Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV

Ελλάδα 6:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Mε δυναμικό στυλ, τετρακίνηση και επιδόσεις που εγγυάται η σφραγίδα της AMG, η SUV εκδοχή της EQE συστήνεται ως η πολυτάλαντη εναλλακτική στα ηλεκτρικά crossover πολυτελείας.

Advertisement
Advertisement

Ορόσημο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού αποκαλεί η ίδια η Mercedes-Benz την έκδοση AMG της EQE SUV, αφού είναι το πρώτο SUV που φέρει το λογότυπο των σπορ μοντέλων επιδόσεων της γερμανικής εταιρείας.

Σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζαμε έως σήμερα, δεν υπάρχει πλακέτα με την υπογραφή του μηχανικού που συναρμολόγησε τον κινητήρα στο χέρι. Για την ακρίβεια, το καπό ούτε καν ανοίγει (μόνο σε εξειδικευμένα συνεργεία), ενώ υπάρχει ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη σε κάθε άξονα, με συνολική απόδοση ισχύος 476 PS και 858 Nm ροπής.

Προτού όμως, ως άλλοι Κικέρωνες, αναφωνήσετε γεμάτοι αγανάκτηση «ο tempora, o mores», θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η απόκριση της τετρακίνησης είναι αμεσότερη από κάθε μηχανικό σύστημα και ότι η ροπή ελέγχεται και ρυθμίζεται 160 φορές/sec. Η κατανομή της εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης: στο «Comfort» ανάλογα με τη μέγιστη αποδοτικότητα, ενώ στα «Sport» και «Sport+» μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταφέρεται πίσω.

Advertisement
Advertisement

Η βασική διάταξη της ανάρτησης προέρχεται από τις AMG EQS και AMG GT, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του νέου SUV. Οι τέσσερις σύνδεσμοι εμπρός και οι πολλαπλοί πίσω διαθέτουν αναβαθμισμένους συνδέσμους, φορείς τροχών και αντιστρεπτικές μεγαλύτερης ακαμψίας. Ειδικότερα, το υποπλαίσιο της πίσω ανάρτησης εδράζεται στο αμάξωμα με συνδέσμους 50% σκληρότερους, με μικρότερο διάκενο για τη δημιουργία πιο άμεσης επαφής με τον δρόμο.

Η στάνταρ αερανάρτηση συνδυάζεται με ενεργά αμορτισέρ δύο βαλβίδων, με ανεξάρτητη ρύθμιση συμπίεσης και εκτόνωσης, μια τεχνολογία που επιτρέπει αφενός τη βελτίωση της άνεσης και αφετέρου ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις για τη δυναμική οδήγηση.

Στάνταρ είναι και η τετραδιεύθυνση, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο διάμετρο κύκλου στροφής μόλις 10,9 m. Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης «Slippery», «Comfort», «Sport», «Sport+» και «Individual», όπου η μέγιστη απόδοση ισχύος ρυθμίζεται από 50% (238 PS) έως 100%.

Advertisement

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 90,6 kWh αποτελείται από δέκα μονάδες με συνολικά 360 κυψέλες και μπορεί να φορτιστεί με έως και 170 kW σε αντίστοιχους ταχυφορτιστές. Σε αυτή την περίπτωση, σε 15 λεπτά η αυτονομία θα αυξηθεί κατά 170 km. Επιπλέον, ο onboard φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος προσφέρει φόρτιση 11 kW, που προαιρετικά μπορεί να αυξηθεί σε 22 kW.

Η EQE SUV βασίζεται στο γνωστό ηλεκτρικό δάπεδο της Μercedes-Benz και είναι κοντύτερη, φαρδύτερη και αρκετά ψηλότερη από τη sedan έκδοση, εξασφαλίζοντας άνετους χώρους για πέντε επιβάτες (ακόμα κι αν είναι ψηλοί), καθώς και 520 lt χώρου αποσκευών.

Advertisement

Σε ένα premiun περιβάλλον με προσεκτικά επιλεγμένα υλικά και υπεράνω κριτικής συναρμολόγηση, δεσπόζει η  Hyperscreen MBUX, η προαιρετική διάταξη τριών οθονών κάτω από ένα ενιαίο γυάλινο κάλυμμα, με νέο, άμεσο σε απόκριση λογισμικό. Ιδιαίτερα χρηστική αποδείχθηκε στην πράξη η απεικόνιση στην οθόνη των φωτεινών σηματοδοτών, αφού πλέον δεν χρειάζεται να στραβολαιμιάζεις περιμένοντας το φανάρι να γίνει πράσινο.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από τη μαύρη μάσκα με κάθετα νεύρα χρωμίου, που διαφοροποιεί μεμιάς την AMG από τις απλές εκδόσεις. Στο καπό το σήμα της Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από αυτό της ΑΜG, ενώ νέες είναι και οι ζάντες 21 ή 22”, οι οποίες συνδυάζονται με τα -ειδικά εξελιγμένα για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα- ελαστικά Michelin Pilot Sport EV MO1.

Γενικότερα, θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για ένα macho-SUV που στοχεύει κατευθείαν στην αισθητική διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό των BMW iX και Audi Q8 e-tron. Tόσο που στον παραδοσιακό πελάτη ίσως και να φανεί ρηξικέλευθο για Mercedes-Benz. Ωστόσο είναι μάλλον οι νεότεροι σε ηλικία και ιδέες, οι early adopters, οι opinion leaders στους οποίους απευθύνεται η εταιρεία. Αυτοί που καλούνται να στηρίξουν και να διαμορφώσουν την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.

Advertisement

Στον δρόμο η EQE 43 εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή με την ποιότητα κύλισης που θυμίζει αρκετά αυτή της EQS. Απόλυτα αθόρυβη, άνετη, με διαδρομές και άμεση απόκριση αναρτήσεων που ισοπεδώνει οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος στο διάβα της. Παράλληλα, όμως, οι κλίσεις και ο έλεγχος του αμαξώματος παραμένουν σε απόλυτα λογικά πλαίσια, φανερώνοντας τον διττό χαρακτήρα τόσο της ανάρτησης όσο και του αυτοκινήτου.

Η τετραδιεύθυνση καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του, τόσο σε υψηλές ταχύτητες κίνησης με τις άμεσες, χωρίς αδράνεια, αντιδράσεις της όσο και σε επιτόπιους ελιγμούς, όπου η EQE θα διαπρέψει με τη μικρή διάμετρο κύκλου στροφής.

Το τιμόνι είναι ακριβές, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, ενώ άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται τα φρένα, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό, αφού στο πρόγραμμα Sport+ (όπου αποδίδεται το 100% της ισχύος) θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 4,3’’, ενώ αντίστοιχα ακαριαίες είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσει, χάρη στα 858 Nm ροπής. Η πραγματική αυτονομία κυμάνθηκε γύρω στα 450 km με λογική οδήγηση, η οποία θα μειωθεί πάντως εκθετικά σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης.

Σίγουρα για ένα αυτοκίνητο της AMG, συνυφασμένο για τους παλαιότερους με τη συμμετοχή του οδηγού, με αισθήσεις, ήχο και κορυφαία οδική συμπεριφορά, η ηλεκτρική εκδοχή μοιάζει ψηφιακά αποστειρωμένη.

Ναι, η EQE 43 είναι πολύ γρήγορη και αποτελεί αναμφίβολα την αναβάθμιση της ασθενέστερης δικίνητης έκδοσης στην οποία βασίζεται. Είναι, όμως, και πολύ βαριά (2.600 kg), ένα εγγενές μειονέκτημα που το άριστο στήσιμο της ανάρτησης, η εξαιρετική σε απόκριση τετρακίνηση και η τετραδιεύθυνση δεν θα καταφέρουν να το καμουφλάρουν, τουλάχιστον όχι στους ξέφρενους ρυθμούς κίνησης ενός μοντέλου της AMG.

Επιπλέον είναι αυτόματη και μπροστά στη μελωδία ενός πειραγμένου V8, ο -ρυθμιζόμενος σε ένταση- ήχος των ηλεκτρικών μοτέρ μοιάζει με βογκητό φώκιας σε επιλόχεια κατάθλιψη.Παρ’ όλα αυτά, και για να είμαστε δίκαιοι, μάλλον συγκρίνουμε τελείως ανόμοια πράγματα.

Η εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης της AMG αποτελεί παρελθόν και οφείλουμε να κρίνουμε με βάση τα σημερινά δεδομένα, που δεν απευθύνονται στους απανταχού petrolheads. Και σύμφωνα με αυτά, η AMG EQE 43 4MATIC SUV στέκεται τεχνικά στο ύψος του ηλεκτρικού ανταγωνισμού και κατατάσσεται εύκολα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας: είναι άνετη και γρήγορη, ένα πραγματικό all-rounder, το οποίο φέρνοντας στην εξίσωση και την ιδιαίτερη αισθητική αναμφίβολα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: Η μπαταρία ιόντων λιθίου 328 Volt υψηλής απόδοσης αποτελείται από δέκα μονάδες με συνολικά 360 κυψέλες, με αξιοποιήσιμο ενεργειακό περιεχόμενο 90,6 kWh. Η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο έχει μειωθεί στο 10% και η αναλογία  νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου βρίσκεται στο 8:1:1. Το σύστημα διαχείρισης είναι ρυθμισμένο ειδικά για την AMG: στα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport+ η εστίαση είναι στην απόδοση, στο πρόγραμμα Comfort στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η μέγιστη απόδοση ισχύος ρυθμίζεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT: στο Slippery η ισχύς περιορίζεται στο 50% (238 PS), στο Comfort στο 85% (408 PS), στο Sport στο 90% (442 PS). Mόνο στο Sport+ αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 476 PS. Στο πρόγραμμα individual o οδηγός έχει τη δυνατότητα εξατομίκευσης των παραμέτρων, ενώ πλήρως απενεργοποιούμενο είναι το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ESP.

ΦΡΕΝΑ: Το σύστημα πέδησης της AMG περιλαμβάνει δαγκάνες έξι εμβόλων και δίσκους διάστασης 415×33 mm μπροστά και μονοπίστονες δαγκάνες και δίσκους 378×22 mm πίσω, προσφέρoντας κορυφαίες τιμές επιβράδυνσης και αντοχή. Προαιρετικά διατίθενται κεραμικές δισκόπλακες διαστάσεων 440×40 mm μπροστά.

TETΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Χάρη στην ενεργή τετραδιεύθυνση οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν σε γωνία έως 9° προσφέροντας διάμετρο κύκλου στροφής 10,9 m. Σε ταχύτητες κάτω των 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς συμβάλλοντας στην ευελιξία και ευκινησία της EQE. Σε ταχύτητες άνω των 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Το πρακτικά εκτεταμένο μεταξόνιο που προκύπτει προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Η αερανάρτηση επιτρέπει τη ρύθμιση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Στα προγράμματα Sport και Sport+ υιοθετείται από τα 0 km/h η χαμηλότερη ρύθμιση (-15 mm). Στο πρόγραμμα Comfort το ύψος διαφοροποιείται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης: μειώνεται μετά τα 120 km/h και αυξάνεται κάτω από τα 80 km/h.

TECH – MERCEDES AMG EQE 43 4MATIC SUV

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Δύο ηλεκτροκινητήρες, 476 PS, 858 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ:  90,6 kWh (net)|
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 4,3’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 25,1-22,0 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 431-488 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.879/1.931/1.672 mmΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.030 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.600 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 132.480 ευρώ