Δοκιμή: Mini Cooper S Cabrio
ΔΟΚΙΜΕΣ
Με τον υδράργυρο να ανεβαίνει συνεχώς και τη Mini -ευτυχώς- να επιμένει στα κάμπριο, μία κυριακάτικη βόλτα αποκτάει ακόμη μεγαλύτερο νόημα.
Μέχρι και πριν από περίπου μία δεκαετία -άντε, και κάτι παραπάνω- τα κάμπριο αποτελούσαν μία ιδιαίτερα δημοφιλή επιλογή με σχεδόν κάθε εταιρεία να διαθέτει τουλάχιστον ένα «ανοιχτό» μοντέλο στην γκάμα της.
WHAT CAR
Σήμερα, η ιστορία είναι πολύ διαφορετική. Τα «ξεσκέπαστα» αυτοκίνητα είναι άφαντα και δύο από τις ελάχιστες προτάσεις της ελληνικής αγοράς είναι το νέο Mini Cooper Cabrio και το εμβληματικό Mazda MX-5. Δύο μοντέλα διαφορετικής φιλοσοφίας (και κατηγορίας) που όμως έχουν και κοινά.

Η ιστορία της Mini με την κάμπριο έκδοση του εμβληματικού μοντέλου ξεκινά πίσω στο 1992. Τότε που στις ΗΠΑ τα «ανοιχτά» αυτοκίνητα μεσουρανούσαν και η Ευρώπη είχε ήδη μπει στο κλίμα της ευάερης ατμόσφαιρας και της οδηγικής ικανοποίησης που προσφέρουν.
Ωστόσο, πρέπει να είσαι πολύ επίμονος, πεισματάρης και κυρίως πιστός στις παραδόσεις σου για να συνεχίζεις εν έτει 2025 -στην εποχή των ηλεκτρικών, SUV, crossover και ΣΙΑ- να έχεις ένα κάμπριο στην γκάμα σου.
Η Mini είναι ακριβώς αυτό και οι οδηγοί που απολαμβάνουν ακόμα το αεράκι, την ελευθερία και παράλληλα την οδήγηση οφείλουν να την ευχαριστούν! Για πολλούς λόγους…
Γιατί έχει τη δική του ξεχωριστή γοητεία
Όπως και να το κάνουμε, ένα «ξεσκέπαστο» αυτοκίνητο ξεχωρίζει στο δρόμο από την πρώτη στιγμή. Πολλώ μάλλον όταν πρόκειται για το Mini Cooper, με το χαρακτηριστικό δίπλωμα του soft top με την βρετανική σημαία. Και χαλάλι η απουσία της ορατότητας πίσω εξαιτίας του.

Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει ηλεκτρικά και χρειάζεται μόλις 18 δευτερόλεπτα για να διπλωθεί και να σου αποκαλύψει τον έξω κόσμο. Αλλά πρόκειται για διαδικασία… δεύτερου επιπέδου, αφού σε πρώτη φάση μαζεύει μέχρι την μέση, δημιουργώντας ένα άνοιγμα όπως αυτό μίας κοινής ηλιοροφής, με μήκος 40 εκατοστών. Αυτό μπορεί να γίνει ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ για το πλήρες άνοιγμα χρειάζεται να κινείστε με έως 30 χλμ./ ώρα.
Πάντως, με πλήρως ανοιχτό το soft top, αλλά τα παράθυρα κλειστά, συν τους προαιρετικούς ανεμοθραύστες, ο ήχος και οι στροβιλισμοί που φτάνουν στην καμπίνα περιορίζονται σημαντικά ακόμα και αν κινείσαι με 100 χλμ./ ώρα. Και όταν κλείσεις εντελώς την οροφή, το νέο Mini Cooper Cabrio έχει την ικανότητα να μη διαφέρει σχεδόν καθόλου από τη στάνταρ κουπέ έκδοση, καθιστώντας το ένα πλήρες πακέτο.

Κοντολογίς, μπορείς ακόμα και να ταξιδέψεις μαζί του παρά την ελαφρώς τραχιά κύλιση, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να περιορίζεται στα αναμενόμενα επίπεδα. Σαν από πάνω να έχεις… hard top και όχι οροφή από ύφασμα!
Και όταν ο ρυθμός ξαναπέσει και έρθει η στιγμή της ευάερης οδήγησης και απόλαυσης του καλού καιρού, η πιο χαρακτηριστική σχεδίαση αυτοκινήτου -ίσως και στον κόσμο- σε συνδυασμό με διπλωμένο soft top και την ανοιχτή καμπίνα κάνουν τα βλέμματα όλων να γυρνούν.

Οι περισσότεροι θα σε κοιτάξουν θαυμάζοντας την αισθητική υπεροχή, ενώ άλλοι κοιτάζουν με φθόνο την ώρα που φαντάζονται τον εαυτό τους στη θέση σου.
Εσύ από την άλλη…
…ζεις τη δική σου «dolce vita». Δροσερό (ιδανικά) αεράκι, ήλιος, καλή διάθεση και μία καλή παρέα στο διπλανό κάθισμα είναι όλα όσα χρειάζεσαι για να απολαύσεις τη βόλτα της Κυριακής σου, να «αδειάσεις» από το στρες της εβδομάδας και να γεμίσεις μπαταρίες.
Κάθεσαι χαμηλά στα αναπαυτικά δερμάτινα καθίσματα με την πολύ ικανοποιητική στήριξη σώματος, εκκινείς τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 204 ίππων από το μπουτόν στην μπάρα που βρίσκεται κάτω από τη στρογγυλή OLED οθόνη (με διάμετρο 240 χιλιοστών) και πιάνεις το τιμόνι με την παχιά δερμάτινη στεφάνη, μέχρι ο ήχος του μοτέρ να ηχήσει ενισχύοντας τη διαισθητική επαφή σου με το αυτοκίνητο.
Η χαρακτηριστική πια «πλεκτή» επένδυση από ανακυκλωμένα υλικά της Mini σε ταμπλό και ταπετσαρίες κατακλύζει τον ποιοτικό διάκοσμο, προσδίδοντας ακόμα ένα στοιχείο διαφορετικότητας στο κάμπριο μοντέλο της.

Όταν έρθει η ώρα, διαχειρίζεσαι τις περισσότερες λειτουργίες και τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου μέσω της OLED οθόνης στην οποία τρέχει το Mini Operating System 9.
Έχει ταχύτατη απόκριση, ευκρινέστατα γραφικά και ένα πανεύκολο και εύχρηστο μενού που σε κάνει να νομίζεις πως παίζεις με το tablet σου. Επιπλέον, διαθέτει στάνταρ την πλοήγηση η οποία είναι ακριβέστατη, ενώ ενσωματώνει κάμερα 360 μοιρών.
Ως προς τη γενική εργονομία, ευτυχώς η Mini έχει τοποθετήσει διακόπτες συντόμευσης, ώστε να μη χειρίζεσαι τα πάντα ψηφιακά. Στα συν, οι μικροί αλλά πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι και το υποβραχιόνιο.
Σχετικά με τους υπόλοιπους χώρους, το νέο Mini Cooper S Cabrio είναι περισσότερο υπόθεση για… δύο. Πίσω μπορείς κυρίως να βολέψεις παιδιά, καθώς ένας ενήλικας θα κάτσει μεν, θα δυσφορήσει δε.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ διαφέρει ανάλογα με τη διαμόρφωση της οροφής. Όταν έχει ανοίξει πλήρως, είναι μόλις 160 λίτρα, ενώ όταν καλύπτει την καμπίνα ο χώρος αυξάνεται στα 215 λίτρα. Με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα, η πρακτικότητα αυξάνεται και μπορείς μαζί με το «αμόρε» να πας παντού, αξιοποιώντας τα 665 λίτρα χωρητικότητας για τις αποσκευές σας.
Γιατί έχει το όνομα, έχει και τη χάρη
Όμως, τι είναι ένα Mini Cooper Cabrio εάν δεν έχει το γεμάτο χάρη «πάτημα» που χαρακτηρίζει κάθε γενιά του; Σε παλαιότερη δοκιμή του Mini Cooper S, σας είπαμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι για την πάρτη σου.
Το ίδιο ισχύει και τώρα, καθώς προσφέρει την ίδια οδηγική ικανοποίηση, με τη διαφορά ότι εδώ απολαμβάνεις ταυτόχρονα αυτή τη δυσεύρετη ελευθερία του «ανοιχτού» αυτοκινήτου και τον καλό, ελληνικό καιρό.

Η κάμπριο έκδοση του εμβληματικού βρετανικού μοντέλου βασίζεται στην πλατφόρμα UKL, όπως και το κουπέ, η οποία συνεργάζεται με μία σκληρή ανάρτηση και ένα σαφέστατο σύστημα διεύθυνσης.
Στο επίκεντρο αυτών, βρίσκεται ο δίλιτρος turbo του BMW Group με μέγιστη ισχύ 204 ίππων και 300 Nm. Συνεργάζεται με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (δυστυχώς, δεν υπάρχουν paddles) και καλείται να κινήσει ένα απόβαρο 1.455 κιλών. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, το 0-100 έρχεται σε 6,9 δευτερόλεπτα, με το Mini Cooper S Cabrio να συνεχίζει να επιταχύνει έως τα 237 χλμ./ ώρα.

Ο τετρακύλινδρος των 2.000 κ. εκ. έχει όλη τη σπιρτάδα και το «γρέζι» για να μετατρέψει τον «χαλαρό» εαυτό σου κατά την κυριακάτικη βόλτα σε ένα μανιασμένο παμφάγο στροφών, όταν θα αντιμετωπίσεις ένα ευχάριστο επαρχιακό δίκτυο ή μία βουνίσια διαδρομή.
Με ανοιχτή την οροφή, ακούς το αληθινό «γουργουρητό» (απενεργοποιήσαμε τον τεχνητό ήχο) και παρέα με το πορωτικό «σφύριγμα» του turbo βιώνεις ένα ηχητικό κρεσέντο, μία πραγματική μελωδία που έρχεται να συνδυαστεί με την μοναδική ελευθερία ενός κάμπριο, για να σου προσφέρει τα πιο όμορφα καλοκαιρινά vibes. Σαν να βγήκες από τα ‘80s!

Στην επιλογή Go-Cart, την οποία θα βρείτε στα Mini Experiences (τα χειρίζεσαι είτε από το σχετικό μπουτόν, είτε από την οθόνη), το Mini Cooper S Cabrio γίνεται ό,τι λέει… ένα καρτ.
Το ESC απενεργοποιείται, ο εμπρός άξονας απελευθερώνεται και ο δίλιτρος turbo ξετυλίγει όλο το ταλέντο του και δουλεύει άψογα με το αυτόματο κιβώτιο, ακολουθώντας κάθε εντολή και πίεση του ποδιού σου στο δεξί πεντάλ με υποδειγματικό τρόπο. Τα κατεβάσματα είναι λίγο πιο άγαρμπα, αλλά συγκριτικά με το υπόλοιπο πακέτο αυτό είναι… πταίσμα.
Ξαφνικά, η χαλαρή κυριακάτικη βόλτα έχει μετατραπεί σε ένα φανταστικό κυνήγι, με γρήγορες αλλαγές πορείας, απολαυστικό γκάζι και κλίσεις που σου προσφέρουν ό,τι και το κουπέ Mini Cooper S και με το παραπάνω.

Μόνο μην το παρακάνεις στην επιλογή Go-Cart, γιατί με το ESC εκτός λειτουργίας, η υποστροφή θα εμφανιστεί και το αυτοκίνητο αναπόφευκτα θα γλιστρήσει, δείχνοντάς σου ποια είναι τα όριά του. Και τα δικά σου.
Το σφιχτό set-up της Mini λειτουργεί, λοιπόν, υπέρ της γρήγορης και διασκεδαστικής οδήγησης. Αλλά οφείλει κανείς να το έχει στο νου του, όταν θα κινείται εντός πόλης, διότι η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα ενδοτική στους κάκιστους ελληνικούς δρόμους. Για αυτό και όπως αναφέραμε στην αρχή, το νέο Mini Cooper S Cabrio είναι αυτοκίνητο… Κυριακής.

Όταν, λοιπόν, ολοκληρώσεις τη βόλτα σου, μετά από χιλιόμετρα σε πόλη, επαρχιακό δίκτυο, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση θα «γράψει» περίπου 8,5-9,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Τουλάχιστον, εκεί κυμάνθηκε στη δική μας περίπτωση.
Mini, επέμεινε!
Θα έλεγες πως η εταιρεία από την Οξφόρδη, όπου και παράγεται το Mini Cooper, είναι η τελευταία των ρομαντικών. Και δεν έχεις άδικο.

Επιμένει σε μία συνταγή που αισίως θα κλείσει 33 χρόνια «ζωής» το 2026 και προσφέρει σήμερα ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει αυτή την ελευθερία που -μετά την μοτοσυκλέτα- μόνο το κάμπριο μπορεί να σου προσφέρει.
Και μάλιστα το κάνει, με προσιτό κόστος κτήσης για τα δεδομένα της εποχής, κάνοντας το Mini Cooper Cabrio μία «dolce vita» επιλογή για όλους.
Το θέμα είναι εάν αυτή η ιστορία έχει συνέχεια και για πόσο καιρό. Όταν όλοι ζητούν να «κάθονται ψηλά και άνετα» και να έχουν μία «σεβαστή απόσταση από το έδαφος» και «χώρους», η πρόταση της Mini μοιάζει σαν το τελευταίο χωριό των Ινδιάνων που αντιστέκεται στην επέλαση.

Το φυσιολογικό θα είναι αυτό το χωριό κάποια στιγμή να πέσει. Αλλά εμείς θα συνεχίσουμε να ελπίζουμε πως η διαφορετικότητα θα συνοδεύει τη Mini για πολλά χρόνια ακόμα, είτε με το στάνταρ Mini Cooper, είτε με το Mini Cooper Cabrio.
Η τιμή εκκίνησης των 37.500 ευρώ για την έκδοση S της δοκιμής μας με τον δίλιτρο turbo (από 32.050 ευρώ η έκδοση C με το τρικύλινδρο σύνολο) είναι εντυπωσιακά χαμηλή για τα δεδομένα της εποχής και για την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά και τον κάμπριο χαρακτήρα που αγοράζεις, μαζί με την πιο εμβληματική σχεδίαση του αυτοκινητικού κόσμου.

Το ζήτημα είναι για πόσο καιρό ακόμα θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε τέτοιου είδους αυτοκίνητα… Ήταν αυτό το τελευταίο αντίο;
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mini Cooper S Cabrio
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 2.000 cc
Ισχύς: 204 PS/ 5.000-6.500 rpm
Pοπή: 300 Nm/ 1.450-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,9 sec
Τελική ταχύτητα: 237 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή – δοκιμής: 6,6 lt/100 km – 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 148 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.876/1.744/1.432 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Βάρος: 1.455 kg
Χώρος αποσκευών: 160-665 lt
Τιμή: Από 37.500 ευρώ