Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Geely EX5

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Geely EX5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Geely κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά με το EX5, ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV που δεν πλανεύει με εφέ, αλλά κερδίζει το στοίχημα χάρη στην συνολική του αρτιότητα, με πολύ άνεση. Στην κυριολεξία.

Advertisement
Advertisement

Η είσοδος μιας νέας εταιρίας σε οποιαδήποτε αγορά και ειδικότερα στην ελληνική δεν είναι μία εύκολη υπόθεση. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για έναν κατασκευαστή από την Κίνα και σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά SUV είναι πιο έντονος από ποτέ. Ωστόσο, η Geely, η «μάρκα-βιτρίνα» του πανίσχυρου κινεζικού ομίλου που έχει στον έλεγχό του τη Volvo, την Lotus, την «μισή» Smart κ.α., φαίνεται να κάνει τα πάντα σωστά.

Η αρχή γίνεται με το EX5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV μεσαίων διαστάσεων που σχεδιάστηκε για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης προσφέροντας άνεση και ποιότητα, αλλά και για να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Μάλιστα, η Ελλάδα έχει την τιμητική της να είναι από τις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που η Geely ξεκινά να προσφέρει τα μοντέλα της μέσω της Geo Mobility Hellas. Το EX5, λοιπόν, είναι το πρώτο από τα όσα έρχονται (όπως το plug-in υβριδικό EX7 ή το μικρότερο μέχρι το 2026). Και παρότι χαμηλών τόνων, είναι ένα SUV με πλήρη εξοπλισμό, σύγχρονη σχεδίαση, καλές επιδόσεις και «προκλητική» τιμή.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό ότι η ρέουσα σχεδίασή του αμαξώματος αποφεύγει τις υπερβολές και υιοθετεί μια καθαρή, μινιμαλιστική προσέγγιση (ενδεικτικό αυτού είναι οι χωνευτές χειρολαβές). Με μήκος 4,615 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,67 μέτρα, διατηρεί ένα έντονα SUV χαρακτήρα όταν η απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος εξυπηρετεί τόσο την άνεση όσο και την πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Από ανφάς γωνία η μάσκα είναι «κλειστή», όπως αρμόζει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λόγους διαφορετικότητας και αεροδυναμικής, ενώ οι λεπτοί προβολείς LED είναι καλοσχεδιασμένοι, χωρίς υπερβολές. Στο πίσω μέρος, μια φωτιζόμενη λωρίδα ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, προσθέτοντας έναν premium τόνο στο όλο σύνολο που θυμίζει κάτι από τα συγγενή Smart (μην ξεχνάτε αυτά που είπαμε).

Το φωτεινό εσωτερικό εκπέμπει ποιότητα και μία premium αύρα καθώς είναι προσεγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια. Τα υλικά είναι μαλακά στην αφή, λίγα σκληρά υπάρχουν στις πόρτες χαμηλά και στην κεντρική κονσόλα, ενώ τα πάντα είναι σωστά συναρμολογημένα. Γενικότερα, η εικόνα θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Volvo και Smart, γεγονός που δικαιολογείται πλήρως από τη συγγένεια των δύο μαρκών κάτω από την ομπρέλα της Geely.

Advertisement

Στο ταμπλό κυριαρχούν δύο οθόνες: μία σταθερή, «ελεύθερη» αφής 15,4 ιντσών στο κέντρο και ένας στενόμακρος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών. Όταν εξοικειωθείς με το μενού θα το βρεις απλό και χρηστικό, ενώ η οθόνη είναι από τις καλύτερες σε απόκριση και γραφικά. Το τιμόνι έχει ιδιαίτερο σχήμα, ενώ η μίνιμαλ άποψη εξασφαλίζει εργονομία και άνετη χρήση.

Στην έκδοση Tech υπάρχει επιπλέον Head-Up Display, για προβολή βασικών πληροφοριών. Σχεδόν τα πάντα ρυθμίζονται και εκτελούνται από την οθόνη αφής, ενώ οι φωνητικές εντολές είναι ιδιαίτερα έξυπνες . Η έλλειψη βασικών φυσικών διακοπτών είναι αισθητή, αλλά η κατάσταση διορθώνεται εν μέρει από μερικούς φυσικούς διακόπτες δίπλα στο περιστροφικό χειριστήριο, καθώς και από τα βολικά μπουτόν στο τιμόνι.

Advertisement

Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα/ αεριζόμενα και διαθέτουν λειτουργία μασάζ, ενώ στην έκδοση Tech το κάθισμα του συνοδηγού έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο υποπόδιο «αεροπορικού» τύπου. Ο φωτισμός της καμπίνας υποστηρίζει 256 αποχρώσεις, συμβάλλοντας σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Θα ήθελα πάντως οι θύρες USB και ειδικότερα η διαμπερής κεντρική κονσόλα να φωτίζεται το βράδυ ώστε να μην ψάχνεσαι.

Η χωροταξική άνεση είναι σε επίπεδα που ανταποκρίνονται στα premium δεδομένα. Η καμπίνα επωφελείται από το επίπεδο πάτωμα και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.750 χιλιοστών, που μεταφράζεται σε άνετους χώρους για τέσσερις ή πέντε επιβάτες. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν δύο θέσεις ανάκλισης, επιτρέποντας πιο άνετη στάση για ταξίδια.

Το πορτμπαγκάζ με τα 461 λίτρα (1.877 με αναδιπλωμένα καθίσματα) δεν διεκδικεί δάφνες στην κατηγορία και μπορεί να πει κανείς ότι για το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι κάπου στο μέσο όρο. Πάντως, το κάλυμμα κατεβαίνει ένα step κάτω, ενώ υπάρχει και ένας βαθύς χώρος 51 λίτρων για τα καλώδια κ.α. (δεν υπάρχει frunk). Συνολικά, υπάρχουν 33 εσωτερικοί αποθηκευτικοί χώροι, ανάμεσά τους ένα αναδιπλούμενο box 14 λίτρων κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Advertisement

Σχετικά με την συνδεσιμότητα αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες ένα ριζικό update για την σύνδεση με Apple CarPlay / Android Auto, καθώς και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού και φωνητικές εντολές στα ελληνικά μέσω του Flyme AI (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε μενού στα αγγλικά).

Υπάρχει επίσης ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ενώ με την εφαρμογή Geely app ο οδηγός έχει απομακρυσμένο έλεγχο του αυτοκινήτου, με πληροφορίες κατανάλωσης, αυτονομίας, θερμική προετοιμασία της καμπίνας και ειδοποιήσεις συντήρησης και με έξι χρόνια δωρεάν πρόσβασης μέσω του πακέτου Freedom.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο ηχοσύστημα Flyme Sound με συνολική ισχύ 1.000W και 16 ηχεία, μεταξύ των οποίων και δύο ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Το σύστημα διαθέτει διαφορετικά ηχητικά προφίλ, από ένα πλήρες surround μέχρι και ένα για ιδιωτική ακρόαση (ο ήχος αναπαράγεται από ένα ηχείο στο προσκέφαλο).

Περνώντας στα μηχανολογικά, το EX5 βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα GEA της Geely. Πρόκειται για μια προηγμένη αρχιτεκτονική 400V που έχει εξελιχθεί για να υποστηρίξει οχήματα νέας ενέργειας, με έμφαση στην ακαμψία του πλαισίου, την ενεργειακή απόδοση, την ευρυχωρία και την τεχνολογική ενσωμάτωση. Η πλατφόρμα αυτή έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί ταυτόχρονα τη συνύπαρξη υλικού, λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 218 ίππους (160 kW) και 320 Nm, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς. Η επιτάχυνση για το «0-100» ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Το βάρος διατηρείται περίπου στα 1.800 κιλά, με τη συμβολή της ελαφρύτερης δομής του ηλεκτρικού συστήματος «11-σε-1». Η απόδοση του μοτέρ φτάνει σε υψηλά επίπεδα (στο 90%) χάρη στο ειδικό κύκλωμα ψύξης και την τεχνολογία flat-wire winding, που αυξάνει την επιφάνεια ψύξης κατά 35%.

Η μπαταρία είναι τεχνολογίας LFP, με ωφέλιμη χωρητικότητα 60,22 kWh και έχει σχεδιαστεί για διάρκεια ζωής έως 1.000.000 χιλιόμετρα. Οι δοκιμές ασφαλείας που έχει περάσει περιλαμβάνουν βύθιση σε αλατόνερο, σύγκρουση, επαναλαμβανόμενη πίεση και έκθεση σε φλόγες. Σε επίπεδο DC φόρτισης, το EX5 υποστηρίζει ταχύτητα 1.8C, επιτρέποντας επαναφόρτιση από το 30% έως το 80% σε μόλις 20 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW. Η φόρτιση σε wallbox 11 kW διαρκεί περίπου 6 ώρες, ενώ υποστηρίζεται λειτουργία V2L για παροχή ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές έως 3,3 kW.

Στο δρόμο…
…το EX5 σου προσφέρει διάχυτα την αίσθηση της πολυτέλειας και της άνεσης χάρη στο μαλακό set-up. Η ισχύς του ηλεκτρομοτέρ φτάνει και περισσεύει προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και το κυριότερο απλώνοντας την ισχύ του γραμμικά χωρίς απότομα kick και τινάγματα. Υπάρχουν και οδηγικά προφίλ όπως τα Eco, Comfort και Sport.

Η μπαταρία προσφέρει μια αυτονομία κοντά στην εργοστασιακή, αλλά υπολογίστε μία πιο ρεαλιστική περίπου στα 350 χιλιόμετρα. Για όσο το EX5 ήταν στα χέρια μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στις 18-20 kWh/ 100 χλμ. με την ενεργειακή διαχείριση να κυμαίνεται σε καλά επίπεδα δεδομένου ότι ο κλιματισμός δεν σταμάτησε να λειτουργεί λεπτό. Πάντως, στο κρύο μια αντλία θερμότητας θα ήταν ευπρόσδεκτη, ενώ η DC φόρτιση στα 100 kW (AC 11 kW) θα μπορούσε να ήταν ισχυρότερη. Αλλά προφανώς περιορίζεται τόσο από την χημεία της μπαταρίας όσο και για λόγους μακροζωίας.

Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι ρυθμισμένη δίνοντας ξεκάθαρη προτεραιότητα στην άνεση περνώντας σε δεύτερη μοίρα τις όποιες σπορτίφ ορέξεις. Χωρίς να διαθέτει αερανάρτηση ή κάποιο άλλο μαγικό φίλτρο, το EX5 καταφέρνει να είναι ένα από τα πιο άνετα SUV στην κατηγορία, «σιδερώνοντας» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με τρόπο που θυμίζει κύλιση πάνω σε στρώμα τζελ.

Οι περισσότερες λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου εξαφανίζονται πριν φτάσουν στην καμπίνα, με την ανάρτηση να δείχνει να ζορίζεται μόνο στα έντονα εγκάρσια, όπως τα ψηλά σαμαράκια. Αυτό που ίσως χρίζει κάποιας βελτίωσης είναι ο περιορισμός της βύθισης/ αντιβύθισης κατά την διαμήκη άξονα.

Στον αυτοκινητόδρομο, το EX5 κινείται με απόλυτη ησυχία, χωρίς θορύβους από τον αέρα ή τον δρόμο, κάτι που οφείλεται και στην προσεγμένη αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV που κάνει τις μετακινήσεις χαλαρές. Ακόμα και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης, οδηγός και επιβάτες φτάνουν στον προορισμό τους χωρίς να νιώθουν κουρασμένοι, κάτι που μαρτυρά όχι μόνο την καλή δουλειά στην ανάρτηση αλλά και την προσοχή που έχει δοθεί στην ηχομόνωση και στην εργονομία της καμπίνας.

Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ στην πόλη (κάτι που είναι ευπρόσδεκτο), αποκτά βάρος στον αυτοκινητόδρομο και παρόλο που έχει μια τεχνητή πληροφόρηση είναι «επικοινωνιακό». Από το μενού υπάρχει επιλογή αν ο οδηγός προτιμά η υποβοήθηση να είναι ανάλογη με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Προσωπικά επέλεξα το Comfort με την ανάκτηση ενέργειας στην υψηλότερη ένταση (από τις τρεις επιλογές). Υπάρχει και λειτουργία Auto, αλλά όχι και one pedal που θα βόλευε στην πόλη. Ακόμη και έτσι η επιβράδυνση είναι φυσιολογική, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, ενώ στο ταξίδι ενδείκνυται η Low.

Πάντως, η συνολική οδηγική συμπεριφορά είναι ασφαλής και προβλέψιμη. Σε οριακές καταστάσεις και όταν οι τροχοί έχουν ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσης, το ESP επεμβαίνει έγκαιρα και διατηρεί τον έλεγχο. Όπως είπαμε το EX5 είναι προσανατολισμένο στην άνεση και ότι κερδίζεις σε αυτό το τομέα το χάνεις στην δυναμική οδήγηση. Ακόμη και έτσι όμως το κινεζικό SUV στρίβει με απόλυτη ασφάλεια, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και με πολύ καλή αίσθηση (υπάρχουν επιλογές Comfort και Sport).

Μιλώντας με το χρώμα του χρήματος…
…το EX5 διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η βασική Pro περιλαμβάνει ζάντες 18 ιντσών, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, Apple CarPlay και Android Auto, επαγωγική φόρτιση, επενδύσεις «microfiber», φιμέ πίσω τζάμια και αυτονομία 430 χλμ. WLTP. Η έκδοση Tech προσφέρει επιπλέον ζάντες 19 ιντσών, πανοραμική ηλιοροφή, head-up display, καθίσματα με μασάζ και ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ κ.α..

Η βασική τιμή του EX5 ξεκινά από τις 34.990 ευρώ, ενώ με την προσφορά «Freedom 100» και την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η τιμή της έκδοσης Pro διαμορφώνεται στις 29.990 ευρώ για τα πρώτα 100 αυτοκίνητα. Στην τιμή περιλαμβάνεται και πακέτο με 6 χρόνια δωρεάν service, έναν χρόνο δωρεάν φόρτιση, εγγύηση μπαταρίας για 200.000 χλμ. και 6 χρόνια δωρεάν χρήση της εφαρμογής Geely app.

Στο τομέα της ασφάλειας, το EX5 έχει αποσπάσει πεντάστερη αξιολόγηση τόσο από τον Euro NCAP όσο και από τον ANCAP. Εξοπλίζεται με επτά αερόσακους (ανάμεσά τους και έναν ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), καθώς και πλήρες πακέτο υποβοήθησης επιπέδου 2, με 16 λειτουργίες όπως ενεργό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Traffic Jam Assist και 360° πανοραμική κάμερα.

Συμπερασματικά
…το πρώτο της βήμα η Geely το κάνει με το δεξί, χωρίς εφετζίδικα τρικ, αλλά με ουσία. Είναι ένα ηλεκτρικό SUV που δείχνει να έχει εξελιχθεί με ρεαλισμό, χωρίς υπερβολές ή τεχνητές προσδοκίες. Δεν στοχεύει στο να κλέψει την παράσταση, αλλά να κάνει σωστά τη δουλειά του.
Κάτι που φαίνεται σε κάθε διαδρομή.

Εύκολο στην οδήγηση, υπεράνετο με πολιτισμένη κύλιση και σωστή εργονομία, δείχνει έτοιμο να σταθεί απέναντι σε πιο «καθιερωμένες» προτάσεις, ως ένα SUV με premium καταβολές και ένα πλούσιο πακέτο σε άκρως δελεαστική τιμή. Και αυτό, ειδικά σήμερα, είναι κάτι που μετράει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Geely EX5
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 218 PS (160 kW)
Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας (ωφέλιμη): 60,2 kWh (LFP)
Φόρτιση: 11 kW AC, 100 kW DC
Κιβώτιο Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0–100 km/h: 6,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 15,8-16,0 kWh/100 km / 18–20 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/δοκιμής: Έως 430 χλμ. WLTP / 300-320 χλμ. πραγματική
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.615 × 1.830 × 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.750 mm
Απόσταση από το έδαφος: 173 mm
Βάρος: 1.790-1.840 kg
Χώρος αποσκευών: 461-1.877 lt
Τιμή: Από 34.990 € (29.990 € με επιδότηση και πρόγραμμα Freedom 100)