Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma ST 1.0 Powershift 170 PS

Ελλάδα 8:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Puma ST 1.0 Powershift 170 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma ST 1.0 Powershift 170 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πώς μπορεί μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ένα καθημερινό B-SUV να μεταμορφωθεί σε πραγματικό «pocket rocket» είναι κάτι που οι άνθρωποι της Ford Performance το γνωρίζουν πολύ καλά εδώ και αρκετά χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Περί Puma ST ο λόγος, και μάλιστα στην έκδοση με τον 3κύλινδρο κινητήρα του λίτρου. Διαβάζοντας τις προδιαγραφές το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι το κατά πόσο αυτές  μετουσιώνονται στα ανάλογα αποτελέσματα, έτσι ώστε το σύνολο, πέρα από καλές επιδόσεις και τη γνωστή σε όλους οδική συμπεριφορά, να βγάζει και χαρακτήρα.

Με τη γλώσσα του σώματος σε προσκαλεί/προκαλεί να το οδηγήσεις. Κάτι ανάλογο με την έκδοση των 200 PS, με την οποία μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία, κυρίως οπτικά. Το Puma ST 1.0 Powershift δεν περνάει απαρατήρητο.

Η flashy απόχρωση Azura Blue του αμαξώματος, οι γκρι 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 225/40 που γεμίζουν τους θόλους, το σκούρο φινίρισμα των πίσω παραθύρων, τα πλαϊνά μαρσπιέ, η ανασχεδιασμένη διπλή απόληξη της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, αφήνουν σαφή υπονοούμενα για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό της έκδοσης.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, το ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα splitter με το ανάγλυφο της Ford Performance όχι μόνο δείχνει ευθαρσώς τον χαρακτήρα του Puma ST Powershift, αλλά παράλληλα αυξάνει κατά 80% το αεροδυναμικό φορτίο (downforce) στον εμπρός άξονα σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα ημι-δερμάτινα μπάκετ καθίσματα της Ford Performance με τις κόκκινες ραφές που αγκαλιάζουν το σώμα και το στηρίζουν χωρίς να κουράζουν. Τον δικό τους τόνο στη συνολική εικόνα δίνουν επίσης το δερμάτινο flat-bottom τιμόνι με την παχύτερη στεφάνη, τα αλουμινένια πεντάλ και τα εσωτερικά καλύμματα στις πόρτες με carbon εφέ.

Η οθόνη αφής των 8” και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με συνολική απόδοση 675 W συμπληρώνουν τον πλούσιο εξοπλισμό.

Advertisement

Η εφαρμογή του αρκτικόλεξου Sport Technology στο Puma ξεκινά από την καρδιά του αυτοκινήτου, δηλαδή τον κινητήρα. Tο 3κύλινδρο σύνολο που χρησιμοποιείται δεν είναι καινούριο αλλά έχει μια ένδοξη και πλούσια θητεία.

Για την περίσταση έχει αναπρογραμματιστεί η ECU με αποτέλεσμα η ισχύς να έχει ανέβει στους 170 PS. Η ροπή κορυφώνεται στις 3.000 rpm, φτάνοντας τα 248 Nm (σε λειτουργία overboost), αλλά απλώνεται στο μεγαλύτερο μέρος της κλίμακας του στροφόμετρου.

Advertisement

Κάπως έτσι το Puma ST αποκτά τον τίτλο του ισχυρότερου μοντέλου της Ford με τον χιλιάρη κινητήρα EcoBoost, με σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις συγκριτικά με την έκδοση των 155 PS. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση το Puma των 170 PS χρειάζεται 7,4”, ενώ αυτό με τους 155 PS θέλει 8,7”.

Το συγκεκριμένο μοτέρ πλαισιώνεται από μια μίζα/γεννήτρια 48V (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα, η οποία ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου. Tο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift.

Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται γρήγορα και ραφιναρισμένα, αντανακλώντας τη συνολικότερη διάθεση του μοντέλου να κάνει τα πάντα χωρίς «δράματα» αλλά πολύ αποτελεσματικά. Σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και ο οδηγός του πρέπει να έχει απαλλαγεί από συμπλέγματα του τύπου «φάτε τη σκόνη μου».

Advertisement

Πρόκειται για ένα απόλυτα φιλικό σπορ αυτοκίνητο, που εντυπωσιάζει περισσότερο με την οδική συμπεριφορά του. Μπορεί το τιμόνι να είναι κάποιες στιγμές υπερβολικά γρήγορο (κατά 25% γρηγορότερο από τις απλές εκδόσεις του Puma), όμως το πλαίσιο είναι τόσο καλό που κρύβει τα όποια «μείον».

Ακόμη και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να δίνει στον οδηγό την απαραίτητη σιγουριά στην έξοδο κάθε στροφής, αλλά και τη διάθεση να πειραματιστεί, χρησιμοποιώντας ανά περίπτωση τα τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, κυρίως το Sport, στο οποίο ο ήχος του κινητήρα γίνεται πιο μπάσος. Μπορείς για παράδειγμα να πιέσεις λίγο παραπάνω στην είσοδο, έχοντας μεγαλύτερη φόρα ή να διορθώσεις τη γραμμή του πατώντας πιο πολύ το γκάζι.

Όσο η ταχύτητα παίρνει την ανιούσα γίνεται ολοένα και πιο αισθητή η λειτουργία του torque vectoring, που εξουδετερώνει την όποια υποστροφή. Tο αμάξωμα γέρνει ελάχιστα στις αλλαγές πορείας, ενώ οι στάνταρ 19άρες ζάντες έχουν κάποιες επιπτώσεις στην ποιότητα κύλισης, χωρίς ωστόσο να είναι τραγικές.

Ενα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του αυτοκινήτου είναι και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός (325 mm) και απλούς πίσω (271 mm). Εκπληκτικά σε αίσθηση και απόδοση, δεν κουράστηκαν ούτε μετά από έντονη και πολύωρη χρήση στα «ανέβα-κατέβα» της Πάρνηθας.

Η κατανάλωση στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν θα ξεπεράσει τα 8,0-9,0 lt/100 km, χάρη και στη σύγχρονη τεχνολογία που υιοθετεί ο κινητήρας, αλλά όταν ο ρυθμός κίνησης αναζητά διαρκώς τις επιδόσεις, η μέση τιμή θα εκτοξευθεί πάνω από τα 10,5 lt/100 km.

Εν κατακλείδι, το Puma ST 1.0 Powershift είναι ένα σπορ B-SUV μοντέλο που διαθέτει όλα τα θετικά από τις μικρότερες εκδόσεις, όπως τη χρηστικότητα στην πόλη και όλα αυτά που πρέπει να έχει μία σπορ κατασκευή, όπως την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, τις επιδόσεις αλλά και τη δυναμική εμφάνιση. Εφόσον βέβαια ο υποψήφιος αγοραστής είναι αρκετά συνειδητοποιημένος ώστε να καταβάλλει το ανάλογο -υψηλό αντικειμενικά- αντίτιμο.

KEY TECH

Το πλαίσιο του Ford Puma ST Powershift μοιράζεται όμοια στοιχεία με την αντίστοιχη έκδοση των 200 PS. Η διάταξη της ανάρτησης έχει μεταφερθεί αυτούσια από την ισχυρότερη έκδοση, με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα να έχει αυξημένη κατά 50% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις. Επίσης μεγαλύτερες σε διάμετρο είναι οι αντιστρεπτικές (24 mm εμπρός, 28 mm πίσω), ενώ τα πατενταρισμένα από τη Ford ελατήρια τεχνολογίας «force vectoring» συνδυάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi.

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, 170 PS/5.750 rpm, 248 Nm/3.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π),
0-100 KM/H: 7,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,6 lt/100 km
CO2: 144 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.226/1.805/1.533 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 456 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.394 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 38.291 ευρώ