Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e 3+1 Icon

Ελλάδα 8:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Fiat 500e 3+1 Icon

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e 3+1 Icon

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μην χτυπάτε τις πόρτες! Γιατί η τρίτη πόρτα είναι ακριβώς αυτό που ξεχωρίζει το ηλεκτρικό Fiat 500e 3+1 από τις υπόλοιπες εκδόσεις του. Τελικά, είναι πρακτική μια τέτοια πόρτα ή είναι κυρίως ένα ωραίο σχεδιαστικό κόλπο, του marketing;

Advertisement
Advertisement

Το ηλεκτρικό 500 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του, που είναι διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1).

Το στυλ και η άνεση αποκτούν πρακτικότητα: Στο 500 3+1, η… μισή πόρτα (που ανοίγει με ανάποδη φορά) προσθέτει την λειτουργικότητα στα πλεονεκτήματά του. Η Fiat την ονομάζει «Magic Door».

Το Fiat 500 3+1 έρχεται να καλύψει όλες τις πρακτικές ανάγκες των αγοραστών του, με έναν απλό τρόπο: η προσθήκη μιας δεύτερης πόρτας από την πλευρά του συνοδηγού, που ανοίγει ανάποδα σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών για γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα.

Advertisement
Advertisement

Στην πραγματικότητα είναι μία παλιά ιδέα, την οποία είχαμε δει στα Opel Meriva (ως flex doors με κανονικές πόρτες) ή στο πρώτο MINI Clubman και το Mazda RX8 (το σπορ μοντέλο είχε δύο τέτοιες πόρτες).

Πως μοιάζει

Αν και το Unique (μοναδικό) είναι ένας κάπως πολύ-φορεμένος όρος μάρκετινγκ (βλπ. «Επωφεληθείτε από αυτήν τη μοναδική προσφορά!»), ισχύει και για το Fiat 500 3 + 1.

Advertisement

Η εμφάνιση δεν έχει επηρεαστεί πολύ, διατηρεί αυτή την ομορφιά και την cute εικόνα που το χαρακτηρίζει. Η προσθήκη της δεύτερης πλαϊνής πόρτας έγινε, πάντως, χωρίς οι σχεδιαστές να αυξήσουν στο ελάχιστο τις διαστάσεις του μοντέλου. Έτσι, δεν χάθηκε η ευελιξία του και κυρίως το στιλ του, ενώ έφερε περισσότερο φως στο εσωτερικό του.

Advertisement

Η απουσία μεσαίας κολώνας στην πλευρά του συνοδηγού ήταν μία πρόκληση για τους μηχανικούς (η αλήθεια, όχι και τόσο λόγω του μικρού μεταξόνιου), που έπρεπε να βρουν τρόπους για να διατηρήσουν την ακαμψία του πλαισίου, αλλά και το συνολικό επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Εδώ βοήθησε η ηλεκτροκίνηση, η οποία λόγω επιπλέον βάρους χρειάζεται μία ενισχυμένη δομή για το πλαίσιο του αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500.

Και το επιπλέον βάρος;

Όλοι γνωρίζουμε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται δίαιτα. Η προσθήκη θυρών και ενισχύσεων συχνά επιβαρύνει σημαντικά το βάρος ενός μοντέλου, με την αύξηση συχνά να ξεπερνά κατά πολύ τα 100 κιλά. Στην περίπτωση του 500 3+1, παρά την απουσία κεντρικής κολώνας που οδήγησε σε πρόσθετες ενισχύσεις, η συνολική επιβάρυνση είναι μόλις 30 κιλά, με αποτέλεσμα η έκδοση να έχει πρακτικά τις ίδιες επιδόσεις με την τρίθυρη (0-100 χλμ/ώρα σε 9” και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα) όπως και αυτονομία (έως και 313 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες).

Advertisement

Μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες

Ένα από τα πλεονεκτήματα του Fiat 500 είναι οι λεπτομέρειες, που το κάνουν να ξεχωρίζει. Από το χαρακτηριστικό σχήμα, ως τα στοιχεία, που το κάνουν αναγνωρίσιμο. Δείτε για παράδειγμα τους προβολείς LED «Infinity» οι οποίοι προσφέρουν καλύτερη ορατότητα στο δρόμο με μια ανανεωμένη αλλά πάντα αναγνωρίσιμη εμφάνιση. Τα LED φλας στα πλάγια, που είναι εμπνευσμένα από τους δείκτες πορείας από το 500 του 1957.

Πως είναι μέσα;

Δεν είναι δύσκολο να αποκαλυφθεί ο εσωτερικός κόσμος του 500 3+1. Ανοίγετε τις δύο πόρτες στα δεξιά και τα βλέπετε όλα. Η πρώτη παρατήρηση είναι η απουσία του κεντρικού τούνελ, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερη ευρυχωρία και άνεση (κάτι που χρειάζεται το 500).

Τα καθίσματα (συνδυασμός δέρμα και ύφασμα) είναι ρυθμιζόμενα (6 κατευθύνσεων) και σχεδιασμένα για να σας κρατούν άνετους στην αναμονή των μποτιλιαρισμένων δρόμων της πόλης και τις μικρές αποδράσεις. Οπτικά το νέο στυλ των καθισμάτων παντρεύει την κομψότητα με την άνεση, όμως θα θέλαμε λίγο περισσότερο υλικό σε αυτά για να είναι πιο  μαλακά. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά κάτι που θα ενθουσιάσει, όσους τους αρέσει αυτή των SUV.

Στο τιμόνι το λογότυπο με το κλασικό σήμα του 500, συνεχίζει το παιχνίδι με τις λεπτομέρειες και παραπέμπει στο αρχικό διάκτινο στιλ του Fiat 500 του ’57. Η επένδυση στο ταμπλό από ανακυκλωμένα υλικά, έχει απαλή υφή και όμορφη όψη. Η ποιότητα αλλάζει πιο κάτω στα σημεία, που δεν ακουμπάτε με σκληρό πλαστικό, για εύκολία στο καθάρισμα.

Φυσικά ξεχωρίζουν οι ψηφιακοί πίνακες για τα όργανα ελέγχου αλλά και το infotainment. Ακούστε μουσική, πλοηγηθείτε και συνδέστε τις συσκευές σας. Με μενού χρήσης τύπου smartphone σε οθόνη αφής 10,25 ιντσών και με γρήγορη σύνδεση Bluetooth, συμβατή με ασύρματο mirroring, το σύστημα πολυμέσων, είναι λειτουργικό και εύχρηστο. Από τα συστήματα, που χρησιμοποιείτε κάθε ημέρα οι επιλογές για τον κλιματισμό είναι ανεξάρτητες και εκτός συστήματος infotainment, κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό.

Η ώρα της κίνησης

Η άνεση και η άμεση προσαρμογή του 500e 3+1 στους δρόμους της πόλης είναι κάτι το ιδιαίτερο. Το τρίπτυχο ησυχία, τάξη και ασφάλεια (δυσάρεστο λόγω καταγωγής ευχάριστο σε ένα αυτοκίνητο) βρίσκει εφαρμογή εδώ. Το πλαίσιο, παρά τις ενισχύσεις και την απουσία της δεξιάς κολώνας του Fiat δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τις ανωμαλίες του δρόμου. Δεν θα ακούσετε χτύπημα, δεν θα νοιώσετε χαλαρότητα, ούτε δονήσεις.

Κυρίως όμως είναι η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα, σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις, που κάνει το Fiat 500 τόσο καλό ειδικά στην πόλη. Το 500 των 118 ίππων νιώθει σαν στο σπίτι του, όπως ένας κορυφαίος σεφ όταν μαγειρεύει την αγαπημένη του συνταγή. Δεν θυμίζει καρτ αλλά είναι άνετο, γρήγορο και δεν σας αποξενώνει. Το παρκάρισμα σε στενούς δημόσιους χώρους με σταθμό φόρτισης είναι παιχνίδι. Το Fiat 500e 3+1 διαθέτει DC φορτιστή 85 kW στάνταρ, που μπορείτε να φορτίσετε  80% σε 35 λεπτά. Η αυτονομία είναι θεωρητικά πάνω από 300 χιλιόμετρα, αλλά θα χάσετε κάτι, αν οδηγείτε γρήγορα ή αν οδηγείτε σβέλτα με κλιματισμό.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μεγάλες αποστάσεις είναι μάλλον σαν baby boomers με πολλά χρήματα: Προτιμούν να περάσουν τον χειμώνα σε θερμά κλίματα και να επιστρέφουν στη… χρήση την Άνοιξη και το Φθινόπωρο. Βέβαια στην πόλη η κατάσταση είναι καλύτερη με την βοήθεια των προγραμμάτων Range και Sherpa, που βοηθούν την αυτονομία να φτάνει τα χιλιόμετρα που υπόσχεται.

Εδώ θέλουμε τον υπολογιστή ταξιδιού να δείχνει πόση μπαταρία έχει απομείνει μέχρι τον τελικό σας προορισμό. Η κίνηση είναι όπως την περιμένατε ήσυχη, χωρίς κραδασμούς και με την κύλιση να μην ενοχλεί. Στον ανοιχτό δρόμο πολύ πιθανόν να ακούσετε τον αέρα (λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας).  Η ορατότητα προς τα πίσω (και πλάγια) είναι περιορισμένη και θα βασιστείτε σε αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, για την επιπλέον ασφάλειά σας.

Είναι χρήσιμη η δεύτερη πόρτα;

Δεν χαλά το στυλ του αυτοκινήτου και είναι εύχρηστη όταν έχετε παιδιά. Θα μπουν εύκολα στο 500 και θα βρουν την είσοδο/ έξοδο παιχνίδι. Θα σας διευκολύνει όταν θέλετε να βάλετε ένα παιδικό κάθισμα ή πράγματα στο πίσω μέρος της καμπίνας. Αν πάλι την χρησιμοποιήσουν ενήλικες για να καθίσουν πίσω, θα πρέπει να γνωρίζουν γιόγκα ή να έχουν δουλέψει στο cirque du soleil. Θα τα καταφέρουν μόνο αν κάθονται στο πλάι, με την προϋπόθεση ότι δεν είναι πολύ ψηλοί. Αν έχετε ύψος 1,90 μέτρα και πάνω, απλά καθήστε μπροστά.

Είναι το 500 3+1 μια συντριπτική επιτυχία;

Αν βλέπετε αυτή την τρίτη πόρτα ως ένα ωραίο τέχνασμα, ή εάν έχετε μικρά παιδιά που πρέπει να μετακινηθούν με παιδικά  καθίσματα, η (+1) πόρτα θα σας κάνει τη ζωή πιο εύκολη από ό,τι με το τρίθυρο 500.  Αλλά αν περιμένετε ότι το Fiat 500 προσφέρει μια ευρύχωρη είσοδο στο πίσω μέρος του, για ενήλικες μάλλον χάσατε.

Η γοητεία του 500 3+1 Icon είναι συνολική: Κινείται γρήγορα, αθόρυβα έχει πολύ καλό εξοπλισμό, αυτονομία (στα 300 χλμ περίπου) ξεχωρίζει αλλά πληρώνετε ακριβά γι’ αυτό. Σκεφτείτε πως το Fiat 500e Red Edition HB κοστίζει 19.900 ευρώ (με το όφελος αγοράς) ενώ το 500 3+1 φτάνει τα 24.550 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Fiat 500 3+1 Icon
Ηλεκτροκινητήρας: 87 kW
Ισχύς: 118 PS
Ροπή: 220 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Μεταξόνιο: 2.322 mm
Βάρος: 1.290 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: 24.550€ με κρατική επιδότηση+απόσυρση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται ηλεκτρικό Abarth 500 μέσα στο 2023
Ένα πατίνι εμπνευσμένο από το… ηλεκτρικό 500ράκι (video)
Fiat Panda Elettra vs Fiat 500e Red: Χάσμα (ηλεκτρικών) γενεών