Δοκιμή: Lynk & Co 08
ΔΟΚΙΜΕΣ
Το Lynk & Co 08 είναι ακόμη ένα νέο κινεζικό SUV το οποίο έρχεται να προστεθεί στην ελληνική αγορά. Άραγε, είναι τόσο εντυπωσιακό όσο δείχνει; Πού διακρίνεται και γιατί να το προτιμήσει κάποιος έναντι άλλων;
Αν μετρήσουμε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα μας τα τελευταία περίπου δύο χρόνια θα εκπλαγούμε από τον αριθμό τους.
WHAT CAR
Τουλάχιστον 25 διαφορετικές εταιρείες έχουν αρχίσει να αντιπροσωπεύονται, όλες διεκδικώντας μερίδιο αγοράς και διαθέτοντας μοντέλα τους που εντάσσονται στην πλειονότητα των υπαρχουσών κατηγοριών οχημάτων.

Μία από αυτές είναι και η Lynk & Co, μία από τις θυγατρικές του Ομίλου Geely Automobile. Ιδρύθηκε στα τέλη του 2016 σε συνεργασία με τη Volvo, την οποία η κινεζική εταιρεία κατείχε ήδη από το 2010.
Σκοπός των στελεχών τους ήταν η καινούργια εταιρεία να δημιουργεί αυτοκίνητα τα οποία να διακρίνονται για την τεχνολογία τους, τη σχεδίασή τους και τον εν γένει νεανικό χαρακτήρα τους.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της μητρικής εταιρείας (σημ.: Geely Automobile), αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξαν και αυτή την «περίεργη» ονομασία.

Συγκεκριμένα, το πρώτο συνθετικό της αποτελεί παράφραση της αγγλικής λέξης «link», θέλοντας να καταδείξουν το γεγονός ότι τα αυτοκίνητά της θα παρείχαν τη δυνατότητα διαδικτυακής διασύνδεσης στους επιβάτες τους.
Το δεύτερο συνθετικό δείχνει το γεγονός ότι πρόκειται για έναν επιχειρηματικό οργανισμό που θα έχει την ανεξαρτησία του. Επίσης, το «& Co» δείχνει την εμπορική πολιτική που αφορά κυρίως στους -συγκριτικά- μικρότερης ηλικίας υποψήφιους αγοραστές.
Ας μην ξεχνάμε ότι την εποχή που ιδρύθηκε η Lynk & Co η έννοια και πρακτική του «διασυνδεδεμένου» οχήματος δεν ήταν τόσο διαδεδομένη και τόσο κοινότοπη όσο στις ημέρες.

Τότε, ήταν σε σπαργανική μορφή ακόμη και περιέγραφε ένα μέλλον το οποίο ξεκινούσε να διαμορφώνεται, προσδιορίζοντας και προμηνύοντας το τεχνολογικό πλαίσιο που θα ακολουθούσε και το οποίο βιώνουμε πλέον.
Για το Lynk & Co 08
Η πορεία της κινέζικής εταιρείας στην ιστορία της αυτοκίνησης ξεκίνησε με την παραγωγή του 01, του πρώτου μοντέλου της, το οποίο ήταν ένα crossover και παρουσιάστηκε το 2017.
Αυτή η κατηγορία οχημάτων θα κυριαρχούσε στην γκάμα της, κάτι που αποδείχτηκε στα χρόνια που ακολούθησαν.

Το 2023 θα παρουσιάσει το 08, το νέο μεγάλο SUV της, το οποίο θα στόχευε εμπορικά και στην ευρωπαϊκή αγορά (στην οποία η Lynk & Co ξεκίνησε να υπάρχει από το 2020).
Αυτό είναι λίγο μικρότερων διαστάσεων από το 09 (το θεωρούμενο ως η «ναυαρχίδα» της) και με πιο σύγχρονο και νεανικό χαρακτήρα συγκριτικά.
Παρά το γεγονός ότι το 08 είναι μόλις περίπου δύο χρόνια στην αγορά, οι άνθρωποι της εταιρείας το ανανέωσαν σχεδιαστικά και τεχνολογικά για το 2025 και για να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό στην Ευρώπη.

Τι είναι το 08; Για να απαντήσουμε χρειάζεται να εμβαθύνουμε στις δαιδαλώδεις επιχειρηματικές διαδρομές και συνέργειες εντός του Ομίλου Geely.
Το SUV μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «CMA Evo» («Compact Modular Architecture Evo»), η οποία αποτελεί εξέλιξη της «CMA» η οποία έχει χρησιμοποιηθεί και στα αντίστοιχα μοντέλα της Volvo και της Polestar.

Η εκσυγχρονισμένη εκδοχή της πλατφόρμας επιτρέπει την προσαρμογή σε αυτή του νέου συστήματος Plug-in Hybrid το οποίο έχει εξελιχθεί στους κόλπους του κινεζικού Ομίλου.
Αυτό έχει την ευρύτερη κωδική ονομασία «ΕΜ-P». To PHEV σύστημα κατασκευάζεται από τη «Leishen Power», η οποία είναι γνωστή και ως «NordThor» (σημ.: «Leishen/NordThor»).
Διαθέτει τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων ο οποίος λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» και έχει συντελεστή θερμικής απόδοσης 47,26%, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Lynk & Co.

Αυτή η επίδοση είναι κορυφαία για θερμικό κινητήρα και ξεπερνά την αντίστοιχη της BYD Auto (στο σύστημά της «DM-i» το οποίο έχει 46,06%, αντίστοιχα). Οι άνθρωποι της «Leishen Power» ονομάζουν το νέο Plug-in Hybrid σύστημα ως «AI Hybrid 2.0», καθώς αποτελεί την αποδοτικότερη εκδοχή τού προϋπάρχοντος.
Ο τετρακύλινδρος αποδίδει 139 ίππους και μέγιστη ροπή 230 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων («3DHT Evo») και με ηλεκτροκινητήρα (σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη) ο οποίος αποδίδει 211 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm.

Η μπαταρία του Plug-in Hybrid συστήματος είναι τύπου νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NCM), κατασκευάζεται από την «CATL» και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 39,6 kWh. Να σημειώσουμε ότι αυτή είναι μεγάλη για τα δεδομένα ενός οχήματος τεχνολογίας PHEV και δείχνει για ακόμη μία φορά την πληθωρικότητα των Κινέζων.
Τι εννοούμε; Ότι οι εταιρείες της ασιατικής χώρας δίνουν έμφαση στο να παρέχουν τα Plug-in Hybrid μοντέλα τους αυξημένη αυτονομία κινούμενα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι πιθανόν να εξαναγκάσουν τους Ευρωπαίους να μπουν στην ίδια διαδικασία εφεξής.

Σύμφωνα με την Lynk & Co η μπαταρία τού συστήματος επιτρέπει αυτονομία έως 200 χλμ. (κατά «WLTP») με μία πλήρη φόρτισή της. Σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 11 kW φορτίζει από το 0%-100% σε 4,5 ώρες.
Πέραν αυτού, δύνανται να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή ισχύος έως 85 kW. Σε αυτή την περίπτωση, για το 10%-80% μπορεί να φορτίσει σε 33 λεπτά της ώρας.
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι διάταξης «P1+P3+P4» και στα μοντέλα της Lynk & Co χρησιμοποιείται στα 08 και 09, δηλαδή τα μεγάλα SUV της.

Αυτό σημαίνει ότι έχει έναν ηλεκτροκινητήρα («P1») πριν από το κιβώτιο ταχυτήτων που είναι τοποθετημένος στον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα (εκεί που κανονικά θα βρισκόταν ο σφόνδυλος) και λειτουργεί και ως γεννήτρια.
O δεύτερος ηλεκτροκινητήρας («P3») είναι αυτός που κινεί το όχημα όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική παράμετρο λειτουργίας τού PHEV συστήματος.
Τέλος, το «P4» αφορά στον τρίτο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος υπάρχει μόνο στην τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου (AWD) και κινεί τους πίσω τροχούς. Αυτή, διατίθεται στην Κίνα, προς το παρόν.

Πρακτικά, το εν λόγω σύστημα λειτουργεί είτε σε σειρά είτε παράλληλα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο μέσω του κατάλληλου μενού στην κεντρική οθόνη αφής 15,4 ιντσών. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές, «Pure», «Hybrid» και «Power», αντίστοιχα.
Στον δρόμο
Το 08 είναι εντυπωσιακό και κομψό σε εμφάνιση και έχει τον δικό του χαρακτήρα που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο ως μοντέλο της Lynk & Co. Σαφώς διακρίνεται από τη σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθούν άλλες κινεζικές εταιρείες.
Τόσο οι διαστάσεις του όσο και τα φώτα εμπρός και πίσω δημιουργούν ένα σύνολο που το κάνουν να εντυπωσιάζει, αλλά και δείχνει εξαρχής τον premium χαρακτήρα του.

Στο εσωτερικό του, αυτή η αίσθηση ενισχύεται από την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή τους. Τόσο η δερμάτινη επένδυση όσο και το σουέτ που υπάρχει δημιουργούν ένα πολυτελές περιβάλλον.
Το μεταξόνιο των 2.848 χλστμ. επιτρέπει ευρυχωρία ακόμη και για πέντε υψηλόσωμους ενήλικους. Το πορτμπαγκάζ του είναι επίπεδο και η χωρητικότητά του κυμαίνεται μεταξύ 540-1.254 λίτρων, εάν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση, θερμαινόμενα και με σχετικά καλή στήριξη για τον χαρακτήρα του οχήματος. Ο οδηγός έχει εμπρός του μια ευκρινή έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών με ψηφιακές ενδείξεις. Επίσης, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται και σύστημα Head-up Display.
Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω, υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή και αυτό το καταλαβαίνεις από τα πρώτα μέτρα, ως επιβάτης.

Ωστόσο, οι Κινέζοι έχουν βρει τη σωστή αναλογία μεταξύ αυτής και της παρεχόμενης άνεσης και είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που το σχετικά βαρύ όχημα περνά από κακοτεχνίες του δρόμου, χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του.
Το 08 είναι ευκολοδήγητο τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Τα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού είναι πολλά και πανταχού παρόντα.

Ναι μεν τον συνδράμουν συνεχώς, ωστόσο η διαρκής ηχητική, προειδοποιητική παρέμβασή τους καταντά… «ενοχλητική», τόσο γι’ αυτόν όσο και για τους συνεπιβάτες.
Αυτό που εννοούμε είναι ότι τα συστήματα που ελέγχουν για την περίσπαση προσοχής του οδηγού ή για την προειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας ή την προσέγγιση στο αυτοκίνητο άλλου οχήματος κ.λπ. παράγουν διαρκώς αντίστοιχους ήχους οι οποίοι τελικά προκαλούν σχετική όχληση.

Για κάποια από αυτά υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής απενεργοποίησής τους αλλά τίθενται πάντα σε λειτουργία κάθε φορά που ο οδηγός επανεκκινεί το αυτοκίνητο.
Όμως, είναι γεγονός ότι η συνεχής ηχοειδοποίηση κάνει τον οδηγό και τους επιβάτες να δυσανασχετούν και εν τέλει να το αγνοούν, κάτι που -δυστυχώς- ακυρώνει στην πράξη τη χρηστικότητα και τον ρόλο των συστημάτων αυτών.

Επίσης, κάποια σημεία του ταμπλό και της κονσόλας θερμαίνονται σημαντικά σε μια ζεστή ημέρα σε χώρα όπως η δική μας και χρειάζεται η σχετική προσοχή για να αποφευχθεί η… καυτή επαφή.
Πάντως, το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει το 08 τόσο στους επιβάτες του όσο και στους άλλους χρήστες του δρόμου είναι υψηλό. Ως επιβάτης, το καταλαβαίνεις και παραμένεις ήρεμος και χαλαρός.

Σε αυτό συμβάλλει και το σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση του οχήματος. Η καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση είναι προφανής.
Επίσης, το γεγονός ότι οι πόρτες ανοίγουν μέσω πιεζοηλεκτρικού διακόπτη σημαίνει την ύπαρξη του σχετικού συστήματος ελέγχου για διερχόμενο όχημα. Έτσι, αποτρέπει να ανοίξει η πόρτα εάν αναγνωρίσει ότι υπάρχει σχετικός κίνδυνος.

Επιπλέον, το σύστημα Active Cruice Control λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο, επιτρέποντας τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Αυτό φροντίζει να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας και στη ρυθμισμένη από τον οδηγό απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή και αναμενόμενη από ένα SUV με περισσότερους από δύο τόνους βάρος. Η επιτάχυνσή του είναι ικανοποιητική, χωρίς να είναι απότομη. Τα φρένα του αποδεικνύονται αποτελεσματικά και με έντονη επιβράδυνση από την αρχή της διαδικασίας.
Πόσο ηλεκτρικό είναι;
Με δεδομένο ότι η μπαταρία του Plug-in Hybrid συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα που θα άρμοζε σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης -και με την ανακοίνωση ότι η τυποποιημένη αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτρικό φτάνει ως και τα 200 χλμ.- έπρεπε να δούμε πόση αλήθεια ενυπάρχει σε αυτή την ανακοίνωση της Lynk & Co.
Με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία του διανύσαμε 179 χλμ. κινούμενοι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του PHEV συστήματος, σε μεικτή διαδρομή, εντός πόλης και αυτοκινητόδρομο.

Σε ό,τι αφορά στην μέση κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 7,6 λίτρα/100 χλμ., τιμή που επίσης είναι ικανοποιητικότατη για τα δεδομένα του οχήματος.
Αναμφισβήτητα, η απόσταση είναι εντυπωσιακή για όχημα αυτής της τεχνολογίας και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες και όχι θεωρητικά.

Τέλος, το γεγονός ότι η απόσταση του 08 από το έδαφος είναι 186 χλστμ. επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλή ορατότητα και στο όχημα να κινείται χωρίς πρόβλημα σε χωματόδρομο.
Τι είναι τελικά το επανασχεδιασμένο 08; Γιατί να το προτιμήσει κάποιος από άλλα αντίστοιχα κινεζικά ή ευρωπαϊκά μοντέλα;
Οι απαντήσεις αφορούν τόσο στη σχεδίασή του και σε συγκεκριμένα πλεονεκτήματά του. Η μορφή του είναι σχετικά πιο κοντά στην ευρωπαϊκή κουλτούρα περί αισθητικής σε ένα αυτοκίνητο από εκείνη που εφαρμόζουν στα μοντέλα τους άλλες κινεζικές εταιρείες.

Η ποιότητα κατασκευής του, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης και η πραγματικά πολύ καλή διαχείριση ενέργειας από το Plug-in Hybrid σύστημά του είναι θετικά στοιχεία, επίσης.
Άλλωστε, η Lynk & Co ανακοινώνει ότι η μέγιστη συνδυασμένη τυποποιημένη απόσταση που δύναται να διανύσει το 08 φτάνει τα 1.100 χλμ., πριν τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του με καύσιμο ή με ηλεκτρική ενέργεια.

Μας άρεσε το Lynk & Co 08 επειδή ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα κινεζικά μοντέλα.
Όχι μόνο για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησής του αλλά και επειδή είδαμε κάτι διαφορετικό στο σύνολό του από τη συνήθη μανιέρα που φαίνεται να ακολουθούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, την οποία αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε, πλέον.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Lynk & Co 08 1.5T Plug-in Hybrid 349 PS
Κινητήρας: 1.598 cc, ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα: 139 PS
Μέγιστη ροπή βενζινοκινητήρα: 230 Nm
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 211 PS
Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 350 Nm
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 349 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπής: – Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, τριών σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 0,9-6,5 t/100 km («WLTP») – 7,6 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία (Μικτή): 200 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 23 gr/km (Υβριδική λειτουργία) 149 gr/km (Μόνο με θερμικό κινητήρα)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.820/1.9155/1.685 mm
Βάρος: 2.037 kg
Χώρος αποσκευών: 540-1.254 lt
Τιμή: Από 52.490 ευρώ ( «Core»)