Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Ελλάδα 11:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πέντε χρόνια έπειτα από την έναρξη της εμπορικής παρουσίας τής DS Automobiles στη χώρα μας, η εταιρεία έχει εδραιωθεί, αναμφισβήτητα. Το DS 7 Crossback, το πρώτο μοντέλο που δημιούργησε, έχει πολλά να πει και κυρίως να δείξει, πλέον.

Advertisement
Advertisement

Θα μπορούσε ένα SUV να είναι η λιμουζίνα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας; Θα ήταν δυνατόν μια νεοϊδρυθείσα εταιρεία να παρουσιάσει εξαρχής ένα τέτοιο μοντέλο το οποίο να είναι και το πρώτο που δημιούργησε ποτέ, κόντρα στη διαχρονική πρακτική;

Πρώτα εξελίσσεις και παράγεις ένα προσιτό αυτοκίνητο ώστε να σε μάθει το αγοραστικό κοινό, να βρες τον εμπορικό χώρο σου στην αγορά και να σε συνηθίσουν οι ανταγωνιστές σου. Είναι ο τρόπος που παίζεται το «παιχνίδι». Σταδιακή εξέλιξη και μερικός πειραματισμός…

Αν το έλεγες αυτό στους ανθρώπους της DS Automobiles το πιθανότερο ήταν να σε κοιτούσαν απαθείς αλλά και με τη συμπάθεια την οποία επιβάλλει η γαλατική ευγένεια. Το ανασήκωμα του φρυδιού και το τυπικό χαμόγελο στο πρόσωπό τους θα συνοδευόταν και με το ανάλογο σχόλιο: «Très banal, n’est-ce pas»?

Advertisement
Advertisement

Η DS Automobiles δεν είναι μια εταιρεία η οποία «γεννήθηκε» στο γκαράζ ενός φτωχού αλλά φιλόδοξου μηχανικού. Αντιθέτως, μπορούμε να πούμε ότι είναι «πορφυρογέννητη».

Η ίδρυσή της βασίστηκε στην ισχυρή και διακεκριμένη ιστορία των Peugeot και Citroën -του Ομίλου PSA, δηλαδή- ο οποίος υπήρχε ακόμα την περίοδο που συστάθηκε. Θυμίζουμε ότι η νέα αυτοκινητοβιομηχανία εμφανίστηκε το 2014 στην Κίνα και το έναν χρόνο αργότερα (2015) στην Ευρώπη.

Advertisement

Κατά συνέπεια, και το DS 7 Crossback, όπως ονομάστηκε τότε το πρώτο μοντέλο της, ήταν «γαλαζοαίματο». Ήταν το αποτέλεσμα της πιο σύγχρονης τεχνολογίας και πολυτέλειας και του γαλλικού στυλ. Ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν υπήρξαν συμβιβασμοί στο τι θα είναι και τι θα αντιπροσωπεύει. Εν τέλει, ήταν ένα νέο μοντέλο στο οποίο θα προσφέρονταν απλόχερα ό,τι καλύτερο διέθετε ο γαλλικός Όμιλος.

Advertisement

Το DS 7 Crossback θα αναπροσδιόριζε τις έννοιες της άνεσης και της πολυτέλειας στην Αυτοκίνηση όπως αυτές ίσχυαν την περίοδο που παρουσιάστηκε, χωρίς να λείπει ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο: Το στυλ. Μάλιστα, όχι κάποιο τυχαίο ή επίκαιρο, λόγω εφήμερης μόδας. Αλλά το ξεχωριστής φινέτσας και λάμψης το οποίο έχουν οι Γάλλοι.

Όταν παρουσιάστηκε το καινούργιο SUV μοντέλο ξεχώριζε πραγματικά για τη σχεδίασή του, για την ιδιότυπη διαμόρφωση του εσωτερικού του και για την άνεση που πρόσφερε στους επιβάτες ο συνδυασμός των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και του μαλακού υλικού στα καθίσματα. Το εταιρικό γονίδιο της Citroën σε αυτόν τον τομέα εμφανίστηκε ξανά αλλά με διαφορετική τεχνολογική εφαρμογή.

Για να ενισχύσουν το στυλ του DS 7 Crossback οι άνθρωποι της DS Automobiles επέλεξαν να το ταυτίσουν με διακεκριμένα κτήρια του Παρισιού. Το μουσείου του Λούβρου, το κτήριο τής Όπερας ή το πάλαι ποτέ φρούριο στη Βαστίλη ήταν αυτά που θα αντικατοπτρίζονταν στη σχεδιαστική και κατασκευαστική προσωπικότητά του.

Advertisement

Το εγχείρημα, ξένισε, αρχικά. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου έκτοτε και με την προσθήκη και άλλων μοντέλων στην γκάμα της εταιρείας, το αγοραστικό κοινό σε Κίνα και Ευρώπη άρχισε να αναγνωρίζει και να την αποδέχεται την DS Automobiles ως μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία θα ξεχωρίζει σε ό,τι κι εάν δημιουργήσει.

Η επανασχεδίαση του DS 7
Τα καινούργια μοντέλα της απορρόφησαν ενέργεια και πόρους από τα στελέχη τής γαλλικής εταιρείας για τη δημιουργία τους. Όμως, το πρότυπο γι’ αυτά ήταν πάντα τα δεδομένα που έθεσε το DS7 Crossback. Πλέον, είχε έρθει η ώρα να αναδιαμορφωθεί και να αναβαθμιστεί και αυτό, καθώς όσο και να πρωτοπορούσε όταν εμφανίστηκε, η εξέλιξη και η αλλαγή των προτιμήσεων και της εταιρικής εικόνας είναι αναπόφευκτες,

Έτσι, οι άνθρωποι τόσο του Σχεδιαστικού Κέντρου «DS Design Studio» όσο και αυτοί που αποτελούν την ομάδα κατασκευής του στο τεχνολογικά προηγμένο εργοστάσιο του Mulhouse, στην περιοχή της Αλσατίας, συνεργάστηκαν για να το ανανεώσουν με τον τρόπο που του έπρεπε.

Η πρώτη αλλαγή φορά στην ονομασία του. Πλέον, προσδιορίζεται ως DS 7 καθώς έχει αφαιρεθεί από αυτή η λέξη «Crossback». Ο λόγος που έγινε αυτό είναι για να θεωρείται σαν κάτι καινούργιο αλλά και για να συνταυτίζεται με την απλώς γραμματαριθμητική ονομασία των άλλων μοντέλων τής DS Automobiles (πλην του DS 3 Crossback το οποίο διατηρεί τον προσδιορισμό ακόμα).

Η επανασχεδίαση του DS 7 έγινε με στοχευμένο και έξυπνο τρόπο ο οποίος έκανε το αυτοκίνητο να δείχνει πιο σύγχρονο και κομψότερο από πριν. Η αρχική, εξόφθαλμα ιδιαίτερη, σχεδίαση των φώτων του πλέον είναι μια τεχνοκρατική και πιο φουτουριστική εικόνα.

Οι προβολείς τεχνολογίας LED έχουν την τιμητική τους παντού. Η χαρακτηριστική «φωτεινή υπογραφή» τού DS 7 έχει ενισχυθεί από το «φωτεινό βέλο», όπως το ονομάζουν στην εταιρεία. Πρόκειται για τα πενταπλά κάθετα φωτιστικά στοιχεία που έχουν διαμορφωθεί σε ζεύγος στον εμπρός προφυλακτήρα, στις δύο άκρες του.

Αυτά συνδυάζονται με τους προβολείς «DS Pixel LED Vision 3.0» οι οποίοι είναι μικρότεροι σε ύψος από πριν και συμβάλλουν στην πιο επιθετική όψη του σε σχέση με πριν. Σύμφωνα με την DS Automobiles έχουν την ικανότητα να φωτίζουν σε απόσταση έως 360 μέτρα εμπρός από το όχημα και σε εύρος 65 μέτρων, όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μέχρι 50 χλμ./ώρα. Επίσης, αναδιαμορφωμένη είναι η μάσκα η οποία είναι ευρύτερη και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πλατύτερο από ό,τι είναι.

Τα φώτα στο πίσω μέρος, επίσης είναι πιο μικρά σε ύψος, συγκριτικά. Είναι πιο φωτεινά και πλαισιώνονται από σχετικά σκούρο κάλυμμα. Τέλος, το ανανεωμένο DS 7 διατίθεται σε έξι νέα χρώματα για το αμάξωμά του, ενώ οι τροχοί είναι διαφορετικής σχεδίασης και έχουν διάσταση που φτάνει ως και τις 21 ίντσες, αναλόγως της έκδοσής του.

Στο εσωτερικό τού επανασχεδιασμένου μοντέλου, οι αλλαγές επίσης έγιναν με συγκεκριμένο τρόπο και με σκοπό να ενισχυθεί η ποιότητά του και να αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού του και η εν γένει εικόνα του, σε σχέση με πριν.

Τώρα, διαθέτει το σύστημα ενημερωδιασκέδασης «DS Iris System» το οποίο έχει νέα γραφικά και χρώματα, περισσότερες δυνατότητες παροχής πληροφοριών και φωνητική αναγνώριση εντολών για την πραγματοποίηση επιμέρους λειτουργιών.

Η κεντρική οθόνη αφής έχει επανασχεδιαστεί, είναι 12,0 ιντσών και η ευκρίνειά της είναι καλύτερη από πριν. Ίδιας διαγωνίου (12,0 ιντσών) είναι και η έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων η οποία, επίσης, είναι ευκρινέστερη. Αυτή, παραμένει παραμετροποιήσημη αναφορικά τις πληροφορίες που περιλαμβάνει αλλά και την εμφάνισή της, βάσει της επιλογής τού οδηγού κάθε φορά.

Αναβαθμίστηκε και στον δρόμο;
Η ουσία της επανασχεδίασης αφορά στον αισθητικό τομέα και στην εξοπλιστική και ποιοτική αναβάθμιση του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες και η ανάρτησή του δεν έχουν διαφοροποιηθεί, συγκριτικά.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το DS 7 διέθετε τον 1.5 BlueHDi κινητήρα ο οποίος αποδίδει 131 ίππους (130 ίππους, ονομαστικά). Είναι η «εισαγωγική» έκδοσή του αναφορικά με τα μοτέρ με τα οποία διατίθεται.

Στην πράξη, ο οδηγός βασίζεται στη ροπή τού πετρελαιοκινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων «EAT8» είναι εύκολο να μετακινείται προς τον προορισμό του.

Βεβαίως, αυτό που εντοπίζεις αμέσως είναι ο θόρυβος και η χαρακτηριστική χροιά τού ντίζελ, ωστόσο δεν είναι ενοχλητικά για τους επιβάτες. Το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί ομαλότατα και οι αλλαγές των σχέσεων είναι ανεπαίσθητες, τόσο με μερικό φορτίο (στο δεξί πεντάλ) όσο και όταν ο οδηγός το πατάει έντονα. Αυτός είναι ένας τομέας ο οποίος έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν.

Το DS 7 1.5 BlueHDi το εκτιμάς για τον τρόπο που διατηρεί την ταχύτητά του, παρά προσπαθώντας να το πιέσεις για κάτι παραπάνω. Αυτός είναι ο χαρακτήρας τής συγκεκριμένης έκδοσης και είναι καλύτερα να το χειρίζεται ο οδηγός έτσι. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνει ακόμα καλύτερη οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή ικανοποιητική για τον όγκο τού αυτοκινήτου.

Να σημειώσουμε ότι διαθέτει το σύστημα παραμετροποίησης του τρόπου λειτουργίας του κινητήρα και του κιβωρίου ταχυτήτων, αναφορικά με την αμεσότητα απόδοσης της ροπής και της αλλαγής των σχέσεων, αντίστοιχα. Οι επιλογές «Εco», «Normal» και «Sport» είναι αυτές που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός.

Η ευρυχωρία στο εσωτερικό του είναι πολύ καλή, με την είσοδο και την έξοδο προς και από αυτό να είναι εύκολη. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ το οποίο δε θα δυσκολέψει στη φόρτωσή του.

Τέλος, η ανάρτησή του είναι αυτή που αναμένεις από ένα μοντέλο της DS Automobiles. Η ρύθμισή είναι σχετικά μαλακή και παρέχει ιδιαίτερη άνεση τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι. Η αποτελεσματικότητά της είναι ακόμα εμφανέστερη όταν το όχημα περνά πάνω από διαδοχικές λακκούβες όπου τα αμορτισέρ και τα ελατήρια κάνουν πολύ καλά το έργο τους.

Τα στελέχη της γαλλικής εταιρείας προσδιορίζουν το επανασχεδιασμένο DS 7 με τη φράση «Η τελειοποίηση είναι ένα ταξίδι». Είναι αυτό το στοιχείο που χαρακτηρίζει το ανανεωμένο μοντέλο, η προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση σε κάθε τομέα του. Απόλυτα γαλλική προσέγγιση, δε συμφωνείτε;

Τεχνικά χαρακτηριστικά – DS 7 1.5 BlueHDi 130 PS, EAT8
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.499 cc
Ισχύς: 131 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 300 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5/7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 143 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.593/1.891/1.637 mm
Μεταξόνιο: 2.738 mm
Βάρος: 1.510 kg
Χώρος αποσκευών: 541-1.752 lt
Τιμή: Από 45.500 ευρώ («BASTILLE»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το DS E-Tense Performance
Η DS στην επαυξημένη πραγματικότητα
Τι αλλαγές έγιναν στο DS 4;