Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D

Ελλάδα 22:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πολυαναμενόμενη επαναδραστηριοποίηση της Mazda στη χώρα μας ξεκίνησε και το μικρό crossover CX-3 είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αφίξεις της γκάμας των μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας.

Advertisement
Advertisement

Το CX-3 ήταν ένα από τα μοντέλα της Mazda που περιμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον στη χώρα μας. Με μήκος στα 4,275 μέτρα, το αυτοκίνητο τοποθετείται στην πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, έχοντας επιπλέον το προσόν να ξεχωρίζει στη σχεδίασή του, αλλά και στο μηχανολογικό του υπόβαθρο. Ως προς τo… βιογραφικό του, το CX-3 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Mazda το 2015, ενώ το καλοκαίρι του 2018 λανσαρίστηκε στην Ευρώπη η ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία μεταξύ άλλων έφερε και τον νεότερο 1.800άρη Skyactiv-D diesel κινητήρα, που πληροί το πρότυπο ρύπων Euro 6d-TEMP. Η έκδοση αυτή αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας.

Εμφάνιση: Ίσως το ομορφότερο της κατηγορίας του

Advertisement
Advertisement

 

Αν μη τι άλλο με την εμφάνισή του το CX-3 κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις στο δρόμο, διαθέτοντας ένα υπερυψωμένο αμάξωμα μήκους 4,275 μέτρων, το οποίο ενσωματώνει αρκετές καμπύλες που του χαρίζουν μια όμορφη κουπέ αισθητική. Στο εμπρόσθιο τμήμα, ξεχωρίζει επιπλέον η μεγάλη μάσκα με τις χρωμιωμένες επενδύσεις, αλλά και οι έντονες νευρώσεις πάνω στο καπό που τονίζουν το δυναμισμό του σχήματος. Χαρακτηριστικό της παρουσίας του CX-3 αποτελεί και το μαύρο πλαστικό χαμηλά στο αμάξωμα που του δίνει μια off-road πινελιά (μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το μικρό SUV της Mazda έχει και 4Χ4 εκδόσεις), ενώ έξυπνο παιχνίδισμα κάνει η πίσω κολώνα που έχει μαύρο χρώμα ώστε η οροφή να δείχνει ότι αιωρείται. Στο όλο παιχνίδι της ελκυστικής αισθητικής του αυτοκινήτου μπαίνει και το χαρακτηριστικό Soul Red Crystal κόκκινο χρώμα της Mazda στο όποιο ήταν βαμμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που χαρίζει στο CX-3 έναν έξτρα λόγο για να γυρίσεις το βλέμμα σου όταν περνά…

Εσωτερικό: Μ υψηλή ποιότητα και πολύ καλή εργονομία

Advertisement

Στην καμπίνα των επιβατών του το CX-3 προσφέρει υψηλά ποιοτικά στάνταρ, όπως αυτά ορίζονται από τη χρήση σκληρών και μαλακών στην αφή πλαστικών, που έχουν πολύ καλό φινίρισμα και άρτια συναρμογή. Τις εντυπώσεις κλέβουν στην έκδοση της δοκιμής μας και οι δερμάτινες επενδύσεις με τις λευκές ραφές όχι μόνο στα καθίσματα, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών και πάνω στο ταμπλό, που δίνουν μια ξεκάθαρη premium νότα στο θάλαμο. Σχεδιαστικά, η Mazda έχει επιλέξει απλές γραμμές, που προάγουν την εργονομία και παράλληλα τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του CX-3. Χαρακτηριστικά της στοιχεία αποτελούν το υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας που φέρνει ακριβώς στο χέρι του οδηγού τον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και οι πλήρεις δυνατότητες χειρισμού όλων των ενδείξεων του πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment από το τιμόνι. Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης, με πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα και τιμόνι, ενώ η πίσω κάμερα οπισθοπορείας βολεύει βελτιώνει κάποια ατοπήματα ορατότητας προς τα πίσω. Στο ίδιο, hi-tech ύφος, το χειρόφρενο είναι πλέον ηλεκτρικό –αντί του παραδοσιακού επιλογέα στο προ-ανανέωσης μοντέλο– δημιουργώντας έξτρα χώρους για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας.

Advertisement

Χώροι: Σε ικανοποιητικά επίπεδα

Στο εσωτερικό του το CX-3 έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 4 ενήλικες επιβάτες, χωρίς όμως να θέτει νέα στάνταρ ευρυχωρίας στο πίσω κάθισμα εκεί όπου καθήμενοι με ύψος άνω του μέσου θα απαιτηθεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις στον «αέρα» για τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Σε ό,τι αφορά στο πορτ-μπαγκάζ, με 350 λίτρα ωφέλιμου όγκου ο χώρος είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες των επιβατών. Μάλιστα, υπάρχει και αφαιρούμενο-ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις δάπεδο για επιπλέον πρακτικότητα.

Κινητήρας: Νέος, πιο «καθαρός» 1.800άρης diesel

Advertisement

Ο 1.800άρης turbodiesel κινητήρας SkyActiv-D του CX-3 είναι νέος και, όπως προείπαμε, εφοδίασε το ιαπωνικό μικρό SUV μετά την πρόσφατη ανανέωσή του, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο 1.500άρη diesel SkyActiv-D κινητήρα. Ο λόγος για αυτή την αλλαγή έχει να κάνει με την προσαρμογή του μοτέρ στα νεότερα, αυστηρότερα όρια ρύπων (Euro 6d-TEMP) και αυτό επιτεύχθηκε από τη μια μέσω της χρήσεως μιας σειράς τεχνικών και τεχνολογικών εφαρμογών, αλλά και από την άλλη μέσω της αύξηση της χωρητικότητάς του,  που βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) με οφέλη στις εκπομπές NOx. Από πλευράς απόδοσης, το μοτέρ αυτό έχει μέγιστη ισχύ 115 ίππων (στις 4.000 rpm) και ροπή 27.5 kgm διαθέσιμη μόλις από τις 1.600 στροφές. Παράλληλα, όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ προαιρετικά υπάρχει και 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πράξη, ο κινητήρας ικανοποιεί με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του έχοντας απόδοση μέσα στα μέτρα των δυνατοτήτων του. Το κιβώτιο με τις κοντές πρώτες σχέσεις βοηθά το μοτέρ να κινηθεί σχετικά σβέλτα στην καθημερινή κίνηση, αν και η κλιμάκωση αυτή απαιτεί από τον οδηγό συχνά να καταφεύγει στον εκπληκτικό σε αίσθηση επιλογέα. Στην Εθνική από την άλλη, οι πιο μακριές 5η και 6η σχέση φροντίζουν για τον περιορισμό της κατανάλωσης, όμως χάνεται λίγη από τη ζωντάνια του μοτέρ. Ειδικά σε ό,τι αφορά σε αυτόν τον τομέα, η Mazda ανακοινώνει μια χαμηλή μέση τιμή 4.4 lt./100 km, όμως στην πράξη η τιμή που καταγράψαμε εμείς ήταν 6.9 lt./100 km – ένα νούμερο σχετικά ικανοποιητικό για την κατηγορία.

Στο δρόμο: Ευχάριστο, δυναμικό και με καλή άνεση

Στην ανανεωμένη γενιά του CX-3 η Mazda έχει προβεί σε βελτιώσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης (με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω) σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο με στόχο τη βελτίωση της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, ενώ έχει αλλάξει κάποια χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας για να βοηθήσει στην αίσθηση κατά το στρίψιμο. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά SUV της αγοράς. Το πολύ καλό σε ακαμψία πλαίσιο σε συνδυασμό με την νέα ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν τη δυνατότητα στο CX-3 να στρίψει χωρίς μεγάλες κλίσεις και παράλληλα, να διατηρήσει με ευκολία την πρόσφυσή του χωρίς να εμφανίζει απότομες αντιδράσεις. Μέσα στην πόλη, η ανάρτηση φροντίζει ώστε να μην κουράζει τους επιβάτες κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά τα ελαστικά με τις 18άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής. Πολύ καλή είναι η αίσθηση που έχει σε κάθε περίπτωση ο οδηγός από το τιμόνι, το οποίο συμβάλει στον γενικότερο ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του CX-3.

Πόσο κοστίζει;

Οι τιμές του νέου Mazda CX-3 με τον 1.800άρη SkyActiv-D κινητήρα ξεκινούν στη χώρα μας από τα 24.263 ευρώ, με την πρώτη έκδοση Challenge να συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Σε αυτό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρας βροχής/φώτων, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, Bluetooth και χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, σύστημα Tire Pressure Monitoring και Υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα φρεναρίσματος Smart City Brake Support, cruise control, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οι εκδόσεις με τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 121 ίππων ξεκινούν από τα 19.060 ευρώ, ενώ αυτές με την ισχυρότερη έκδοση του μοτέρ αυτού με 150 ίππους και τετρακίνηση, από 31.657 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.759 cc
Ισχύς: 115 PS/4.000 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.600-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 €
Βάρος: 1.318 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.275/1.765/1.535 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τιμή: από 24.263€