Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Jaguar I-Pace EV400: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

Ελλάδα 14:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Jaguar I-Pace EV400: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

ΔΟΚΙΜΕΣ

Jaguar I-Pace EV400: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά την αμερικάνικη Tesla, μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ενδίδουν στο στοίχημα της ηλεκτροκίνησης. Με την I-Pace, η Jaguar μόλις το κέρδισε. Μπορεί όμως να χαρακτηριστεί ξεκάθαρα πρώτη στο είδος και καθ’ όλα συναρπαστική; Η απάντηση κρύβεται στις επόμενες γραμμές…

Advertisement
Advertisement

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Όταν η Tesla λανσάρισε το Model S το 2009, κανένας κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του το πρώτο σύγχρονο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στον κόσμο. Ο νεοφερμένος από τη Καλιφόρνια υποβαθμίστηκε σχεδόν με το καλημέρα.

Advertisement
Advertisement

«Είναι σαφές ότι αυτό ήταν ένα τεράστιο λάθος» , παραδέχεται ο Wolfgang Ziebart, ιθύνων νους της Jaguar I-Pace.

«Υποτιμήσαμε τη σημασία της plug-in κινητικότητας. Οι περισσότεροι από εμάς άργησαν αρκετά να απαντήσουν στην πρόκληση της Tesla, για να μην αναφέρουμε φυσικά τη ριζοσπαστική φιλοσοφία της στο πεδίο διανομής, η οποία παρακάμπτει τους αντιπροσώπους αλλά και τα κέρδη στις τσέπες τους», πρόσθεσε. «Υπάρχει μόνο ένας τρόπος να κερδηθεί αυτή η μάχη», δηλώνει ο Ziebart, ο οποίος υπηρέτησε σε ανώτατα διοικητικά καθήκοντα στις BMW, Continental και Infineon πριν προσχωρήσει στην Jaguar Land Rover το 2013. «Το χτύπημα στην Tesla δεν αρκεί. Στη JLR καταλάβαμε ότι έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο με μια σημαντική αλλαγή στην τοποθέτησή μας στην αγορά, προκειμένου να βρεθούμε απέναντι στις premium ευρωπαϊκές μάρκες». Η συνομιλία μας σταματά απότομα καθώς ατενίζουμε το Μπλάκπουλ νωρίς το πρωί.

Advertisement

Πρόκειται για ένα παραθαλάσσιο θέρετρο που είναι γνωστό για τα εκκεντρικά αξιοθέατα (νέος πύργος του Αϊφελ) και τους εντυπωσιακούς φωτισμούς για τους οποίους, χωρίς υπερβολή, χρεώνεται με διπλάσιο λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας συγκριτικά με το μέγεθος της πόλης. Μιλώντας γι’ αυτό, ο σχετικός πανικός που κυρίευσε την ομάδα της I-Pace εκείνο το βράδυ για την εύρεση ενός επαρκώς ισχυρού σημείου φόρτισης, αποδείχθηκε στην πορεία μάλλον αχρείαστος. Τελικά, καταλήξαμε σε ένα wallbox στο ξενοδοχείο, φορτίζοντας τις μπαταρίες της I-Pace σε ποσοστό 93% μέχρι τις 6.30 το πρωί. Ο υπολογιστής αυτονομίας υπόσχεται 440 km, κάτι που σημαίνει ότι μπορούμε άνετα να διανύσουμε σχεδόν 237 km μέχρι την άλλη πλευρά της χώρας. Αφήνουμε το Μπλάκπουλ και κατευθυνόμαστε βόρεια προς τα περίχωρα του Λάνκαστερ, περνώντας το δάσος Bowland, προτού γυρίσουμε στο Yorkshire Dales.

Advertisement

Η λειτουργία της I-Pace είναι απλή. Πατώντας το κουμπί εκκίνησης καλείτε στη ζωή τα όργανα, τα φώτα και το σύστημα ψυχαγωγίας. Ο επόμενος στόχος για το δάχτυλό σας είναι ένα από τα τέσσερα πλήκτρα: D, N, R και P. Η μετάδοση είναι μονής σχέσης, για να μην σας απασχολεί τίποτε άλλο. Δεν υπάρχουν επιλογείς σχέσεων αφού δεν υπάρχουν ταχύτητες και τις περισσότερες φορές φρενάρεις χωρίς να χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου. Το τιμόνι είναι φορτωμένο με διάφορα πλήκτρα. Το προεξέχον ταμπλό υιοθετεί μια ογκώδη για τα γούστα μου οθόνη αφής. Η τοποθέτηση των καθισμάτων και του ταμπλό οργάνων πιο μπροστά θα είχε βοηθήσει περισσότερο στην εσωτερική ευταξία.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι εμπνευσμένος από το Velar και η οθόνη μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας, με έμφαση στην ταχύτητα, στην εμβέλεια ηλεκτρικής αυτονομίας, στην πλοήγηση, στη ροή ενέργειας ή στην ψυχαγωγία – ότι προτιμάτε.

Advertisement

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του συστήματος πολυμέσων είναι η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά όρθια τοποθετημένη, πράγμα που σημαίνει ότι ενώ το ρυθμιζόμενο σε 18 κατευθύνσεις κάθισμα είναι άνετο και υποστηρίζει σωστά το σώμα, τα γόνατα των ψηλότερων οδηγών ενδέχεται να ακουμπούν στο κάτω μέρος του ταμπλό. Η ορατότητα σε κάποιον βαθμό παρεμποδίζεται από την κλίση της οροφής αλλά και τις προεξέχουσες πίσω κολόνες. Αν και είναι περίπου 10 πόντους πιο κοντή και χαμηλότερη από την F-Pace, ο πίσω χώρος φόρτωσης της I-Pace (υπάρχει επίσης ένας μικρός χώρος φόρτωσης κάτω από το εμπρός καπό) είναι μεγαλύτερος, με χωρητικότητα 656 lt έναντι 463 της F-Pace. Αυτό συμβαίνει, φίλοι μου, όταν τα περισσότερα ηλεκτρικά μέρη είναι αποθηκευμένα και όμορφα τακτοποιημένα κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Έχουμε φτάσει στον A687 του Yorkshire Dales, ένα ανοιχτό κομμάτι αυτοκινητόδρομου ικανό για αρκετά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. «Ξεχάστε την αυτονομία και πώς θα τη δια-σφαλίσετε χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση», παρεμβαίνει ο Ziebart, διαβάζοντας τη σκέψη μου. «Οδηγήστε σαν να πρόκειται για μια τυπική F-Type». Η εντολή ελήφθη. Έχοντας από κάτω τα σχεδόν 600 kg της μπαταρίας νιώθεις σαν να χαμηλώνει επιπλέον το κέντρο βάρους. Κάπως έτσι ξεχνάμε τη σκληρή ρύθμιση των αμορτισέρ και το χαρακτηριστικό κοπάνημα των ελαστικών των E-Pace και F-Pace. Το αυτοκίνητό μας, με ελαστικά 20”,ταξιδεύει με την ίδια άνεση και ενδοτικότητα που συναντάς σε ένα Range Rover.


Ακόμα και η άνεση της ανάρτησης σε χαμηλές ταχύτητες είναι αποδεκτή. Ούτε οι λακκούβες ούτε οτιδήποτε άλλο μπορούν να διαταράξουν την ισορροπία και τη σταθερότητα. Οι συνεχείς ή οι εγκάρσιες ανωμαλίες αποτελούν σπάνια ένα ζήτημα, ωστόσο ο θόρυβος των ελαστικών είναι αντίστοιχου επιπέδου με εκείνον που προκαλείται αποκλειστικά από τον άνεμο. Σε αντίθεση με το Model Χ, το οποίο διαβάζει το ανάγλυφο του δρόμου μεταφέροντας στους επιβάτες κραδασμούς, η Jaguar καταπίνει τα πάντα χωρίς να το πάρεις είδηση. Η I-Pace επιτελεί εξαιρετική δουλειά στη γρήγορη οικοδόμηση εμπιστοσύνης, με την ψυχραιμία και την αταραξία που εκπέμπει στον τρόπο που μαζεύει χιλιόμετρα.

Εξερευνώ τους τέσσερις διαφορετικούς τρόπους οδήγησης στο σύστημα προγραμμάτων, Adaptive Dynamics. Καθένα έχει τη δική του ρύθμιση που αφορά το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού αλλά και τον έλεγχο της ενεργητικής ανάρτησης. Στο Eco, το αυτοκίνητο κατευθύνεται στο επόμενο φαρμακείο προκειμένου να παραδώσει τα Valium. Στο Snow/Gravel και στη βρεγμένη άσφαλτο μπορείς να μετατρέψεις εύκολα την ήπια υποστροφή σε στιγμιαία υπερστροφή με την ανάλογη διασκέδαση.

Σε αντίθεση με το Model Χ, το οποίο διαβάζει το ανάγλυφο του δρόμου μεταφέροντας στους επιβάτες κραδασμούς, η Jaguar καταπίνει τα πάντα χωρίς να το πάρεις είδηση.

Στην επιλογή Comfort, η βιασύνη δίνει τη θέση της στον αγχολυτικό χαρακτήρα ο οποίος αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τέλος, στο πρόγραμμα Dynamic, η I-Pace γίνεται πιο άμεση: η απόκριση του γκαζιού είναι επιθετική, το τιμόνι αποκτά βάρος και η ανάρτηση ανταποκρίνεται σε κάθε απαίτηση, σαν να βεντουζώνεις στην άσφαλτο όσο κλιμακώνεις την πίεση. Οι φετιχιστές καλούνται να διεισδύσουν βαθύτερα στον εγκέφαλο του αιλουροειδούς, προσαρμόζοντας τον δυναμικό αλγόριθμο ή τα προσωπικά δεδομένα σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσουν το Adaptive Surface Response, το οποίο σημειώστε πως εξελίχθηκε από την Range Rover.

Το κουμπί «ESP off» φαντάζει οξύμωρο σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δη πολυτελές, αλλά ο Ziebart σπεύδει να διευκρινίσει ότι «η απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας είναι ένα ευπρόσδεκτο δώρο στην οδήγηση σε πάγο, αν και σε γενικές γραμμές η υπερβολική ισχύς δεν είναι μέρος του χαρακτήρα της».Ο τύπος είναι πραγματικά μετριοπαθής σ’ αυτό που αναφέρει, αφού η I-Pace μπορεί να συμπεριφέρεται κυριολεκτικά σαν ένα sports car στην περίπτωση που την προκαλέσεις. Παρεμπιπτόντως να πούμε πως ο εσωτερικός εμπρόσθιος τροχός τείνει ενίοτε να ανασηκώνεται ελάχιστα από το έδαφος όταν το παρακάνεις με τους τροχούς υπό γωνία, χωρίς όμως η ηλεκτρική Jag να αποχωρίζεται ούτε στιγμή τη γραμμή που έχεις επιλέξει. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 4,8”, η Jaguar επισκιάζει το Tesla Model X 100D για 0,4”.

Με τροφοδοσία από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 90 kWh, οι δύο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνδυαστική ισχύ 400 ίππων. Ενώ η τελική ταχύτητα του Tesla προσεγγίζει τα 251 km/h, η Jaguar περιορίζεται στα 200 km/h. Οι συγκεκριμένοι αριθμοί έχουν σε μεγάλο βαθμό ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, αφού σε επίπεδο χειρισμού, που αποτελεί αναμφισβήτητα τον πλέον καταλυτικό παράγοντα, ο Αμερικανός τρώει κυριολεκτικά τη σκόνη του Βρετανού νεοφερμένου. Δεν βρίσκουμε κάποιο Tesla για να το αντιπαραθέσουμε με τη Jaguar εν κινήσει, όμως μια μονομαχία 10 χιλιομέτρων απέναντι σε μια μαύρη Mercedes-AMG C63 S, μας άνοιξε διάπλατα τα μάτια. Πάνω από τα 140 km/h, η Merc με τον θηριώδη V8 των 507 PS φυσιολογικά απομακρύνεται. Όμως σε σφιχτό στροφιλίκι που απαιτεί συχνό φρενάρισμα, η Jaguar τραβά άσο από το μανίκι της – αναδεικνύοντας αυτή τη νέα εποχή που προαναφέραμε.

Η I-Pace κατασκευάζεται από τη Magna Steyr, ενώ η διαδικασία της κύησης από λευκό χαρτί μέχρι τη γραμμή συναρμολόγησης διήρκεσε μόλις τέσσερα χρόνια.

«Όλοι βρισκόμαστε στην αρχή μιας καμπύλης σε ό,τι αφορά τη μάθηση, η οποία (καμπύλη) μπορεί να είναι πιο απότομη από όσο νομίζουμε».

Η Jaguar δείχνει να διαχειρίζεται πιο έξυπνα τη δύναμη από τη Mercedes-AMG, ακόμη και την απότομη διακοπή της. Αυτό αποτελεί είδηση. Από την άλλη, δεν απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να εξοικειωθείτε με τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας. Σχεδόν ποτέ δεν αγγίζετε το φρένο, φορτίζοντας παράλληλα τις μπαταρίες. Οι εθισμένοι στα ηλεκτρικά, όπως είναι ο Ziebart, αγαπούν την αίσθηση της οδήγησης αποκλειστικά σχεδόν με ένα πεντάλ, κάτι που αντικατοπτρίζεται άμεσα στο σύστημα πολυμέσων. Σύντομα θα μάθετε να διατηρείτε το γκάζι σε μια ορισμένη ελάχιστη γωνία, οπότε το όχημα θα σταματήσει γρήγορα, με το ανάλογο όφελος στις μπαταρίες.

Εκεί, πάντως, που η I-Pace υπερέχει είναι στις γρήγορες απανωτές στροφές αλλά και στις μεγάλες καμπές. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.990 mm και το χαμηλό κέντρο βάρους εισάγουν μια νέα διάσταση στα επίπεδα πρόσφυσης των SUV μεσαίου μεγέθους, κάτι που μετά βίας μπορεί να επιτύχει ακόμη και η αναγνωρισμένη στο είδος Porsche Macan. Αυτό το στοιχείο είναι που θα εκπλήξει τον οδηγό της C63 S, που θα δει κάτι λευκό να γεμίζει τους καθρέφτες του, προτού τον προσπεράσει και εξαφανιστεί κάπου στο βάθος. «Αυτή είναι η ζωντανή απόδειξη ότι τα σύγχρονα BEV δεν απαιτούν παραχωρήσεις στα δυναμικά χαρακτηριστικά», δηλώνει ο Ziebart με περηφάνια δίπλα μου.

Αντιθέτως, η τρομερή γροθιά που απελευθερώνεται με τη στιγμιαία ροπή επαναπροσδιορίζει τους όρους της προσπέρασης, η ηλεκτρική τετρακίνηση εισάγει μια νέα ποιοτική διαμόρφωση στο πώς μεταφέρεται η ροπή στους δύο άξονες και η αερανάρτηση εξουδετερώνει σε μεγάλο βαθμό το μειονέκτημα του αυξημένου βάρους. «Η I-Pace συνδυάζει τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους», συνεχίζει ο Ziebart. «Προστατεύει τον πλανήτη μας την ίδια στιγμή που σχηματίζει ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού». Κάνει όμως κι άλλα πράγματα εκτός από τα προηγούμενα. Όπως για παράδειγμα να αφήνει σύξυλο τον μάγκα με το μπλε Focus RS στο επονομαζόμενο Grand Prix φανάρι, στο κέντρο του Μπλάκπουλ. Ή να τρομάξει το ανυποψίαστο σκυλάκι που δεν άκουσε ότι ερχόμαστε. Και, το καλύτερο από όλα, δεν θα πληρώσετε τίποτα για καύσιμο, σώζοντας μάλιστα τον πλανήτη, σε μια ένδειξη οικολογικής ευαισθησίας. Η I-Pace κατασκευάζεται από τη Magna Steyr, ενώ η διαδικασία της κύησης από λευκό χαρτί μέχρι τη γραμμή συναρμολόγησης διήρκεσε μόλις τέσσερα χρόνια. Ο Ziebart ισχυρίζεται ότι το project είναι επικερδές, αλλά μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε προς το παρόν πώς η Jaguar μπορεί να βγάλει χρήματα ενόψει του κόστους συναρμολόγησης και υλικών, των γενναιόδωρων προδιαγραφών και του σχετικά μικρού όγκου παραγωγής των περίπου 25.000 μονάδων ετησίως. Ακούγεται υπερβολικά αισιόδοξη η πρόβλεψη.

Σημειώστε εδώ πως η εταιρεία θα προμηθεύσει 20.000 οχήματα στον νέο τεχνολογικό συνεργάτη της, τη Waymo, μέχρι το τέλος του 2020 με την παγκόσμια ανταπόκριση των αντιπροσώπων να δείχνει ήδη ενθουσιώδης. «Δεδομένου ότι οι I-Pace και E-Pace εί-ναι κατασκευασμένες στο ίδιο εργοστάσιο, υπάρχει πράγματι κάποια ευελιξία», παραδέχεται ο Ziebart. «Αν όμως η ζήτηση ξεπεράσει την προσφορά, θα πρέπει να ξανασκεφτούμε τον αρχικό μας σχεδιασμό».Χάρη στους ανύπαρκτους προβόλους, η I-Pace δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4.682 mm. Ταυτόχρονα, είναι πιο άνετη και ευέλικτη στο εσωτερικό από τους μελλοντικούς αντιπάλους της, όπως η Mercedes-Benz EQC. Πώς κι έτσι; Ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας μέρα ότι η Jag δεν χρειαζόταν να σπαταλήσει ούτε σκέψη για το packaging κινητήρα-μετάδοσης. Δεδομένου όμως ότι η βάση της αποδείχθηκε δαπανηρή και πιο περίπλοκη από ότι αναμενόταν, το μοντέλο δεύτερης γενιάς που αναμένεται το 2025 θα προέλθει πιθανότατα από μια ολοκαίνουρια αρθρωτή πλατφόρμα από άλλα μοντέλα του ομίλου. Αν και η Jaguar ψάχνεται από τώρα για μια πιθανή επέκταση της αυτονομίας, η αύξηση της ισχύος σε 600 ίππους μέσω ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα δεν θα αποτελούσε Πυρηνική Φυσική.

«Σε αυτό το σημείο, η υποστηρικτική υποδομή βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, οι χρήστες είναι καχύποπτοι για τις μη δοκιμασμένες τεχνολογίες, η ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αποδοχή και η τελευταία εξαρτάται σίγουρα από την ελκυστικότητα του προϊόντος»

Σχεδόν 80 km από το Scarborough η λεπτομερειακή οθόνη μας ειδοποιεί ξαφνικά ότι πρέπει να επαναφορτίσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα, ιδανικά σε ένα εμπορικό κέντρο λίγο πιο κάτω. Δύο λεπτά αργότερα, όμως, ο υπολογιστής ταξιδιού σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε ακόμη λίγο το ταξίδι. «Όλοι βρισκόμαστε στην αρχή μιας καμπύλης σε ότι αφορά τη μάθηση, η οποία (καμπύλη) μπορεί να είναι πιο απότομη από όσο νομίζουμε», λέει ο Ziebart. «Σε αυτό το σημείο, η υποστηρικτική υποδομή βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, οι χρήστες είναι καχύποπτοι για τις μη δοκιμασμένες τεχνολογίες, η ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αποδοχή και η τελευταία εξαρτάται σίγουρα από την ελκυστικότητα του προϊόντος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα γενναιόδωρα περιθώρια άνεσης και ασφάλειας είναι τόσο σημαντικά». Όταν ο δείκτης αυτονομίας χιλιομέτρων γράφει μηδέν, το σύστημα δεν θα σε αφήσει στη μέση του δρόμου, δίνοντάς σου το περιθώριο να φτάσεις μέχρι έναν φορτιστή. Η I-Pace μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε φορτιστή μεταξύ 50 και 800 Volt που μπορεί να φορτίσει έως και 100 kWh, έτσι ώστε να είστε καλυμμένοι σε κάθε περίπτωση.

Τόσο το Active cruise control στο συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα στην πόλη όσο και η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης της επιλεγμένης λωρίδας, κάνουν ότι καλύτερο μπορούν προκειμένου να ακολουθήσεις το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Τούτου λεχθέντος, αυτή η προσωρινή διαμόρφωση είναι μόνο ένα πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση.

Η Ι-Pace δεν έχει ακόμη εξοπλιστεί με το σύντομο προειδοποιητικό ηχητικό σήμα χαμηλής ταχύτητας, οπότε χρειάζεται να οδηγείται με πρόσθετη προσοχή σε κατοικημένες περιοχές, όπου κανείς δεν αναμένει ότι τα οχήματα θα είναι σχεδόν…σιωπηλά. Έχει ενδιαφέρον ότι λίγοι περαστικοί αντιλαμβάνονται την ύπαρξή της στον δρόμο.Φτάνουμε στο Scarborough, ευτυχώς εγκαίρως για το απογευματινό τσάι. Παρόλο που θα έπρεπε να είχαμε εξοικονομήσει λίγη περισσότερη ενέργεια, ακόμη και το τελευταίο χιλιόμετρο ηλεκτρικής χρήσης με μηδενικούς ρύπους μας προκαλεί εύλογα ενθουσιασμό. Σε λιγότερο από 40 λεπτά της ώρας οι μπαταρίες θα φορτιστούν ξανά πλήρως για το ταξίδι πίσω στο Coventry, αλλά δυστυχώς ο χρόνος μου με την Jaguar τελείωσε για σήμερα.Λυπάμαι που τη βλέπω να φεύγει, τη θεωρώ ήδη έναν προάγγελο του λαμπρού και ελπιδοφόρου μέλλοντος. Αυτό το είδος των BEV προστατεύει το περιβάλλον και παράλληλα είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Η κορυφαία ροπή εκτελεί οτιδήποτε στον δρόμο, εκεί όπου η δυναμική της είναι εξαιρετική, ενώ και ο αυξημένος χώρος σε συνδυασμό με μικρές σχετικά διαστάσεις σημαίνει ότι η Ι-Pace σκοράρει απευθείας στην πρακτικότητα. Παράλληλα, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και η απεριόριστη πρόσβαση σε περιορισμένους χώρους στάθμευσης (στην Αγγλία) δημιουργούν επιπλέον θετικές εντυπώσεις. Τα BEV σίγουρα θα πρέπει να εξελιχθούν στο ευρύτερο πλαίσιο και άλλων καινοτομιών, όπως είναι λόγου χάρη η αυτόνομη οδήγηση αλλά και οι ψηφιακές υπηρεσίες. Όχι πολύ καιρό πριν, η Jaguar αρκούνταν να υιοθετεί τεχνολογίες που εφηύρε κάποιος άλλος. Στα τέλη του 2018 όμως, χάρη στην προνοητικότητα και την υποστήριξη της Tata, η I-Pace είναι ο αδιαμφισβήτητος leader αυτής της ευχάριστης έκπληξης.

KEY TECK:
Όλα για το ζύγισμα. Η αλουμινένια αρχιτεκτονική χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία σύσφιξης και συγκόλλησης για να επιτύχει ελαφριά και άκαμπτη δομή. Μαζί με την μπαταρία διαθέτει στρεπτική ακαμψία 36kNm, τιμή υψηλότερη από οποιαδήποτε άλλη Jaguar. Η μπαταρία των 90kWh είναι κατασκευασμένη από θήκες κυψελών ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας ενέργειας. Η σχεδίασή της και το προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης υποστηρίζουν τη μεγάλη διάρκεια ζωής αλλά και τη μέγιστη ισχύ. Η Ι-Pace διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (εξελίχθηκαν από την ίδια την εταιρεία), οπότε η κίνηση καταλήγει απευθείας σε όλους τους τροχούς. Η Jaguar αναφέρει πως χάρη στις μεγάλες μπαταρίες η I-Pace μπορεί -σύμφωνα με τον κύκλο WLTP- να διανύσει έως και 480 km αυτονομίας, ενώ στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος ισχύoς 100 kW οι μπαταρίες φορτίζουν το 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε μόλις 40 λεπτά. Μάλιστα σε 15 λεπτά έχουν αποθηκεύσει τόση ενέργεια που αρκεί προκειμένου να καλυφθούν 100 χιλιόμετρα. Σε οικιακό δίκτυο η φόρτιση διαρκεί, πάλι για το 80% της χωρητικότητας, 10 ώρες, αλλά η συστοιχία των μπαταριών μπορεί να φορτιστεί στο 85% σε 1 ώρα και 25’ σε φορτιστή 50kW. Αξιοσημείωτη στην εξίσωση είναι επίσης η 8ετής εγγύηση που συνοδεύει τις μπαταρίες, εξυπακούεται με την προϋπόθεση να τηρούνται πιστά τα μεσοδιαστήματα των προβλεπόμενων σέρβις, τα οποία υπολογίζονται στα δύο έτη ή τα 34.000 km. Η μπαταρία τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων και όσο το δυνατόν πιο χαμηλά με την απαραίτητη σφράγιση μεταξύ του περιβλήματος και του υποδαπέδιου. Η συγκεκριμένη θέση επιτρέπει την τέλεια κατανομή βάρους 50:50 ταυτόχρονα με ένα χαμηλό κέντρο βάρους. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω άξονα Integral Link με (προαιρετική) αερανάρτηση, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ρύθμισης Adaptive Dynamics, η οποία μεταλλάσσει τον τρόπο λειτουργίας της ανάλογα με το στυλ οδήγησης.

Tech:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Δύο Ηλεκτροκινητήρες
400 PS / 70,1 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ: Ιόντων Λιθίου 90 kWh
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 480 km
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 1 Σχέσης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Στους 4 τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Διπλά ψαλίδια (E ) Πολλαπλών συνδέσμων (Π)
0-100 km/h: 4,1’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.682/1.890/1.565 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.990 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 656 lt
ΒΑΡΟΣ: 2,208 kg

ΠΗΓΗ: CAR