Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW M440i xDrive

Ελλάδα 11:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW M440i xDrive

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW M440i xDrive

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάτω από την κορυφαία BMW M4, υπάρχει μια BMW που φιλοδοξεί να σε «φτιάχνει» στις στιγμές διεξόδου σου, χωρίς όμως να σε «χαλάει» την καθημερινότητά σου.

Advertisement
Advertisement

Αυτός άλλωστε ακριβώς είναι ο ρόλος των M Performance μοντέλων της BMW: Να δίνουν τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη τους να απολαύσει όσο το δυνατόν περισσότερη δύναμη και γρήγορες επιδόσεις, χωρίς να είναι ανάγκη να στραφεί προς τις πιο «σκληροπυρηνικές» Μ εκδόσεις των μοντέλων της μάρκας.

Και αυτό το τηρεί σχεδόν στο απόλυτο η BMW M440i xDrive της δοκιμής μας, που προσφέρει απλόχερα στον οδηγό της τα 374 άλογα της ισχύος της, πλαισιώνοντάς τα με μια «GT» λογική όταν οδηγείται σε ήπιες, καθημερινές συνθήκες, που δεν θα κουράσει αυτόν που θα αποφασίσει να κάνει μαζί της όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα.

Like, Love and Wow!

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, το έχω ξαναγράψει: Η νέα «4άρα» μ’ αρέσει πολύ, όσο και αν κάποιοι θεωρούν υπερβολικά τα μεγάλα «νεφρά» της μάσκας ή δεν μπορούν να αποδειχθούν τις πολλές καμπύλες του αμαξώματός της, που τη φέρνουν σε απευθείας αντίθεση με το πιο «γωνιώδες» παρελθόν της BMW. Ιδίως στην M440i η Σειρά 4 αποκτά και επιπλέον επεμβάσεις στο αμάξωμά της που τονίζουν τη δυναμική του σχήματός της, όπως είναι οι μαύρες γρίλιες της μάσκας, τα επίσης μαύρα πλαϊνά ενθέματα στον προφυλακτήρα σε σχήμα αεραγωγού, τα καπάκια των καθρεπτών και τα πλαίσια των εξατμίσεων σε σκούρο γκρι, αλλά και η πολύ μικρή αεροτομή πάνω στο πίσω καπό με τον έξτρα διαχύτη χαμηλά στον προφυλακτήρα. Μαζί με τις μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, αλλά και το μεγάλων διαστάσεων λογότυπο «M440i» στο πίσω τμήμα, το αυτοκίνητο δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση, φωνάζοντας περίφημα ότι είναι η κορυφαία –πριν την M4– Σειρά 4 του σήμερα.

Πολυτελές, οδηγοκεντρικό και hi-tech εσωτερικό

Advertisement

Ο θάλαμος των επιβατών της νέας BMW Σειρά 4 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πλεονεκτήματα του γερμανικού μοντέλου. Οδηγοκεντρικό, άκρως ποιοτικό και με την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας (π.χ. πλήρως ψηφιακός και άκρως ευκρινής πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων), το εσωτερικό της M440i έχει ως στόχο να κάνει όσο πιο θελκτική γίνεται την παραμονή του οδηγού και του συνοδηγού εντός του αυτοκινήτου. Ίσως θα το ήθελα λίγο πιο σπορτίφ σε κάποιες επιλογές, ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με μια έκδοση σαν και αυτήν που φέρει το σηματάκι «Μ», και ένα ακόμη πιο σπορ κάθισμα ή ένα flat-bottom τιμόνι σίγουρα θα βοηθούσαν περισσότερο στη δημιουργία μιας πιο σπορ ατμόσφαιρας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει –επαναλαμβάνω – ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα από τα κορυφαία τμήματα του είδους σε μεσαίο κουπέ παραγωγής.

Advertisement

Για τους χώρους, το σχόλιό μου παραμένει το ίδιο όπως και στην 420d που είχα δοκιμάσει πριν λίγες ημέρες, ότι δηλαδή η M440i δεν θα «δυσανασχετήσει» να φιλοξενήσει δύο ακόμη άτομα στις πίσω θέσεις της χωρίς πολλές απαιτήσεις, ενώ το πορτ-μπαγκάζ (με ηλεκτρικό άνοιγμα) των 440 λίτρων, φθάνει και περισσεύει για τις αποσκευές τους.

Μοτέρ «διαμάντι», πολύ γρήγορες επιδόσεις

Advertisement

O 3λιτρος, 6κύλινδρος TwinPower Turbo κινητήρας της BMW M440i με twin-scroll turbo και πλήρως μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων (Valvetronic) αποδίδει 374 ίππους ισχύος και 500 Nm ροπής. Είναι η ισχυρότερη εκδοχή του εν λόγω κινητήρα που βρίσκουμε κάτω από το μπροστινό καπό μοντέλου της BMW και παράλληλα, πιο δυνατή κατά 48 ίππους έναντι της πιο ισχυρής έκδοσης της προηγούμενης «4άρας». Πλην βέβαια της M4… Το μοτέρ αυτό διαθέτει επίσης 48V «ήπια» υβριδικό σύστημα κίνησης που το βοηθά να μειώσει τους ρύπους του, έχοντας τη δυνατότητα να παράγει έως και 11 PS ισχύος. Η δύναμη και ροπή αυτή μοιράζεται μέσω αυτόματου, 8τάχυτου Steptronic Sport κιβωτίου, που διαθέτει φυσικά και paddles πίσω από το τιμόνι.

Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας της M440i είναι ένα πραγματικό… διαμάντι. Εκμεταλλεύεται πλήρως την αυξημένη του ισχύ και ροπή για να ανεβάσει με ευκολία στροφές και, μαζί με το σχεδόν ιδανικό σε λειτουργιά 8άρι αυτόματο κιβώτιο, να κινήσει εκρηκτικά της βαρύτερη βενζινοκίνητη «4άρα» της γκάμας (βαρύτερη και από τη M4 παρακαλώ!). Κατά συνέπεια, τα 4.5 sec του 0-100 km/h είναι ένα πολύ γρήγορο νούμερο για την επιτάχυνση από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h. Σημαντικό στοιχείο του κινητήρα αποτελεί και η κατά τα άλλα πολιτισμένη του λειτουργία, με το χαρακτηριστικό «γουργουρητό» βέβαια του 6κύλινδρου να υπενθυμίζει συνεχώς στον οδηγό τι κρύβεται κάτω από το μπροστινό καπό. Προσωπικά θα ήθελα ο ήχος από την sport εξάτμιση, ακόμη και όταν επιλεγεί το «Sport» στα σχετικά προγράμματα οδήγησης που ανοίγει τα «κλαπέτα», να ήταν πιο… πορωτικός κάθε φορά που ο οδηγός βυθίζει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, όμως είναι σίγουρο ότι η BMW κράτησε το κάτι παραπάνω και σε αυτό τον τομέα για την πιο σκληροπυρηνική M4. Στο πεδίο της κατανάλωσης, μια μέση τιμή κοντά στα 13,3 lt./100 km ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για κίνηση σε πόλη και εθνική. Βέβαια και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός (Eco Pro, Comfort, Sport-Sport Plus, Adaptive), το νούμερο αυτό μπορεί να διαμορφωθεί αναλόγως προς τα πάνω ή προς τα κάτω.

Δυναμική και απολαυστική

Στην εθνική η BMW M440i τιμά για ακόμη μια αφορά τη «GT» λογική της, όντας σε θέση να κινηθεί πολύ γρήγορα και να καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα, άκοπα και ακούραστα για τον οδηγό της. Είναι παραπάνω από σταθερή, ακλόνητη στους πλαϊνούς ανέμους και παράλληλα, παραμένει «ήσυχη» και εκλεπτυσμένη, χωρίς να διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αυτοκίνητο μπορεί να φθάσει χωρίς δυσκολία σε πολύ υψηλές ταχύτητες, χωρίς καν πολλές φορές ο οδηγός του να το αντιληφθεί! Βγαίνοντας τώρα από την εθνική και μπαίνοντας σε έναν δρόμο με στροφές, ο οδηγός μπορεί να απολαύσει την M440i εκμεταλλευόμενος το σωστό στήσιμό της. Η λειτουργία της τετρακίνησης και του μπλοκέ πίσω διαφορικού M Sport εγγυώνται υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με την παρουσία της τετρακίνησης να μην σημαίνει βέβαια ότι η M440i δεν αρέσκεται στις πλαγιολισθήσεις. Τουναντίον και με τον οδηγό να νιώθει συνεχώς το πίσω μέρος να… σπρώχνει το αυτοκίνητο, το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να απενεργοποιήσει το DSC, να τοποθετήσει σωστά το μπροστινό μέσω του άμεσου και γρήγορου τιμονιού, και να κρατήσει το πόδι του γερά πατημένο στο πεντάλ του γκαζιού, για να απολαύσει το παιχνίδισμα με την «ουρά». Σε ό,τι αφορά τώρα στην καθημερινή άνεση, εκεί η M440i αποδεικνύεται καλύτερη από ό,τι την περιμένεις, αφού η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ και η κύλιση είναι αρκετά ποιοτική.

Συμπέρασμα

Η νέα BMW M440i είναι ένα ξεκάθαρο δείγμα ισορροπίας ανάμεσα στην οδηγική απόλαυση και την ευκολία κατά την καθημερινή συμβίωση. Φέρει περήφανα το λογότυπο της BMW M, χωρίς να θελήσει να αμφισβητήσει τη σπορ κυριαρχία της M4, αποτελώντας ξεκάθαρα ένα «GT» κουπέ γρήγορων επιδόσεων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 2.998 cc
Ισχύς: 374 PS/5.500-6.500 rpm
Ροπή: 500 Nm/1.900-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.5 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 6.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 155 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108,5 €
Βάρος: 1.815 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.770/1.852/1.393 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: από 76.557 €

Διαβάστε επίσης:
Η BMW Σειρά 4 αποκτά νέο M Performance Diesel κινητήρα
Δοκιμή: BMW X1 sDrive16d 116 PS Steptronic
BMW 320e και 520e: Νέα plug-in υβριδικά με 201 ίππους