Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS ST-Line X

Ελλάδα 14:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS ST-Line X

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS ST-Line X

ΔΟΚΙΜΕΣ

Φορώντας την ισχυρότερη εκδοχή του 1.000άρη EcoBoost κινητήρα από οποιοδήποτε άλλο Ford και συνδυάζοντάς την με την πιο σπορτίφ έκδοση ST-Line X, το νέο Puma αποτελεί ένα compact SUV με πραγματικά «αθλητικό» χαρακτήρα.

Advertisement
Advertisement

Το Ford Puma είναι ένα από τα νεότερα μικρά SUV/crossover της αγοράς. Επανέφερε με επιτυχία το όνομα «Puma» στη γκάμα της εταιρείας ώστε να ενταχθεί σε αυτή την άκρως αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων, σε αντίθεση με το προηγούμενο Puma που ήταν ένα compact coupe. Η Ford διαθέτει –αρχικά τουλάχιστον– το Puma με δύο «ήπια» υβριδικές εκδόσεις του γνωστού και βραβευμένου 1.000άρη EcoBoost κινητήρα βενζίνης της, οι οποίες έρχονται με 125 και 155 ίππους. Η δεύτερη, η οποία αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας, είναι η ισχυρότερη στην ιστορία μοντέλου παραγωγής του μοτέρ αυτού, δίνοντας μια σπορτίφ χροιά στο Puma, ιδίως όταν συνδυάζεται με την έκδοση ST-Line που τονίζει εικόνα και ουσία.

ST-Line γιατί έτσι μας αρέσει

Advertisement
Advertisement

Η έκδοση ST-Line X του Ford Puma εντάσσεται στην πρόσφατη οικογένεια αντίστοιχων εκδόσεων των μοντέλων της Ford, που στόχο έχουν να προσφέρουν πιο δυναμικά χαρακτηριστικά σε εμφάνιση, εσωτερικό και οδική συμπεριφορά, αντλώντας έμπνευση από τις πιο σπορ εκδόσεις ST των αυτοκινήτων της μάρκας. Στην περίπτωση του Puma και αρχικά σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, στο πολύ μοδάτο και όμορφο 5πορτο αμάξωμα του μοντέλου η έκδοση αυτή προσθέτει ένα περιμετρικό αεροδυναμικό πακέτο, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, λογότυπα ST-Line και πίσω φιμέ κρύσταλλα. Στόχος είναι το Puma να δείχνει πιο σπορ από τις υπόλοιπες εκδόσεις του, όχι όμως και… υπερβολικό, κάτι που σίγουρα η έκδοση αυτή το καταφέρνει.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουμε αρχικά στοιχεία που μας άρεσαν και κατά την δοκιμή της έκδοσης των 125 ίππων του μοντέλου, όπως είναι ο εντυπωσιακός, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών μπροστά από τον οδηγό (στάνταρ), η πολύ καλή ποιότητα με μαλακά πλαστικά στο άνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και η υψηλότερη από ένα Fiesta θέση οδήγησης, με πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα και τιμόνι. Από εκεί και πέρα, η έκδοση ST-Line προσθέτει επιπλέον κάποια σπορτίφ στοιχεία στην καμπίνα όπως είναι τα μαρσπιέ εισόδου με λογότυπο «ST-Line», τα χρωμιωμένα πεντάλ, το δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και κόκκινη ραφή, αλλά και το δέρμα στο λεβιέ και οι ραφές. Πιο σπορτίφ είναι και τα καθίσματα, με διαφορετική σχεδίαση και στην πλάτη που όμως είναι λίγο πιο σκληρά από ό,τι σε αυτά της έκδοσης Titanium.

Advertisement

Στους χώρους του, το Puma έξυπνα εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της καμπίνας και παρά τις compact διαστάσεις του αλλά και το στρογγυλεμένο αμάξωμα, είναι σε θέση να χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται το πορτ-μπαγκάζ των 401 λίτρων, το οποίο φιλοξενεί και το περίφημο Mega Box, έναν έξυπνο έξτρα χώρο κάτω από το δάπεδο όπου μπορεί να αποθηκευθεί εξοπλισμός δραστηριοτήτων, εξ ου και είναι κατασκευασμένος από χυτό πλαστικό, διαθέτοντας μάλιστα και πώμα αποστράγγισης ώστε να καθαρίζεται εύκολα με νερό από ένα λάστιχο κήπου.

Advertisement

Υβριδικό (Eco) Boost!

Ο 3κύλινδρος turbo, 1.000άρης EcoBoost κινητήρας βενζίνης του Puma εφαρμόζει όλη την νεότερη τεχνογνωσία των μηχανικών της Ford στην κατασκευή μοτέρ του είδους, θέλοντας να συνδυάσει με επιτυχία την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση. Ανάμεσα στις λύσεις που εφαρμόζονται ξεχωρίζουμε το πρώτο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου σε 3κύλινδρο μοτέρ της εταιρείας (απεμπλέκει τον 1 από τους 3 κυλίνδρους στο ρολάρισμα ή το ταξίδι με χαμηλό φορτίο), αλλά και φυσικά το 48V ηλεκτρικό σύστημα με το οποίο συνδυάζεται. Το σύστημα αυτό αποτελείται από μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, αλλά και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt όπου αποθηκεύεται η ενέργεια. Το BISG συνεργάζεται συνεχώς με τον κινητήρα βενζίνης για να παράσχει επιπλέον ροπή όποτε χρειαστεί (έως και 50 Nm), μειώνοντας κατά συνέπεια το έργο του κινητήρα βενζίνης και εν τέλει την κατανάλωση και τους ρύπους του. Στην πράξη, η λειτουργία του συστήματος είναι παραπάνω από διακριτική, με τον οδηγό να μην αντιλαμβάνεται πότε μπαίνει σε λειτουργία και BISG. Επίσης, το σύστημα αυτό έχει βοηθήσει τον 1.000άρη EcoBoost να βελτιώσει περαιτέρω την απόκρισή του, κάτι που ο οδηγός το αντιλαμβάνεται μιας και το μοτέρ δεν εμφανίζει κενά ισχύος ή ροπής όταν δουλεύει ακόμη και σχεδόν μέχρι το υψηλό εύρος των στροφών του. Λόγω της φύσης του (3κύλινδρος) ο EcoBoost εμφανίζεται κάπως θορυβώδης στη λειτουργία του, όμως από την άλλη δείχνει να «αναπνέει» καλύτερα και αυτό το βγάζει και με την ακούραστη απόδοσή του. Φυσικά, σύμμαχος του κινητήρα εδώ είναι και το πολύ καλό σε κλιμάκωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο, που επιπλέον κουμπώνει εύκολα και πειστικά κάθε σχέση του. Οι επιδόσεις είναι γρήγορες για το εύρος της δύναμης, αφού το 0-100 km/h απαιτεί  9.0 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 km/h. Στον τομέα της κατανάλωσης, το Puma των 155 ίππων τα πηγαίνει αρκετά καλά. Εκμεταλλευόμενο και το χαμηλό του βάρους (1.280 κιλά παρά τα έξτρα τμήματα του υβριδικού συστήματος), το μοντέλο της Ford εμφανίζει μια μέση τιμή λίγο πιο πάνω από τα 7.0 lt./100 km σε μεικτή διαδρομή (πόλη/εθνική).

Advertisement

Ακόμη πιο ευχάριστο στο δρόμο

Το Ford Puma στην έκδοση ST-Line X διαθέτει σφιχτότερη ανάρτηση και μεγαλύτερες ζάντες (18 ίντσες) από ό,τι οι υπόλοιπες εκδόσεις του. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μικρό SUV της Ford να εμφανίζει στο δρόμο μια ακόμη πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά, όντας ένα από τα πλέον απολαυστικά στην οδήγηση μοντέλα της κατηγορίας του. Η σφιχτότερη ανάρτηση έχει μειώσει περαιτέρω τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ σε συνδυασμό και με τους μεγαλύτερους τροχούς (με ελαστικά 215/50 R18) αυξάνει την πρόσφυση του αυτοκινήτου και την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Σε αυτό, συμβάλει φυσικά και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι με την αμεσότητα που δεν θυμίζει τιμόνι SUV μοντέλου. Στο πεδίο της άνεσης, οι σφιχτότερες ρυθμίσεις της ανάρτησης επιβαρύνουν μόνο σε κάποιες περιπτώσεις την παρεχόμενη άνεση (π.χ. όταν το αυτοκίνητο περνά από πολύ βαθιές εγκάρσιες ανωμαλίες), όμως συνολικά δεν την επιβαρύνει δικαιώνοντας τους ανθρώπους της Ford για τις ρυθμίσεις τους. Σε πολύ καλά επίπεδα παραμένει και η παρεχόμενη ποιότητα κύλισης.

Συμπέρασμα

Το μοτέρ των 155 ίππων δίνει σίγουρα το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις και απόδοση συγκριτικά με αυτό των 125 ίππων στον ιδιοκτήτη του νέου Ford Puma, χωρίς να επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωσή του. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το εξοπλιστικό πακέτο ST-Line X χαρίζει στο Puma και έναν ευπρόσδεκτο σπορτίφ αέρα. Η τιμή των 25.715 ευρώ που κοστίζει συγκριτικά με τα 24.254 ευρώ της έκδοσης ST-Line X των 125 ίππων μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και συμφέρουσα, θέτοντας ένα ευτυχές δίλημμα στον υποψήφιο αγοραστή. Σημειώστε ότι οι τιμές της το Puma με το μοτέρ των 155 ίππων ξεκινούν από τα 22.681 ευρώ (Titanium).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 155 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/3.000 rpm (με Overboost)
Ροπή με «ήπια» υβριδικό σύστημα: 24.5 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.4 l/100 km (NEDC, 5.5 l/100 km WLTP)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 151,2 €
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.207/1.805/1.552 mm
Μεταξόνιο: 2.588 mm
Χώρος αποσκευών: 401 lt.
Τιμή: από 25.715 € (1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line X)