Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

Ελλάδα 21:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με χώρο για εννέα επιβάτες και αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 42χλμ, το Ford Tourneo Custom Plug-in hybrid είναι μια καλή επιλογή για: Πολύτεκνες οικογένειες, μεταφορά προσωπικού, τουριστών αλλά και… μουσικών group, outdoor δραστηριότητες, αγωνιστικές/αθλητικές ομάδες και για πολλές άλλες χρήσεις.

Advertisement
Advertisement

Το Ford Tourneo Custom είναι η… επιβατική έκδοση του Ford Transit Custom και ένα από τα λίγα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που πωλούνται με χώρο για περισσότερα από πέντε άτομα.

Η Ford πιστεύει πως η μεταφορά ανθρώπων είναι… τέχνη. Αν το ψάξετε λίγο θα δείτε πως η εταιρία σχετίζεται με την τέχνη, μεταφορικά και κυριολεκτικά αφού το Transit (ο πρόγονος του Tourneo) είχε ρόλους σε αστυνομικές ταινίες, αλλά και ένα φιλμ του 2003 (το Ford Transit του Hany Abu-Assad) στο οποίο συμπρωταγωνιστεί. Όσο για την μουσική το van της Ford μετέφερε τους: Black Sabbath, Small Faces, Pink Fairies, Amen Corner και πολλούς άλλους. Στο Tourneo η Ford πιστεύει πως η τέχνη της μεταφοράς ανθρώπων είναι πιο βελτιωμένη. Με θέσεις έως και για εννιά άτομα, το Ford Tourneo Custom προσφέρει πρακτικό και ευέλικτο εσωτερικό χώρο, με τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης ενός κορυφαίου επιβατικού οχήματος. Εμείς στο newsauto.gr είπαμε να κάνουμε περισσότερο σύγχρονη την δοκιμή μας και οδηγήσαμε την plug-in υβριδική έκδοσή του Tourneo η οποία έχει μία ιδιαιτερότητα.

Advertisement
Advertisement

Υβριδικό με διαφορές

Διαθέτοντας μια διαφορετική υβριδική αρχιτεκτονική, οι εμπρός τροχοί του Tourneo Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτρικό κινητήρα 92,9 kW, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh. Ο βενζινοκινητήρας EcoBoost 1000 κ.εκ της Ford υπάρχει, αλλά λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία και να δώσει στο αυτοκίνητο μία αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα και κατανάλωση καυσίμου 2,7 l / 100 χλμ. Όσο για την δύναμη αυτή είναι στους 126 ίππους με 455Nm ροπής.

Φορτίστε το εσείς ή θα το κάνει και… μόνο του

Advertisement

Μια θύρα φόρτισης που βρίσκεται μέσα στον μπροστινό προφυλακτήρα επιτρέπει στο νέο Transit Custom Plug-In Hybrid να γεμίσει την μπαταρία του σε 4,3 ώρες χρησιμοποιώντας τροφοδοσία (σπιτιού) 240-volt 10-amp, ή 2,7 ώρες χρησιμοποιώντας φορτιστή οχήματος AC τύπου 2. Επιπλέον το Tourneo ανακτά ηλεκτρική ενέργεια όταν το όχημα επιβραδύνει. Τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης  επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει πώς και πότε να χρησιμοποιήσει τη διαθέσιμη φόρτιση μπαταρίας:

Advertisement

Auto EV: Δίνει το βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης και αποτελεσματικότητας. Οι αλγόριθμοι ελέγχου του οχήματος παρακολουθούν τα επίπεδα ενέργειας της μπαταρίας και τις συνθήκες οδήγησης (όπως π.χ αυτοκινητόδρομος ή οδήγηση στην πόλη) για να αποφασίσει (το σύστημα) εάν θα ενεργοποιηθεί το μοτέρ βενζίνης για να φορτιστεί η μπαταρία.

EV Now: Δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση για οδήγηση χωρίς ρύπους έως ότου τα επίπεδα της μπαταρίας φτάσουν στην ελάχιστη κατάσταση φόρτισης. Τότε ενεργοποιεί τον κινητήρα.

EV Later: δίνει προτεραιότητα στην επέκταση αυτονομίας και αξιοποιεί την ανάκτηση ενέργειας για να διατηρήσει την ενέργεια της μπαταρίας, ώστε να είναι έτοιμη για μελλοντική χρήση.

Advertisement

Το EV Charge: χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα για να τροφοδοτήσει τις μπαταρίες, να κινήσει το όχημα και για να συμπληρώσει την μπαταρία για όταν χρειάζεται. Θυμηθείτε πως έτσι καταναλώνετε καύσιμο.

Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας επιλέγοντας στο κιβώτιο ταχυτήτων είτε την θέση/κίνηση Drive είτε την Low (όπως η B/Brake σε άλλα ηλεκτρικά/ υβριδικά οχήματα). Επίσης η απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού σε χαμηλή λειτουργία αυξάνει την προγραμματισμένη επιβράδυνση, ενεργοποιώντας  αυτόματα τα φώτα φρένων όταν είναι απαραίτητο για να προειδοποιήσετε τους οδηγούς πίσω. Η έντονη επιβράδυνση στην επιλογή L υποστηρίζει την οδήγηση με ένα πεντάλ, ιδίως σε αστικές διαδρομές, αυξάνοντας την ποσότητα κινητικής ενέργειας που ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Ένα μεγάάάλοοοο αυτοκίνητο

Δεν ξεχάσαμε την εμφάνιση του PHEV Ford Tourneo Custom, αλλά στα οχήματα αυτού του τύπου, «μετρά» περισσότερο ο εσωτερικός κόσμος. Βλέπετε δεν διεκδικούν βραβείο σχεδιασμού, αφού τα σχήματα λίγο ξεφεύγουν από τον κύβο με τους όγκους να είναι μεγάλοι. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και η «μάσκα», που δίνουν την οπτική ταυτότητα της Ford. Πέρα από αυτά τα «φτερά» είναι τονισμένα και τα παράθυρα αρκετά μεγάλα. Τα μαύρα τζάμια εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των επιβατών, ενώ εκείνοι μπορούν να απολαύσουν το τοπίο ή την πόλη. Οι πόρτες (δύο κανονικές, δύο συρόμενες μία πίσω) έχουν μεγάλες διαστάσεις με την πίσω (5η) πόρτα να φτάνει μέχρι πολύ χαμηλά για φορτώσετε εύκολα από αποσκευές, ως αθλητικό εξοπλισμό ή ένα σετ τύμπανα και ενισχυτές. Βλέποντας από έξω το Tourneo ίσως σας φοβίσουν οι διαστάσεις κάτι που θα ξεχάσετε όταν κινηθείτε με το αυτοκίνητο.

Καθίστε αναπαυτικά σε πολλέέέέςςς θέσεις

Για να περάσετε στο εσωτερικό του Plug-In Tourneo θα χρειαστεί να ανεβείτε στην θέση οδήγησης. Το σκαλοπάτι σας βοηθά και βρίσκετε στο… ρετιρέ. Το κάθισμα οδηγού, καθώς και το τιμόνι, είναι πλήρως ρυθμιζόμενα για να μπορείτε να βρείτε την ιδανική θέση οδήγησης. Η θέα πάνω από τις οροφές των άλλων αυτοκινήτων είναι μοναδική και μόνο κοιτώντας από τους καθρέφτες θα δείτε πως χρειάζεται προσοχή και μία μικρή προσαρμογή με τις διαστάσεις του οχήματος. Υπάρχει επίσης ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Οι πλαϊνές πόρτες ανοίγουν εύκολα (θα θέλαμε ηλεκτρική λειτουργία) και αποκαλύπτουν την ευέλικτη διάταξη καθισμάτων. Αναδιπλώστε την πλάτη των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός για να δημιουργήσετε μια επίπεδη επιφάνεια εργασίας. Μπορείτε επίσης να περιστρέψετε, να αναδιπλώσετε στο δάπεδο ή σε όρθια θέση ή να αφαιρέσετε τελείως τα πίσω καθίσματα, σε ένα πλήθος διαφορετικών συνδυασμών, για μεγαλύτερη ευρυχωρία ή περισσότερο χώρο φόρτωσης, ανάλογα με τις ανάγκες σας. Η βασική διάταξη είναι αυτή της συνάντησης, με τα καθίσματα των πίσω σειρών στραμμένα απέναντι το ένα στο άλλο, για να επιτρέπουν εύκολα τη συζήτηση μεταξύ των επιβατών. Ωστόσο, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιαταχθούν με ευκολία ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αν χρειαστείτε ακόμα περισσότερο χώρο, τα πίσω καθίσματα μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν εντελώς αφήνοντας ελεύθερο έναν μεγάλο και ευέλικτο χώρο για να μεταφέρετε ό,τι θέλετε.

Στο δρόμο με το Tourneo

Κάτι που δεν αφορά την πλειοψηφία αυτών που βρίσκονται μέσα (βρέθηκαν κατά την δοκιμή μας στο Tourneo) είναι πως δεν ανησυχούν υπερβολικά για την οδική του συμπεριφορά. Όμως όσοι το αγοράσουν και το οδηγούν θέλουν κάτι διαφορετικό και περισσότερο κοντά σε επιβατικό αυτοκίνητο, παρά σε ελαφρύ φορτηγό με τζάμια.

Το υβριδικό Tourneo, θυμίζει περισσότερο μεγάλο αυτοκίνητο παρά ελαφρύ φορτηγό. Οι αδράνειες εμφανίζονται μόνο αν προσπαθήσετε να οδηγήσετε το MPV σαν… RS. Θυμηθείτε εδώ έχετε να κάνετε με την πρακτικότητα και τον ξεκούραστο χειρισμό και όχι την αίσθηση της οδήγησης. Το Tourneo εδώ πετυχαίνει πόντους, με 8 πίσω θέσεις – τέσσερις από τις οποίες δέχονται εφαρμογή ISOFIX. Η ευελιξία είναι το κλειδί: Οι συρόμενες πόρτες σημαίνουν εύκολη πρόσβαση, ενώ τα έξι ξεχωριστά καθίσματα στο πίσω μέρος μπορούν να διαμορφωθούν για να ταιριάζουν στις ανάγκες σας. Αν χρειαστεί να μεταφέρετε μεγάλο φορτίο, όλα τα πίσω καθίσματα μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς.

Η μεσαία σειρά μπορεί να βλέπει προς τα πίσω ή προς την κατεύθυνση του ταξιδιού, με το κεντρικό κάθισμα σε κάθε σειρά να διαθέτει ποτηροθήκες και δίσκους αντικειμένων στην πίσω πλευρά τους ώστε να λειτουργεί ως τραπέζι. Υπάρχουν υποδοχές USB για τους επιβάτες της δεύτερης και τρίτης σειράς, καθώς και αεραγωγοί κλιματισμού με χειριστήρια οροφής για τους επιβάτες στο πίσω μέρος. Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο να κινείται με κλιματισμό γι’αυτό έχει και τα μικρά φινιστρίνια που ανοίγουν για τον αερισμό της καμπίνας αντί για παράθυρα.

Στον χώρο του οδηγού, θα δείτε το τελευταίο σύστημα ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, πλήρες με τη δυνατότητα σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto. Ωστόσο, αυτή η οθόνη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επιλογή του υβριδικού συστήματος κίνησης, το οποίο ενεργοποιείτε με διακόπτη. Όταν κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, το Tourneo είναι αθόρυβο και χαλαρωτικό και μόνο ο θόρυβος  του ανέμου (με σχήμα κύβου και διαστάσεις γκαρσονιέρας είναι αναπόφευκτο) γινόταν αντιληπτός. Θα θέλαμε να ακούγεται λιγότερο ο δρόμος στο εσωτερικό με επιπλέον ηχομόνωση. Όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργεία ακούγεται και αυτός με κάπως τραχύ ήχο που δεν έχουμε συνηθίσει από τον τρικύλινδρο 1000άρη. Βέβαια εδώ έχει τον ρόλο γεννήτριας και ίσως γι’ αυτό οι μηχανικοί δεν ασχολήθηκαν με την ποιότητα λειτουργίας του. Βέβαια το κιβώτιο εδώ είναι το πρόβλημα αφού είναι μονής σχέσης (για τον ηλεκτροκινητήρα) πιέζει το μοτέρ ανεβάζει τις στροφές του όσο πιέζετε και φυσικά και τον θόρυβο.

Θαυμάσαμε το Tourneo στην ηλεκτρική του λειτουργεία μέσα στην… πόλη, όπου διατηρούσε την άνεση του και όχι τόσο στον αυτοκινητόδρομο όπου το μοτέρ εσωτερικής καύσης… εργαζόταν. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και τα καθίσματα είναι άνετα ακόμη και σε μεγάλες διαδρομές. Αυτό που μας έλειψε ήταν η κάμερα οπισθοπορείας στην στάθμευση γιατί ο όγκος του Tourneo κρύβει όποιο όχημα (ή εμπόδιο) είναι πίσω του. Βέβαια θυμηθήκαμε πως είναι να παρκάρεις με τους καθρέφτες γιατί η ηχητική βοήθεια όλο και κάτι κρύβει.

Η οικονομία ξεπερνά ελάχιστα τις εργοστασιακές τιμές (είδαμε στο όργανο ελέγχου 3 ως 3,5 λίτρα καυσίμου). Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα ταλέντα του Tourneo, θα πρέπει να το φορτίζετε τακτικά και να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν περισσότερο την ανάκτηση ενέργειας με το μοτέρ και την λειτουργία «L». Αν κάνετε τακτικά μικρότερα ταξίδια η αυτονομία του είναι αρκετή και για τις περισσότερες αστικές μετακινήσεις, σχολικές διαδρομές ή μετακινήσεις για άθληση ή χόμπι.

Συμπέρασμα

Το νέο Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid διαθέτει δύο πηγές ενέργειας. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σας επιτρέπει να πραγματοποιείτε μικρότερες διαδρομές με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, ενώ για διαδρομές μεγαλύτερης διάρκειας, ο κινητήρας EcoBoost 1 λίτρου ενεργοποιείται διασφαλίζοντας έτσι, ότι θα συνεχίσετε κανονικά το ταξίδι σας . Πρόκειται για ένα τεχνολογικό σύστημα που έχει σχεδιαστεί με σκοπό να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα, την αξιοπιστία και την ευελιξία που περιμένετε από ένα όχημα της κατηγορίας του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Ford Tourneo Custom PHEV

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 126 PS
Ροπή: 335 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: — sec
Τελική ταχύτητα: 120km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 2,7 lt
Εκπομπές CO2: 75 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4972 x 1986 x 2000 mm
Μεταξόνιο: 2933 mm
Βάρος: 2599 kg
Χώρος αποσκευών:1200 lt
Τιμή Από 62.733 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Ένα Ford Tourneo με αγριεμένη εμφάνιση

Δοκιμάζουμε το Ford Tourneo 1.6 diesel

Νέες εκδόσεις Active για τα Ford Transit και Tourneo (+video)