Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 M35i

Ελλάδα 17:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X2 M35i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X2 M35i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το μικρότερο υπερυψωμένο «M» μοντέλο της BMW έρχεται για να τονίσει στο έπακρο τον σπορ χαρακτήρα της BMW X2.

Advertisement
Advertisement

Η X2 από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε από τη BMW πρόταξε τη σπορ πλευρά της υπόστασής της, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με τη σχεδίασή της, όσο και με τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά, ιδίως έναντι της X1 με την οποία μοιράζεται τα περισσότερα στοιχεία της υπόστασής της.

Πλέον, με τη δημιουργία της έκδοσης M35i, η οποία δεν υπάρχει στη γκάμα της Χ1, η BMW βάζει την X2 για τα καλά στην κατηγορία των «hot» crossover μοντέλων, δημιουργώντας τον απευθείας ανταγωνιστή των εκδόσεων AMG της Mercedes GLA.

Χαρακτηριστικές «M» πινελιές

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, οι άνθρωποι της BMW M έχουν «ενδυναμώσει» το ήδη γνωστό αμάξωμα του crossover μοντέλου τους, προσφέροντάς του μια σειρά από χαρακτηριστικά M Performance αισθητικά στοιχεία. Έτσι, στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει το νέο περίβλημα της γρίλιας και οι καινούργιες πλευρικές εισαγωγές στα άκρα του προφυλακτήρα, στο πλάι διακρίνονται τα νέα γκρι καπάκια των καθρεπτών και τα λογότυπα «M», ενώ πίσω ξεχωρίζει η μεγαλύτερη αεροτομή ψηλά στην οροφή και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Φυσικά, η BMW έχει τοποθετήσει νέες M Sport ζάντες 19 ιντσών ειδικής σχεδίασης σε συνδυασμό με χαμηλού προφίλ ελαστικά, που αφήνουν να φανούν ξεκάθαρα οι μπλε M δαγκάνες των φρένων.

Σπορ ατμόσφαιρα με πρωταγωνιστή τα M καθίσματα

Advertisement

Στο εσωτερικό της X2 M35i η BMW έχει φροντίσει ώστε να προσφέρεται μια πιο σπορ ατμόσφαιρα, έχοντας βέβαια ως κύριο εκφραστή στο μοντέλο της δοκιμής μας, τα προαιρετικά M καθίσματα σε «χτυπητό» κόκκινο χρώμα. Τα τελευταία φροντίζουν ώστε να κρατούν γερά το σώμα στη θέση του στις στροφές, ενώ επιπλέον δεν επηρεάζουν αρνητικά την προσφερόμενη άνεση. Θα θέλαμε ωστόσο η θέση οδήγησης να ήταν πιο χαμηλά τοποθετημένη ταιριάζοντας ακόμη περισσότερο στον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης, αν και προφανώς αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το αποφύγεις σε ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο όπως η X2. Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό της X2 M35i ξεχωρίζουμε το M Sport δερμάτινο τιμόνι με τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο πίσω μέρος τους, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής όλων των επιφανειών, αλλά και την παρουσία της οθόνης αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, με το αναβαθμισμένο και πλήρες μενού. Οι χώροι παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα τουλάχιστον για 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ διατηρεί αναλλοίωτη τη χωρητικότητά του στα 470 lt., όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της X2.

Advertisement

Δύναμη και γρήγορες επιδόσεις

Κάτω από το μπροστινό καπό της BMW X2 M35i συναντούμε τον γνωστό από τη M135i, νεότερο 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα της BMW M, ο οποίος αποδίδει 306 ίππους ισχύος στις 5.000 στροφές και 450 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Για το μοτέρ αυτό η BMW αναφέρει ότι είναι το πρώτο 4κύλινδρο της σειράς M Performance, αλλά και παράλληλα το πιο ισχυρό σε αυτά τα κυβικά. Όλη αυτή η δύναμη και ροπή στέλνεται στους τέσσερις τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic, αλλά και αυτόματης τετρακίνησης xDrive.

Advertisement

Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με έναν κινητήρα που κινεί εντυπωσιακά γρήγορα την X2, όντας πάντα έτοιμος ώστε να «γεμίσει» τις στροφές του χωρίς κομπιάσματα ή δισταγμούς. Η διαχείριση της απόδοσης της ισχύος έχει γίνει σοφά ώστε να προσφέρονται όσο το δυνατόν πιο γρήγορες επιδόσεις, χωρίς όμως να χάνεται και η ευκολία στην καθημερινή οδήγηση – και σε αυτό βοηθούν και τα 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco Pro, Sport). Ειδικά για τις επιδόσεις, το 0-100 km/h έρχεται στα εντυπωσιακά 4,9 sec (με τη βοήθεια του Launch Control), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h. Εξαιρετική για μια ακόμη φορά είναι η λειτουργία του Steptronic κιβωτίου ταχυτήτων, τόσο στην αυτόματη, όσο και στη manual λειτουργία του. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η BMW ανακοινώνει εργοστασιακή μέση τιμή από 6,8 lt./100 km, ωστόσο στην πράξη η X2 M35i αποδεικνύεται πιο… λαίμαργη, με το σχετικό μέσο νούμερο να βρίσκεται στα 10,9 lt./100 km.

«M» ίσον δυναμισμός

Η BMW M έχει φροντίσει ώστε στο δρόμο η X2 M35i να προτάσσει περισσότερο από κάθε άλλη έκδοση της X2 έναν σπορ και παράλληλα, διασκεδαστικό για τον οδηγό της, χαρακτήρα. Έτσι λοιπόν υπάρχει μια νέα ανάρτηση M Sport με πιο «σφιχτό» set-up,  χαμήλωμα και επανασχεδιασμένο πίσω άξονα, εμπρός M Sport μπλοκέ διαφορικό, ενισχυμένα φρένα με δαγκάνες και μεγάλους δίσκους, αλλά και νέα κρεμαγιέρα για το M Sport τιμόνι. Στην πράξη, η X2 M35i εντυπωσιάζει αρχικά τον οδηγό της με τον τρόπο που επιταχύνει και «μαζεύει» τα χιλιόμετρα στην ευθεία, παραμένοντας ακλόνητη και άκρως σταθερή. Το γεγονός αυτό το είχαμε διαπιστώσει και όταν δοκιμάσαμε την BMW M135i και πλέον, το βλέπουμε και στην X2 M35i, παρά την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος της τελευταίας. Σε ένα δρόμο με στροφές η X2 εμφανίζει κορυφαία κατευθυντικότητα, ιδίως εφόσον ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί με «γραμμές». Μπαίνει με αυτοπεποίθηση στη στροφή και βγαίνει χωρίς να χάνει την πρόσφυσή της με πολλά χιλιόμετρα, εκμεταλλευόμενη τη λειτουργία της τετρακίνησης, αλλά και του εμπρός μπλοκέ. Εκεί μόνο που χάνει σε σχέση με την M135i είναι στην αίσθηση που δίνει στον οδηγό της, η οποία είναι ένα «τσικ» λιγότερο πειστική, φροντίζοντας ώστε να μην τον κάνει να ξεχάσει ότι οδηγεί ένα διαφορετικό, υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Στην καθημερινή χρήση η X2 M35i δεν είναι κουραστική, με κάποιες λίγο απότομες αντιδράσεις από την σφιχτή ανάρτηση να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε δρόμο με κακοτεχνίες. Κορυφαία σε κάθε περίπτωση απόδοση έχουν τα ενισχυμένα φρένα.

Συμπέρασμα

Η νέα BMW X2 M35i είναι πολύ γρήγορη, αρκούντως πρακτική και αντικειμενικά όμορφη. Κλείνει τα στόματα όλων όσων αμφισβητούν την ύπαρξη τέτοιων εκδόσεων στη γκάμα των υπερυψωμένων αυτοκινήτων με την αποτελεσματικότητά της και την δυνατότητά της να «φτιάχνει» την καθημερινότητα του οδηγού της, χωρίς σοφά να θέλει να μπει σε πιο «σκληροπυρηνικά» μονοπάτια. Τιμολογιακά, το κόστος της είναι υψηλό, αν και χαμηλότερο από κάθε άλλο M SUV της BMW.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 306 PS/5.000-6.250 rpm
Ροπή: 450 Nm/1.750-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.9 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 6.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 154 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 284,9 €
Βάρος: 1.685 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360/1.824/1.526 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Τιμή: από 66.650 €

Διαβάστε επίσης:

Στην Ελλάδα η plug-in υβριδική BMW X2 (τιμές)

Αποκάλυψη της ηλεκτρικής BMW iX3 με αυτονομία 460 km

Η νέα BMW X1 xDrive25e στην Ελλάδα (+τιμές)