά καθισμάτων. Παρά το σχήμα τύπου coupe της οροφής (ναι το προσθέτουν και στα station wagon) υπάρχει άνεση χώρου για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών. Στο Astra Tourer βοηθά και το πάτωμα αφού το τούνελ της μετάδοσης δεν κλέβει πολύτιμα χιλιοστά. Τα πολλαπλών ρυθμίσεων εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση για υγιέστερη σπονδυλική στήλη (AGR)  κάνουν τις διαδρομές σας πιο αναπαυτικές. Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού προσφέρουν μεγάλη ποικιλία δυνατοτήτων ρύθμισης, όπως οσφυϊκή υποστήριξη , επέκταση μαξιλαριού βάσης και λειτουργία θέρμανσης για αυτά του οδηγού και του συνοδηγού. Φυσικά δεν λείπουν τα συστήματα ασφαλείας , όπως: Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και τέλος το σύστημα ανίχνευσης σημάτων κυκλοφορίας.

Μετά τις θετικές πρώτες εντυπώσεις (εμφάνιση, χώροι, υλικά), το εσωτερικό δείχνει σίγουρα αναβαθμισμένο. Ο πίνακας ελέγχου λειτουργιών πρωταγωνιστεί με την ψηφιακή του απεικόνιση αλλά και τις ρετρό λεπτομέρειες. Τα χρωμιωμένα δαχτυλίδια μοιάζουν οριοθετούν την θέση των οργάνων και αυτό είναι κάτι διαφορετικό και όμορφο. Το ταμπλό είναι λειτουργικό, με λιγότερη αίσθηση αεροπορικού κόκπιτ ( δεν υπάρχουν πολλοί διακόπτες) και premium υλικά. Εντούτοις, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιες παραφωνίες όπως το σχήμα της μίας ποτηροθήκης, το καπάκι της 12v παροχής ή θέση φόρτισης για το κινητό.

Πως κινείται;

Το Sports Tourer δείχνει και είναι sport. Δεν είναι OPC αλλά κρατά μία καλή ισορροπία ανάμεσα στην οικογενειακή θαλπωρή και την εργένικη επιθετικότητα. Ο κινητήρας των 1400 κ.εκ. και 145 ίππων με το CVT κιβώτιο των επτά σχέσεων βοηθά και συμπληρώνει το μοτέρ. Κινητήρας και κιβώτιο έχουν εκλεπτυσμένη λειτουργία και όταν επιταχύνετε και το kickdown ενεργοποιείται  δεν το ακούτε να πιέζεται. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει και χειροκίνητη λειτουργία αλλά δεν θα την χρειαστείτε. Προσφέρει μόνο την αίσθηση πως συμβάλετε στις επιλογές ταχυτήτων αλλά είναι μόνο αίσθηση. Είναι καλύτερα να προσαρμοστείτε στην λειτουργία του αυτόματου και να το μάθετε. Τότε θα κρατήσετε τις τιμές της κατανάλωσης κοντά στο εργοστασιακό 5,1.

Συμπέρασμα

Το νέο Opel Astra Sports Tourer μας εντυπωσίασε τόσο εμφανισιακά και χωροταξικά όσο και στο κομμάτι του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς. Πρόκειται για ένα μοντέρνο και σύγχρονο wagon και πιστεύουμε ότι περισσότεροι αγοραστές θα πρέπει να το εξετάσουν ως πρόταση πριν διαλέξουν (όπως όλοι) ένα SUV ή Crossover .

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1341 cc
Ισχύς: 145 PS/5.500 rpm
Ροπή: 236Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,1 lt
Εκπομπές CO2: 127 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.702/1.871/1.510 mm
Βάρος: 1.273 kg
Χώρος αποσκευών: 540 lt
Τιμή: Από 19.300€

 

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr