Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsMOTO | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160hp

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ gs@newsauto.gr

Ένα χρόνο μετά το facelift της, η δεύτερη γενιά του Nissan Qashqai, παραμένει ακόμα αυτή με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην χώρα μας. Βέβαια μην ξεχνάμε πως η κατηγορία των Crossover αναπτύσσεται ταχύτατα και φυσικά ο ανταγωνισμός γίνεται έντονος.

 

Λένε πως το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή αλλά να μείνεις εκεί. Το Qashqai κοντεύει να γίνει συνώνυμο της κατηγορίας των Crossover στην χώρα μας και φυσικά οι αντίπαλοί του, πολλαπλασιάζονται και γίνονται περισσότερο… επιθετικοί.

Στην Nissan γνωρίζουν πως κάθε νέο μοντέλο που μπαίνει στην κατηγορία των compact SUV, έχει στόχο το Qashqai. Γι’ αυτό και δεν επαναπαύονται στην πρωτιά των πωλήσεων. Μπορεί να παρουσίασαν την δεύτερη γενιά το 2017, διατηρούν όμως το ενδιαφέρον μας με νέους κινητήρες και αναβαθμισμένο infotainment.

Η απάντησή τους ήρθε μειώνοντας τα κυβικά του κινητήρα στα 1300 με turbo (αντικαθιστά τα μοτέρ των 1200 και 1600 κ.εκ.) και προσφέροντας δύο επιλογές απόδοσης: Με 140 και 160 ίππους. Στόχος η μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Νεανική εμφάνιση και καρδιά

Δύο χρόνια πέρασαν από την τελευταία αλλαγή εμφάνισης και το Qashqai παραμένει εντυπωσιακό. Ξεχωρίζει και κρατά την ταυτότητα των μοντέλων της Nissan, με χαρακτηριστικά όπως: Η μάσκα “V-motion” οι προβολείς LED, οι ζάντες αλουμινίου αλλά και τα πίσω φώτα, που έχουν τρισδιάστατη εικόνα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον κινητήρα των 160 ίππων με 26,51 χλγρμ, ροπής και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων, με διπλό συμπλέκτη. Εδώ μπορείτε να καυχιέστε στους φίλους σας πως το οικογενειακό crossover σας μοιράζεται κάτι με το κορυφαίο GT-R. Τέλος η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς (όλα τα βενζινοκίνητα είναι έτσι). Συγκριτικά με τον παλιότερο 1.200άρη η ροπή εμφανίζεται από τις χαμηλές στροφές και είναι αισθητή σε όλο το εύρος των στροφών. Τα 0-100 χλμ έρχονται σε 9,9” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ.

Ο νέος κινητήρας ταιριάζει στο Qashqai και το βελτιώνει συνολικά με την απόδοση και την ποιότητα του. Η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο (7άρι) διπλού συμπλέκτη είναι πολύ καλή, αφήνοντας πίσω το θορυβώδες CVT. Μετά την απόδοση το αμέσως επόμενο πλεονέκτημα του είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε από τα 6,9 lt/100 km (με την βοήθεια του προγράμματος Eco) ως τα 7,2 (χωρίς αυτό) σύμφωνα με τις ενδείξεις του οργάνου μέτρησης.

Χαρακτήρας οικογενειακός

Στο εσωτερικό το Qashqai αναβαθμίστηκε με τη νέα γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας NissanConnect επτά ιντσων οθόνη αφής, ενώ για την συνδεσιμότητα προστήθηκε το Apple CarPlay. Για εμάς τους μεγαλύτερους σε ηλικία είναι καλό το ότι η Nissan έχει διατηρήσει τα (χρήσιμα) πλήκτρα συντόμευσης για να μην χρειάζεται να λειτουργείτε τα πάντα μέσω της οθόνης.Οι χώροι στην καμπίνα είναι παραπάνω από αρκετοί για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες θα καθίσουν με άνεση στις πίσω θέσεις, ενώ κι ένας τρίτος θα βολευτεί με μικρές παραχωρήσεις στη μέση.

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 430 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.598 όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα, τα υλικά είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό συμβάλλοντας στην αίσθηση ποιότητας, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, η εργονομία πολύ καλή και η θέση οδήγησης αυτή που περιμένετε από ένα SUV. Οι πολλές και πρακτικές θήκες για αντικείμενα συμβάλουν στην λειτουργικότητα, όπως και ο στάνταρ εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα σύγχρονα στοιχεία άνεσης.

Αστικό και υπεραστικό

Οδηγικά, το Qashqai, παραμένει ομοιογενές και άνετο στην κίνηση μέσα και έξω από την πόλη. Χάρη στην (αρκετή) απόσταση από το έδαφος, μπορείτε μαζί του να εξερευνήσετε ομαλές χωμάτινες διαδρομές (μην ξεχνάτε πως έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Είναι εύκολο στο χειρισμό και ευέλικτο στα στενά του κέντρου της Αθήνας και εμπνέει ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και στους επαρχιακούς δρόμους.

Βοηθοί σας στην κίνηση, θα γίνουν συστήματα όπως: Η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού, η υποβοήθηση παρκαρίσματος, η περιμετρική αναγνώριση εμποδίων, η ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και το ProPILOT (κάτι σαν ημι-αυτόνομη οδήγηση.

Long live the King

Ο νέος 1.300άρης turbo βενζινοκινητήρας μας δείχνει την πρόοδο στο downsizing κινητήρων (μικρότερος κυβισμός) ανανεώνει και αναβαθμίζει το Qashqai. Η ποιοτική λειτουργία, η υψηλή απόδοση η λογική κατανάλωση και οι χώροι μας θυμίζουν γιατί είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις Crossover/ SUV.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160hp

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 160 PS/5.500 rpm
Ροπή: 26,51 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 ευρώ
Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt
Τιμή: από 20.490 ευρώ

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Δημοφιλή στο Protothema.gr