Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes C 200 Auto

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Επωφελούμενη από την νέα EQ, «ήπια» υβριδική τεχνολογία της Mercedes, η ανανεωμένη C-Class στην έκδοση C 200 συνδυάζει άκρως επιτυχημένα την πολύ καλή απόδοση, με την λογική κατανάλωση καυσίμου.

Η Mercedes C-Class αποτελεί παραδοσιακά ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της γερμανικής μάρκας. Το μεσαίο premium σεντάν ξεχωρίζει εδώ και δεκαετίες για την υψηλή του ποιότητα, τους καλούς του χώρους και την άκρως ασφαλή οδική συμπεριφορά, έχοντας καταφέρει να αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας του.

Με την πρόσφατη ανανέωσή της, η C-Class απέκτησε μεταξύ άλλων στη φαρέτρα της εκτός από τις diesel ή βενζινοκίνητες εκδόσεις της και επιλογές με «ήπια» υβριδική τεχνολογία, που στόχο έχουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση, αλλά και παράλληλα να προσφέρουν πολύ καλή απόδοση. Η έκδοση C 200 φέρει μάλιστα το πλεονέκτημα να εφοδιάζεται με μικρού κυβισμού (1.5 lt.) turbo μοτέρ βενζίνης –και ένα 48V ηλεκτρικό σύστημα–, αποκτώντας ακόμη περισσότερα οφέλη «οικονομίας» σε αγορές όπως η χώρα μας.

EQ Boost οφέλη

Ο κινητήρας που είναι υπεύθυνος για την κίνηση της Mercedes C 200 είναι ένα νέας γενιάς turbo 4κύλινδρο μοτέρ 1.5 lt., το οποίο αποδίδει 184 ίππους ισχύος και 28.6 kgm ροπής. Μαζί του συναντούμε μια μπαταρία 48-Volt και έναν εναλλάκτη/γεννήτρια (σύστημα EQ Boost), που φροντίζει να υποβοηθά τον κινητήρα κατά τις επιταχύνσεις ή όταν απαιτείται γρηγορότερο ανέβασμα των στροφών για γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Το σύστημα αυτό προσφέρει επιπλέον 14 ίππους ισχύος και 16.3 kgm. Κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση φορτίζεται η μπαταρία των 48V που παρέχει το απαιτούμενο ρεύμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 48V αυτό σύστημα φροντίζει ώστε να κρατά σε λειτουργία τα συστήματα του αυτοκινήτου όταν ο κινητήρας σβήνει εν κινήσει (σβήνει σε πολύ χαμηλές στροφές και όταν η ταχύτητα είναι χαμηλή), με απώτερο στόχο πάντα τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται το «ήπιο» υβριδικό αυτό σύστημα της C 200 είναι το 9τάχυτο αυτόματο της Mercedes, το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.

Στην πράξη, το σύστημα κίνησης της C 200 τα καταφέρνει πολύ καλά. Δεν υπάρχουν κενά στην απόδοση της δύναμης και ροπής του βενζινοκινητήρα, αφού η έξτρα ροπή που παρέχει το 48-Volt σύστημα τα καλύπτει άμεσα. Ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένα μεγαλύτερου κυβισμού μηχανικό σύνολο, ενώ και το κιβώτιο αποδεικνύεται άμεσο στις αντιδράσεις του και χωρίς καθυστέρηση στις αλλαγές των σχέσεων. Φυσικά, και στα πλαίσια και των δεδομένων της μάρκας και της κατηγορίας, το μοτέρ ξεχωρίζει και με την πολιτισμένη του λειτουργία, το χαμηλό θόρυβο που φέρνει στην καμπίνα και τους ανεπαίσθητους κραδασμούς. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η υιοθέτηση του «ήπιου» υβριδικού συστήματος βοηθά τη C 200 να μειώσει αρκετά τις απαιτήσεις της σε καύσιμο, εμφανίζοντας μια μέση τιμή 8.3 lt./100 km σε πραγματικές συνθήκες, η οποία είναι χαμηλή για τα δεδομένα της έκδοσης.

Αρχοντική…

Στο δρόμο η Mercedes C 200 δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα σε σχέση με μια E-Class ή ακόμη και από την κορυφαία της γκάμας, τη Mercedes S-Class. Η ανάρτηση φροντίζει ώστε να κρατά εκτός της καμπίνας και τον επιβατών με έναν τρόπο αρχοντικό, χαρακτηριστικό μόνο των δημιουργημάτων της μάρκας με το αστέρι, τις ανωμαλίες του δρόμου και το θόρυβο από τη κύλιση, δίνοντας έμφαση στην παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης. Την ίδια στιγμή, παρέχει σε οδηγό και επιβάτες ένα αυξημένο αίσθημα ασφάλειας, κρατώντας σταθερό το αυτοκίνητο στην ευθεία ακόμη και σε ταχύτητες άνω των ορίων, ενώ στις στροφές δεν αφήνει το αμάξωμα να πλεύσει και να γύρει πολύ. Πολύ καλό σε αίσθηση και σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με πριν είναι το τιμόνι, που παραμένει εύχρηστο και κάπως ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες, όμως η ακρίβεια και αμεσότητά του είναι πολύ καλές σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Σημειώστε ότι η Mercedes προσφέρει 5 διαφορετικά set-up οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) που διαμορφώνουν την απόκριση του μοτέρ και του κιβωτίου, καθώς και την αίσθηση του τιμονιού ανάλογα με τις συνθήκες. Το Eco και το Comfort ενδείκνυνται για τις περισσότερες των περιπτώσεων.

Παραμένει στιλάτη και άκρως ποιοτική

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της η Mercedes C 200 δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις υπόλοιπες C-Class που γνωρίζουμε. Έτσι, στο αμάξωμά του το μεσαίο γερμανικό σεντάν διατηρείται πιο στιλάτο ίσως από κάθε άλλο στην ιστορία, υιοθετώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που έχουμε δει σε όλα τα σεντάν της. Στο εσωτερικό, η ανανέωση της C-Class έφερε στη γνωστή άκρως ποιοτική έκφανση ενέσεις τεχνολογίας, όπως είναι η νέα κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών (προαιρετικά) για το σύστημα πολυμέσων που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αλλά και τα touch κουμπιά πάνω στο τιμόνι για το χειρισμό διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου, που είναι αρκετά εύκολα στη χρήση. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα διατηρεί υψηλά τα ποιοτικά της στάνταρ, ευρισκόμενη μέσα στο πλαίσιο των εσωτερικών των μοντέλων της μάρκας. Οι χώροι είναι αρκετοί για τη μεταφορά τουλάχιστον 4 ενηλίκων, χωρίς πολλούς περιορισμούς. Το πορτ-μπαγκάζ των 435 λίτρων βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας και –σοφά– έχει μεγαλύτερο άνοιγμα από αυτό πολλών αντίστοιχων σεντάν.

Συμπέρασμα

Σίγουρα έχουμε να κάνουμε με την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση στη γκάμα της Mercedes C-Class. Το «ήπια» υβριδικό σύστημα EQ Boost χαρίζει στη C 200 μια σχεδόν απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην πολύ καλή απόδοση και την οικονομία κίνησης, σε ένα πακέτο που ταιριάζει απόλυτα στις παραδοσιακές αξίες άνεσης και ασφάλειας που συνεχίζει να φέρει το αυτοκίνητο. Η τιμή της παραμένει μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.497 cc
Ισχύς: 184 PS/5.800-6.100 rpm
Ροπή: 28.6 kgm/3.000-4.000 rpm
Ισχύς ηλεκτρικού μοτέρ: 14 PS
Ροπή ηλεκτρικού μοτέρ: 16.3 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.7 sec
Τελική ταχύτητα: 239 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 162 €
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.686/1.810/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.840 mm
Χώρος αποσκευών: 435 lt
Τιμή: από 41.200 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr