Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150

Ελλάδα 16:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε μία αγορά αυτοκινήτων, που κατακλύζεται από SUV, υπάρχει χώρος για ένα πεντάθυρο σπορτίβ hatchback; Η Mazda απαντά: «Ναι» και για να το αποδείξει, μας δείχνει τις πωλήσεις του «3», το οποίο σε τέσσερις γενιές κατάφερε να πουλήσει πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη ελαφρά υβριδική δίλιτρη έκδοση με τους 180 ίππους στην έκδοση εξοπλισμού Homura.

Το Mazda 3 είναι ίσως το πιο φιλόδοξο μοντέλο που έχει λανσάρει η ιαπωνική μάρκα μετά από το RX-8  στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Δεν είναι το αυτοκίνητο που απευθύνεται στον παραδοσιακό οικογενειάρχη, αλλά σε αυτούς που απολαμβάνουν την οδήγηση.

Advertisement
Advertisement

Τι άλλαξε;
Στην ανανεωμένη έκδοση του «3» υπάρχουν μικρές λεπτομέρειες, που έχουν αλλάξει. Αυτό που φαίνεται άμεσα είναι τα νέα χρώματα (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το Platinum Quartz), αλλά και τα φωτιστικά σώματα εμπρός, τα φλας, που έχουν… δυναμική ροή και η έκδοση εξοπλισμού Homura, η οποία προστέθηκε μετά την βασική. Ακολουθούν οι: Plus, GT και GT Plus. Τα χαρακτηριστικά της έκδοσης είναι οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, τα φιμέ τζάμια και οι επενδύσεις στο σαλόνι με κόκκινες ραφές.

Παραμένουν οι καμπύλες και οι γραμμές του σχήματός, που δείχνουν και ενισχύουν την δυναμική του αμαξώματος. Από την πρώτη ματιά, το hatchback Mazda 3, θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σας και θα σας βάλει να καθίσετε πίσω από το τιμόνι.

Εσωτερικό αντί… cocooning
Το κομψό εσωτερικό του Mazda 3 θα σας ξυπνήσει την σπορ οδηγική διάθεση. Όπως το CX-5 και το MX-5 , το 3 έχει σχεδιαστεί για να δείχνει γρήγορο και δυνατό ακόμα και σε στάση – το αποτέλεσμα είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που φαίνεται πιο σπορ από τον ανταγωνισμό.

Advertisement

Το Mazda 3 ξεχωρίζει επίσης επειδή δίνει την αίσθηση πως είναι πιο επικεντρωμένο στον οδηγό, από τους αντιπάλους του. Δείτε για παράδειγμα την εργονομία και την θέση οδήγησης. Το «3» έχει μια ποιοτική αίσθηση στο εσωτερικό, με απλές λιτές γραμμές και (επιτηδευμένη) έλλειψη διακοπτών.

Advertisement

Το ταμπλό δεν έχει οθόνη με επιλογή ψηφιακών γραφικών αλλά τα κλασικά αναλογικά όργανα (με δείκτες). Η οθόνη infotainment είναι μικρή αλλά λειτουργική και δεν νομίζουμε πως δεν χρειάζεται μεγαλύτερη. Άλλωστε χάρη στη μικρή οθόνη οι αεραγωγοί του συστήματος θέρμανσης/ αερισμού έχουν μείνει στη θέση τους και δεν έχουν καταργηθεί κάτι που γίνεται σε άλλα μοντέλα.

Κάνετε τις επιλογές σας για το infotainment από έναν περιστροφικό επιλογέα πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων. Τα χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης κλιματισμού «έρχονται» εύκολα στα χέρια σας και έχουν καλή αίσθηση. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Homura είναι πλήρης και ας είναι ο δεύτερος βασικός της λίστας. Μπορεί να μην έχει το ίδιο περιθώριο εξατομίκευσης, με τον ανταγωνισμό αλλά η προσέγγιση της Mazda ταιριάζει στην κατηγορία.

Εμφάνιση ή άνεση;
Παρά το coupe σχήμα του, το Mazda 3, μπορεί να είναι και όμορφο και πρακτικό με κάποιες μικρές παραχωρίσεις. Η χαμηλή γραμμή οροφής του… επηρεάζει ελαφρώς στο χώρο των επιβατών, ενώ τα μικρά πίσω παράθυρα κάνουν την καμπίνα λίγο σκοτεινή και περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω. Ωστόσο, στην πράξη, το εσωτερικό δεν χάνει χώρους και οι επιβάτες δεν κάνουν συμβιβασμούς στην άνεση. Οι χώροι αποθήκευσης είναι αρκετοί και σε λειτουργικές θέσεις.

Advertisement

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά και μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να θυμίζει σπορ αυτοκίνητο. Τα καθίσματα, προσφέρουν υποστήριξη και άνεση τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Τα πίσω καθίσματα του Mazda 3 είναι αρκετά ευρύχωρα. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και το κεφάλι αλλά είναι η είσοδος/ έξοδος στο πίσω μέρος που θέλει προσαρμογή λόγω του coupe σχεδιασμού. Το πορτμπαγκάζ έχει μέγεθος 330 λίτρα είναι επίπεδο, με ένα χρήσιμο πλατύ άνοιγμα, αλλά έχει ψηλό κατώφλι. Το πίσω κάθισμα διπλώνει (60/40) για να αποκαλύψει επιπλέον λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

Χρυσή τομή ή μετριότητα;
Βλέποντας τα χαρακτηριστικά του δίλιτρου e-Skyactiv G (4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 150 ίππων με 213 Nm ροπής, ήπια υβριδικό σύστημα 24 volt), είναι εύκολο να μιλήσετε για «χρυσή μετριότητα» όμως στην πράξη (δλδ. στο δρόμο) όσο οδηγείτε το «3» αντιλαμβάνεστε πως είναι η «χρυσή τομή».

Το υβριδικό σύστημα δεν καταλαβαίνετε ότι υπάρχει παρά μόνο όταν δείτε την οικονομία καυσίμου. Οι επιδόσεις, που δίνει η Mazda είναι 9,1 για το 0-100 χλμ/ώρα και 206 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Ο κινητήρας δουλεύει χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς ακόμη και αν το πιέσετε. Είναι εύστροφος και θα θέλαμε να κάνει αισθητή την παρουσία του στις υψηλές στροφές αφού μιλάμε για σπορτίφ hatchback.

Το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ταιριάζει στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία της κατασκευής και καλύπτει τα κενά του κινητήρα. Είναι εύχρηστο στην πόλη με μαλακό συμπλέκτη και δεν διαμαρτύρεται στις γρήγορες αλλαγές.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή των 5,6 λίτρων/100 χλμ., που ανακοινώνει η Mazda είναι μάλλον δύσκολο να την δείτε. Στην δοκιμή μας, η μέση τιμή των 7,5 λτ./100 χλμ. ήταν η ένδειξη που είχαμε στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου, η οποία έφτασε τα 8 λίτρα όταν πιέσαμε λίγο περισσότερο.

Στους δρόμους
Εντός η εκτός πόλης, σε ταξίδι ή σε επαρχιακό δρόμο το δίλιτρο Mazda3 των 150 ίππων είναι άνετο με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Οι θόρυβοι μένουν εκτός καμπίνας και δεν σας ενοχλεί τίποτα για να απολαύετε τη διαδρομή. Είτε αυτή είναι από το σπίτι στη δουλειά είτε μία γρήγορη βόλτα αποσυμπίεσης. Στην πόλη, ή το ταξίδι το τιμόνι είναι όσο πρέπει βαρύ και η ροπή του δίλιτρου κινητήρα βοηθά στην κίνηση χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων.

Βέβαια η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τον σπορ χαρακτήρα της αλλά δεν θα ενοχλήσει οδηγό και επιβάτες. Σε δρόμο με στροφές το set up της, σας εμπνέει ασφάλεια για να πιέσετε και ννα ευχαριστηθείτε την διαδρομή. Επιπλέον, δεν αφήνει το αμάξωμα γύρει έντονα και σας  προειδοποιεί όταν πλησιάζεται τα όριά σας.

Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Mazda 3 έχει νέα, πιο ομαλή, πιο σπορ σχεδιαστική αισθητική, έχει ανασχεδιασμένο εσωτερικό, νέες τεχνολογικές εφαρμογές και συστήματα υποστήριξης οδηγού, έχει πολύ καλό εξοπλισμό και στοχεύει σε αυτούς που βρίσκουν ευχαρίστηση στην οδήγηση. Μπορεί να μην είναι το πιο πρακτικό, ή το πιο ευρύχωρο και να έχει μία περιορισμένη γκάμα κινητήρων. Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν πως πρόκειται για ένα Mazda, το οποίο στοχεύει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150
Κινητήρας: 1.998 cc με σύστημα mild hybrid 48V
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 213 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,6 l/100 km / 7,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Βάρος: 1.336 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.460/ 1.795/ 1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.725 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τιμή: 27.800€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα Mazda 3 με 1.217 ίππους για το Pikes Peak
Στην Ελλάδα το νέο Mazda 3 e-SkyActiv-X των 186 ίππων (+τιμές)
Πως θα έμοιαζε ένα Mazda 3 με στοιχεία από Aston Martin;