Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500X 1.0 Turbo FireFly 120 HP Cross

Ελλάδα 12:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Fiat 500X 1.0 Turbo FireFly 120 HP Cross

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500X 1.0 Turbo FireFly 120 HP Cross

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Fiat 500X βρίσκεται ήδη στην ελληνική αγορά προσφέροντας μια επιλογή στα μικρά ποιοτικά crossover με μοναδικό ιταλικό στιλ. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με το νέο turbo κινητήρα FireFly του ενός λίτρου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά οι διαφορές του ανανεωμένου Fiat 500Χ σε σχέση με το αυτοκίνητο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα είναι μικρές και στην έκδοση Cross εντοπίζονται κυρίως στα φώτα, εμπρός και πίσω που είναι πλέον LED. Το σχήμα του 500Χ, με πολλές σχεδιαστικές αναφορές στο 500αράκι, δείχνει αγέραστο, παρά τα τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή. Ακολουθεί βλέπετε το δικό του σχεδιαστικό μονοπάτι και αυτό παίζει και τον μεγαλύτερο ρόλο. Οι Ιταλοί έχουν… φετίχ με τους κύκλους και τις καμπύλες. Μόνο αυτοί μπορούν να τα ταιριάξουν με τόση επιτυχία με τις έντονες γωνίες και ακμές να απουσιάζουν. Το 500Χ αποτελεί λαμπρό παράδειγμα αυτής της σχολής ενώ είναι παράλληλα και το πιο αρρενωπό της σειράς δείχνοντας έτοιμο να μεταφέρει τον οδηγό και σε μικρές εκτός δρόμου περιπέτειες.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-4

Ο κύκλος και οι καμπύλες κυριαρχούν φυσικά και στο εσωτερικό από όπου έχει περάσει ένας πιο ισχυρός αέρας ανανέωσης. Ο πίνακας πληροφοριών έχει ανανεωθεί με τις ενδείξεις να είναι πιο ευδιάκριτες και την TFT οθόνη των 3,5 ιντσών να συγκεντρώνει πλήθος πληροφοριών που διαβάζονται άνετα από τον οδηγό. Νέο είναι και το μεγάλο σε διαστάσεις τριάκτινο τιμόνι που φέρει κουμπιά και στο πίσω μέρος τα οποία ελέγχουν το ηχοσύστημα και συνηθίζονται γρήγορα. Γενικά η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και ο οδηγός θα χρειαστεί μόλις μερικά λεπτά για να εξοικειωθεί με τα χειριστήρια και τα κουμπιά και να ανακαλύψει και περισσότερες λειτουργίες πέρα από τις βασικές.

Advertisement
Advertisement

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-6

Το μεγάλο γυαλιστερό τμήμα του ταμπλό, σας θυμίζει το χρώμα που έχετε επιλέξει για το εξωτερικό του 500Χ και παράλληλα “φωτίζει” ευχάριστα την καμπίνα. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, μαλακά στην αφή στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και σε άλλα σημεία. Η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, οι τριγμοί απουσιάζουν και η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του 500X το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας του. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα, με φαρδιά πλάτη και μέτρια πλευρική στήριξη. Φέρουν και ρυθμιζόμενη υποστήριξη για τη μέση που βελτιώνει περαιτέρω τα επίπεδα άνεσης.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-9

Advertisement

Το 500Χ φέρει πλέον στον εξοπλισμό του το σύγχρονο σύστημα συνδεσιμότητας, Uconnect, με οθόνη αφής HD 7 ιντσών και συμβατότητα λειτουργίας mirror link για iOS και Android συσκευές. Η μεγάλη οθόνη είναι λίγο αργή στην απόκριση, αλλά οι πληροφορίες παρουσιάζονται με ιδιαίτερα κατανοητό τρόπο, ενώ οι χάρτες της TomTom του συστήματος πλοήγησης είναι τρισδιάστατοι.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-7

Advertisement

Άνετα θα κάτσουν και δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες στο πίσω κάθισμα, ενώ… χωρεί και ένας τρίτος, μικρότερος, με παραχωρήσεις από τους άλλους δύο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, με τα 350 λίτρα που προσφέρει, με τα καθίσματα όρθια, δεν εντυπωσιάζει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι ωστόσο πλήρως εκμεταλλεύσιμος και μπορεί να φτάσει έως τα 1.000 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-8

Ο νέος εν σειρά κινητήρας FireFly των 999 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους και 19,4 κιλά ροπής στις 5.750 και 1.750 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Το μικρό πολιτισμένο μοτέρ, με την βοήθεια του υπερσυμπιεστή, κινεί με άνεση το 500X με τη μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ. Η ζωντάνια που προσφέρει γίνεται αισθητή από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω και η ροπή που παράγει περιορίζει τις αλλαγές, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μακριές διαδρομές αλλά είναι σαφής και μαλακός στη χρήση του. Ο τρικύλινδρος ήχος του κινητήρα είναι διακριτικός και ευχάριστος και έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έναντι εκείνων που παράγουν τα 4κύλινδρα σύνολα. Τέλος, το μοτέρ ανεβάζει ελαφρώς στροφές κάθε φορά που αφήνετε τον συμπλέκτη από στάση με 1η στο κιβώτιο, προσφέροντας έτσι μια έξτρα χείρα βοηθείας στο συνεχές σταμάτα-ξεκίνα.

Advertisement

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-2

Στο δρόμο το ανανεωμένο 500Χ παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη και ώριμη εικόνα. Η καμπίνα είναι ήσυχη μέσα στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο όπου μπορείτε να ταξιδέψετε με άνεση με ταχύτητες στα νόμιμα όρια ή και λίγο πάνω από αυτά. Η ανάρτηση παρουσιάζεται σφιχτή αρχικά, αλλά στην πραγματικότητα ελέγχει πολύ αποτελεσματικά το αμάξωμα χωρίς να ταλαιπωρεί του επιβαίνοντες. Τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά θα τα δείξει ακόμη και σε μεγάλες ανωμαλίες κρατώντας τα κοπανήματα μακριά από το εσωτερικό και παρά τις ζάντες των 17 ιντσών που έφερε η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Cross της δοκιμής.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-4

Μεγάλη… “αντοχή” θα δείξει το 500Χ και σε πιο πιεσμένες καταστάσεις ακολουθώντας τις ορέξεις του οδηγού του. Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από όσο θα θέλαμε και το μαλακό πεντάλ του φρένου έχει αστικό προσανατολισμό. Αυτά όμως δεν θα εμποδίσουν το 500Χ από το να κινηθεί ιδιαίτερα σβέλτα και με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Το ιταλικό crossover είναι σταθερό και ευθύβολο στις ευθείες και παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης στις στροφές αλλά και ένα πολύ προοδευτικό “πρόσωπο” όταν αυτή χαθεί, με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας να κάνουν πολύ καλή και διακριτική δουλειά. Χώμα φυσικά και θα πατήσετε με το 500Χ που δεν θα προβληματιστεί καθόλου σε χωματόδρομους, ακόμη και αν αυτοί δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση.

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto

Για αυτούς που λατρεύουν το ιταλικό design και θέλουν να το συνδυάσουν με ένα ικανό, ποιοτικό και πολιτισμένο μικρό crossover μοντέλο, το ανανεωμένο 500Χ είναι μια επιλογή… μονόδρομος. Με έκδηλη την υψηλή ποιότητα κατασκευής μέσα και έξω, πλούσιο εξοπλισμό από την βασική κιόλας έκδοση (Safety Distance Manager, αυτόματης λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, Blind Spot Alert και Autonomous Emergency Brake στον βασικό εξοπλισμό) και με το νέο και ευχάριστο σε απόδοση FireFly κινητήρα του ενός λίτρου, το 500Χ εκτελεί άριστα τα καθημερινά του καθήκοντα και βάζει χρώμα και απαράμιλλο στιλ στην καθημερινότητα σας. Μπορείτε να του αντισταθείτε;

fiat-500x-firefly-facelift-2018-test-newsauto-5

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 120 HP/5.750 rpm
Ροπή: 20,4 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Βάρος: 1.320 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.269/1.796/1.595 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τιμή: Από 16.900 ευρώ

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1