Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 turbo 117 PS Auto

Ελλάδα 20:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 turbo 117 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 turbo 117 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

To νέο Nissan Juke κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά και εμείς δοκιμάζουμε την πιο… ξεκούραστη έκδοσή του, αυτή με τον 1.000άρη turbo κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο DCT.

Advertisement
Advertisement

Αναμφίβολα, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να σκεφτεί κανείς πόσα compact SUV διατίθενται στην ελληνική αγορά, γιατί είναι πραγματικά παρα πολλά. Αυτή η κατηγορία γνωρίζει κάθε χρόνο και μεγαλύτερη ανάπτυξη, και όχι άδικα. Ποιος όμως γνωρίζει ότι η κατηγορία των B-SUV “εφευρέθηκε” από τη Nissan και συγκεκριμένα με το Juke;

Πριν από 10 χρόνια, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να προβλέψει το μέλλον, λανσάροντας ένα μοντέλο με μικρές διαστάσεις και crossover χαρακτήρα, ενώ παράλληλα εφάρμοσε μια πολύ προχωρημένη σχεδίαση για την εποχή του. Αυτό ήταν που κάποιοι λάτρεψαν, ενώ κάποιοι άλλοι “μίσησαν”, ωστόσο οι πωλήσεις έδειξαν ότι περισσότεροι ήταν τελικά αυτοί που (κρυφο)αγάπησαν το “αντισυμβατικό” Juke. Το αποτέλεσμα ήταν να σημειώσει πάνω από ένα εκατομύριο πωλήσεις, ενώ έχει θέσει ως στόχο να κερδίσει ακόμα περισσότερο κοινό με τη δεύτερή του γενιά.

Advertisement
Advertisement

Η εξωτερική όψη του νέου Nissan Juke έχει μια πιο mainstream φιλοσοφία, δηλαδή δεν πλασάρει πλέον την προκλητική σχεδίαση που είχαμε συναντήσει στο απερχόμενο μοντέλο. Έχει “στρογγυλέψει” χωρίς να χάσει καθόλου από τον χαρακτήρα του, αλλά σίγουρα αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Ο λόγος είναι κυρίως των νέων στενών φωτιστικών σωμάτων και των οβάλ προβολέων με τεχνολογία LED και σχήματος Υ. Ακόμα, στο προφίλ ξεχωρίζουν τα πολλά “νεύρα” κατά μήκος του αμαξώματος, ενώ η κρυμμένη πίσω χειρολαβή και η κλίση της οροφής ενισχύει τη σπορ χροιά του μικρού SUV. Το πίσω τμήμα έχει μεν κοφτερές γραμμές, αλλά συνδυάζονται γλυκά με τα νέα φωτιστικά σώματα.

Advertisement

Το νέο Nissan Juke έχει διορθώσει τα προβλήματα του κατόχου του. Το κύριο “αγκάθι” που καταλόγιζαν στο προηγούμενης γενιάς Juke ήταν ο χώρος τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, την CMF-B, την οποία χρησιμοποιεί και το νέο Renault Captur, βοηθάει το νέο crossover να φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες με ύψος μέχρι και 1,85. Σε απόλυτους αριθμούς, ο “αέρας” των γονάτων των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 5,8 cm και για τα κεφάλια κατά 1,1 cm. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν αλλάξει ελαφρώς. Τόσο το μήκος όσο και το μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 7,5 cm και 10,6 cm, φτάνοντας τα 4.210 mm και 2.636 mm αντίστοιχα. Αυτή η μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έδωσε και επιπλέον χώρο στο πορτμπαγκάζ. Για την ακρίβεια αγγίζει τα 422 λίτρα, τιμή που φτάνει τον μεγαλύτερο και επιτυχημένο “αδερφό” του, το Qashqai. “Μπόνους” το μεγαλύτερο άνοιγμα της πόρτας για πιο άνετη φόρτωση/εκφόρτωση.

Advertisement

Το εσωτερικό του νέου Nissan Juke είναι πιο μοντέρνο, έχοντας φυσικά προίκα αρκετά στοιχεία από τα μεγαλύτερα και πιο φρέσκα μοντέλα της φίρμας. Το νέο τριάκτινο τιμόνι προέρχεται από τα Qashqai και Micra. Η κεντρική κονσόλα φέρει τρεις αεραγωγούς “αεροπορικού τύπου” (κάτω από την οθόνη) και φυσικά δεν λείπει το “ντεπόζιτο μοτοσικλέτας” ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, κάτι που είχε συζητηθεί αρκετά στις δοκιμές του προηγούμενου Juke. Το επάνω μέρος του ταμπλό φέρει μαλακό πλαστικό, αναβαθμίζοντας την ποιότητα του compact SUV, ενώ όσο… κατηφορίζουμε τα πλαστικά σκληραίνουν, χωρίς όμως να ξενίζει μιας και η συναρμογή του είναι κάτι που θα κερδίσει αμέσως το κοινό. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περιορισμένες. Η μικρή -και σε κλίση- θέση μπροστά από τον επιλογέα δεν είναι ικανή για να συγκρατήσει με ασφάλεια το smartphone ή τα κλειδιά, γι’ αυτό και αυτά καταλαμβάνουν συνήθως μία από τις δύο ποτηροθήκες. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται ψηλά και σε άνετα καθίσματα, τα οποία παραπέμπουν σε σπορ bucket, χάρη στην ενιαία κατασκευή πλάτη-προσκέφαλο. Η οθόνη αφής 8 ιντσών βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και παρέχει όλους τους τελευταίους τρόπους συνδεσιμότητας με smartphone, καθώς και Apple CarPlay και Android Auto (υπό προϋποθέσεις). Παράλληλα, η Nissan διαθέτει και μια σουίτα από εφαρμογές προεγκατεστημένες, βοηθώντας τον χρήστη να παραμένει συνδεδεμένος με τον “έξω” κόσμο και να νιώθει πιο ασφαλής.

Μηχανολογικά, η Nissan απλοποίησε τη γκάμα της προσφέροντας -προς το παρόν- μόνο έναν 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα απόδοσης 117 ίππων και 180 Nm ροπής (με overboost 200 Nm). Αρχικά, είχαμε δοκιμάσει το μηχανολογικό σύνολο με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (τη δοκιμή μπορείτε να τη βρείτε εδώ), αλλά αυτή τη φορά στα χέρια μας βρέθηκε το Juke με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, το οποίο ονομάζει η Nissan DCT. Στην τελευταία περίπτωση το ιαπωνικό crossover είναι πραγματικά ξεκούραστο μέσα στην πόλη, ξεχνώντας εντελώς το… αριστερό πόδι και το δεξί χέρι. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι υποδειγματικές και γρήγορες, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα διπλού συμπλέκτη κιβώτιο. Φυσικά, υπάρχει μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση της τάξεως των 0,4 lt/100 km. Η Nissan ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση του μοντέλου δοκιμής ανέρχεται στα 6,1 lt/100 km (σε WLTP), ωστόσο πρακτικά το trip computer μάς ενημέρωνε ότι “καίμε” 7,4 lt./100 km. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, ξεκινώντας από 138 g/km, που σημαίνει ότι από την τσέπη σας και -με τα σημερινά δεδομένα- θα φεύγουν κάθε χρόνο 165,6 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,1 sec, κάτι που στους αριθμούς δείχνει αρκετό, αλλά η αίσθηση που σου αφήνει στον δρόμο είναι εξαιρετική. Μάλιστα, μέσα σε αστικό φόντο είναι δύσκολο να “κρεμάσει”, ακόμα και στο πρόγραμμα Eco. Υπάρχουν επιπλέον δύο προγράμματα, το Standart και το Sport, με την τελευταία περίπτωση να κρατάει μικρότερη σχέση στο κιβώτιο, ώστε να βρίσκεται πάντα κοντά στο οφέλιμο εύρος στροφών του κινητήρα.

Advertisement

Το νέο Nissan Juke είναι ευχάριστο στον δρόμο. Το ιαπωνικό crossover απορροφάει τις κακοτεχνίες του δρόμου και σίγουρα σε αυτό βοηθούν και οι 17 ιντσών τροχοί με τα υψηλού προφίλ ελαστικά, τους οποίους φέρει η έκδοση Acenta. Σε συνδυασμό με τη -σωστά ρυθμισμένη- ανάρτηση (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω), το Juke αποτελεί ένα από το καλύτερα αυτοκίνητα για καθημερινή χρήση, χωρίς να κουράζει καθόλου. Στον αυτοκινητόδρομο πατάει με ασφάλεια και όταν η ταχύτητα αυξάνεται, αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους. Σε κάθε περίπτωση όμως, η 3κύλινδρη “καρδιά” του δεν ακούγεται, χάρη στην καλή ηχομόνωση του μηχανοστασίου. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, χωρίς φυσικά να φοβίζουν τον οδηγό. Στα υπέρ κατατάσσουμε το σύστημα διεύθυνσης, μιας και έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το προηγούμενο, προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση. Μάλιστα, διαθέτει σύστημα “διόρθωσης” της πορείας, κάτι που γίνεται ελάχιστα αισθητό από τον οδηγό σε απότομες στροφές. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν θα το αγοράσει κανένας για τις επιδόσεις αλλά εξοπλίζεται με όλα αυτά που χρειάζεται κανείς για να κάνει καλύτερη και πιο ευχάριστη την καθημερινότητά σας. Ειδικά στην περίπτωση με την αυτόματη έκδοση, κάνει την κάθε διαδρομή… απολαυστική.

Το νέο Nissan Juke κατασκευάζεται στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ. Πρόκειται για την έκδοση Energy και με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με 1.000 ευρώ επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το νέο Juke στην έκδοση Acenta. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο και το εξοπλιστικό πακέτο Acenta ξεκινάει από τα 20.900 ευρώ. Προαιρετικά διατίθεται, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Nissan λανσάρει για πρώτη φορά ηχεία και στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, σε συνεργία με τη Bose. Τέλος, διατίθενται και οι εκδόσεις N-Design, που προσφέρει 20 διαφορετικούς συνδυασμούς για εξατομικευμένη εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση, καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό είναι οι 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 117 PS/5.250 rpm
Ροπή: 180 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DCT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6.1 lt
Εκπομπές CO2: 138 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.210/1.800/1.596 mm
Βάρος: 1.725 kg
Χώρος αποσκευών: 422 lt
Τιμή: Από 20.900€