Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BYD Seal U DM-i (26,6 kWh)

Ελλάδα 13:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(40) "Δοκιμή: BYD Seal U DM-i (26,6 kWh)"
    

Δοκιμή: BYD Seal U DM-i (26,6 kWh)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το BYD Seal U DM-i με τη μεγαλύτερη μπαταρία βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για το καλύτερο plug-in υβριδικό από την Κίνα και όχι μόνο.

Advertisement
Advertisement

Ακόμα ένα κινέζικο; Πάλι ηλεκτρικό SUV; Θα δούμε και κάτι άλλο; Ας μην κρυβόμαστε, τέτοιου τύπου ερωτήσεις μας απασχολούν όλους πλέον σε καθημερινή βάση, με τις εταιρείες να ξεπετάγονται σαν τα μανιτάρια στην Ελλάδα, και το «Δαχτυλίδι» στην Κηφισιάς και τα πέριξ να έχουν μετατραπεί σε μία «παιδιά-μην-σπρώχνεστε» αυτοκινητική China Town.

Για να μην τρελαθούμε και για να μην ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε, ας βάλουμε δυο-τρία πράγματα σε μια σειρά. Πρώτον: ναι, είναι η ώρα της Κίνας, είτε μας αρέσει είτε όχι. Δεύτερον: Δεν είναι όλοι οι Κινέζοι ίδιοι. Και τρίτον: Υπάρχουν μέσα σε όλο αυτόν τον ορυμαγδό και αυτοκίνητα που αξίζουν λίγο παραπάνω την προσοχή μας. Και αυτό συμβαίνει με δυο-τρεις (το πολύ…) μάρκες, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση εκείνη της BYD.

Δεν θα αναφερθούμε σε νούμερα και την παγκόσμια κυριαρχία της συγκεκριμένης μάρκας στα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα όπου έχει σαρώσει τα πάντα (και την αυτού μεγαλειότητα την Tesla). Ούτε στο γεγονός ότι είναι σε κάθε τομέα, από το R&D μέχρι τις παραγωγικές διαδικασίες και τις in-house μπαταρίες, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κάθε φορά που οδηγούμε ένα οποιοδήποτε μοντέλο της μάρκας, διαπιστώνουμε ότι βρίσκεται ένα «κλικ» πιο πάνω από όλα τα made in China μοντέλα της εκάστοτε κατηγορίας. Διαθέτει ένα εμφανές προβάδισμα σε τεχνολογία, ποιότητα και οδηγικά χαρακτηριστικά που δικαιωματικά την φέρνουν πιο κοντά στο ευρωπαϊκό ζητούμενο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε εδώ, το Seal U DM-i, στην τελευταία του εκδοχή με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 26,6 kWh. Μία έκδοση που βελτιώνει όλα τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είτε αυτά αφορούν την αυτονομία είτε τον τρόπο που το εξελιγμένο plug-in σύστημα της BYD λειτουργεί σε καθημερινές συνθήκες.

Ως προς την αυτονομία, η εταιρεία ανακοινώνει 125 χιλιόμετρα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που σε γενικές γραμμές επιβεβαιώσαμε και στην διαδικασία της δοκιμής μας, με 100+ σε κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και ακόμα πιο πάνω σε αστικό τοπίο και με πιο συγκρατημένη κίνηση.

Advertisement

Η εταιρεία ανακοινώνει επίσης και συνδυασμένη αυτονομία (μπαταρία-βενζίνη) στα 1.125 χιλιόμετρα, κάτι που και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με σχετική ευκολία αν κάποιος τηρεί τα όρια ταχύτητας και κινείται χωρίς να πιέζει χωρίς λόγο το αυτοκίνητο, το οποίο, έτσι και αλλιώς, δεν είναι φτιαγμένο για οδηγικές ακρότητες.

Η Blade Battery της BYD, απαλλαγμένη από κοβάλτιο και κατασκευασμένη με φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP), προσφέρει βέλτιστη ασφάλεια, αντοχή και θερμική σταθερότητα, ενώ φορτίζει σε 55 λεπτά (DC 30–80%). Εδώ να σημειώσουμε ότι ο on-board φορτιστής είναι στα 11 kW ενώ η DC φόρτιση γίνεται στα -αδικαιολόγητα λίγα- 18 kW,.

Advertisement

Πέρα από την διαφοροποίηση στην μπαταρία, το υπόλοιπο αυτοκίνητο παραμένει σε γενικές γραμμές το ίδιο, όπως το γνωρίσαμε και στην πρώτη μας εν Ελλάδι επαφή (μπορείτε να δείτε εδώ).

Συνοπτικά να αναφέρουμε ότι πρόκειται για το πρώτο μη αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BYD, η οποία έσπευσε να προλάβει και αυτό το κομμάτι της αγοράς, τα Plug-in υβριδικά, που εσχάτως πηγαίνουν «σφαίρα» στις Ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι ένα μεγάλο και επιβλητικό SUV, με μήκος στα 4.775 μέτρα και μεταξόνιο που φθάνει τα 2.675 χιλιοστά, νούμερο που εγγυάται εξαιρετική άνεση για τους πίσω επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ, λόγω μπαταριών και λοιπών συστημάτων είναι μεταξύ 450 και 1.465 λίτρων με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, τιμές που είναι απλά επαρκείς για ένα τόσο μεγάλο -και δη οικογενειακό- SUV.

Advertisement

Σχεδιαστικά ακολουθεί μια ήπια και αρκετά ευρωπαϊκή προσέγγιση (φέρει την υπογραφή του Wolfgang Egger, γνωστού από τη θητεία του στις Alfa Romeo, Audi και Lamborghini), κάτι που ισχύει και για το σαλόνι, το οποίο αποφεύγει τους συνήθεις κινεζικούς εντυπωσιασμούς και εστιάζει στην ποιότητα των υλικών και στην δημιουργία μιας ξεκάθαρα premium αίσθησης που αντέχει σε απευθείας σύγκριση με οποιοδήποτε μεγάλο ευρωπαϊκό «τζάκι» της κατηγορίας του.

Το ψηφιακό υπόβαθρο είναι υπερπλήρες, με την γνωστή περιστρεφόμενη οθόνη των 15,6 ιντσών να κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευχρηστία της και την καλή διαμόρφωση των μενού, ενώ και ο πίνακας οργάνων και το μεγάλο head-up-display προσφέρουν όλη την άμεση πληροφόρηση στον οδηγό.

Το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης είναι υπερπλήρες ενώ δεν λείπουν και νύξεις έξτρα πολυτέλειας όπως η μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, το δερμάτινο σαλόνι και το πολύ καλό σύστημα με την υπογραφή της Infinity.

To υβριδικό σύστημα του Seal είναι από τα πιο εξελιγμένα της αγοράς, με έντονη την ηλεκτρική διάσταση στην λειτουργία του. Αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson και έναν ηλεκτροκινητήρα, που συνδυαστικά αποδίδουν 218 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου.

Η μπαταρία παραμένει πάντα ενεργή στην κίνηση του αυτοκινήτου (η φόρτισή της δεν πέφτει παραμένει πάντα κοντά στο 20%), με τον κινητήρα να αναλαμβάνει δράση μόνο όταν πιεστεί σε απότομη επιτάχυνση.

Πέρα από πολιτισμένο, το υβριδικό σύνολο της ΒYD, αποδεικνύεται και άκρως αποτελεσματικό στην οικονομία καυσίμου. Η μέση τιμή που είδαμε στην δοκιμή μας δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα/100 χλμ. μεικτής διαδρομής, με τάσεις για πιο κάτω σε αστική χρήση όταν η μπαταρία είχε αρκετό φορτίο αλλά και όριο τα 7+ λίτρα/100 χλμ. σε σβέλτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι το BYD Seal U DM-i προσφέρεται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

Οδηγώντας το BYD Seal U DM-i είναι ξεκάθαρο ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που σου δηλώνει εξ αρχής τις προθέσεις του. Δηλαδή να είναι ένα σούπερ άνετο και άκρως ευρύχωρο αυτοκίνητο για μεγάλα ταξίδια με την οικογένεια.

Η ανάρτηση λειτουργεί ιδανικά ως προς αυτό το πλάνο χρήσης, όντας αρκετά μαλακή για να αποσβέσει κάθε ανωμαλία και να μειώσει στο ελάχιστο την παρουσία της ασφάλτου στο σαλόνι, όπου οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα άνετο και πολύ προσεγμένο περιβάλλον.

Το δεύτερο θετικό στοιχείο που λειτουργεί καταλυτικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι ο ιδιαίτερα πολιτισμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου και των μηχανικών του μερών. Ο κινητήρας σπάνια -και μόνο κάτω από υπερβολική πίεση- κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, ενώ και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι αρκετά περιορισμένοι με δεδομένο τον όγκο ενός τόσο μεγάλου SUV.

Σε όλο αυτό συνδράμει και το υβριδικό σύστημα με την πολύ «γλυκιά» και αβίαστη λειτουργία, το στρωτό τράβηγμα χωρίς κομπιάσματα και την διαρκή αίσθηση που παρέχει στον οδηγό ότι έχει στα χέρια του ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι κάποιο εφοδιάζεται και με θερμικό κινητήρα.

Τα φρένα έχουν την κλασική για τέτοιου τύπου αυτοκίνητα ιδιαίτερη αίσθηση (λόγω του συστήματος ανάκτησης), όμως αν συνηθίσεις το πεντάλ είναι άμεσα και αποτελεσματικά. Το τιμόνι δεν είναι κάτι ιδιαίτερο σε επίπεδο αίσθησης κάτι που σε συνδυασμό με τις λίγο αυξημένες κλίσεις στις στροφές (αναμενόμενο για τον άνετο προσανατολισμό αλλά και τον SUV χαρακτήρα) βάζει τα όρια σε επαρχιακούς δρόμους.

Συνοψίζοντας, δύο πράγματα πρέπει να κρατήσουμε από την δοκιμή ενός ακόμα μοντέλου της BYD. Το πρώτο είναι ότι η συγκεκριμένη μάρκα δικαίως βρίσκεται στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, όντας η εταιρεία που προσφέρει τα πιο ολοκληρωμένα και πιο ποιοτικά εξηλεκτρισμένα made in China μοντέλα.

Το δεύτερο αφορά το μοντέλο της δοκιμής μας. Το plug-in υβριδικό Seal U DM-i μας εντυπωσίασε και αυτή τη φορά, όντας ένα πλήρες και σωστά «διαβασμένο» αυτοκίνητο, με πλούσιο τεχνολογικό background και μία premium διάσταση που πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής τις κλασικές ευρωπαϊκές πολυτελείς μάρκες.

Η αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας και η βελτίωση των αριθμών σε ό,τι αφορά την αυτονομία αλλά και το πιο έντονο ηλεκτρικό υπόβαθρο στην κίνηση προσθέτουν υπεραξία ως πρόταση σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τοπίο των plug-in υβριδικών στην Ευρώπη.

Και όλα αυτά με ένα εξαιρετικό value for money, με την συγκεκριμένη έκδοση Comfort να ξεκινά από τις 37.990 ευρώ. Μία τιμή σε επίπεδο «προσφοράς», καθώς με αυτά τα χρήματα αγοράζεις ένα μεγάλο και ποιοτικό SUV, που για να προσεγγίσεις όσα σου προσφέρει θα πρέπει να δώσεις τουλάχιστον 10 χιλιάρικα παραπάνω για κάποιον «επώνυμο» Ευρωπαίο.

Σε κάθε περίπτωση το Seal U DM-I είναι μία ακόμα επίδειξη δύναμης και ικανοτήτων της BYD και μία από τις πιο πειστικές απαντήσεις στο ερώτημα «ακόμα ένα κινέζικο;». Όχι, δεν είναι όλα τα κινέζικα ίδια. Και αυτό εδώ το αυτοκίνητο είναι ίσως η καλύτερη απόδειξη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BYD Seal U DM-i
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.498 cc, βενζίνης
Απόδοση θερμικού κινητήρα: 98 ίππους/ 6.000 σ.α.λ., 122 Nm (
Ηλεκτροκινητήρας: 145 kW / 197 PS, 300 Nm
Συνδιαστική ισχύς και ροπή: 218 PS, 300 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 26,6 kWh
Ισχύς φόρτισης: 11 kW (AC), 18 kW (DC)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 0,4 lt/100 km, 4,,-7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 10 g/km
Αυτονομία (εργοστασιακή, συνδυαστική): Έως 1.125 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: Έως 125 km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.739 / 1.890 / 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Βάρος: 2.079 kg
Χώρος αποσκευών: 450 έως 1.465 lt
Τιμή: Από 37.990 ευρώ