Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C3 1.5 diesel 100 hp

  • Σπύρος Χώτος

Η αλλαγή των αντιρρυπαντικών προτύπων με έναν νέο τρόπο μέτρησης, τον WLTP, έφερε την αλλαγή στη Citroen. Οι Γάλλοι άλλαξαν τον 1600άρη diesel με έναν 1500άρη και δημιουργούν μερικές απορίες.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ ([email protected])

Για να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η Citroen αλλάζει τον κινητήρα diesel στο C3 με έναν 1500 κ.εκ. διατηρώντας την ίδια ιπποδύναμη (των 100 ίππων). Επιπλέον προσθέτει και ένα κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Έτσι πετυχαίνει να είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς και διατηρεί την οικονομία του πετρελαιοκινητήρα. Όμως το Γαλλικό supermini παραμένει άνετο; Ο κινητήρας ικανοποιεί; Είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση;

Στις παραπάνω απορίες θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις με την δοκιμή του C3 1.5 diesel Ως δεδομένα έχουμε την ισχύ η οποία παραμένει, στους 100 ίππους και ότι η Citroen επιμένει στα diesel (σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό) αφού της δίνει πωλήσεις με επιτυχία.

Το νέο σκεπτικό (ή αν θέλετε πιστεύω) της Citroen έχει να κάνει με το παρελθόν της και την ικανότητά της να κατασκευάζει άνετα αυτοκίνητα. Μαζί με αυτά συνδυάζει την οικονομία και την καλύτερη σχέση ποιότητας / τιµής (το value for money).  Έτσι ξεφεύγει από το… κοπάδι του ανταγωνισμού αλλά έρχεται σε αντίθεση με το «αθλητικό» κομμάτι της (αυτό του WRC). Βέβαια ακόμη και οι περισσότερο μυημένοι θα παραδεχτείτε πως ένα αυτοκίνητο WRC έχει μαλακή και με μακριά διαδρομή ανάρτηση. Οπότε η άνεση είναι στα πλεονεκτήματά του και η Citroen δεν προδίδει (πολύ) τις πεποιθήσεις της.

Citc3Diesel1

Εμφανισιακά το C3 έχει κάποιες πινελιές μίνι-SUV. Σχήμα με κοντό εμπρός μέρος μεγάλους τροχούς, πλαστικά που είναι ευδιάκριτα και παραμένουν βαμμένα μαύρα. Αυτά και η διχρωμία της οροφής δημιουργούν μία έντονη αντίθεση, που κάνει το σχήμα μοντέρνο. Το C3 εντυπωσιάζει εμπρός και σιγά – σιγά συνηθίζετε την εικόνα του όσο το κοιτάζετε στα πλάγια και πίσω.

Αριθμοί και διαπιστώσεις

Κάτω από το ανανεωμένο αμάξωμα του C3 υπάρχει η ίδια πλατφόρμα με το προηγούμενο μοντέλο και μόνο το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 75χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι είναι ίδιο με το Peugeot 208 και (εδώ είναι η έκπληξη) το μεγαλύτερο C4 Cactus. Επομένως, οι Γάλλοι δεν κρύβουν κάποια νέα βάση μοντέλων.

Citc3Diesel2

Με μήκος σχεδόν τέσσερα μέτρα, το Citroen C3 καταφέρνει να διακρίνεται στην κατηγορία του για την ευρυχωρία που προσφέρει, για τέσσερις τουλάχιστον ενήλικες ή με κάποιες παραχωρήσεις και πέντε. Ο χώρος αποσκευών με το ψηλό κατώφλι φτάνει τα 300 λίτρα σε όγκο και έχει κανονικό σχήμα που θα βολέψει στην μεταφορά πραγμάτων ή αποσκευών.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχει τίποτα ριζοσπαστικό (ψηφιακό ταμπλό ή διπλές οθόνες). Το C3 διαθέτει οθόνη αφής για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών που ενεργοποιούνταν με κουμπιά στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Σε αυτήν ενσωματώνονται και το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και το phone-mirroring.

Citc3Diesel3

Η Citroen έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες για να κάνει το C3 άνετο όχι μόνο με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και τα καλά υλικά στο εσωτερικό, αλλά και δημιουργώντας ένα ευρύχωρο και ευχάριστο περιβάλλον. Τα καθίσματα τα οποία μπορεί να μην διακρίνονται για την στήριξη που παρέχουν στο σώμα, θα σας κερδίσουν με τη σχεδίασή τους και την άνεση που προσφέρουν.

Ένα άλλο κομμάτι, που άλλαξε και βελτιώθηκε είναι η χρήση της κεντρικής οθόνης πολλαπλών λειτουργιών. Τώρα απλές κινήσεις, όπως για παράδειγμα η αύξηση της θερμοκρασίας στον κλιματισμό γίνονται πιο εύκολα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο όπου το σύστημα αντιδρούσε αργά στα ακροδάχτυλα. Φαίνεται πως το λογισμικό άλλαξε και έτσι δεν απορροφούν την προσοχή σας από το δρόμο. Η αλλαγή του ραδιοφωνικού σταθμού ή το πέρασμα σε audio Bluetooth από το κινητό σας, δεν είναι πια χρονοβόρα διαδικασία.

Citc3Diesel6

Παράπονα όμως συνεχίζουμε να έχουμε για τις ποτηροθήκες, που είναι αρκετά ρηχές και δεν συγκρατούν μικρά μπουκάλια ή ψηλά ποτήρια καφέ.

Κινητήρας και οδική συμπεριφορά

Ο τίτλος της ενότητας δείχνει πως ο 1500άρης τετρακύλινδρος diesel του C3 με τους 100 ίππους είναι ο πρωταγωνιστής. Δείχνει τον καλό του εαυτό στο ανοιχτό δρόμο, διατηρώντας ταχύτητες ταξιδιού, ελαφρώς πάνω από τα 140 με 150 χλμ, με ευκολία και χωρίς κόπο.

Citc3Diesel5

Η ροπή των 250 Nm (στις 1750 σ.α.λ) με το κιβώτιο των 6 ταχυτήτων συμβάλουν για τη διατήρηση του ρυθμού. Μόνο αν πέσουν οι στροφές η 5η και 6η ταχύτητα θέλουν άμεσα αλλαγή για να πάρει ξανά φόρα ο πετρελαιοκινητήρας.

Οι υψηλές ταχύτητες επηρεάζουν ελαφρώς την κατανάλωση, ανεβάζοντας την τιμή της από τα 4,9 λτ/100 χλμ λίγο πάνω από τα 5,7 λτ/100 χλμ. Ωστόσο, η μικρή αυτή αύξηση της κατανάλωσης είναι το αντίτιμο για ταξίδια εξπρές που δύσκολα θα κάνατε με ένα άλλο supermini.

Citc3Diesel4

Η υψηλού επιπέδου άνεση, χαλάει λίγο με τον ήχο του κινητήρα ο οποίος περνά στην καμπίνα ιδιαίτερα όταν επιταχύνετε. Η ανάρτηση -όχι η αρχιτεκτονική της όσο οι ρυθμίσεις της- φωνάζουν: ΑΝΕΣΗ. Βέβαια αν οδηγήσετε γρήγορα σε δρόμο με ανοιχτές καμπές και αρκετά (πάνω από 120) χιλιόμετρα, οι επιβάτες θα νοιώσουν τις κλίσεις από το αμάξωμα. Αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Κινούμενοι με μικρότερες ταχύτητες η ηρεμία επιστρέφει. Οδηγός και πάνω από όλα οι επιβάτες θα βρουν την ησυχία τους και η καλή ηχομόνωση κρατά έξω από την καμπίνα κάθε είδους θόρυβο. Έτσι ο οδηγός θυμάται πως οδηγεί ένα supermini.

Στο τέλος

Είναι όμορφο, άνετο, οικονομικό και αναδεικνύει τη ματαιότητα ύπαρξης της premium σχολής στην κατηγορία των supermini. Βέβαια θα το θέλαμε τον κινητήρα περισσότερο ήσυχο και με εσωτερικό από DS αλλά μάλλον θα χάλαγε το minimal στυλ του και θα γινόταν ακριβότερο.

Δεν ξεχνάμε και απαντάμε στις ερωτήσεις: Το Γαλλικό supermini παραμένει άνετο; Φυσικά. Ταξιδεύει άνετα και οικονομικά (αν δεν πιέζετε κινητήρα και καταστάσεις). Ο κινητήρας ικανοποιεί; Ναι. Συνεργάζεται καλά με το εξάρι κιβώτιο. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με μια ολοκληρωμένη επιλογή στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών μοντέλων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 100 PS/3.750 rpm
Ροπή: 25 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 97 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 101,92 ευρώ
Βάρος:  1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3996/1.821/2.009 mm
Μεταξόνιο: 1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τιμή: από 12.210 ευρώ

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1