Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Bigster 130 Mild Hybrid 4×4

Ελλάδα 7:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Dacia Bigster 130 Mild Hybrid 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με 23.800 ευρώ αγοράζεις ένα καλά εξοπλισμένο αυτοκινητάκι πόλης. Με τα ίδια λεφτά παίρνεις και το νέο Dacia Bigster. Χρειάζεται να το κουράσουμε περισσότερο;

Advertisement
Advertisement

Ας μην το κουράσουμε λοιπόν. Η Dacia έχει εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια στο πιο επιτυχημένο και έξυπνο εγχείρημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκεί που άλλα γκρουπ ψάχνονται με μάρκες και ιστορικά κειμήλια, η Renault έχει κάνει την πιο σωστή κίνηση: να έχει στη φαρέτρα της ένα brand το οποίο απαντά στο αίτημα όλων των Ευρωπαίων αγοραστών για φθηνά και καλά αυτοκίνητα.

Η επιτυχία του Sandero, το οποίο έχει γκρεμίσει από τον θρόνο ιστορικά ονόματα της Ευρώπης όπως το Golf, δεν είναι καθόλου τυχαία. Η Dacia έχει καταφέρει να πείσει ακόμα και τις πιο δύσκολες αγορές ότι τα αυτοκίνητά της αποτελούν το «αυγό του Κολόμβου» για όσους αναζητούν προσιτά και απλά μέσα μεταφοράς χωρίς να χρειαστεί να ψωνίσουν made in China.

Και τώρα έφθασε η ώρα για το επόμενο μεγάλο βήμα. Την άνοδο σε μία πιο απαιτητική κατηγορία, στα μεσαία-μεγάλα SUV, εκεί που ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και σκοτώνονται μάρκες και μοντέλα για μια θέση στον ήλιο.

Advertisement
Advertisement

Το Bigster είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας (μέχρι σήμερα) και αυτό που καλείται να φέρει μία δόση premium αύρας, χωρίς όμως να χαθεί το μεγάλο πλεονέκτημα, το εξαιρετικό value for money.

Για να επιτευχθούν οι δύο φαινομενικά αντικρουόμενοι στόχοι, η Dacia κινείται για άλλη μια φορά με έναν πολύ έξυπνο και άκρως αποδοτικό τρόπο. Και με την σύμπραξη της Renault, η οποία έχει κατανοήσει το «χρυσάφι» που έχει στα χέρια της και δίνει στην Dacia όλα τα εφόδια για να συνεχίσει στον δρόμο που έχει χαράξει (είναι χαρακτηριστικό ότι το ανανεωμένο υβριδικό σύστημα με τον 1.800άρη κινητήρα εφαρμόζεται για πρώτη φορά στο Bigster και όχι σε κάποιο Renault).

Η κεντρική ιδέα πίσω από αυτό το νέο μοντέλο είναι να διατηρηθεί η βασική φιλοσοφία και αρχιτεκτονική του Duster και πάνω σε αυτό να δημιουργηθεί ένα πιο μεγάλο και πιο «πλούσιο» αυτοκίνητο. Ως εκ τούτου η βασική σχεδιαστική προσέγγιση είναι σχεδόν πανομοιότυπη με εκείνη του Duster, με την σημαντικότερη διαφοροποίηση να αφορά την αύξηση των διαστάσεων.

Advertisement

Βασισμένο και αυτό πάνω στην ίδια πλατφόρμα του γκρουπ CMF-B (μία έξυπνη ιδέα που κρατά το κόστος χαμηλά), το Bigster είναι ένα μεγάλο SUV με το μήκος του να φθάνει τα 4,57 μέτρα, το ύψος τα 1,71 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2.704 χιλιοστά.

Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που φθάνει στα 22 εκατοστά, τιμή κορυφαία για τα δεδομένα των σύγχρονων SUV (και μέσα στο πνεύμα της off-road παρακαταθήκης της μάρκας).

Advertisement

Οι διαστάσεις αυτές όπως είναι προφανές έχουν αλλάξει σημαντικά την χωροταξία του σαλονιού, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική άνεση τόσο εμπρός από τα πόδια όσο και πάνω από τα κεφάλια τους.

Παράλληλα έχουν στην διάθεσή τους και ένα αχανές πορτ-μπαγκάζ που στην απλή έκδοση φθάνει έως και τα 667 λίτρα. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (υπάρχει και μηχανισμός Easy Fold), ο χώρος φθάνει τα 1.937 λίτρα, ενώ μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους έως και 2,7 μέτρων.

Σχεδιαστικά το Bigster ακολουθεί την επιτυχημένη προσέγγιση του Duster, με το μεγαλύτερο μέγεθος να δημιουργεί ένα πιο εντυπωσιακό και γεμάτο χαρακτήρα αυτοκίνητο. Η αίσθηση στιβαρότητας κυριαρχεί από την πρώτη ματιά: φαρδείς θόλοι τροχών, κάθετη εμπρός όψη, αιχμηρές γεωμετρικές γραμμές και χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή τύπου “Y” εμπρός και πίσω.

Advertisement

Η μάσκα με το νέο λογότυπο “Dacia Link” δεσπόζει στο κέντρο, πλαισιωμένη από ένα ανάγλυφο καπό που βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού.

Η σχεδίαση ενσωματώνει πρακτικά και ανθεκτικά υλικά όπως το Starkle, ένα ανακυκλωμένο, άβαφο πλαστικό που καλύπτει τα προστατευτικά των θόλων, τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ. Οι επιλογές ζαντών ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν έως τις εντυπωσιακές 19, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας προσφέρεται δίχρωμο αμάξωμα με μαύρη οροφή.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, συναντάμε έναν ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων που συνδυάζεται με οθόνες 7’’ ή 10’’ στον πίνακα οργάνων (ανάλογα με την έκδοση), καθώς και μία κεντρική οθόνη αφής 10.1’’ που δεσπόζει στο ταμπλό, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ο σχεδιασμός παραμένει αυστηρά εργονομικός, με ευθείες γραμμές που θυμίζουν το εξωτερικό design.

Το σύστημα πολυμέσων περιλαμβάνει το λειτουργικό Media Nav Live το οποίο αποδείχτηκε αρκετά λειτουργικό στα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε με το Bigster. Τα μενού δεν είναι πολλά και είναι σωστά κατανεμημένα έτσι ώστε να μην μπερδεύουν τον οδηγό, ενώ υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες κάτω από την οθόνη, διακόπτες στο εξαγωνικό τιμόνι, θύρες φόρτισης USB-C εμπρός και πίσω καθώς και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού στην κεντρική κονσόλα.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι σκληρά σε όλο το μήκος και το πλάτος του ταμπλό (εκτός από το κεντρικό υποβραχιόνιο) κάτι που ίσως ξενίσει όσους περίμεναν κάτι παραπάνω σε αυτόν τον τομέα από ένα μοντέλο των διαστάσεων (και του ανταγωνισμού) του Bigster. Όμως έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια να δείχνει μοντέρνο και καλοφτιαγμένο, με όμορφες λεπτομέρειες (όπως οι αεραγωγοί) και σε κάθε περίπτωση προσεκτικά συναρμολογημένο έτσι ώστε να μην δείχνει «φθηνό».

Ανάλογα με την έκδοση, το Bigster προσφέρει τρεις τύπους κεντρικής κονσόλας, με την κορυφαία να διαθέτει ψυχόμενο υποβραχιόνιο, επαγωγική φόρτιση και άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Οι επιλογές υλικών στα καθίσματα ποικίλουν: από εύκολα καθαριζόμενες επενδύσεις στην έκδοση Extreme έως premium υφάσματα με αναπαυτική εργονομία στην έκδοση Journey.

Μια από τις πιο ευφάνταστες καινοτομίες του Bigster είναι το σύστημα YouClip. Πέντε σταθερά σημεία στο εσωτερικό (και άλλα δύο προαιρετικά) επιτρέπουν την τοποθέτηση αξεσουάρ όπως θήκες για κινητό, φακούς, κρεμάστρες ή ακόμα και ένα πολυχρηστικό gadget 3-σε-1 που συνδυάζει ποτηροθήκη, γάντζο και φακό.

Το Bigster συμμορφώνεται πλήρως με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές GSR II και ενσωματώνει συστήματα όπως: αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (με ανίχνευση πεζών, ποδηλάτων και μηχανών), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και κλήση ανάγκης eCall.

Το έξυπνο σύστημα My Safety επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί άμεσα τις προτιμώμενες ρυθμίσεις των ADAS με το πάτημα ενός κουμπιού, εξοικονομώντας χρόνο και αυξάνοντας την άνεση.

Η χρηστικότητα του σαλονιού είναι κορυφαία, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, διζωνικό κλιματισμό (για πρώτη φορά σε Dacia) με παροχή και για τους πίσω επιβάτες, εύκολη φόρτωση του πορτ-μπαγκάζ, έξυπνες ιδέες σε αξεσουάρ και μία user friendly διάσταση η οποία δημιουργεί μια ιδιαίτερα θετική προδιάθεση για το αυτοκίνητο.

Στα μηχανικά μέρη υπάρχουν οι δοκιμασμένες λύσεις του γκρουπ Renault, εξελιγμένες και προσαρμοσμένες στην διαμόρφωση της γκάμας του Bigster. Οι επιλογές ξεκινούν από την έκδοση των 1.2 λίτρων mild hybrid με 140 ίππους, περνούν στην ανανεωμένη full hybrid των 155 ίππων στη νέα της εκδοχή με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων, και ολοκληρώνονται με την έκδοση mild hybrid των 130 ίππων για την τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά στη γκάμα του Bigster καθώς με κόστος λίγο πάνω από τα 30 χιλιάρικα αγοράζει κανείς ένα μεγάλο και απόλυτα πρακτικό SUV με σοβαρές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Στον δρόμο, το Bigster δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι η Dacia έχει καταφέρει με έναν μοναδικό τρόπο να υλοποιεί αυτοκίνητα με ουσία, χωρίς περιττές φανφάρες και με έμφαση πάντα στην διατήρηση του κόστους εκεί που πρέπει, χωρίς όμως εκπτώσεις σε ανέσεις και οδηγικά χαρακτηριστικά.

Ως γνήσιο μοντέλο της κατηγορίας του νιώθει στα νερά του ως μεταφορέας μιας οικογένειας σε μεγάλα ταξίδια, ρόλο που διεκπεραιώνει άψογα και με απόλυτη αυτοπεποίθηση. Η ανάρτηση απορροφά σωστά τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των δρόμων, διατηρώντας τον έλεγχο του αμαξώματος κάτω από όλες τις συνθήκες και χωρίς να επιτρέπει αυξημένες κλίσεις στις στροφές.

Σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, διατηρώντας υψηλές ταχύτητες με σχετική ευκολία. Ακόμα και αυτή η πιο αδύναμη έκδοση της δοκιμής μας με τους 130 ίππους δεν είχε κανένα πρόβλημα να ανταποκριθεί στα οικογενειακά βάρη ενός ταξιδιού καλοκαιρινών διακοπών, με το μηχανικό κιβώτιο να έχει σωστή κλιμάκωση (αν και ο επιλογέας θα μπορούσε να είναι πιο ακριβής).

Το δοκιμασμένο μοτέρ της Renault τα καταφέρνει περίφημα με αυτό το μεγαλύτερο αμάξωμα, έχοντας ως κύριο πλεονέκτημά του την απόδοση στις μεσαίες στροφές, όπου τραβά με όρεξη και χωρίς κομπιάσματα.

Αν εκμεταλλευτεί κανείς την κίνηση στην περιοχή στροφών γύρω από τη μέγιστη απόδοση της ροπής, το Bigster κινείται με αρκετή σβελτάδα και με έναν αρχοντικό τρόπο που ταιριάζει απόλυτα στον αναβαθμισμένο ρόλο που έχει αναλάβει στη γκάμα της Dacia.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή που καταγράψαμε μετά από πάρα πολλά χιλιόμετρα στα όρια ταχύτητας (και με τον κινητήρα σχεδόν άστρωτο) έφθασε στα 7,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Τιμή εξαιρετική για ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο και μάλιστα με αυτή την πιο τετράγωνη αεροδυναμική και την παρουσία της τετρακίνησης.

Η τελευταία είναι μία ακόμα από τις ιδιαιτερότητες της Dacia που φυλά ως κόρη οφθαλμού για τα SUV της, τα οποία πρέπει απαραίτητα να έχουν και την διάσταση του «εργαλείου». Η απλή στην λογική της υλοποίηση διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: Auto, Eco, Off-Road, Mud/Sand και Snow. 

Και βέβαια την επιλογή Lock όπου το Bigster μετατρέπεται σε ένα όχημα παντός εδάφους, εκμεταλλευόμενο τους 22 πόντους απόσταση από το έδαφος αλλά και την εξαιρετική επιλογή σε λάστιχα, τα πιο χωμάτινα Uniroyal All Season Contact, στην πολύ έξυπνη διάσταση 215/60 R18.

Κάνοντας χρήση αυτού του «ψαγμένου» υπόβαθρου, το Bigster είναι πραγματική αποκάλυψη όταν χρειαστεί να κινηθεί σε δύσκολα εκτός ασφάλτου εδάφη, όπου οι απλές αλλά αποτελεσματικές λύσεις της Dacia αποδίδουν τα μέγιστα, αφήνοντας όλο τον ανταγωνισμό στην… σκόνη του Bigster.

Η σιγουριά και η αυτοπεποίθηση που δίνει στον οδηγό του ότι θα τα βγάλει πέρα εκεί που οι υπόλοιποι του ανταγωνισμού απλά θα παρακολουθούν εξ αποστάσεως είναι μοναδικές, και μόνο οι διαστάσεις του αμαξώματος -και ο δισταγμός του οδηγού- μπορούν να το κρατήσουν μακριά από πραγματικές εκτός δρόμου αποδράσεις (θα θέλαμε και έναν πιο δυνατό συμπλέκτη, αλλά και έτσι είναι ΟΚ).

Η μοναδική εμφανής «παραφωνία» σε όλο αυτό το προσεγμένο και άψογα εκτελεσμένο πακέτο του Bigster σχετίζεται με την παρουσία θορύβου στην καμπίνα σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ/ώρα. Ο θόρυβος είναι κατά κύριο λόγο αεροδυναμικός και εντοπίζεται στις μπροστινές κολόνες και τους καθρέπτες, ενώ και ο κινητήρας, αν πιεστεί ψηλά, κάνει και αυτός θόρυβο, χωρίς να παράγει και ιδιαίτερο έργο (δεν χρειάζεται να επιμένετε εκεί, πιο χαμηλά λειτουργεί ιδανικά).

Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα επίσης και ένα αυτόματο κιβώτιο σε αυτή την τετρακίνητη έκδοση, κάτι που θα αναβάθμιζε συνολικά το αυτοκίνητο σε ένα ακόμα πιο premium χαρακτήρα (θα υπάρξει σίγουρα σε μεταγενέστερη φάση της παρουσίας του μοντέλου).

Συνοψίζοντας, το Bigster αποτελεί ένα τολμηρό αλλά πολύ μελετημένο και άκρως επιτυχημένο επόμενο βήμα για την Dacia. Μιας Dacia που έχοντας πλέον πατήσει δυνατά στα πόδια της και εντυπωσιάζει τους πάντες ως το πανευρωπαϊκό success story, ανοίγει τώρα τα φτερά της σε πιο απαιτητικά πεδία.

Η πρώτη μας δοκιμή (θα ακολουθήσουν προφανώς και οι υπόλοιπες της γκάμας) δείχνει ότι η Dacia κατάφερε με έξυπνο και οικονομικό τρόπο να κάνει αυτή την υπέρβαση. Το Bigster αποτελεί μία ιδανική επιλογή για όποιον αναζητά ένα μεγάλο και πρακτικό αυτοκίνητο για την οικογένειά του, με σύγχρονη τεχνολογία, μεγάλη γκάμα εκδόσεων, πολύ ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα και μία τιμή που προκαλεί τον ανταγωνισμό.

Με εκκίνηση τις 23.800 ευρώ για την βασική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση essential mild hybrid των 140 ίππων, νομίζουμε ότι το Bigster παίζει χωρίς αντίπαλο στην ελληνική αγορά. Πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, με την σφραγίδα και την φροντίδα της Renault και όχι για κάποιο εκπρόσωπο από την Κίνα, με ότι αμφιβολίες προκαλεί αυτό στον πιο συγκρατημένο Έλληνα και όχι μόνο αγοραστή.

Το Dacia Bigster δεν είναι απλώς ένα ακόμη προσιτό SUV. Είναι η πιο ώριμη, πιο ολοκληρωμένη και πιο τολμηρή έκφραση του DNA της Dacia. Συνδυάζει χώρο, τεχνολογία, στιλ και εξοπλισμό με τρόπο που λίγοι ανταγωνιστές μπορούν να προσφέρουν στην ίδια τιμή.

Με λίγα λόγια; Το Bigster είναι η απόδειξη πως το “value for money” μπορεί να αποκτήσει premium χροιά και ότι η Dacia είναι έτοιμη να παίξει μπάλα στη μεγάλη κατηγορία. Στα λεφτά που δίνεις για να πάρεις ένα αυτοκινητάκι πόλης αγοράζεις ένα μεγάλο SUV με το γνήσιο της γαλλικής υπογραφής και εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης.

Χρειάζεται να το κουράσουμε άλλο; Όχι δεν χρειάζεται…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Bigster Mild Hybrid 130 4x4
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.199 cc
Μέγιστη ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/2.100 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,0/7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.570/1.813/1.657 mm
Μεταξόνιο: 2.704 mm
Βάρος: 1.590 kg
Χώρος αποσκευών: 550-1.853 lt
Τιμή: Από 30.500 ευρώ (mild hybrid 140 essential: 23.800 ευρώ)