Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

Δοκιμή: BMW 330e – Plug-in hybrid με 292 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης ([email protected]), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Μπορεί η BMW 330e Plug-in hybrid να προετοιμάζει τον δρόμο για το μέλλον, αλλά σήμερα αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή, χάρη στη δυνατότητά της να πηγαίνει και… ηλεκτρικά!

Η νέα BMW 330e συνδυάζει τα καλά δύο κόσμων. Από τη μία πλευρά έχουμε το ρεύμα, που είναι το αύριο της αυτοκίνησης και από την άλλη τον παραδοσιακό θερμικό κινητήρα.

Αυτό το “πάντρεμα” ταιριάζει γάντι στην 3άρα, που με το γνήσιο σπορ DNA της και την ευαισθητοποίησή της -ταυτόχρονα- απέναντι στο περιβάλλον, η συγκεκριμένη  έκδοση χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη επιλογή.

Τα βασικά
Η υβριδική plug-in BMW 330e μπαίνει στην πρίζα για να φορτίσει, όπως κάνει και ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, αν αυτό το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί (θα αναφέρουμε παρακάτω για την αυτονομία), τότε αναλαμβάνει δράση ο 2λιτρος θερμικός κινητήρας καταναλώνοντας βενζίνη.

Υπάρχει όμως και η δυνατότητα χρήσης τόσο του ρεύματος όσο και της βενζίνης, μιας και το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται πότε χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα και πότε τον βενζινοκινητήρα. Βέβαια, δεν περιμένει μόνο την πρίζα για να φορτίσει, αλλά μπορεί να ανακτά ενέργεια κατά τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα, ακόμα και κατά την πέδηση. Εφόσον ξεκαθαρίσαμε πώς λειτουργεί το εν λόγω μοντέλο, ας προχωρήσουμε στο “ψητό”…

Η BMW ανακοινώνει ότι πάνω από το 25% των αγοραστών που πρόκειται να επιλέξουν τη Σειρά 3, θα αγοράσουν την plug-in hybrid 330e. Απολύτως ορθό, γιατί θα προτιμήσουν το μικρότερο κόστος χρήσης με τα ίδια χαρακτηριστικά μιας 3άρας και η απόσβεση θα γίνει σχετικά γρήγορα.

Αισθητικά, η BMW 330e είναι σχεδόν ίδια με τις υπόλοιπες 3άρες και λέμε σχεδόν μιας και στο εμπρός φτερό του οδηγού υπάρχει ένα επιπλέον καπάκι, το οποίο αποκαλύπτει την υποδοχή φόρτισης του plug-in hybrid συστήματος. Η συνδυαστική απόδοση του μοντέλου φτάνει τους 292 ίππους και 420 Nm ροπής.

Χάρη στον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 184 ίππων που γνωρίζουμε από τη 320i και έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων, το sedan μοντέλο προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από ένα εντυπωσιακό εύρος στροφών (1.350 rpm).

Πώς όμως φτάνει τους σχεδόν 300 ίππους;
Η BMW τοποθετεί για πρώτη φορά το σύστημα XtraBoost!

Τι είναι το XtraBoost
Νέο στοιχείο – στάνταρ στη νέα BMW 330e sedan – είναι το XtraBoost, που αναδεικνύει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θέτει σε λειτουργία το XtraBoost ενεργοποιώντας το SPORT mode με τον διακόπτη Driving Experience Control. Ένα δυναμικό πάτημα του γκαζιού απελευθερώνει 40 ίππους επιπλέον της συνολικής ισχύος 252 PS του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα καύσης – και το XtraBoost διατηρεί την πρόσθετη ισχύ διαθέσιμη για 10 δευτερόλεπτα.

Αυτά τα 10 δευτερόλεπτα όμως είναι αρκετά για να νιώσει κάποιος την επιτάχυνση με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε μόλις 5,9 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει σύμφωνα με την εταιρεία είναι τα 230 χλμ./ώρα. Το υβριδικό σύνολο συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο (Steptronic) 8 σχέσεων της μάρκας, παρέχοντας βελούδινες αλλαγές των ταχυτήτων. Χάρη σε μία έξυπνη σχεδίαση, το κιβώτιο είναι μόλις 15 mm μακρύτερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 3 Sedan με συμβατικό σύστημα κίνησης. Αν όλα τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά δεν σας ιντριγκάρουν, τότε ας περάσουμε στις… καταναλώσεις.

Η BMW 330e εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh και πετυχαίνει ηλεκτρική αυτονομία κατά 50% περισσότερο από τον προκάτοχό του, φτάνοντας έως και τα 66 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του plug-in hybrid μοντέλου, που ανακοινώνει το εργοστάσιο, είναι τα 1,6 lt./100 km και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι μόλις 37 g/km. Πρακτικά όμως, εφόσον ο οδηγός κινείται με ιδιαίτερη ηρεμία, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει έως και 35-40 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Μια τιμή που εξασφαλίζει την μηδενική σε ρύπους μετακίνηση από και προς το εργασιακό περιβάλλον ή τις κοντινές βόλτες. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και το μπόνους του διαρκώς… γεμάτου ντεπόζιτου καυσίμου. Εάν όμως το ρεύμα “παραδώσει” τη σκυτάλη στον θερμικό κινητήρα, τότε με συγκρατημένη οδήγηση θα δείτε τη μέση κατανάλωση να φλερτάρει με τα 8 lt/100 km.

Προγράμματα οδήγησης και πώς η BMW “ειδοποιεί” τους πεζούς
Στο πρόγραμμα Hybrid, η νέα BMW 330e Sedan μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως 110 km/h μόνο με ηλεκτροκίνηση. Μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας που θέλεις να διατηρήσεις, για να «φυλάξεις» ηλεκτρική κίνηση για αργότερα ή όταν (στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον) μπαίνεις σε περιοχές με υποχρεωτική μηδενική εκπομπή ρύπων.

Το πρόγραμμα Electric επιτρέπει την οδήγηση μηδενικών ρύπων με ταχύτητα έως 140 km/h. Στάνταρ χαρακτηριστικό της νέας BMW 330e sedan που προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικά μοντέλα είναι η ακουστική προστασία των πεζών. Στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα, ένα εξωτερικό σύστημα ηχείων παράγει έναν αναγνωρίσιμο ήχο, ο οποίος έχει δημιουργηθεί ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW. Ο ήχος παράγεται στις χαμηλές ταχύτητες και έχει σχεδιαστεί για να κάνει αισθητή την παρουσία του αυτοκινήτου, χωρίς να επηρεάζει την ακουστική άνεση των επιβατών.

Στο εσωτερικό της BMW 330e επικρατεί ευχάριστη ατμόσφαιρα, χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Στην προκειμένη περίπτωση, το λογισμικό έχει ενημερωθεί με σημαντικά στοιχεία που αφορούν την plug-in hybrid πλευρά του μοντέλου. Ποιοτικά και σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν αλλαγές, κρατώντας το premium και μοντέρνο ύφος της εταιρείας. Χωροταξικά, δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, αλλά τα πράγματα αλλάζουν στον χώρο αποσκευών.

Η μπαταρία της νέας BMW 330e sedan είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ώστε να μην θίγεται αρκετά ο χώρος αποσκευών στο plug-in υβριδικό μοντέλο. Ωστόσο, “χαθηκαν” σχεδόν 100 λίτρα από το πόρτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα να είναι 375 lt. Φυσικά μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη, αναδιπλώνοντας τις διαιρούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων (40: 20: 40).

Η χαρά της οδήγησης
Όταν αναφέραμε ότι η ατμόσφαιρα είναι ευχάριστη, αυτό έχει έντονη επίδραση στην ψυχολογία του οδηγού κάθε φορά που επιβιβάζεται στο αυτοκίνητο. Με την 330e είναι κάθε μέρα… Κυριακή! Το πλαίσιο και η ανάρτηση δημιουργούν το καλύτερο δίδυμο της κατηγορίας από πλευράς ακαμψίας και συνδυασμού ενδοτικότητας και ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος. Και όλα αυτά γίνονται μέσα σε ένα ήρεμο και αγχολυτικό περιβάλλον με ελάχιστο θόρυβο από τον κινητήρα και εντυπωσιακά καλή ποιότητα κύλισης.

Η συγκεκριμένη BMW όμως έχει και την άλλη της πλευρά! Αυτή που απελευθερώνει όταν το πεντάλ του γκαζιού βυθίζεται πιο πολύ από το συνηθισμένο. Ο ήχος δυναμώνει και πλέον ο 4κύλινδρος δίλιτρος κινητήρας TwinPower Turbo σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα δίνουν το 100% της απόδοσής τους.

Αξίζει;
Η νέα BMW 330e ξεκινάει από τα 48.085 ευρώ και αν συγκρίνουμε την 330i των 258 PS που φτάνει τα 49.503 ευρώ, τότε είναι απολύτα κατανοητό για το αν είναι η σωστή επιλογή. Με την 330e συνοδεύονται αρκετά πλεονεκτήματα όπως είναι το μικρότερο κόστος χρήσης (κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας κ.λπ), ενώ διαθέτει εντυπωσιακές τεχνολογίες, είναι ήσυχη και εκλεπτυσμένη.

Αν, μολαταύτα, την χρησιμοποιήσετε ως ένα premium αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση μέσα στον αστικό ιστό και κάποιες ετήσιες αποδράσεις, η 330e είναι ένα από τα πιο ποιοτικά, αποδοτικά και απολαυστικά plug-in υβριδικά που μπορείς να έχεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 292 PS
Ροπή: 420 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.9 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 37 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.815 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.709/1.827/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τιμή: Από 48.085 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr