Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes E 300 e

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, άνεση αντάξια του «αστεριού» της Mercedes και plug-in υβριδικό ισχυρό σύστημα κίνησης, η E-Class ανανεώνεται και συνεχίζει αγέρωχη την πορεία της στην κατηγορία των premium μεγάλων σεντάν.

Πρόκειται άλλωστε για το μοντέλο εκείνο που αποδεικνύει με σαφήνεια το τι μπορεί να καταφέρει η Mercedes καλύτερα ίσως από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία: Να δημιουργεί πραγματικά κορυφαία σεντάν μοντέλα, που μπορούν να προσφέρουν χωρίς καμία παραχώρηση άκρατη πολυτέλεια, άνεση και τεχνολογία στον ιδιοκτήτη τους.

Έτσι λοιπόν, η ανανεωμένη E-Class έρχεται με ακόμη πιο εκλεπτυσμένο στυλ, τονισμένα στοιχεία τεχνολογίας στο εσωτερικό της, αλλά και ακόμη περισσότερη παρεχόμενη άνεση, για να συνεχίσει την πορεία της στην κατηγορία των μεγάλων σεντάν.

Τιμολογιακά, το κόστος της ανανεωμένης Mercedes E-Class στην Ελλάδα για την plug-in υβριδική έκδοση E 300 e της δοκιμής μας είναι 68.620 ευρώ και είναι μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας της. Σημειώστε ότι η έκδοση αυτή δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.

Τονισμένο στυλ

Σχεδιαστικά, η ανανέωση της Mercedes E-Class της προσφέρει ένα επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο σχήμα, πιο λεπτά πίσω φώτα που της δίνουν ένα ακόμη πιο κομψό στυλ, αλλά και νέα χρώματα αμαξώματος με καινούργια σχέδια ζαντών. Το τελικό αποτέλεσμα φέρνει πιο κοντά στιλιστικά τη μεγάλη γερμανίδα στην κορυφαία S-Class, εκμοντερνίζοντάς της και παρέχοντας ακόμη περισσότερο κύρος στον ιδιοκτήτη της. Από πλευράς διαστάσεων, η E-Class διατηρεί ένα μακρύ αμάξωμα 4,935 μέτρων μήκους με χαμηλή οροφή (1,46 μέτρα), όμως λόγω της γενικότερης αισθητικής της δεν δείχνει ογκώδης και ακανόνιστη.

Hi-tech και πολυτελής καμπίνα

Στο εσωτερικό της ανανεωμένης E-Class ξεχωρίζει το νέο τιμόνι με το διπλό μπράτσο, πάνω στο οποίο τοποθετούνται καινούργιοι διακόπτες για διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου. Η χρήση τους απαιτεί λίγη συνήθεια, κυρίως αυτών που είναι αφής, όμως όταν αυτό συμβεί τότε αποδεικνύονται πολύ εύχρηστοι. Νέα υλικά στα καθίσματα και στις επενδύσεις των θυρών τονίζουν την έτσι κι αλλιώς κορυφαία ποιότητα και πολυτέλεια της καμπίνας, ενώ το ενοποιημένο πάνελ των δύο οθονών 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το διευρυμένο σύστημα πολυμέσων, είναι ίσως η πιο εντυπωσιακή έκφανση αντίστοιχου συστήματος σε αυτοκίνητο παραγωγής. Μάλιστα, η Mercedes δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσης της απεικόνισης όλων των γραφικών των οθονών ανάμεσα σε 4 διαφορετικά στυλ, το Modern Classic για πιο κλασσική και εκλεπτυσμένη παρουσίαση, το Sport με πιο δυναμικά γραφικά, το Progressive που δίνει έμφαση στη digital παρουσία και το Discreet, που μειώνει τις πληροφορίες και τα στοιχεία που απεικονίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα.

Υψηλή άνεση για τους επιβάτες

Στους χώρους των επιβατών η E-Class συνεχίζει να προσφέρει υψηλή άνεση για τη μεταφορά 5 ατόμων χωρίς να απαιτεί παραχωρήσεις. Από την άλλη, το πορτ-μπαγκάζ της έκδοσης E 300 e λόγω της παρουσίας της μπαταρίας για το ρεύμα του ηλεκτροκινητήρα, μειώνεται αισθητά συγκριτικά με αυτό των εκδόσεων με συμβατικών μοτέρ. Ειδικότερα, τα λίτρα της plug-in υβριδικής E-Class είναι μόνο 370 έναντι 540 των υπολοίπων εκδόσεων, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών μειώνεται στα επίπεδα ενός αρκετά μικρότερου αυτοκινήτου.

Ηλεκτρικό πλεονέκτημα

H ανανεωμένη γκάμα της Mercedes E-Class διαθέτει 7 διαφορετικές plug-in υβριδικές επιλογές, συνδυάζοντας μοτέρ βενζίνης ή diesel σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση. Στην περίπτωση της E 300 e της δοκιμής μας, το κύριο μοτέρ είναι ο 2λιτρος 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας M274 των 2,0 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που παρέχει επιπλέον δύναμη και ροπή, όντας σε θέση να κινήσει και αποκλειστικά ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Σε νούμερα, η συνδυαστική ισχύς του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα αγγίζει τους 320 ίππους, με την ροπή να φθάνει στα –πολλά– 700 Nm. Στην πράξη, η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα με το ξεκίνημα προσφέρει άμεση ροπή στο αυτοκίνητο και παράλληλα, αθόρυβη κίνηση, ταιριάζοντας απόλυτα με το γενικότερο ραφιναρισμένο χαρακτήρα της E-Class. Το περαιτέρω πάτημα του πεντάλ του γκαζιού βάζει στο παιχνίδι και τον βενζινοκινητήρα, ο οποίος ακούγεται λίγο παραπάνω ιδίως όταν οι στροφές του ανεβαίνουν, όμως και πάλι η γενικότερη λειτουργία του συστήματος παραμένει ραφιναρισμένη. Φυσικά, η plug-in υβριδική E-Class μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά ηλεκτρικά μειώνοντας τις απαιτήσεις της σε βενζίνη, για αποστάσεις 49-53 χλμ. με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP σύμφωνα με τη Mercedes.

Η φόρτιση της μπαταρίας μεγέθους 13.5 kWh για τον ηλεκτροκινητήρα γίνεται από εξωτερική πηγή ρεύματος, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση όταν το αυτοκίνητο κινείται. Το τελευταίο δεν λειτουργεί και κατά την επιβράδυνση όπως σε άλλα μοντέλα του είδους, μιας και τότε, όταν δηλαδή ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, μπαίνει σε ισχύ το σύστημα που βάζει το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων σε λειτουργία «coasting» απεμπλέκοντας το μοτέρ, ώστε να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Ειδικά τώρα σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η φόρτιση της μπαταρίας και η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνει σε πολύ χαμηλά επίπεδα το καθημερινό κόστος χρήσης. Εφόσον η στάθμη του ρεύματος σε μπαταρία φθάσει σε χαμηλά επίπεδα, τότε η E 300 e κινείται κυρίως από το βενζινοκίνητο μοτέρ. Η κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση δεν ξεπερνά τα 7.8 lt./100 km σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ένα νούμερο πολύ καλό με βάση τις διαστάσεις και το βάρος (σχεδόν 2 τόνους!) του αυτοκινήτου.

Μεγαλοπρεπής…

Παραδοσιακά η Mercedes E-Class χαρακτηρίζεται από την παροχή κορυφαίων επιπέδων άνεσης στο δρόμο. Και αυτό διατηρείται ανόθευτο και στο ανανεωμένο μοντέλο. Η ανάρτηση καταφέρνει να «απομονώσει» με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τους επιβάτες από τις κακοτεχνίες και λακκούβες του δρόμου, ενώ παράλληλα και σε σύμπραξη με τους τροχούς των 18 ιντσών, φροντίζει ώστε να παρέχει υψηλή ποιότητα κύλισης. Μαζί με την παραπάνω από αποτελεσματική ηχομόνωση και τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη και άνεση, η E-Class συνεχίζει να προσφέρει στο δρόμο αυτό που μόνο το μεγάλο σεντάν της Mercedes μπορεί: Να κινείται με μεγαλοπρέπεια, είτε ο οδηγός της τη χρησιμοποιεί για τις καθημερινές του μετακινήσεις, είτε πραγματοποιεί μαζί της πολύωρα αλλά πάντα ξεκούραστα ταξίδια. Από την άλλη βέβαια, η E-Class δεν είναι το αυτοκίνητο που θα βάλει τον οδηγό της στο «παιχνίδι» της οδηγικής απόλαυσης και των μοναδικών συγκινήσεων πίσω από το τιμόνι της. Όχι ότι δεν εμπνέει κορυφαία ασφάλεια και στιβαρότητα, όμως σε ένα δρόμο με στροφές η E 300 e δείχνει κάπως αποκομμένη και όχι τόσο συμμετοχική. Χωρίς βέβαια αυτό να είναι μειονέκτημα για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας της και δη, για την plug-in υβριδική της έκδοση.

Συμπέρασμα

Η ανανεωμένη της Mercedes E-Class με την κορυφαία άνεση, ποιότητα και τεχνολογία, μας υπενθύμισε γιατί πάντα θα μας αρέσουν τα μεγάλα σεντάν της γερμανικής μάρκας. Η plug-in υβριδική έκδοση βάζει στο παιχνίδι και την βελτιωμένη οικονομία κίνησης, χωρίς να απαιτεί συμβιβασμούς στο πεδίο της απόδοσης, αν και ο περιορισμός της χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ συγκριτικά με αυτό των υπολοίπων εκδόσεών της, σίγουρα θα προβληματίσει τον υποψήφιο αγοραστή της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.991 cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή: 350 Nm/1.600-4.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 122 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 440 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 320 PS
Συνδυαστική ροπή: 700 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.7 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 1.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 41 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.990 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.935/1.852/1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.939 mm
Χώρος αποσκευών: 370 lt
Τιμή: 68.620€

Δημοφιλή στο Protothema.gr