Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD MY20

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο των SUV, η Mitsubishi πήγε κόντρα στις νόρμες, δημιουργώντας ένα μοντέλο με ξεχωριστό χαρακτήρα να συνοδεύει τις αδιαμφισβήτητες αρετές. Ο λόγος φυσικά για το Eclipse Cross. Το οδηγήσαμε στην δικίνητη έκδοση, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο και αναφέρουμε!

Μέχρι πρότινος, η Ιαπωνική μάρκα πρόσφερε το μικρότερο ASX και το ακόμα μεγαλύτερο Outlander. Καθώς ο ανταγωνισμός προσφέρει SUV σε όλες τις… διαστάσεις, υπήρχε χώρος στη γκάμα για ένα ακόμα μοντέλο. Μόνο που εδώ η Mitsubishi ακολουθήσε διαφορετικό μονοπάτι – δεν έχει ουσιαστικά ένα παρόμοιο μοντέλο σε διαφορετικές διαστάσεις. Δημιούργησε κάτι εντελώς καινούριο, κάτι εντελώς διαφορετικό, ένα μοντέλο με ξεκάθαρη ταυτότητα που δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο.

Μετράει ήδη δύο χρόνια στους δρόμους κι όμως εξακολουθεί να φαντάζει «νέος παίκτης» – ακριβώς λόγω της μοναδικότητάς του. Γι’ αυτό και στο Eclipse Cross MY20 δεν μπορείς να εντοπίσεις διαφορές αφού παραμένει μία φρέσκια  πρόταση. Κι αυτό δίχως να είναι ακραίο σε εμφάνιση, δίχως να ξενίζει. Υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dynamic Shield» με τη χαρακτηριστική μάσκα ενώ παρά τον κουπέ χαρακτήρα με το πίσω μέρος της οροφής να βουτά στο φινάλε της, δεν αποτελεί μόνο ωδή στις καμπύλες. Αντίθετα οι σχεδιαστές της Mitsubishi έψαξαν αρμονία ανάμεσα σε καμπύλες, γωνίες και σχήματα.

Το «πρόσωπό» του είναι «γεμάτο», φουλ στο χρώμιο, με ένθετα που ξεκινούν κάτω από τα αιχμηρού σχεδιασμού LED φώτα ημέρας (DRL) και ακολουθώντας πολυγωνική διαδρομή κυκλώνουν τα φώτα ομίχλης. Η προστατευτική ποδιά και τα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος, που κυκλώνουν το μοντέλο, αποτελούν ένδειξη του πιο περιπετειώδους χαρακτήρα του.

Συνεχίζοντας με τα του περιτυλίγματος, η έκδοση Invite Plus του οχήματος δοκιμής συνοδεύεται από ζάντες αλουμινίου 18” με ελαστικά διαστάσεων 225/55 και διαθέτει μαύρες μπάρες οροφής. Αυτές καταλήγουν στο πίσω σπόιλερ ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα, είναι τοποθετημένα σε οριζόντια διάταξη, η οποία χωρίζει σε δύο μέρη το τζάμι της πίσω θύρας. Love it or hate it, είναι κάτι διαφορετικό από την ασφαλή μονοτονία της κατηγορίας κι αυτό το «θάρρος» μας αρέσει. Προστατευτική ποδιά συναντάμε και πίσω, μάλιστα χωρισμένη σε δύο κομμάτια, σε ένα ακόμα σχεδιαστικό παιχνίδι των Ιαπώνων.

Περνώντας στον εσωτερικό κόσμο, συναντάμε μία καλοσχεδιασμένη καμπίνα, που εστιάζει στην ουσία, την εργονομία και την παροχή πληροφορίας δίχως να μπερδεύει τον οδηγό με πληθώρα από κουμπιά και σύνθετες λειτουργίες. Το μοντέλο δοκιμής είχε δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι από το οποίο μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις βασικές παραμέτρους του συστήματος infotainment, ενώ πίσω από τον επίσης δερμάτινο επιλογέα σχέσεων, βρίσκεται το touchpad controller (χειριστήριο αφής) που δίνει μία άλλη διάσταση – τόσο πρακτικά όσο και σε αίσθηση τεχνολογικής πληρότητας του μοντέλου.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών που ενσωματώνει το Smartphone Link Display Audio. Στο πάνω μέρος της κονσόλας τα πλαστικά είναι μαλακά, στο κάτω μέρος πιο σκληρά, όμως παντού η συναρμογή φαντάζει άψογη. Καλό είναι επίσης το «πάντρεμα» των λεπτομερειών σε piano black και χρώμιο.

Τι θα μπορούσε να βελτιωθεί; Η αστοχία με τους διακόπτες των παραθύρων, που είναι ουσιαστικά «κρυμμένοι» πίσω από τις μεγάλες χειρολαβές των θυρών. Χρόνο εξοικείωσης απαιτεί και η εύλογα περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, που έρχεται σε αντίθεση με την κατά τ’ άλλα σχεδόν αυτοκρατορική θέση οδήγησης – κάθεσαι ψηλά, με άφθονο οπτικό πεδίο εμπρός και στο πλάι. Μιλώντας για αφθονία, όπως θα περίμενε κανείς από ένα όχημα μήκους 4.4 μέτρων και κυρίως με μεταξόνιο στα 2.670mm, η άνεση είναι στο προσκήνιο. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν δίχως συμβιβασμούς κι αυτό ισχύει και για τα κεφάλια όσων βρίσκονται στην πίσω σειρά, παρά τον κουπέ χαρακτήρα του μοντέλου. Υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα ενώ τα συρόμενα πίσω καθίσματα διαμορφώνουν τη χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ από 341-488 λίτρα.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δείχνει φτιαγμένο για να παίρνει τους δρόμους, να οδηγεί εσάς και την οικογένεια ή τους φίλους σας, σε αγαπημένα μέρη. Ταξιδεύοντας με άνεση και ασφάλεια. Σε ότι αφορά στην τελευταία, η έκδοση Invite Plus εφοδιάζεται με μία μεγάλη γκάμα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους συναντάμε το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), το σύστημα ειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation) που μπορεί ακόμη και να φρενάρει πλήρως το αυτοκίνητο σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδρά ενώ επίκειται κάποιο ατύχημα, καθώς και το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας (Active Yaw Control) που αυξάνει σημαντικά την ευελιξία και την κατευθυντικότητα. Και η τεχνολογική φαρέτρα δεν τελειώνει εκεί: Cruise Control και Speed Limiter, σύστημα Auto Stop & Go, αυτόματοι προβολείς με αισθητήρα φωτός, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων με αισθητήρα βροχής, σινιάλο πέδησης έκτακτης ανάγκης, SRS αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού (με μηχανισμό απενεργοποίησης), πλευρικοί, τύπου κουρτίνας και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού, σύστημα ABS με EBD, Active Stability & Traction Control με Hill Start Assist και Brake Assist. Από φύλακες-αγγέλους λοιπόν, πάμε καλά. Δεν πήρε άλλωστε τυχαία 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.

Παράλληλα, το ταξίδι είναι άκρως ευχάριστο χάρη στο διζωνικό κλιματισμό ενώ τα… χιλιόμετρα οφείλουν να συμβαδίζουν με νότες, το σύστημα ψυχαγωγίας φέρει 6 ηχεία, 2 θύρες USB, συμβατότητα με iPod και δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει ακόμα κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης αλλά και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.

Όμως όλα τα παραπάνω θα ήταν φιοριτούρες, αν του Eclipse Cross δεν του… το έλεγε η καρδιά του! Στο ρόλο της «καρδιάς», βρίσκεται ο ισχυρός, υπέρ-τροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.5 lt. Αποδίδει 163 άλογα στις 5.500 στροφές/λεπτό, με τα 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1800. Ένα σύνολο ικανό να κινήσει σβέλτα ένα αμάξωμα που ζυγίζει ενάμιση τόνο. Κι αυτό με σχετικά αθόρυβη λειτουργία και λογική κατανάλωση, αφού οδηγώντας δίχως υπερβολές, κινήθηκε στα 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Σε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο που στέλνει την κίνηση στον εμπρός άξονα, εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα/ώρα σε 9.7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα/ώρα. Όχι κι άσχημα, έτσι δεν είναι; Προλάβαμε να βγούμε και εκτός πόλης και εκτιμήσαμε την ταξιδιάρικη διάθεση του ιαπωνικού SUV, δίχως όμως να μας προβληματίσει κινούμενοι σε αστικό τοπίο. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει αρκετή πληροφόρηση ενώ το σύστημα πέδησης με αεριζόμενα δισκόφρενα 17’’ με διπίστονες δαγκάνες, θα σας κάνει να νιώσετε σιγουριά.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κι έχει ως προτεραιότητα την άνεση. Άλλωστε εκεί είναι ο προσανατολισμός του Eclipse Cross που όσο πρόθυμο κι αν είναι, αναμφίβολα δεν είναι φτιαγμένο για να επιτίθεσαι σε φιδίσιους δρόμους. Είναι όμως στο DNA του να βγαίνει έξω από ασφαλτοστρωμένους δρόμους – λίγο τα προστατευτικά περιμετρικά, λίγο η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17.5 εκατοστά), του επιτρέπουν να πατήσει δίχως φόβο στο χώμα. Για τις πιο.. επικίνδυνες αποστολές, υπάρχουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις. Τέλος, πέραν της γνωστής ιαπωνικής αξιοπιστίας, το Eclipse Cross καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και 5ετή οδική βοήθεια.

Συμπερασματικά, το Mitsubishi Eclipse Cross συνδυάζει ξεχωριστή εμφάνιση, με αφθονία χώρων, πλούσια τεχνολογία και έναν αποδοτικό κινητήρα. Σε ένα «πακέτο» που το φέρνει σε θέσει ισχύος έναντι πολλών εκπροσώπων του έντονου ανταγωνισμού στην κατηγορία. Κοινώς, αξίζει την προσοχή σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 163 PS/5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.800-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h): 9.7 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 7.0 lt
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.405/1.805/1.685 mm
Βάρος: 1590 kg
Χώρος αποσκευών: 448 lt
Τιμή: Από 21.350€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 22.700€ (έκδοση Invite Plus)

Δημοφιλή στο Protothema.gr