Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Chevrolet Trax 1.4 Turbo

Ελλάδα 11:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Chevrolet Trax 1.4 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Chevrolet Trax 1.4 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η «παρέα» των αστικών SUV αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, με 4-5 νέα μοντέλα. Σε αυτή την παρέα βρίσκεται από τα μέσα του 2013 το Trax, η πρόταση της Chevrolet στην κατηγορία. Περάσαμε αρκετές μέρες μαζί με την έκδοση 4×4 και τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 βενζίνης κάτω από το καπό.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το Trax μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το Opel Mokka, όμως πέρα από τις οπτικές διαφορές, υπάρχουν και άλλες που γίνονται αισθητές μόνο για όσους βρεθούν πίσω από το τιμόνι και των δύο. Η σχεδίαση του SUV της Chevrolet είναι από τις αποδεκτές στην κατηγορία, με το μυώδες αμάξωμα και τη μεγάλη μάσκα να προσδίδει δυναμισμό, κάτι που λείπει από τα περισσότερα κλασσικά μικρομεσαία hatch.

Το εσωτερικό του είναι πιο «χαρούμενο» από αυτό του Mokka, χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (μόνο το στροφόμετρο είναι αναλογικό) και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος MyLink, που επιτρέπει σε οδηγό και συνοδηγό να χειρίζονται το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, την πλοήγηση κ.α. Η καμπίνα των επιβατών είναι άνετη για μία τετραμελή οικογένεια, η οποία θα ταξιδέψει έχοντας αρκετές αποσκευές μαζί της (ο όγκος του πορτμπαγκάζ είναι στα 350+ lt) και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.

Advertisement
Advertisement

Όπως και οι ανταγωνιστές του, το Chevrolet Trax απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα όχημα για κάθε ενδεχόμενο, από πλευράς είτε καιρικών συνθηκών είτε οδικού δικτύου. Άρα η τετρακίνητη έκδοση, με τον 1.4 turbo βενζίνης των 140 PS είναι η λογική – και συνετή – επιλογή. Συνεργάζεται αρμονικά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και δεν θα σε αφήσει… ακάλυπτο όταν χρειαστείς τις υπηρεσίες του. Κάπως έτσι καλύπτεται και το ντεζαβαντάζ των μόλις 16,8 cm απόστασης από το έδαφος.

Στην άσφαλτο το Trax δεν εμφανίζει σημαντικές κλίσεις στις στροφές, ούτε τάση για πλεύσεις σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Έτσι μπορείς να κινηθείς μαζί του σε πιο γρήγορους ρυθμούς από αυτούς των περισσοτέρων αντιπάλων του, χάρη και στο γεμάτο πληροφόρηση τιμόνι. Για τα δύσκολα υπάρχει βέβαια η τετρακίνηση, που αναλαμβάνει δράση όταν κριθεί απαραίτητο. Η κατανομή της ροπής κυμαίνεται από 100/0 εμπρός – πίσω (για εξοικονόμηση καυσίμου) έως 50/50 όταν η πρόσφυση είναι περιορισμένη. Και βέβαια οι συμπαγείς του διαστάσεις καθιστούν… φιλική την παρουσία του στους στενούς δρόμους και τις ασφυκτικές διασταυρώσεις των πόλεων. Το στάνταρ start/stop έριξε και τη μέση κατανάλωση, που στο τέλος της δοκιμής «καταλάγιασε» στο άκρως ικανοποιητικό 7,2 lt/100 km.

Με την έκπτωση από την ελληνική αντιπροσωπεία και το όφελος απόσυρσης να ρίχνουν την τελική τιμή του Trax 1.4 Turbo 4×4 κάτω από τα 21.000 ευρώ, η «συναλλαγή» ακούγεται συμφέρουσα. Ιδίως αν συνυπολογίσουμε και τον πλουσιότατο εξοπλισμό: 6 αερόσακοι, ESP και Traction Control, συστήματα εκκίνησης σε ανηφόρα (HAS) και ελέγχου κατάβασης (HDC), σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MyLink με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, κλιματισμός, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αντικλεπτικό σύστημα, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργίων φώτων, δερμάτινο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ TRAX 1.4 LT AWD
Κινητήρας: 1.364 cc
Ισχύς: 140 PS στις 4.900-6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.850-4.900 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 149 gr/km
Βάρος: 1.379 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.248/1.766/1.674 mm
Χώρος αποσκευών: 356 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 253,3 ευρώ
Τιμή: 20.940 € (με προσφορά και όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement