Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X3 xDrive30e

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

H πρώτη plug-in υβριδική BMW X3 φιλοδοξεί να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, διατηρώντας στο ακέραιο τα χαρακτηριστικά κύρους του μεσαίου premium SUV.

Είναι ακόμη ένα νέο plug-in υβριδικό μοντέλο που βλέπουμε από premium κατασκευαστή, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή του να έχει πραγματικά χαμηλή κατανάλωση (και 0 τέλη κυκλοφορίας σε χώρες όπως η Ελλάδα), χωρίς να χάνει το δυναμισμό του.

Στην περίπτωση της X3 xDrive30e των 292 ίππων, προσόν της αποτελεί και το γεγονός ότι λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2 της (48 g/km) διαθέτει και τιμή που μπορεί να χαρακτηριστεί συμφέρουσα (π.χ. είναι μόνο 2.000 ευρώ ακριβότερη από την αρχική X3 xDrive20i των 184 ίππων), καθιστώντας την ακόμη πιο ενδιαφέρουσα στη γκάμα του μοντέλου.

Τα οφέλη του ηλεκτρισμού…

Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης της BMW X3 xDrive30e είναι αντίστοιχο αυτού της BMW 330e και αποτελείται από έναν 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης 184 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων. Η συνδυαστική του ισχύς είναι 292 ίπποι. Η ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μπαταρίες ιόντων-λιθίου συνολικής χωρητικότητας 12 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα. Η φόρτισή τους μέσω wallbox (επιτοίχιου φορτιστή) γίνεται μέσα σε 3 ½ ώρες, ενώ κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και ανάλογα με τις συνθήκες, το μοτέρ βενζίνης στέλνει και αυτό ενέργεια για να φορτίσει την μπαταρία, εκτός βέβαια από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Ο τελευταίος μπορεί είτε να κινήσει αποκλειστικά ηλεκτρικά το αυτοκίνητο (για αποστάσεις έως 55 km και με ταχύτητα έως και 135 km/h) όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης MAX eDrive, είτε να συνδράμει στο μοτέρ βενζίνης όταν απαιτούνται υψηλότερα φορτία. Στο πεδίο των επιδόσεων, το 0-100 km/h έρχεται στα πολύ γρήγορα 6,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h.

Εξαιρετική λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες

Στην πράξη, η λειτουργία του plug-in υβριδικού συστήματος της X3 αρχικά είναι εντελώς «αθόρυβη», μιας και στο ξεκίνημα αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ. Η εμπλοκή και του βενζινοκινητήρα γίνεται αισθητή στο εσωτερικό χωρίς όμως να ενοχλεί λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης. Εξαιρετικά ραφιναρισμένη είναι συνολικά η απόδοση του συστήματος, με τον συνδυασμό να κινεί επιπλέον με ευκολία το 2 τόνων αμάξωμα, χωρίς να απαιτεί κανέναν συμβιβασμό. Εδώ, το ρόλο του παίζει και το πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων που προσαρμόζει άμεσα τη λειτουργία του στις απαιτήσεις της οδήγησης, χωρίς να παρουσιάζει κάποια καθυστέρηση. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η χρήση του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα εντός πόλεως έχει ως αποτέλεσμα η X3 να εμφανίσει πολύ χαμηλά νούμερα, ιδίως εφόσον ο οδηγός εκμεταλλεύεται την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του συστήματος (με πλήρη φόρτιση και με τον κλιματισμό σε λειτουργία, είδαμε περί τα 35-37 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης). Εμείς σε αυτή την περίπτωση καταγράψαμε μια κατανάλωση 5,0 lt./100 km. Όταν η ενέργεια της μπαταρίας τελειώνει -ουσιαστικά αυτό δεν συμβαίνει ποτέ αφού το μοτέρ βενζίνης φροντίζει ώστε να στέλνει συνεχώς ενέργεια στη μπαταρία διατηρώντας τη σε ένα επίπεδο που επιτρέπει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα- τότε και πάλι η κατανάλωση κρατιέται χαμηλά. Στη δοκιμή μας και με χρήση του αυτοκινήτου σε εθνική οδό και πόλη, η μέση τιμή που καταγράψαμε σε αυτή την περίπτωση δεν ξεπέρασε τα 7,7 lt./100 km, ένα νούμερο εξαιρετικό για μεσαίο premium SUV.

Ασφαλής και ακλόνητη στο δρόμο

Στο δρόμο η plug-in υβριδική BMW X3 παρουσιάζει τα ίδια, κορυφαία οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν και τις υπόλοιπες εκδόσεις της X3. Κατ’ αρχάς να σημειώσουμε ότι η plug-in υβριδική έκδοση της X3 δεν διαφοροποιείται σε ύψος και απόσταση από το έδαφος (204 χιλιοστά) συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μεσαίου SUV, παρά την ύπαρξη των μπαταριών. Ωστόσο υπάρχει διαφορετικό set-up της ανάρτησης λόγω του έξτρα βάρους (2.065 κιλά χωρίς οδηγό). Στο δρόμο λοιπόν η X3 παρουσιάζεται απόλυτα στιβαρή, ακλόνητη και αρχοντική, με έναν τρόπο που δίνει σε οδηγό και επιβάτες της την αίσθηση πλήρους ασφάλειας. Στις στροφές, το αυτοκίνητο προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, με την άμεση εμπλοκή και της τετρακίνησης, ενώ τα φρένα διαθέτουν πολύ καλή αποτελεσματικότητα και αίσθηση που ικανοποιεί. Το τιμόνι έχει επίσης την αίσθηση και αμεσότητα που απαιτείται, με την υποβοήθηση να «σφίγγει» σε πιο γρήγορους, σπορ ρυθμούς.

Δυναμική, ποιοτική και με πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες

Σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που διαχωρίζουν την plug-in υβριδική X3 από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, πέρα από τα διαφορετικά λογότυπα και την έξτρα τάπα (στο πλάι και μπροστά από την πόρτα του οδηγού) για την παροχή ρεύματος, διατηρώντας την έτσι αρκούντως δυναμική. Στο εσωτερικό, για άλλη μια φορά θα αποδώσουμε τα εύσημα στη BMW για τα κορυφαία χαρακτηριστικά ποιότητας και τεχνολογίας που χαρίζει στο μεσαίο της SUV (με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη 10,2 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό). Οι χώροι παραμένουν στα ίδια, πολύ καλά επίπεδα με αυτά των υπολοίπων X3 και μόνο το πορτ-μπαγκάζ έχει χάσει 100 λτ. (λόγω της μπαταρίας), φθάνοντας στα απλώς ικανοποιητικά 450 λτ. χωρητικότητας.

Συμπέρασμα

Η plug-in υβριδική BMW X3 διατηρεί υψηλό το… φρόνημα του μεσαίου γερμανικού SUV στην κατηγορία του, δίνοντας μια ακόμη ψήφο εμπιστοσύνης στα μοντέλα του είδους που βλέπουμε πλέον να έρχονται συνεχώς τουλάχιστον στο premium κομμάτι της αγοράς. Το αυτοκίνητο είναι αποδοτικό, δυναμικό, ποιοτικό, με πολύ καλή κατανάλωση και επιπλέον, χωρίς να χάνει –πέρα από τον μικρότερο αλλά και πάλι επαρκή χώρο αποσκευών– την πολύ καλή πρακτικότητα των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.998 cc
Ισχύς: 184 PS/5.000-6.500 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.350-4.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 109 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 265 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 292 PS
Συνδυαστική ροπή: 420 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 2.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 48 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.065 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.708/1.891/1.676 mm
Μεταξόνιο: 2.864 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: 59.530€

Δημοφιλή στο Protothema.gr