Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive18i Steptronic

Ελλάδα 16:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive18i Steptronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 sDrive18i Steptronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με αναβαθμισμένο 1.500άρη turbo κινητήρα και νέο αυτόματο κιβώτιο, η BMW X1 sDrive18i αποκτά ακόμη περισσότερα εφόδια για να αντιμετωπίσει τον έτσι κι αλλιώς δύσκολο ανταγωνισμό στην κατηγορία των crossover/SUV μοντέλων. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Η έκδοση sDrive18i είναι η αρχική στη γκάμα της X1, η οποία εφοδιάζεται με τον 1.500άρη 3κύλινδρο TwinPower Turbo κινητήρα της BMW. Πριν λίγο διάστημα, το μοτέρ αυτό έλαβε μια ελαφρά ενίσχυση ισχύος στην απόδοσή του (+4 ίππους), φθάνοντας στους 140 ίππους συνολικά, οι οποίοι μάλιστα πλέον αποδίδονται σε ένα υψηλότερο φάσμα στροφών από ό,τι συνέβαινε πριν. Παράλληλα, απέκτησε το νεότερο 7τάχυτο αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο της Getrag, που προσφέρει καλύτερη απόκριση από το προηγούμενο 6τάχυτο της Aisin, ενώ παράλληλα βοηθά και στον περιορισμό της κατανάλωσης. Το κιβώτιο αυτό που φορά και η X1 της δοκιμής μας είναι προαιρετικό στην έκδοση, αφού στάνταρ παραμένει 6άρι μηχανικό. Οι τιμές ξεκινούν από τα 31.375 ευρώ (34.342 ευρώ η αυτόματη).

Πολύ καλή συνεργασία μοτέρ-κιβωτίου

Παρά την «μικρή» χωρητικότητα του μοτέρ, ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας της BMW κινεί χωρίς προβλήματα τη βάρους 1.505 κιλών X1. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αρκετά καλές (π.χ. 0-100 km/h σε 9.7 sec και τελική ταχύτητα 203 km/h), ιδίως εφόσον ο οδηγός έχει επιλέξει το «Sport» στο σύστημα παραμετροποίησης των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου («Comfort» και «Eco Pro» τα δύο άλλα set-up). Αρωγός του σε κάθε περίπτωση αποτελεί και το νέο 7τάχυτο αυτόματο-διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, το οποίο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και ανταποκρίνεται άμεσα στον τρόπο που ο οδηγός πατά το πεντάλ του γκαζιού. Η επιλογή του «Eco Pro» προγράμματος θέτει σε πιο «ράθυμη» λειτουργία τον κινητήρα και το κιβώτιο, όμως βοηθά τον οδηγό να περιορίσει την κατανάλωσή του. Εμείς, με περισσότερη χρήση των προγραμμάτων Eco Pro και Comfort καταγράψαμε μια μέση τιμή 8,3 lt./100 km., ένα αρκετά καλό νούμερο με βάση τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Με δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά

X1 Sdrive18i 640 (4)

Η οδηγήση της μικρότερης BMW X1 αποκαλύπτει για μια ακόμη φορά το δυναμικό χαρακτήρα του μικρότερου SUV των Γερμανών. Η ανάρτηση διαθέτει σχετικά σφιχτή ρύθμιση και φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να μην γέρνει στις στροφές, γεμίζοντας με ένα αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό του. Παράλληλα, η πρόσφυση είναι αρκετή και οι αντιδράσεις ουδέτερες ακόμη και σε καταστάσεις κοντά στο όριο. Στο ίδιο μήκος κύματος, το τιμόνι ξεχωρίζει για την άψογη αίσθησή του, την ακρίβεια κατά το χειρισμό του και την κορυφαία πληροφόρηση που μεταφέρει στον οδηγό, ενώ και τα φρένα έχουν εξαιρετική αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Στο πεδίο της άνεσης, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και οι τροχοί με run-flat ελαστικά χαμηλού προφίλ (225/50) και 18άρες ζάντες περιορίζουν τα επίπεδα κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε καλό οδόστρωμα πάντως η X1 δεν ενοχλεί, ενώ επιβραβεύει τους επιβάτες της και με υψηλή ποιότητα κύλισης που αρμόζει σε ένα premium SUV.

Advertisement

Σχεδίαση «BMW», πολύ καλή ποιότητα και πρακτικότητα στο εσωτερικό

X1 Sdrive18i 640 (5)

Advertisement

Η BMW X1 sDrive18i δεν διαφοροποιείται σχεδιαστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες X1 που γνωρίζουμε, διατηρώντας ένα καμπυλόγραμμο 5θυρο αμάξωμα με αρκετά «μυώδη» στοιχεία και μεγάλα σε μέγεθος φώτα. Στο εσωτερικό, η καμπίνα ξεχωρίζει με την υψηλή ποιότητά της, που ενισχύεται κυρίως από το πολύ καλό φινίρισμα και την ιδιαίτερα στιβαρή συναρμογή. Η πρακτικότητα είναι τονισμένη τόσο σε ό,τι αφορά στις παρεχόμενες θήκες για μικροαντικείμενα, όσο και στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ έχει μεγάλη χωρητικότητα 505 λίτρων και, στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, την έξτρα (+629 ευρώ) ηλεκτρική πόρτα που διευκολύνει την πρόσβαση.

X1 Sdrive18i 640

Η BMW X1 sDrive18i παραμένει, μετά την αναβάθμιση του κινητήρα και το νέο κιβώτιο, μια πρόταση που προσφέρει αρκετά περισσότερα στον ιδιοκτήτη της από ό,τι ο όρος «αρχική» στη γκάμα αφήνει να φανεί. Παρέχει καλές επιδόσεις με βάση τα χαρακτηριστικά της, χωρίς να χάνει τον ποιοτικό, δυναμικό και πρακτικό χαρακτήρα που χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις του γερμανικού premium SUV.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1499 cc
Ισχύς: 140 PS/4.500-6.500 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.480-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 159,6 €
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.439/1.821/1.598 mm
Μεταξόνιο: 2.760 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: 34.342€